Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gelukkig, Avenged Sevenfold vind ik een vervelende band. Maar nu hoef ik me niet zorgen te maken over een eventuele goede subheadliner op de maandag. Nu kan ik lekker bij 3FM Stage blijven, en na Arcade Fire door naar Metallica. Ik vind het prima.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Aargh. Nu ben ik wel benieuwd wie er voor Arcade Fire op 3FM staat. Zou dat Stromae zijn?

Daar ga ik wel van uit, die gaat dat ook echt wel vol krijgen. Op Werchter zal hij headliner zijn van The Barn (lijkt mij), dus een spot voor Arcade Fire lijkt mij heel logisch.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Hm ja is ook wel logisch. Had in eerste instantie Stromae als tentafsluiter verwacht tegelijk met Arcade Fire. Of anders Stromae voor A7x als subsub op main gezet. Weet niet waarom maar ik vind dit een beetje een rare spot voor Stromae maar dat zal wel aan mij liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Ik bedenk me net wel het volgende. Als er elke week 1 naam komt. WAAR BLIJFT DAN DE GOUDEN TIP???? Dat word zo wel heel spannend gemaakt, of ben ik alleen die dat denkt? Heeft iemand van jullie al kaartjes gewonnen met de Gouden Tip inzending, ik ben alweer overgeslagen... De winnaars van 2 weekendkaarten zouden de 1ste week van januari bericht krijgen via mail?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Meest logische naam om voor Metallica te zetten, inderdaad. Ik ben nu wel benieuwd hoe dit gaat uitdraaien op de andere dagen (en dan vooral de headliners), want Metallica + Arcade Fire + Avenged Sevenfold samen moet je al ergens rond de 2.5 miljoen gaan tellen...
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik denk dat ik de enigste ben die Avenged Sevenfold en Arcade Fire wil zien. :p
Maar inderdaad.. ben nu wel benieuwd naar de rest nu..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Meest logische naam om voor Metallica te zetten, inderdaad. Ik ben nu wel benieuwd hoe dit gaat uitdraaien op de andere dagen (en dan vooral de headliners), want Metallica + Arcade Fire + Avenged Sevenfold samen moet je al ergens rond de 2.5 miljoen gaan tellen…
Ik blijf erbij dat je niet zo naar de centenkwestie moet kijken. ca. 40 acts voor 50 duizend keer een weekend ticket van 165,- en dan nog 3 x ca 10 duizend dagticktets a 85,-, moet dat toch simpel te bekostigen zijn voor Pinkpop/MOJO. Misschien hebben ze na vorige editie nog een zakcentje over? Daarbij zullen de subs lang niet tegen de 1 miljoen aantikken voor maar een uurtje spelen. Metallica zal ca. rond de 1 miljoen zitten voor de headlinespot. Dus wat mij betreft, wees niet bang, er komen nog 2 strakke heads bij imo!!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Meest logische naam om voor Metallica te zetten, inderdaad. Ik ben nu wel benieuwd hoe dit gaat uitdraaien op de andere dagen (en dan vooral de headliners), want Metallica + Arcade Fire + Avenged Sevenfold samen moet je al ergens rond de 2.5 miljoen gaan tellen…

Ik blijf erbij dat je niet zo naar de centenkwestie moet kijken. ca. 40 acts voor 50 duizend keer een weekend ticket van 165,- en dan nog 3 x ca 10 duizend dagticktets a 85,-, moet dat toch simpel te bekostigen zijn voor Pinkpop/MOJO. Misschien hebben ze na vorige editie nog een zakcentje over? Daarbij zullen de subs lang niet tegen de 1 miljoen aantikken voor maar een uurtje spelen. Metallica zal ca. rond de 1 miljoen zitten voor de headlinespot. Dus wat mij betreft, wees niet bang, er komen nog 2 strakke heads bij imo!!

Metallica is wel wat duurder hoor. Op Graz las ik zelfs dit: Metallica 1,5 mil. - Arcade Fire 1 mil. - Avenged Sevenfold 0,7 mil.

Geen idee waar dat op gebaseerd is, maar dat dit dure namen zijn staat natuurlijk vast. Ik ben ook wel benieuwd wat dit voor de overige dagen betekend. Maandag is nu een sterke dag, maar ik hoop niet dat dat een negatief effect heeft op de zaterdag en zondag.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Avenged Sevenfold of Arcade Fire als sub-headliner met een kortere show is natuurlijk wel goedkoper dan een headliner-show dus ik weet niet waar ze die cijfers vandaan halen. Maar blijft een duur dagje voor Pinkpop begrippen, als ze dit doorzetten hebben ze zeker een mooie line-up!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Die ca.1mlj van mijn info is gebaseerd op de kosten voor Metallica voor de headline spot in 2008. Die 1,5mlj lijkt me een veel te hoge schatting. Arcade Fire 1mlj lijkt me zeer sterk, de 0,7mlj voor A7X lijkt me dan wel weer een rake gok. Ik verwacht wel dat er hoge kosten naar de headliners en sub's gaan, maar dat daar tegenover van de dagvulling niet veel meer voorgesteld moet worden. Dan kom je idd op de Bastille's, de Stromae's en de Tim Knol's/Douwe Bob's/Jeugd van Tegenwoordigd's uit...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Op Graz werd het ook ietwat overdreven, maar de reële prijzen zullen in de lijn van 1.2 milj (Met) - 700.000 (A7X) - 700-800.000 (AF) liggen.

@Dennis, dat uitrekenen maakt allemaal weinig uit als de organisatie zelf verkondigt dat ze +/- 4 miljoen voor de hele affiche uitrekken. Zelfs als ze een extra zakcentje over hebben (5 a 6 miljoen?) is het nog verontrustend dat ze zoveel uitgeven voor 3 namen op een dag, dat is minstens de helft van het budget he! Met zulke feiten kan je je eerder aan Placebo en Editors gaan verwachten als overige headliners...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Op Graz werd het ook ietwat overdreven, maar de reële prijzen zullen in de lijn van 1.2 milj (Met) – 700.000 (A7X) – 700-800.000 (AF) liggen.

@Dennis, dat uitrekenen maakt allemaal weinig uit als de organisatie zelf verkondigt dat ze +/- 4 miljoen voor de hele affiche uitrekken. Zelfs als ze een extra zakcentje over hebben (5 a 6 miljoen?) is het nog verontrustend dat ze zoveel uitgeven voor 3 namen op een dag, dat is minstens de helft van het budget he! Met zulke feiten kan je je eerder aan Placebo en Editors gaan verwachten als overige headliners…

Placebo en Editors zou ik trouwens prima vinden. Veel liever dan duurdere (?) namen als Green Day, KoL, Linkin Park etc. Maar verontrustend is het wel, ik zou het erg jammer vinden als we nog meer opvulling in de lijn van WATP en Tim Knol krijgen..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
<P>Placebo en Editors zou ik trouwens prima vinden. Veel liever dan duurdere (?) namen als Green Day, KoL, Linkin Park etc. Maar verontrustend is het wel, ik zou het erg jammer vinden als we nog meer opvulling in de lijn van WATP en Tim Knol krijgen..</P>
***proest*** WATP :)
idd Placebo en Editors zie ik ook liever dan nog 1 x Linkin Park. Maar de kans dat Linkin Park komt is gestegen, omdat ze een week voor Pinkpop Rock in Rio in Lissabon doen en een week na Pinkpop Greenfield en Download.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Avenged Sevenfold is gewoon een prima naam voor pinkpop. Het opvallende hieraan is dat A7X, Arcade Fire en Metallica in Engeland op topfestivals headliners zijn, en op pinkpop op een dag spelen, gaat veel bezoekers uit het buitenland trekken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Na deze pagina gelezen te hebben realiseer ik me nog meer hoe sterk de maandag nu is. Stromae is al geen slechte naam en daarbovenop Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica die alle drie gewoon grote headliners zijn op veel andere festivals. Ik zou me geen zorgen maken over de overige dagen. Arctic Monkeys, Placebo, Snow Patrol en Editors zijn nog vier topheadliners die Pinkpop voor relatief weinig geld kan binnenhalen. Dan haal je nog wat subheadliners á la The Script en Fall Out Boy en dan heb je de hoofdlinie compleet. Ik denk overigens wel dat we Muse nu definitief kunnen afschrijven, daar heeft Pinkpop nu geen geld meer voor.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Na deze pagina gelezen te hebben realiseer ik me nog meer hoe sterk de maandag nu is. Stromae is al geen slechte naam en daarbovenop Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica die alle drie gewoon grote headliners zijn op veel andere festivals. Ik zou me geen zorgen maken over de overige dagen. Arctic Monkeys, Placebo, Snow Patrol en Editors zijn nog vier topheadliners die Pinkpop voor relatief weinig geld kan binnenhalen. Dan haal je nog wat subheadliners á la The Script en Fall Out Boy en dan heb je de hoofdlinie compleet. Ik denk overigens wel dat we Muse nu definitief kunnen afschrijven, daar heeft Pinkpop nu geen geld meer voor.

The Script komt (gelukkig..) niet, tourt samen met OneRepublic door Amerika in juni.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken