Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
ach joh, het zijn 10 van de 40 namen. Iedereen heeft er nu al een paar die niet naar zijn zin zijn. Dat is altijd zo (misschien wat jaren met meer). Ik ben zelf niet zo blij met Stromae, Rudimental of Arcade Fire, de rest vind ik enrom goed gekozen voor Pinkpop Festival. Daarbij beloven de momentele geruchten dat er wat aardige namen bij kunnen komen. Er is nog weinig reden tot klagen imo :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Nog even over The Rolling Stones. Als ze komen denk ik dat het een vergelijkbare show is als Glastonbury, ca. 2 uur en grotendeels vergelijkbare setlist. Misschien ook een catwalk uitbreiding aan het podium in het midden (zoals volgens mij Springsteen in 2009 ook had).
Setlist RS/Glasto :
http://www.rollingstones.com/2013/06/30/glastonbury-festival-setlist-29th-june-2013/
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
ach joh, het zijn 10 van de 40 namen. Iedereen heeft er nu al een paar die niet naar zijn zin zijn. Dat is altijd zo (misschien wat jaren met meer). Ik ben zelf niet zo blij met Stromae, Rudimental of Arcade Fire, de rest vind ik enrom goed gekozen voor Pinkpop Festival. Daarbij beloven de momentele geruchten dat er wat aardige namen bij kunnen komen. Er is nog weinig reden tot klagen imo
icon_smile.gif

Precies! Maar om op basis van die 10 namen de lineup officieel te bestempelen als 'De Beste van Europa' gaat mij wat ver. Zeker omdat er genoeg mensen zijn die er anders over denken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua 'grootte' gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een 'beste lineup van Europa'. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).

Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua ‘grootte’ gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een ‘beste lineup van Europa’. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).

Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.

Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Nou, ik denk dat je Robert Plant toch onderschat, zijn setlist (ook met Space Shifters) bestaat grotendeels ook uit Led Zeppelin nummers (met uitzondering van Stairway to Heaven), daar zal toch veel volk op af gaan hoor. Zeker als op het Pinkpop-affiche meer 30+ a 40+ publiektrekkers komen voor de weekendtickets.
In principe zien de namen er nu goed uit, het zijn er maar 10. Let wel, er komen maar 30 bij. Dat betekend dat de mindere namen en de hele goede namen tussen die 40 namen zo opvallen. Op een affiche met 80 a 100 bands is dat moeilijker omdat de grote dikgedrukte namen uiteraard meteen in het oog springen. De komst van (2de maal) Metallica is al speciaal genoeg, gaan The Rolling Stones komen is dat heel uitzonderlijk te noemen. Dan zal dat het PP-affiche op zichzelf al exclusief maken voor alle festivals in de hele regio in dat genre.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.
Daar zit ook een deel eigen mening in hé, waar ik het eigenlijk van Pinkpop-point-of-view mee eens ben. Maar er zijn festivals aan te wijzen waar Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold, Placebo, The Black Keys en Biffy Clyro gewoon als headliner staan of gestaan hebben. Festival organisatoren denken er blijkbaar anders over, of hebben niet beter ;)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Zaterdag
Main: Go Back to the Zoo – Flogging Molly – Biffy Clyro – The Rolling Stones
3fm: Portugal. The man– The Pretty Reckless – Bastille
Tent: Winnaar nu of nooit – Birdy – Gogol Bordello

Zondag
Main: The 1975 – Lilly Allen – Ed Sheeran – Editors – Arctic Monkeys
3fm: George Ezra – Rudimental – Robert Plant – Mando Diao
Tent: Mister & Mississippi – Clean Bandit – John Newman – Disclosure

Maandag:
Main: Jett Rebel – De Staat – Mastodon – Avenged Sevenfold – Metallica
3fm: Milky Chance – Dropkick Murphys – Chef'Special – Stromae – Arcade Fire
Tent: Mr. Probz – London Grammar – Warpaint – Blaudzun – Selah Sue

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.


Daar zit ook een deel eigen mening in hé, waar ik het eigenlijk van Pinkpop-point-of-view mee eens ben. Maar er zijn festivals aan te wijzen waar Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold, Placebo, The Black Keys en Biffy Clyro gewoon als headliner staan of gestaan hebben. Festival organisatoren denken er blijkbaar anders over, of hebben niet beter
icon_wink.gif

Natuurlijk, dat verschilt in ieder land. Arcade Fire is gewoon een kleine headliner voor Pinkpop begrippen, Avenged Sevenfold is dat sowieso niet, en Editors lijkt me ook kleiner dan The Killers/KoL. Maar zo'n discussie wil ik niet beginnen, ik heb al duidelijk gemaakt wat mijn punt is. De grootte van artiesten verschilt per land, en daarom vind ik het maar een raar argument.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua ‘grootte’ gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een ‘beste lineup van Europa’. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).

Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.


Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.

Je hebt gelijk, maar ik vind dat je het hier wel heel gemakkelijk beschrijft. Arcade Fire headlinet dit jaar oa Glastonbury, Lollapalooza (een van de beste festivals ter wereld imo), Coachella, Hurricane, Northside, Squamish. Avenged Sevenfold staat bovenaan het affiche van zo ongeveer elk festival dat zich richt op hardere muziek (oa op Download dat een van Europa's grootste festivals is).

En je weet zelf ook wel dat Biffy Clyro in Europa overal op de middag zou staan. The Black Keys headlinen DTRH, maar dat kun je onmogelijk vergelijken met festivals zoals Download, Glastonbury en RaR. Skrillex is überhaupt al lang niet relevant niet, had ook niet van jou verwacht dat je die naam zou noemen als headlinernaam in 2014 ;).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua ‘grootte’ gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een ‘beste lineup van Europa’. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).

Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.


Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.


Je hebt gelijk, maar ik vind dat je het hier wel heel gemakkelijk beschrijft. Arcade Fire headlinet dit jaar oa Glastonbury, Lollapalooza (een van de beste festivals ter wereld imo), Coachella, Hurricane, Northside, Squamish. Avenged Sevenfold staat bovenaan het affiche van zo ongeveer elk festival dat zich richt op hardere muziek (oa op Download dat een van Europa’s grootste festivals is).

En je weet zelf ook wel dat Biffy Clyro in Europa overal op de middag zou staan. The Black Keys headlinen DTRH, maar dat kun je onmogelijk vergelijken met festivals zoals Download, Glastonbury en RaR. Skrillex is überhaupt al lang niet relevant niet, had ook niet van jou verwacht dat je die naam zou noemen als headlinernaam in 2014 ;).

Skrillex heeft Lowlands geheadlined, gaat dat op Sziget doen. The Black Keys hebben ook festivals als Lowlands, Hangout afgesloten, en gaan Open'er headlinen. Biffy Clyro heeft ook festivals als Reading/Leeds, Isle of Wight, Sziget geheadlined. Ze stonden zelfs 4 posities boven Editors geprogrammeerd, zo zie je hoe groot de populariteit van die mannen is in de UK. En direct hoe klein Editors daar is, terwijl dat hier een grote naam is. Ik ga geen langere rijtjes noemen, maar dit zijn gewoon grote namen.

Avenged Sevenfold is pas nét tot headliner gebombardeerd, en in Nederland verkopen ze de Ziggo Dome nog niet uit. Niet headlinerwaardig op Pinkpop dus, eerder iets voor Fortarock maar die hebben een betere keuze gemaakt met Iron Maiden.

Arcade Fire is een grote naam, natuurlijk. Maar die zouden in Nederland ook zeker geen Ziggo Dome uitverkopen. En hadden een paar jaar terug al heel veel moeite met de HMH. Ik denk dat je de namen niet goed in de context ziet. Want veel namen zijn misschien headliners in andere landen, maar hier simpelweg niet. Daarnaast onderschat je de populariteit van de acts die ik noemde.

Verder zegt het me weinig wat nou het grootste of mooiste festival is. Sziget is waarschijnlijk het grootste festival van Europa, en die hebben vaak kleine headliners. Dit hoeft dus ook niks te zeggen. Ik ben nu ook wel klaar met welke naam nou groter is dan de andere, daar verschillen de meningen teveel voor, en daar is soms ook geen pijl op te trekken. Terug naar Pinkpop!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>
Toch snap ik wel, wat hij bedoelt Sam. Als je nu naar de lineup kijkt die Pinkpop heeft staan (ervan uitgaande dat de Stones komen), heeft Pinkpop eigenlijk al 5 headliners binnen op 2 dagen (Stones, Editors, Arcade Fire, Avenged Sevenfold en Metallica). Die vijf bands headlinen allemaal behoorlijk wat festivals deze zomer namelijk. Ofwel, qua ‘grootte’ gaat Pinkpop dan heel wat andere festivals voorbij. De kleinere namen zoals Mastodon of Robert Plant dragen niet per se bij aan een ‘beste lineup van Europa’. Dat zijn meer namen die wel of niet binnen je smaak vallen. In die kleinere namen zit echter wel veel diversiteit (Mastodon metal, Ed Sheeran singer/songwriter, Robert Plant classic rock, Stromae en Rudimental dance, Bastille pop etc).

Dus ik ben het er wel mee eens dat Pinkpop afstevent op de beste lineup van Europa. Objectief gezien dan, want als je favoriete bands Placebo en Pearl Jam zijn kun je natuurlijk beter naar Werchter gaan dan naar Pinkpop.


Editors, Arcade Fire zouden natuurlijk kleine headliners zijn. Avenged Sevenfold is ook geen echte headliner. Dit is ook geen echte vergelijking, want dan zou ik ook kunnen zeggen dat er op de Werchter donderdag drie headliners staan (Metallica, Placebo, Skrillex) en op de zaterdag ook drie (Pearl Jam, The Black Keys en Biffy Clyro). Maar dit gaat gewoon niet op. Nogmaals, ik ben zeer tevreden over de lineup van Pinkpop. Ik vind het alleen nogal raar om zoiets te zeggen terwijl de lineup nog lang niet rond is. Dat was meer wat ik bedoelde.


Je hebt gelijk, maar ik vind dat je het hier wel heel gemakkelijk beschrijft. Arcade Fire headlinet dit jaar oa Glastonbury, Lollapalooza (een van de beste festivals ter wereld imo), Coachella, Hurricane, Northside, Squamish. Avenged Sevenfold staat bovenaan het affiche van zo ongeveer elk festival dat zich richt op hardere muziek (oa op Download dat een van Europa’s grootste festivals is).

En je weet zelf ook wel dat Biffy Clyro in Europa overal op de middag zou staan. The Black Keys headlinen DTRH, maar dat kun je onmogelijk vergelijken met festivals zoals Download, Glastonbury en RaR. Skrillex is überhaupt al lang niet relevant niet, had ook niet van jou verwacht dat je die naam zou noemen als headlinernaam in 2014 ;).

Black Keys headlinen op Main Square, Eurockeennes, Optimus Alive, Northside, etc. Wel grote festivals dus. Idem voor Skrillex die main stage afsluit op oa Optimus Alive en Rock-a-Field. Maar dat zouden we niet moeten bediscussieren, @gloeilamp heeft gelijk dat je Pinkpop niet plots de beste line up van Europa mag noemen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Black Keys headlinen op Main Square, Eurockeennes, Optimus Alive, Northside, etc. Wel grote festivals dus. Idem voor Skrillex die main stage afsluit op oa Optimus Alive en Rock-a-Field. Maar dat zouden we niet moeten bediscussieren, @gloeilamp heeft gelijk dat je Pinkpop niet plots de beste line up van Europa mag noemen.
idd "nog" niet mag noemen ;)
(by the way A7X headliner GMM)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Black Keys headlinen op Main Square, Eurockeennes, Optimus Alive, Northside, etc. Wel grote festivals dus. Idem voor Skrillex die main stage afsluit op oa Optimus Alive en Rock-a-Field. Maar dat zouden we niet moeten bediscussieren, @gloeilamp heeft gelijk dat je Pinkpop niet plots de beste line up van Europa mag noemen.


idd “nog” niet mag noemen
icon_wink.gif
<br>
(by the way A7X headliner GMM)

We gaan nog even door? :p Volbeat is daar ook headliner, en die zouden Pinkpop ook echt niet kunnen headlinen. Ik snap dit gedoe echt niet, het is een mooie sub voor Metallica maar meer ook niet. Denken jullie serieus dat Avenged Sevenfold een dag zou kunnen trekken? Ik denk serieus dat Kings of Leon nog meer kaarten zou verkopen. Poging twee: terug naar Pinkpop!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
True true. Sowieso is 'het beste festival' een kwestie van persoonlijke smaak. Er zijn wat festivals in Spanje, Portugal, Amerika en Engeland waar ik graag bij zou zijn, maar ik ben heel blij dat Pinkpop hier in Nederland minder dan twee uur trein vanaf hier verwijderd is ;).

Er is hier trouwens weinig over Jett Rebel gezegd. Jan Smeets kondigde hem vorige week soort van aan op 3FM, dus ik ben benieuwd waar hij zal staan? Tent? Opener op 3FM?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik vind hem wel het beste in de tent passen qua muziek. En hij is ook niet zo bekend dus ook qua bekendheid. Subhead in de tent lijkt me dan, misschien nog wel een plekje daaronder.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
494
204
De line-up kan nu al niet beter hoop dat ik alles wat kan zien! Pinkpop heeft eindelijk werchter weer te pakken. Denk dat de tickets binnen 1 weekend zijn uitverkocht 22 maart naar Paradiso waar artic monkeys bekend worden gemaakt! Editorst afsluiter en am sub lijkt mij beter maar dat is smaak zoals als gloeilamp de werchter fanaat al zegt! De gouden tip is dan toch am?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken