Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
Fall Out Boy staan het Pinkpopweekend op Rock am Ring, lijkt me redelijke kans dat ze juist wel op Pinkpop staan.


Ah, daar heb ik niet aan gedacht ja! Dan is mijn bericht loos alarm inderdaad.


De Amerika tour 16 juni t/m 18 augustus, dat is dus een week na Pinksteren. Maar dat is ook over de andere festivals in europa heen. Waardoor ik eigenlijk verwacht dat ze in het Pinksterweekend naast RaR/RiP een zekerheidje zijn voor Pinkpop. De Amerikanen van Fall Out Boy zijn dan ook een plek als Sub op main of afsluiter van de 3fm-stage waard imo

Het lijkt mij ook een grote kanshebber. Ik zou het wel heel erg jammer vinden als FOB sub of aflsuiter 3FM Stage zou zijn. Ik denk eigenlijk ook niet dat dat zal gebeuren.

Op Pukkelpop was het dit: Deftones - Fall Out Boy - Nine Inch Nails - Eminem.

Op Pinkpop verwacht ik ze op het hoofdpodium met een spot voor de subheadliner. Maar ik vind het lastig om daar verder iets over te zeggen, Pinkpop is nogal onvoorspelbaar als het om subs gaat.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
FOB kan wel subben, maar kan ook zijn dat ze FOB een plek eerder geven op main (als subsub dus).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als ze inderdaad gaan subben ga ik me toch ergens in een hoekje verstoppen. Of wat mensen met Slayer-shirts aan verzamelen om een mooie moshpit te bouwen, en om Slayer te roepen. Fall Out Boy is een van de bands waar ik echt een hekel aan heb. Doe mij dan maar Miley Cyrus.

Het album van Stromae is trouwens best vermakelijk. Ik gok dat hij op maandag voor Arcade Fire staat, dus dat worden alvast twee leuke shows achter elkaar. Ik ben nu eigenlijk al erg tevreden met de lineup. Jullie hadden natuurlijk nooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Toevallig ook een hekel aan Panic at the Disco! en My Chemical Romance? Ik ben tot nu toe ook erg tevreden haha ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Toevallig ook een hekel aan Panic at the Disco! en My Chemical Romance? Ik ben tot nu toe ook erg tevreden haha
icon_wink.gif

Vreselijke bands man. Dat die maar uit de buurt van Landgraaf mogen blijven!
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Als ze inderdaad gaan subben ga ik me toch ergens in een hoekje verstoppen. Of wat mensen met Slayer-shirts aan verzamelen om een mooie moshpit te bouwen, en om Slayer te roepen. Fall Out Boy is een van de bands waar ik echt een hekel aan heb. Doe mij dan maar Miley Cyrus.

Het album van Stromae is trouwens best vermakelijk. Ik gok dat hij op maandag voor Arcade Fire staat, dus dat worden alvast twee leuke shows achter elkaar. Ik ben nu eigenlijk al erg tevreden met de lineup. Jullie hadden natuurlijk nooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen
icon_biggrin.gif

nu al tevreden met de line up? lijkt me wat overdreven aangezien 2 van de 3 headliners en alle 3 de subheadliners nog niet bekend zijn gemaakt..
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
overigens gaat Avenged Sevenfold "gewoon" Download en Graspop headlinen, begin ze nu, aangezien het ook perfect in het tourschema past, toch wel zeker op pinkpop te verwachten. Als headliner zelfs!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Lol zou echt een schande zijn als een band als Avenged Sevenfold Pinkpop zou headlinen. Dan wordt het een metalfestival in plaats van pop. Maar ik ben tot nu toe tevreden met de namen die bekend zijn en dat zal ook zijn wat Sam bedoelt x)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Avenged Sevenfold op Pinkpop headlinen zou best kunnen als ze er net als bij Metallica een leuke act op 3FM naast zetten. En dan op de overgebleven dag een headliner helemaal uit ander genre. Volgens mij is Avenged Sevenfold geen dure headliner dus blijft er genoeg geld over voor een goede dagvulling.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Als ze inderdaad gaan subben ga ik me toch ergens in een hoekje verstoppen. Of wat mensen met Slayer-shirts aan verzamelen om een mooie moshpit te bouwen, en om Slayer te roepen. Fall Out Boy is een van de bands waar ik echt een hekel aan heb. Doe mij dan maar Miley Cyrus.

Het album van Stromae is trouwens best vermakelijk. Ik gok dat hij op maandag voor Arcade Fire staat, dus dat worden alvast twee leuke shows achter elkaar. Ik ben nu eigenlijk al erg tevreden met de lineup. Jullie hadden natuurlijk nooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen
icon_biggrin.gif



nu al tevreden met de line up? lijkt me wat overdreven aangezien 2 van de 3 headliners en alle 3 de subheadliners nog niet bekend zijn gemaakt..

Ik ga niet voor de headliners naar een festival. Pinkpop zal hoogstwaarschijnlijk met namen komen die ik toch al heb gezien. Van de affiche op dit moment wil ik Arcade Fire, Stromae, Metallica en Bastille sowieso zien. Rudimental zou ook niet erg zijn, maken prima muziek. Het lijkt me dus niet te overdreven, en ik kan er later anders over gaan denken. Dit is een momentopname, zoals meer berichten op deze site ;)

Wees vooral blij dat ik nou eens enthousiast ben over de lineup van Pinkpop! :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Serieus? Avenged Sevenfold is geen headliners, kom op. Die zijn echt niet (veel) groter dan Paramore, Fall Out Boy, 30STM, The Script, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand et cetera.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Serieus? Avenged Sevenfold is geen headliners, kom op. Die zijn echt niet (veel) groter dan Paramore, Fall Out Boy, 30STM, The Script, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand et cetera.

Avenged Sevenfold is zeker geen headliner op Pinkpop. Als ze uberhaupt al komen als sub, of afsluiter 3FM Stage. Die gaan echt niet afsluiten op het hoofdpodium. Twee harde headliners lijkt mij sowieso wat teveel voor Pinkpop.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Daarom vind ik het gek dat ze hier als headliner genoemd worden. A7x staat nog eerder als subsub dan als headliner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
716
Ze zullen zeker wel een hoge spot eisen, na eerder de Ziggo Dome en die andere festivalspots. Maar inderdaad, 3FM headlinen ofzo kan daar dan een compensatie voor zijn. Als je 2 metalheadliners plaatst krijg je als organisator immers een groot dilemma, het brede publiek tevreden stellen maar tegelijk genoeg dingen zetten om die metalfans overdag bezig te houden..
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Serieus? Avenged Sevenfold is geen headliners, kom op. Die zijn echt niet (veel) groter dan Paramore, Fall Out Boy, 30STM, The Script, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand et cetera.

tuurlijk is A7X groter dan Parmamore, Fall Out Boy, 30STM en The Script. Qua grootte te vergelijken met AM en FF ja, ze doen elk groot festival waar ze spelen headlinen dus zie geen reden waarom dat bij PP niet zou kunnen, met een grote en leuke band ernaast op 3FM natuurlijk zoals al gezegd werd zoals bij Metallica.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Serieus? Avenged Sevenfold is geen headliners, kom op. Die zijn echt niet (veel) groter dan Paramore, Fall Out Boy, 30STM, The Script, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand et cetera.

tuurlijk is A7X groter dan Parmamore, Fall Out Boy, 30STM en The Script. Qua grootte te vergelijken met AM en FF ja, ze doen elk groot festival waar ze spelen headlinen dus zie geen reden waarom dat bij PP niet zou kunnen, met een grote en leuke band ernaast op 3FM natuurlijk zoals al gezegd werd zoals bij Metallica.

Pinkpop is geen metalfestival, zo simpel is het. met twee metalheadliners (alhoewel Avenged maar een slechte kopie van Metallica is in mijn ogen), ga je het vaste Pinkpop/3FM publiek niet blij maken. Graspop, Fortarock headlinen zou logisch zijn, en dat zou ik ook best kunne begrijpen omdat het een metalfestival is. Maar Pinkpop is dat niet, die hebben met Metallica metal genoeg. Van mij mag het metalaanbod ook wel wat hoger zijn, maar Pinkpop is daar gewoon niet het festival voor. Dat ze groter zijn dan Paramore, FOB en 30STM ben ik wel met je eens.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
716
tuurlijk is A7X groter dan Parmamore, Fall Out Boy, 30STM en The Script. Qua grootte te vergelijken met AM en FF ja, ze doen elk groot festival waar ze spelen headlinen dus zie geen reden waarom dat bij PP niet zou kunnen, met een grote en leuke band ernaast op 3FM natuurlijk zoals al gezegd werd zoals bij Metallica.

Je moet ook eens in context kijken: al die andere festivals zijn metalfestivals, tuurlijk gaan ze daar hoger staan dan op eentje voor een breed publiek. Zowel bij het Downloadpubliek als bij dat van Graspop is er trouwens flink wat kritiek over Avenged Sevenfold als headliner, laat staan wat dat moet zijn bij mensen die liever Arctic Monkeys of Placebo horen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ik heb een vraag wat betreft vrijwilligerswerk. Weet iemand of je, als je je hiervoor aanmeld in principe wordt geaccepteerd? Of is het aanbod een stuk groter dan de vraag?

Ik vind de line-up tot nu toe wel ok. Bastille, Stromae en Rudimental zijn allemaal hartstikke tof, maar ik vind het 3FM one-hit wonder gehalte wel weer zorgwekkend. Als ze 3FM shit willen boeken, boek dan aub wat 3VOO12 draait. Dan heb ik het over dingen als CHVRCHES, Haim, Disclosure etc. Ik heb gewoon met al die acts als Passenger en Tom Odell zoiets van, dat vinden we één keer leuk en daarna hoor je er nooit meer wat van. Een soort wegwerp-camera...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Tuurlijk is Avenged niet groter dan die bands. Je moet het ook in de juist context zien. Pinkpop trekt van alle festivals in Nederland over het algemeen het breedste publiek. Metallica is een wereldberoemde band, dan maakt het niet uit dat ze metal maken. Avenged kent echt niet iedereen. Een band als 30STM of The Script is 10x zo geschikt als a7x, zelfs als die bands niet groter zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken