Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Op zich ook niet zo verbazingwekkend, hun hitjes zijn groot genoeg om een HMH te vullen (in Belgie Lotto Arena met zelfde capaciteit op korte tijd uitverkocht).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gaat goed zo, 5 bands die wij in elk geval al willen zien allemaal (hoewel ik persoonlijk niet zo om Stromae en Rudimental geef). Maar ben nu toch benieuwd hoe het met de headliners en subheadliners zit als ze steeds met zulke dagvullers komen.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
heel blij met rudimental was mijn nummer 3 in de gouden tip!
maar ze staan op 3fm stage aan de ene kant terrecht want het is niet alleen een dj maar er zit een hele liveband bij van gitaristen tot trompetisten dus het is wel een hele gave complete act. maar misscien is het intenser als het in de tent staat komt de dance/drum'nbass beter tot zijn recht. maar dat is ieder voor zich.

ben idd heel benieuwd of ze volgende week dan eindelijk met een nieuwe headliner komen of een paar subs want ik vind doe niet zo kinderachtig geef gewoon die namen vooral nou Rock Werchter zo'n goeie namen heeft vrijgegeven en die kaartverkoop ook al is begonnen
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Rudimental is een prima naam, maar het is gewoon geen slimme zet om ze nu bekend te maken (behalve als je er twee tegelijk doet). Aangezien dat de concurrentie al grote en goede namen bekend heeft gemaakt en daar de kaartverkoop al is begonnen, moet Pinkpop/Mojo nu toch eens met grote namen komen (als ze ze binnen hebben tenminste..)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Denk dat het wel duidelijk mag zijn dat Pinkpop nog bezig is met de grote namen. Anders hou je die namiddagacts wel voor dichter bij de persconferentie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Dat echterhouden van de grote headliners heeft naar mijn mening meet te maken met het bekend maken van de tourdata van de betreffende bands dan of Pinkpop de naam bekend wil maken. Het zal in de loop van deze maand wel ineens komen. Metallica werd ook aangekondigd omdat er een heel tourschema van de mannen online ging. Aangezien nog heel wat grote bands Europese-tours gaan vrijgeven zal dat nog wel goed komen. Overigens dient Soundwave Australië ook nog een 3de headliner aan te kondigen, die festivals zijn al eind februari en begin maart, misschien een zelfde naam? Maar ook Isle of Wight (UK) een week na Pinkpop heeft nog heel wat namen incl nog 3 headliners die nog bekend gemaakt moeten worden, misschien deelt Pinkpop daar ook nog een headliner.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Inderdaad, je bent natuurlijk snel geneigd om naar RW te kijken als vergelijking voor Pinkpop, en die zijn nu aardig op stoom met namen bekend maken, maar genoeg andere festivals nog helemaal niet. Daar zullen nog veel overeenkomsten met Pinkpop tussen zitten denk ik zo.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Dat echterhouden van de grote headliners heeft naar mijn mening meet te maken met het bekend maken van de tourdata van de betreffende bands dan of Pinkpop de naam bekend wil maken. Het zal in de loop van deze maand wel ineens komen. Metallica werd ook aangekondigd omdat er een heel tourschema van de mannen online ging. Aangezien nog heel wat grote bands Europese-tours gaan vrijgeven zal dat nog wel goed komen. Overigens dient Soundwave Australië ook nog een 3de headliner aan te kondigen, die festivals zijn al eind februari en begin maart, misschien een zelfde naam? Maar ook Isle of Wight (UK) een week na Pinkpop heeft nog heel wat namen incl nog 3 headliners die nog bekend gemaakt moeten worden, misschien deelt Pinkpop daar ook nog een headliner.

Ik denk inderdaad dat ht komt omdat de bands die gaan headlinen nog hun tourdatums niet rond hebben/aangekondigd. maar kan ook dat de deals nog niet helemaal rond zijn met bepaalde headliners. Ik verwacht eind deze maand wel een headliner naam eigenlijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Dat echterhouden van de grote headliners heeft naar mijn mening meet te maken met het bekend maken van de tourdata van de betreffende bands dan of Pinkpop de naam bekend wil maken. Het zal in de loop van deze maand wel ineens komen. Metallica werd ook aangekondigd omdat er een heel tourschema van de mannen online ging. Aangezien nog heel wat grote bands Europese-tours gaan vrijgeven zal dat nog wel goed komen. Overigens dient Soundwave Australië ook nog een 3de headliner aan te kondigen, die festivals zijn al eind februari en begin maart, misschien een zelfde naam? Maar ook Isle of Wight (UK) een week na Pinkpop heeft nog heel wat namen incl nog 3 headliners die nog bekend gemaakt moeten worden, misschien deelt Pinkpop daar ook nog een headliner.

Hoezo Soundwave moet nog een 3de headliner aankondigen? Dat is gewoon een eendagsfestival hoor, die line up is al tijden compleet. En Biffy Clyro is alvast een van de headliners op Isle of Wight, in de UK doen die niets minder meer.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Isle of Wight komt weldegelijk nog met een aantal grote namen hoor, moeten nog een paar dagen vullen. Soundwave komt nog met een derde lijn aan namen heeft organisator AJ Maddah aangegeven, daarbij gaf hij aan dat daarbij een grote derde headliner te noemen. Het zijn idd ééndaagse evenementen, máár met diverse grote podia. Dus vandaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Coachella komt met een aardige flyer. Stuur er maar een paar naar Nederland begin juni.
http://www.billboard.com/files/media/coachella-big.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Stuur Muse maar door naar Pinkpop ja!! Outkast ken ik niet eens?
Zou idd een lachertje zijn als Pinkpop Muse wegkaapt waar iedereen eigenlijk een kleine verwachting heeft dat ze op Werchter komen. Hey Ya, ken je Outkast niet, sorry Ms Jackson ( http://nl.wikipedia.org/wiki/OutKast ).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Oh ja die ken ik wel, hoeven niet te komen van mij :p . Coldplay kan ook weggestreept worden voor zover het een gerucht was, drie jaar pauze holy shit? Dan komt het volgende album op z'n vroegst 6 jaar na Mylo Xyloto.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Zonder ff te kijken of de acts/bands kunnen in juni, eens van de Coachella namen een paar uitgepluist die evenentueel Pinkpop-waardig zijn (of ik ze graag zie of niet). Dan kom ik toch wel een aantal potentiele klanten tegen:
AlunaGeorge, Anti Flag, Beady Eye, Beck, Bombay Bicycle Club, Bonobo, Bryan Ferry, Cage the Elephant, Calvin Harris, Capital Cities, Chvrches, Daughter, Disclosure, Duck Sauce, Duke Dumont, Empire of the Sun, Fatboy Slim, Flume, Foster the People, Grouplove, HAIM, John Newman, Kate Nash, Kid Cudi, Lana Del Rey, Lorde, Martin Garrix, MGMT, Motorhead, Muse, OutKast, Pet Shop Boys, Pharrell Williams, Skrillex, Solange, The 1975, The Afghan Whigs, The Cult, The Knife, The Naked and Famous, Tiga, White Lies

Al percent Arcade Fire, Bastille en Rudimental.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Veel namen ken ik niet of niet goed genoeg, maar ik zie geen Lorde of Calvin Harris of Bonobo komen sowieso.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Oh ja die ken ik wel, hoeven niet te komen van mij :p . Coldplay kan ook weggestreept worden voor zover het een gerucht was, drie jaar pauze holy shit? Dan komt het volgende album op z’n vroegst 6 jaar na Mylo Xyloto.
Dit nieuws is serieus meer dan een jaar oud en is later door Chris Martin weer ontkent. Hoogswaarschijnlijk komt dit jaar nog album nummer zes uit en ik verwacht ze zelfs al in de Ziggo Dome dit najaar...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ja je hebt gelijk. Oa 3FM, NME en Festileaks gaven aan dat ze een pauze van drie jaar zouden gaan nemen maar het is al weer ontkend inmiddels.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Sterker nog, ik vind net deze qoute van Chris Martin tijdens hun benefiet concert: "That's an incredible feeling when you've been in the studio for a year," he said of the crowd's reaction. "You just forget you've got all these friends around the globe."

Ze zijn dus het hele jaar in de studio geweest. Coldplay is niet het type band die 3 jaar in een studio gaat zitten, dus er is nog een kans (zeer klein, I know)


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken