Pinkpop 2014

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Zou ondanks de goede line-up Biffy Clyro een wat teleurstellenden sub vinden. Misshien Placebo, Snow Patrol, FATM?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Zou ondanks de goede line-up Biffy Clyro een wat teleurstellenden sub vinden. Misshien Placebo, Snow Patrol, FATM?

Ik denk dat er na Rolling Stones, Metallica, (mogelijk) Arctic Monkeys, Editors, Arcade Fire en Avenged Sevenfold niet veel geld meer overblijft voor een sub van het kaliber Placebo of Snow Patrol. Florence zou nog wel kunnen, maar als je ziet dat de voorbije edities o.a. Ben Howard, White Lies en Kaiser Chiefs sub waren kan je Biffy Clyro ook niet zo bizar vinden. Zeker omdat alle aandacht die dag toch naar de Stones gaat. Je kan bij wijze van spreken Tim Knol als sub zetten en nog duizenden mensen vanaf de middag voor het hoofdpodium laten kamperen.
 

gino gelati

Campingartiest
5 feb 2014
78
0
helemaal mee eens.
als de stones komen is het geld op en is t gewoon stones zaterdag, editors zondag en metalica maandag als headliners.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Volgens mij is er nog altijd onduidelijkheid op het forum over de headliners...
Het is al vaak genoeg gezegd, maar ik probeer de heersende gedachte nog eens duidelijk te maken.

Editors waren al geboekt en konden op zowel zaterdag als zondag evt spelen, op dit moment was de organisatie bezig met AM, of het was misschien zelfs al rond als andere headliner. De headliners zouden dus Editors-AM-Metallica zijn.
Toen deed zich de mogelijkheid voor om RS te boeken. als dit zou slagen zou Pinkpop 2 headliners op een dag plaatsen zoals Jan aangaf bij Coen en Sander, zou dit niet slagen dan zou Editors gewoon doorschuiven naar de headlinespot.
Nu is er dus de bekendmaking van Editors, maar niet als headliner, dit lijkt dus te betekenen dat RS is geboekt.

Dus,
Zaterdag: Rolling stones + kleinere sub (ik gok nog altijd op Biffy Clyro of Kasabian)
Zondag: Arctic Monkeys + Editors
Maandag Metallica + Avenged Sevenfold / Arcade Fire
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Andere geruchten op een rij:
Biffy Clyro
Kasabian
White Lies
Mando Diao
Lana Del Rey
Flogging Molly
Jake Bugg
Florence and the Machine
Lily Allen
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Helaas had Snow Patrol graag voor RS gezien. Maar hoop dan Kasabian. Wie zouden eigenlijk 3fm stage afsluiten..? We hebben Arcade Fire en Bastille is enorm populair bij het 3fm publiek dus zou me niks verbazen als die afsluiten. Verder misshien White Lies?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
De maandag word de 3FM-Stage neem ik aan afgesloten door Arcade Fire.
Op de zondag denk ik dat Robert Plant deze afsluit.
Op de zaterdag zou Bastille kunnen, al hoop/denk ik dat er nog iets na komt.
Misschien sluit White Lies/Biffy Clyro de 3FM-Stage wel af op zaterdag en dan Joe Bonamassa als sub voor Rolling Stones
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik sluit me ook aan bij @Chef. Headlinerverhaal ben ik het mee eens en ik gok/hoop dat we als laatste 3 sub/3FM heads nog Placebo, White Lies, Biffy Clyro, Kasabian en/of Fall Out Boy gaan zien. Robert Plant kunnen ze echt geen podium af laten sluiten, dat zou een enorm contrast zijn met Arcade Fire (Arcade Fire hoort gewoon headliner te zijn en Robert Plant hoort ergens in de middag te staan). Maar het ziet er echt heel goed uit! Ik had Editors eerder ingeschat als headliner en niet sub, zeker gezien de namen die ze al hebben (de welbekende dure maandag). Heb er echt zin in dit jaar!!!
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Vorig jaar hadden ze Qotsa naast The Killers dus moet Editors naast AM dit jaar ook wel lukken. Het ziet er naar uit dat het een mooi affiche word dit jaar!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Vorig jaar hadden ze Qotsa naast The Killers dus moet Editors naast AM dit jaar ook wel lukken. Het ziet er naar uit dat het een mooi affiche word dit jaar!

Met als verdere headliners Green Day en fucking Kings of Leon. Die zijn stukken goedkoper als je ze naast The Stones en Metallica legt. Die vergelijking gaat dus niet op.

Mooie naam Editors! Ik heb ze al wel 5 keer gezien, ze blijven een bijzondere band voor mij. Maar ik verwacht ze wel als headliner.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
<div class="d4p-bbt-quote-title">rickjagger wrote:</div>
Vorig jaar hadden ze Qotsa naast The Killers dus moet Editors naast AM dit jaar ook wel lukken. Het ziet er naar uit dat het een mooi affiche word dit jaar!

Met als verdere headliners Green Day en fucking Kings of Leon. Die zijn stukken goedkoper als je ze naast The Stones en Metallica legt. Die vergelijking gaat dus niet op.

Mooie naam Editors! Ik heb ze al wel 5 keer gezien, ze blijven een bijzondere band voor mij. Maar ik verwacht ze wel als headliner.

Zeker niet, Pinkpop zegt altijd dat ze headlinen, nu heel duidelijk niet.

Arctic Monkeys + Editors is een gouden combinatie, de Stones de ultieme klapper en Metallica, A7X en Mastodon zorgen voor veel metal-fans. Met Arcade Fire en Stromae wordt de balans teruggebracht op de maandag. Objectief gezien zou dit de beste line-up zijn van wat heel Europa te bieden heeft (en ook sterker dan Coachella). Dus beter dan Rock am Ring en Rock Werchter. Dat is al heeeel lang niet meer voorgekomen. Enige jaar dat Pinkpop in de buurt van Rock Werchter kwam was 2011, toen PP Foo Fighters had en RW niet.

Even afwachten of het echt zo gaat uitpakken, maar ik acht de kans groter dat dit allemaal wel gebeurd dan dat dit niet gebeurd (ook met de Stones)
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
@Gloeilamp hmm ja daar zit wat in, ik zou bijna vergeten dat Arcade Fire er nog even doodleuk bijstaat op de maandag
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Naam die hier ook niet veel genoemd wordt: The Kooks. Leuk voor vroege mainstage of 3fm?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Naam die hier ook niet veel genoemd wordt: The Kooks. Leuk voor vroege mainstage of 3fm?

Hmm denk niet heel vroeg hoor, best een grote en populaire band. Maar goed, ik zou het geweldig vinden als ze komen, al twee keer erg van genoten :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
The Kooks gaan wel voor een plekje waar nu Ed Sheeran of Stromae staat denk ik. Maar dat zou zeker een gave toevoeging zijn! Ze zijn 20 juni in elk geval in Duitsland, kan makkelijk zijn dat ze twee weekjes eerder al naar Europa komen ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>rickjagger wrote:</div><br>
Vorig jaar hadden ze Qotsa naast The Killers dus moet Editors naast AM dit jaar ook wel lukken. Het ziet er naar uit dat het een mooi affiche word dit jaar!


Met als verdere headliners Green Day en fucking Kings of Leon. Die zijn stukken goedkoper als je ze naast The Stones en Metallica legt. Die vergelijking gaat dus niet op.

Mooie naam Editors! Ik heb ze al wel 5 keer gezien, ze blijven een bijzondere band voor mij. Maar ik verwacht ze wel als headliner.


Zeker niet, Pinkpop zegt altijd dat ze headlinen, nu heel duidelijk niet.

Arctic Monkeys + Editors is een gouden combinatie, de Stones de ultieme klapper en Metallica, A7X en Mastodon zorgen voor veel metal-fans. Met Arcade Fire en Stromae wordt de balans teruggebracht op de maandag. Objectief gezien zou dit de beste line-up zijn van wat heel Europa te bieden heeft (en ook sterker dan Coachella). Dus beter dan Rock am Ring en Rock Werchter. Dat is al heeeel lang niet meer voorgekomen. Enige jaar dat Pinkpop in de buurt van Rock Werchter kwam was 2011, toen PP Foo Fighters had en RW niet.

Even afwachten of het echt zo gaat uitpakken, maar ik acht de kans groter dat dit allemaal wel gebeurd dan dat dit niet gebeurd (ook met de Stones)

Ik vind toch wel dat je erg snel je conclusies trekt. Ik bedoel, de lineup van Pinkpop is nog lang niet volledig, en Werchter is ook nog niet eens op de helft! Daarnaast is het gewoon een kwestie van smaak welke lineup je beter vind. Ik vind de lineup van Primavera het beste, en die van Coachella, Werchter en RAR ook beter dan die van Pinkpop. Ik weet ook niet wat daar nou objectief aan zou zijn, want iedereen beoordeeld een lineup anders, en het is onmogelijk om daar iets over te zeggen. Zeker zolang veel affiches nog lang niet compleet zijn.

Ik wil niet weer de zuurpruim uithangen, want ik ben toch zeker tevreden met de Pinkpop lineup. Editors + Arctic Monkeys zou natuurlijk geweldig zijn. The Stones en Avenged Sevendfold vind ik niks. Rudimental, Bastille vind ik mwah. Stromae, Arcade Fire, Metallica, Editors, Mastodon, Ed Sheeran en Robert Plant vind ik goede tot zeer goede namen. Ik ben dus zeker tevreden over Pinkpop tot nu toe!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken