Pinkpop 2014

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Stromae vind ik ook niks, maar goed er zitten altijd wel namen bij die niks zijn. Gelukkig eigenlijk (mits de band niet op het hoofdpodium staat), anders moet je weer gaan kiezen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Wanneer komt Jan met de uitslag van de Gouden Tip?
Volgens mij rond jaarwisseling. Ik denk als vorig jaar 2 namen. Vraag me overigens af, of Editors een optie zijn voor PP14. Uitverkochte shows in Nederland, durven ze Editors bij Pinkpop als head te zetten. Veilige goedkope keuze lijkt me.
 

Soundslave

Playlistbediener
29 nov 2013
6
0
Is de bevestiging van Stromae afgelopen weekend al de naam van deze week??? of word er deze week ook nog een pinkpopnaam bekend gemaakt???
 

ofmiceandveil

Nieuw lid
25 dec 2013
3
0
Ik vind Lorde of pierce the veil wel wat voor Pinkpop. ^^

[video]http://www.youtube.com/watch?v=D8Ymd-OCucs[/video][video]http://www.youtube.com/watch?v=yA5metToSqQ[/video]
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Uitslagen van de 'schaduw gouden tip' die hier en op graz2.0 werd gehouden;

Gouden toppers die de 'echte ' Gouden lijst ook wel zal bevatten:
Muse 22
Arctic Monkeys 15
The National 12
Rolling Stones 11
Placebo 9
Biffy Clyro 8
Foo Fighters 8
Pearl Jam 8
Imagine Dragons 7
Franz Ferdinand 6

De volledige stemlijst van 95 bezoekers, exclusief absurditeiten, maar dan wel weer inclusief John Lennon :
Muse 22
Arctic Monkeys 15
The National 12
Rolling Stones 11
Arcade fire 9
Placebo 9
Biffy Clyro 8
Foo Fighters 8
Pearl Jam 8
Imagine Dragons 7
Franz Ferdinand 6
De Staat 5
Avenged Sevenfold 4
Editors 4
Rise Against 4
The Black Keys 4
Dropkick Murphys 3
Interpol 3
Queens of the Stoneage 3
Rage Against The Machine 3
Snow Patrol 3
Tame Impala 3
Volbeat 3
Fall Out Boy 2
Flogging Molly 2
Foals 2
Hurts 2
Jake Bugg 2
Joe Bonamassa 2
Metallica 2
Neil Young 2
Portugal. The Man 2
Red Hot Chili Peppers 2
Revere 2
The Offspring 2
White lies 2
Zanger Rinus 2
21 pilots 1
30 Seconds to Mars 1
Alice In Chains 1
All Time Low 1
Alter bridge 1
Amy Macdonald 1
Andrew Stockdale 1
balthazar 1
Band Of Horses 1
Bastille 1
Beady Eye 1
Belle and sebastian 1
Birth of joy 1
Black Rebel Motorcycle Club 1
Blink 182 1
Blur 1
Boysetsfire 1
Bring me the Horizon 1
Cage the elephant 1
Claw Boys Claw 1
Counting Crows 1
Customs 1
Daft Punk 1
Damien Rice 1
Dave Hause 1
Dawes 1
De Jeugd Van Tegenwoordig 1
Depeche Mode 1
dEUS 1
DeWolff 1
Die Happy 1
Disclosure 1
Dolly Parton 1
Ed Kowalczyk 1
Ellie Goulding 1
Empire of the sun 1
Evanescence 1
Everything everything 1
Feed me 1
Fritz kalkbrenner 1
Fuzz 1
Goose 1
Hollywood undead 1
I Am Kloot 1
Iron Maiden 1
Jack penate 1
James vincent mcmorrow 1
John coffey 1
John Lennon 1
k's choice 1
Kaiser Chiefs 1
Kasabian 1
Katy Perry 1
Limp bizkit 1
Massive Attack 1
Miley Cyrus 1
Mister & Missisipi 1
Moderat 1
Motorhead 1
Mumford and Sons 1
Murdoc Niccals 1
Nero 1
Nick Cave & the bad seeds 1
Nine inch nails 1
Noah and the whale 1
NOFX 1
Of monsters and men 1
Of montreal 1
Paramore 1
Parkway Drive 1
Paul McCartney 1
Phoenix 1
Rammstein 1
Roosbeef 1
Rudimental 1
Ryan Adams 1
Sabaton 1
Slayer 1
Smashing pumpkins 1
Stromae 1
Sum 41 1
Swans 1
System of a Down 1
Tenacious d 1
The 1975 1
The heavy 1
The Killers 1
The man 1
The Naked and Famous 1
The Prodigy 1
The Strokes 1
The Wombats 1
Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra 1
Vampire Weekend 1
Villagers 1
Wilco 1
Wolfmother 1
Wooden Shjips 1
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Leuk die Schaduwtip. Afwachten wat echt ingevuld is (inclusief de hipsters). Jammer dat mijn tips niet heel hoog staan, Ed Kowalczyk 1, Jake Bugg 2 maar gelukkig wel Imagine Dragons 7. Als ik het zo zie, met MIJN verwachtingen wat wel/niet op PP14 komt, zal The National het worden... (denk ik dan hé)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
REVERE!!! Mijn ontdekking van dit jaar! Geweldige band, die bij veel members van festileaks ook wel in de smaak zal vallen. Gaat dat checken zou ik zeggen, hun nieuwe album My Mirror/Your Target is nu op Spotify te vinden en is een dijk van een plaat.

Verder wil ik Zanger Rinus, Miley Cyrus en John Lennon ook wel zien op Pinkpop.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
@DennisvdBr
Klopt ik denk niet dat wij een goede afspiegeling zijn. En toch vind ik het wel interessant om te weten en zal er best wat waarheid in zitten uiteindelijk. The National en Imagine Dragons verwacht ik ook, tenzij de echt echt echt niet kunnen.

@Gloeilamp
Roger that!
Miley Cyrus wil ik ook wel zien. In de letterlijke zin, dus niet horen.
Zanger Rinus zou geniaal zijn. Zie ik liever tussen 2 bands in dan reclame op de schermen. Zou mooi zijn om t publiek voren op de schermen te zetten, en dan 1000 man te zien die rare waves doen met de armen.
Maar ik start spotify nu op.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Miley Cyrus wil ik ook wel zien. In de letterlijke zin, dus niet horen.<br>

Oh god, ben jij ook al zo'n type dat op Miley geilt? Nou, video op mute en leeft je uit zou ik zeggen: http://www.youtube.com/watch?v=TWLYmMkrbFc#t=112

Dit is meer mijn beeld van Miley, en die hoef ik echt niet te zien:


(Sorry voor het Off-topic gaan, ik kon dit even niet laten)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Miley was ooit een mooi meisje, maar is nu een vreselijke aandachtshoer die eruit ziet als een vrouwelijke Johnny Rotten. En nee, dat is niet positief. En dan is ze ook nog eens niet Vlaams...

Ik hoop trouwens dat The National naar BKS gaat als ze naar Nederland komen. Het zou zuur zijn als Pinkpop na Arcade Fire ook The National van BKS afpakt :(
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik vind Lorde of pierce the veil wel wat voor Pinkpop. ^^

Pierce the Veil zou wel gaaf zijn :D
<br>

En hoezo afpakken? Omdat de meeste mensen The National beter op bks dan op pp vinden passen? Is helemaal geen afpakken. Het zou voor het publiek zelfs beter zijn als pp gewoon alle goeie namen krijgt, heb je tenminste één festival waar alle goede acts staan en hoef je niet naar 2 festivals toe ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">ofmiceandveil wrote:</div>
Ik vind Lorde of pierce the veil wel wat voor Pinkpop. ^^


Pierce the Veil zou wel gaaf zijn
icon_biggrin.gif
<br>
<br>

En hoezo afpakken? Omdat de meeste mensen The National beter op bks dan op pp vinden passen? Is helemaal geen afpakken. Het zou voor het publiek zelfs beter zijn als pp gewoon alle goeie namen krijgt, heb je tenminste één festival waar alle goede acts staan en hoef je niet naar 2 festivals toe
icon_wink.gif

Je weet dat ik een zwak voor BKS heb ;) The National en Arcade Fire zijn gewoon namen die ik graag zou zien op BKS, omdat de ligging en het publiek beter bij de bands passen naar mijn mening. En ik ga naar beide festivals, maar naar BKS om veel intressante dingetjes te checken, en naar Pinkpop om een feestje te bouwen en bier te drinken. Daar ben ik ook wel goed in.

Afpakken is misschien het verkeerde woord, maar ik bedoel meer dat ik die acts beter tot zijn recht vind komen op BKS.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
En hoezo afpakken? Omdat de meeste mensen The National beter op bks dan op pp vinden passen? Is helemaal geen afpakken. Het zou voor het publiek zelfs beter zijn als pp gewoon alle goeie namen krijgt, heb je tenminste één festival waar alle goede acts staan en hoef je niet naar 2 festivals toe
icon_wink.gif

Draai het dan om zet arcade fire en the national op bks, laat the script en alle andere zooi weg en je hebt een fantastisch festival hoef je alleen naar bks. Ik ben het er wel mee eens dat arcade fire niet echt op pinkpop past, want ben nou eerlijk hoeveel mensen denk je dat er voor de 3fm stage staan die echt interesse in af hebben?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Mja dat komt omdat er een heel grote groep Pinkpopbezoekers elk jaar gewoon blind een kaartje koopt, die mensen komen voor niemand speciaal. Maar stel dat PP een dag het 3FM-podium vol zet met Sigúr Ros, Bloc Party, Arcade Fire en The National bijvoorbeeld, dan zul je genoeg BKS-bezoekers hebben die dat dagje bij het 3FM podium doorbrengen.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Mja dat komt omdat er een heel grote groep Pinkpopbezoekers elk jaar gewoon blind een kaartje koopt, die mensen komen voor niemand speciaal. Maar stel dat PP een dag het 3FM-podium vol zet met Sigúr Ros, Bloc Party, Arcade Fire en The National bijvoorbeeld, dan zul je genoeg BKS-bezoekers hebben die dat dagje bij het 3FM podium doorbrengen.

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren AF, the national en sigur rós kunnen 3fm allemaal afsluiten en bloc party is gestopt (zullen wel voorbeelden zijn dat begrijp ik maar je kunt niet zo veel bands van die maat op 1 podium neerzetten). Daarbij komt dat dan het overgrote deel van het pinkpop publiek begint te zeuren dat ze die bands niet kennen en dat de line up slecht is, want door hen wordt natuurlijk verwacht dat pinkpop daar gewoon de 3fm hypes/ one hit wonders van het moment neerzet.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Arcade Fire is opzich meer een BKS headliner naam.. The National, Sigur Rós, etc. is ook meer voor BKS. die 2 helemaal, die ik zie helemaal niet op PP staan. Arcade Fire is dan nog beetje logisch omdat 3FM de band ook regelmachtig draait nu. De andere 2 bands worden niet zoveel gedraait en is ook niet echt wat voor PP. als hun weer touren, dan zal BKS, Lowlands, ofzo beter zijn denk ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Snap wel dat zulk soort muziek meer op de kleinere festivals in ons land past, maar vond The Vaccines, Jimmy Eat World e.d. ook best wel op Pinkpop passen vorig jaar. Las bovendien ergens dat The National qua tourschema perfect op Pinkpop past dus dat zie ik dan ook wel gebeuren.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
@Black Lies
The Vaccines was een van mijn favourieten van vorig jaar. Goede humor, lekkere muziek voor in het zonnetje. Van mij mogen ze nog wel eens terug komen. Misschien in 2015 who knows.

@Juw
Ligt dat niet aan jouw beeld over wat volgens jou het pinkpop publiek is? Ik kan het omdraaien en vanuit een andere bril zeggen: Het vaste publiek schreeuwt om terugkeer van meer kwaliteit en juist iets minder 3fm one hit wonders en songwriters. Ik zie totaal geen probleem en ben blij dat Mojo ziet dat mensen naar concurrenten gaan voor een redelijke lineup die deels makkelijk op Pinkpop had kunnen/horen te staan.

@Dr Hannibal
Dude, ik weet niet wat ik enger vind. Die kipkont of jouw avatar :p
Toch vond ik Anouk, Kate Perry, Amy Macdonald en Pink mooi om te zien. Ik waardeer wel een chick op t podium. Al zou ik er normaal nooit naar luisteren tenzij ik al in de auto radio luister. Ik kan het echt waarderen live.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken