<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Black Lies wrote:</div><br>
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua ‘grootte’ gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een ‘beste lineup van Europa’. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).
Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.
Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.
Je hebt gelijk, maar ik vind dat je het hier wel heel gemakkelijk beschrijft. Arcade Fire headlinet dit jaar oa Glastonbury, Lollapalooza (een van de beste festivals ter wereld imo), Coachella, Hurricane, Northside, Squamish. Avenged Sevenfold staat bovenaan het affiche van zo ongeveer elk festival dat zich richt op hardere muziek (oa op Download dat een van Europa’s grootste festivals is).
En je weet zelf ook wel dat Biffy Clyro in Europa overal op de middag zou staan. The Black Keys headlinen DTRH, maar dat kun je onmogelijk vergelijken met festivals zoals Download, Glastonbury en RaR. Skrillex is überhaupt al lang niet relevant niet, had ook niet van jou verwacht dat je die naam zou noemen als headlinernaam in 2014
.