<div class="d4p-bbt-quote-title">
Kereltje wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title” abp=”146″>
DennisvdBr wrote:</div><br>
<p abp=”148″>Waarom betekent Editors niet als headliner op zondag dat Rolling Stones vastliggen op zaterdag? Dit kan ook betekenen dat er een andere goede (vervanger) of sub is voor zaterdag en dat zondag nog altijd een andere headliner staat, bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Deze bevestiging doet mij weinig concluderen.
<p abp=”149″>Omdat dat de meest logische oplossing is. We hadden eerder al geconcludeerd dat er weinig headlinewaardige bands overbleven naast RS en AM, waarvan er dan amper zijn die ook een subpositie kunnen innemen. Editors past perfect in dat plaatje. De situatie die ik me inbeeld: Editors lag al vast, maar de dag en positie nog niet. Als RS faalde kon Editors op zaterdag de headlinepositie innemen. Nu gaat het door en schuiven ze Editors naar zondag: ofwel als sterke sub bij de ‘zwakste’ headliner, ofwel om door te schuiven naar headliner moesten de onderhandelingen met AM nog mislopen.
Ik kan me niet voorstellen dat Editors als subheadliner wil spelen voor een band van vergelijkbare grootte als Arctic Monkeys. Dus de conclusie dat Stones waarschijnlijk zondag 8 juni spelen lijkt me een juiste. Dan moet er voor de zaterdag een andere optie worden gezocht, want AM kan dan niet.