Pinkpop 2014

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Wat is je bron daarvoor? Op hun website zie ik in juni alleen OpenAir in Zwitserland op 29 juni.

heb ik inderdaad van PPCentral. Geloof het wel eerlijk gezegd, waarom zouden ze erover "liegen"? Heb je totaal niks aan en zou alleen maar ten koste gaan van de geloofwaardigheid van de meestal wel proffesionele site.

zie er nu onder staan "met dank aan tipgever Noel Lurken". Achja, we zullen zien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
vandaag of uiterlijk morgen verwacht ik toch minstens één nieuwe naam. Laatste was alweer vorige week zondag.

Buro Pinkpop is deze week gesloten, kan dus goed zijn dat ze deze week overslaan in hun namenkalender.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Denken jullie dat er aankomende week een headliner bekend gemaakt word?
Ja, ben er vrij zeker van dat de Gouden Tip deze week bekend gemaakt word, dat is 1 of zijn 2 namen. Met het hoogstwaarschijnlijk wegvallen van Imagine Dragons, verwacht ik The National, Placebo of Biffy Clyro.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Als ik zie wat voor namen op de andere evenementen van Ruis spelen lijkt me dit niet het soort dance-muziek dat wij hier bedoelden voor Pinkpop, dus absoluut geen concurrentie.
Ik kom hier toch even op terug. Lijkt duidelijk dat het tijdperk met de grote dj's op Pinkpop hiermee voorbij (definitief) is. Daarbij zouden de grote Danceacts met een Rocktint ook naar Ruis verkassen, daar verwacht ik dan een naam als The Prodigy ipv op Pinkpop, bijvoorbeeld? Ligt uiteraard eraan hoe groot ze uitpakken, want bijvoorbeeld kan je eventueel Skrillex ook al wegstrepen voor PP14?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Als ik zie wat voor namen op de andere evenementen van Ruis spelen lijkt me dit niet het soort dance-muziek dat wij hier bedoelden voor Pinkpop, dus absoluut geen concurrentie.

Ik kom hier toch even op terug. Lijkt duidelijk dat het tijdperk met de grote dj’s op Pinkpop hiermee voorbij (definitief) is. Daarbij zouden de grote Danceacts met een Rocktint ook naar Ruis verkassen, daar verwacht ik dan een naam als The Prodigy ipv op Pinkpop, bijvoorbeeld? Ligt uiteraard eraan hoe groot ze uitpakken, want bijvoorbeeld kan je eventueel Skrillex ook al wegstrepen voor PP14?

Maar het soort dance-acts dat op Ruis staat is een ander soort dan op de rockfestivals staat. De namen die er tot nu toe al bevestigd zijn zouden zelfs niet op Lowlands passen. Dus een Prodigy, Skrillex, Disclosure, Rudimental, Major Lazer, enz hebben nog steeds veel meer op Pinkpop te zoeken dan daar.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
afgelopen week kunnen we (hopenlijk) zien als een stilte voor de storm. Deze week de tweede headliner + winnaar gouden tip?
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
even nog een aantal updates wat betreft de geruchten voor eventuele sub-headliners.

Volbeat staat 7 juni op het Sweden Rock Festival en 13, 14 of 15 juni (datum nog niet bekend) op Download. 7 juni zweden, 9 juni Pinkpop en 13 juni Download? past precies!

ook Avenged Sevenfold heeft in het Pinkpop weekend nog niks staan. 4 juni in Polen en de 13de op Download.

Biffy Clyro staat op 2 juni in Italie en 13 juni in Engeland en hoeven we dus ook zeker niet uit te sluiten.

The National staat op 5 juni in Berlijn en 9 juni in Polen. Eventueel op de 7de in Landgraaf?

Mastodon staat op 4 juni in Hamburg (support Metallica?)



 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Kan idd, Mastodon, Biffy Clyro en The National. Ik heb nog twijfels bij Volbeat en Avenged Sevenfold omdat ze headlinen op Graspop, máár ik verwacht Avenged Sevenfold eigenlijk toch. We zullen zien...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Er beginnen weer wat geruchtjes rond de zweven. Doordat Arctic Monkeys in Augustus in Japan zijn vallen ze af voor o.a. Lowlands. Er zijn nog wel wat andere festivals waar ze heen kunnen of eventueel Ziggo Dome, maar Pinkpop lijkt toch te kunnen, mits uiteraard Arctic Monkeys ook tourt in juni. Vooralsnog nog geen data in juni, dus verwacht ik ze nog niet op Pinkpop. Daarnaast wat sterke geruchten voor buitenlandse festivals die interessant zijn voor Pinkpop. Zoals bij Coachella zijn o.a Muse maar nu ook U2 (na een intervieuw met Bono backstage op Palm Springs International Film Festival Awards Gala). Daarbij komt ook een sterk gerucht dat Prince hoogstwaarschijnlijk een UKtour gaat doen en daarbij zou hij wel eens Glastonbury niet overslaan, waar ook Foo Fighters een grote kanshebber is. Dan nog Guns n Roses, evenals Red Hot Chili Peppers hebben ze in het begin van dit jaar (rond maart) de eerste tourdata bekend gemaakt in Noord/Zuid Amerika. Voor Pinkpop even afwachten wat hier allemaal uit gaat rollen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Coachella heeft Outkast - Nine Inch Nails - Arcade Fire, als we betrouwbare bronnen mogen geloven. Muse en U2 zijn sowieso geen optie, dan blijf je weer over met net genoeg budget om twee-hitjes-bands hoge spots te gaan geven.

Guns 'n' Roses zou de slechtste zet zijn die Pinkpop kan doen. Prince lijkt me nu ook niet iets waar het publiek dat van Bastille en Stromae houdt op zit te wachten. RHCP lijken vooralsnog niet naar Europa te komen in die periode.

Dan hou je Foo Fighters en Arctic Monkeys over. Zal wel een van die twee worden (afhankelijk van wat ze gaan doen), in combinatie met een kleinere derde headliner.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Arctic Monkeys is volgens mij wel een stuk goedkoper dan Foo Fighters. Als ze allebei komen zou t helemaal mooi zijn, maar mij lijkt Arctic Monkeys + Placebo/Editors wat geloofwaardiger.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Rudimental ben er blij mee:) Leuke dance act vindt ik :) Deze zet ik zeker bij mijn lijstje die ik graag wil zien op Pinkpop ! :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Mwah, ik hoop nog steeds op Disclosure als danceact. Rudimental staat trouwens op 3FM Stage.
3fm-stage, hoe kom je daar bij, kon ik nog niets van vinden. Ik verwachte in de Brand-Tent.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Mwah, ik hoop nog steeds op Disclosure als danceact. Rudimental staat trouwens op 3FM Stage.

3fm-stage, hoe kom je daar bij, kon ik nog niets van vinden. Ik verwachte in de Brand-Tent.

http://www.pinkpop.nl/2014/programma/ Als je je muis op Rudimental houd, zie je het podium verschijnen. Ik zat ook meer te denken aan de tent eigenlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken