Graspop Metal Meeting 2025

Ik merk dat ik dit jaar nog echt moet worden wakker geschud voor Graspop. Normaal sta ik echt al maandenlang in de wachtmodus, maar ik heb nu nog niet eens alle bands ingeluisterd.

Vanaf komende week maar eens in de stemming komen dus!
Jij begint toch sowieso altijd pas met inluisteren zodra er een timetable is? 😉

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Hoezo 'weer'? 🤨
Waren er 2022 voor het laatst, net als Iron Maiden, Korn, Volbeat...
Slipknot stonder er zelfs nog in 2023 en dit jaar weer.
Om de 2 of 3 jaar op herhaling is toch doodnormaal voor een vaste headliner?
Inderdaad allemaal sterke headliners, maar nog steeds niet zo gek dat iemand liever een nieuwe first time headliner ziet die ze nog nooit gezien hebben dan een headliner die er al 3-4 keer gestaan heeft in de vorige 10 edities toch?

Inderdaad allemaal sterke headliners, maar nog steeds niet zo gek dat iemand liever een nieuwe first time headliner ziet die ze nog nooit gezien hebben dan een headliner die er al 3-4 keer gestaan heeft in de vorige 10 edities toch?
Nou, vooruit. Vond het alleen vreemd om dan juist die specifieke naam te noemen, vooral aangezien we allang weten dat die sowieso toch niet komen.. 💁‍♂️

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Tja...dat zou je zo kunnen zien.
Dan denk ik dat je ook onderscheid moet maken tussen bands die echt nieuw zijn en headliner (Tool, Rammstein, Till Lindemann, Ozzy& Friends) en als 2e categorie de gepromoveerde headliners ( bands die je ook heel veel ziet, maar ineens op deze positie worden geplaatst)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
473090893_1982784485564690_8902021580379008486_n.jpg
This promoted tweet from Mad Cool has been circulating earlier, was deleted very quickly. NOS alive also apparently lets something slip but can't get any evidence of that one. Seems NIN are doing festivals, so hopefully Graspop is one of them

Edit - Proof of Mad Cool here - https://adstransparency.google.com/advertiser/AR11666960350967758849?region=PT
The promoted ad is still up via Google's Advertising centre due to data laws

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Bekijk bijlage 12455
This promoted tweet from Mad Cool has been circulating earlier, was deleted very quickly. NOS alive also apparently lets something slip but can't get any evidence of that one. Seems NIN are doing festivals, so hopefully Graspop is one of them

Edit - Proof of Mad Cool here - https://adstransparency.google.com/advertiser/AR11666960350967758849?region=PT
The promoted ad is still up via Google's Advertising centre due to data laws
Is op de vorige pagina ook al 2x aangehaald :)

Ik merk dat mijn enthousiasme ook nog wat ontbreekt. Wel wat bands die me aanspreken, maar nog geen grote wow factor.

Ik ben de playlist maar eens aan het doorspitten. Wat me opviel is dat er trouwens veel covers tussen staan. De volgende bands hebben minstens 1 van de 3 liedjes een cover:
Alien Ant Farm
Apocalyptica
Bad Wolves
Halocene
Kim Dracula
Krokus
Peyton Parrish
The dead daisies

Van Peyton Parrish en Halocene kan je denk ik wel stellen dat het echte cover artists zijn.

Viel mij op, maar ik weet verder niet wat het zegt.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Tja...dat zou je zo kunnen zien.
Dan denk ik dat je ook onderscheid moet maken tussen bands die echt nieuw zijn en headliner (Tool, Rammstein, Till Lindemann, Ozzy& Friends) en als 2e categorie de gepromoveerde headliners ( bands die je ook heel veel ziet, maar ineens op deze positie worden geplaatst)
Klopt ook wel.
Een band als Sabaton (om daar maar bij te blijven) is dus duidelijk een uit die laatste categorie, die hebben hun sporen echt wel eerst moeten verdienen.
Van de 8 keer dat ze op GMM stonden was dat:
  • 3x aan het begin van de dag
  • 1x midden op de dag
  • 3x als MS2 afsluiter (zou tegenwoordig als North headliner gezien worden)
  • 1x als South headliner
Die huidige status als 'vaste roulatie' headliner hebben ze m.i. dubbel en dik verdiend.
Het heeft dan ook vrijwel geen zin om je te 'verzetten' tegen bands als Sabaton, Volbeat, Slipknot, Korn, Maiden, Priest, die blijven uiteraard nog wel een tijdje meedraaien om de headlinerplekken op GMM (die laatste 2 waarschijnlijk wat minder lang), of we er nu fan van zijn of niet.

Maar goed, ben het uiteraard ook volledig eens dat er niet teveel van dat soort roulatieheadliners moeten staan, en momenteel staan er al 3 (mogelijk 4 als Volbeat ook nog erbij zou komen).
Een mooie mix daaruit plus enkele nieuwe(re), doorgeschoven headliners (zoals Powerwolf, Gojira, Parkway Drive, FFDP, Ghost, mogelijk Disturbed, Pendulum) en minimaal één nieuwe/verrassende headliner (Tool, Aerosmith, NIN, The Prodigy, wie weet ooit SOAD, QOTSA, Muse, Met...... 🤐) is voor mij ideaal, en dat doen ze uitstekend de laatste jaren.

Laatst bewerkt:
Lynyrd Skynyrd are playing in Rock Fest Barcelona on 27th June. Any chances of them playing at GMM?

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread