Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Editors zondag 8 juni!
http://m.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2014/02/editors-naar-pinkpop
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dan zal dit wel de band zijn waar Jan het over had die eventueel doorschuift naar de headline positie. Leuke band hoor Editors, maar naar mijn idee een beetje een overkill aan concerten de laatste 2 jaar in nederland/belgie.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Dan is dit toch HET signaal dat RS vastligt? Anders hou je Editors nog achter de hand als headliner op zaterdag, nu hebben ze precies geen sterke sub nodig die dag, ra ra waarom...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ja! Editors! Vet! Dit betekent idd ook dat het rond is met de Stones. Anders waren ze wel als headliner aangekondigd ;).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Waarom betekent Editors niet als headliner op zondag dat Rolling Stones vastliggen op zaterdag? Dit kan ook betekenen dat er een andere goede (vervanger) of sub is voor zaterdag en dat zondag nog altijd een andere headliner staat, bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Deze bevestiging doet mij weinig concluderen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Waarom betekent Editors niet als headliner op zondag dat Rolling Stones vastliggen op zaterdag? Dit kan ook betekenen dat er een andere goede (vervanger) of sub is voor zaterdag en dat zondag nog altijd een andere headliner staat, bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Deze bevestiging doet mij weinig concluderen.

Omdat dat de meest logische oplossing is. We hadden eerder al geconcludeerd dat er weinig headlinewaardige bands overbleven naast RS en AM, waarvan er dan amper zijn die ook een subpositie kunnen innemen. Editors past perfect in dat plaatje. De situatie die ik me inbeeld: Editors lag al vast, maar de dag en positie nog niet. Als RS faalde kon Editors op zaterdag de headlinepositie innemen. Nu gaat het door en schuiven ze Editors naar zondag: ofwel als sterke sub bij de 'zwakste' headliner, ofwel om door te schuiven naar headliner moesten de onderhandelingen met AM nog mislopen.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.351
929
<div class="d4p-bbt-quote-title" abp="146">DennisvdBr wrote:</div>
<p abp="148">Waarom betekent Editors niet als headliner op zondag dat Rolling Stones vastliggen op zaterdag? Dit kan ook betekenen dat er een andere goede (vervanger) of sub is voor zaterdag en dat zondag nog altijd een andere headliner staat, bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Deze bevestiging doet mij weinig concluderen.

<p abp="149">Omdat dat de meest logische oplossing is. We hadden eerder al geconcludeerd dat er weinig headlinewaardige bands overbleven naast RS en AM, waarvan er dan amper zijn die ook een subpositie kunnen innemen. Editors past perfect in dat plaatje. De situatie die ik me inbeeld: Editors lag al vast, maar de dag en positie nog niet. Als RS faalde kon Editors op zaterdag de headlinepositie innemen. Nu gaat het door en schuiven ze Editors naar zondag: ofwel als sterke sub bij de ‘zwakste’ headliner, ofwel om door te schuiven naar headliner moesten de onderhandelingen met AM nog mislopen.

Ik kan me niet voorstellen dat Editors als subheadliner wil spelen voor een band van vergelijkbare grootte als Arctic Monkeys. Dus de conclusie dat Stones waarschijnlijk zondag 8 juni spelen lijkt me een juiste. Dan moet er voor de zaterdag een andere optie worden gezocht, want AM kan dan niet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title” abp=”146″>DennisvdBr wrote:</div><br>
<p abp=”148″>Waarom betekent Editors niet als headliner op zondag dat Rolling Stones vastliggen op zaterdag? Dit kan ook betekenen dat er een andere goede (vervanger) of sub is voor zaterdag en dat zondag nog altijd een andere headliner staat, bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Deze bevestiging doet mij weinig concluderen.


<p abp=”149″>Omdat dat de meest logische oplossing is. We hadden eerder al geconcludeerd dat er weinig headlinewaardige bands overbleven naast RS en AM, waarvan er dan amper zijn die ook een subpositie kunnen innemen. Editors past perfect in dat plaatje. De situatie die ik me inbeeld: Editors lag al vast, maar de dag en positie nog niet. Als RS faalde kon Editors op zaterdag de headlinepositie innemen. Nu gaat het door en schuiven ze Editors naar zondag: ofwel als sterke sub bij de ‘zwakste’ headliner, ofwel om door te schuiven naar headliner moesten de onderhandelingen met AM nog mislopen.


Ik kan me niet voorstellen dat Editors als subheadliner wil spelen voor een band van vergelijkbare grootte als Arctic Monkeys. Dus de conclusie dat Stones waarschijnlijk zondag 8 juni spelen lijkt me een juiste. Dan moet er voor de zaterdag een andere optie worden gezocht, want AM kan dan niet.

Hoezo vergelijkbare grootte? Arctic Monkeys staat op alle Europese festivals als headliner, verkopen in Europa pijlsnel hun kaarten uit en hebben vorige week in een uitverkocht Madison Square Garden gestaan. Editors zijn in de meeste landen, zelfs het thuisland waar ze ooit enorm gehyped werden, niet meer dan iets voor het zijpodium of main stage in de namiddag. Ze kunnen niet anders dan nederig zijn tegenover grotere groepen, want de Benelux is verdorie het enige gebied waar ze uberhaupt nog headliner of sub kunnen zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
hmmmm? idd @Bartjuh1981, durf het bijna niet meer te noemen, maar indien Stones toch zondags dan zaterdag RHCP? Of zo...
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.351
929
Hoezo vergelijkbare grootte? Arctic Monkeys staat op alle Europese festivals als headliner, verkopen in Europa pijlsnel hun kaarten uit en hebben vorige week in een uitverkocht Madison Square Garden gestaan. Editors zijn in de meeste landen, zelfs het thuisland waar ze ooit enorm gehyped werden, niet meer dan iets voor het zijpodium of main stage in de namiddag. Ze kunnen niet anders dan nederig zijn tegenover grotere groepen, want de Benelux is verdorie het enige gebied waar ze uberhaupt nog headliner of sub kunnen zijn.

Tja, over grootte kun je natuurlijk discussiëren. Maar ik kan me nogmaals niet voorstellen dat een band die Ziggo Dome en Sportpaleis uitverkoopt én twee keer Werchter headlined op Pinkpop subheadliner vóór Arctic Monkeys is. Maar we zullen zien. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het top vinden: Editors en AM op zondag achter elkaar, Stones op zaterdag. Maar wie is dan die "andere headlinerwaardige band" die volgens Smeets doorschuift als Stones niet doorgaat.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Als de Stones niet komen verwacht ik, am en rhcp als headliners, maar ik ben zo blij met de editors wat een topband ik was erbij in de ziggo en ze hebben 2 uur lang zo strak staan te spelen!!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Dus Arcade Fire / Avenged Sevenfold / Metallica
Editors / Stones

Om dan te zorgen dat ze zaterdag niet veel zwakker is dan de andere twee dagen, moeten ze zowat wel Placebo en Muse boeken :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dus Arcade Fire / Avenged Sevenfold / Metallica<br>
Editors / Stones

Om dan te zorgen dat ze zaterdag niet veel zwakker is dan de andere twee dagen, moeten ze zowat wel Placebo en Muse boeken
icon_smile.gif
Ik ben voor!!! Wie stemt er ook voor :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Tja, over grootte kun je natuurlijk discussiëren. Maar ik kan me nogmaals niet voorstellen dat een band die Ziggo Dome en Sportpaleis uitverkoopt én twee keer Werchter headlined op Pinkpop subheadliner vóór Arctic Monkeys is. Maar we zullen zien. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het top vinden: Editors en AM op zondag achter elkaar, Stones op zaterdag. Maar wie is dan die “andere headlinerwaardige band” die volgens Smeets doorschuift als Stones niet doorgaat.

Dat is volgens mij dus Editors. Ze hebben geen sterke sub nodig als RS komen, want die dag verkoopt uit op enkele minuten. Editors gingen dan de vervangende headliner zijn, want dat kunnen ze aan, maar worden nu als ondersteuning naar de zwakkere dag geduwd. Die moet immers ook uitverkopen terwijl de andere dagen zulke krakers hebben.

Waarom veronderstelt iedereen trouwens plots dat RS op zondag staan omdat Editors daar staan? Smeets heeft nooit bevestigd dat die twee headlineracts op dezelfde dag moesten staan, en bovendien hadden verschillende bronnen het ivm RS over de zaterdag.
 

jesse

Playlistbediener
14 nov 2012
25
0
Zou Biffy Clyro 3fm stage kunnen afsluiten op zondag of zaterdag of vinden jullie een podium plaats op de mainstage?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Dus Arcade Fire / Avenged Sevenfold / Metallica<br><br>
Editors / Stones

Om dan te zorgen dat ze zaterdag niet veel zwakker is dan de andere twee dagen, moeten ze zowat wel Placebo en Muse boeken
icon_smile.gif



Ik ben voor!!! Wie stemt er ook voor
icon_smile.gif

Ja, en RHCP en Pearl Jam als 3FM-aflsuiters...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ja oké. Even serieus. Volgens gerucht RS op zaterdag gepland, meest logisch als sub nu Biffy Clyro. Op zondag Editors en Arctic Monkeys. Maandag dus Metallica en A7X. Ik denk dat het in die richting zit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken