Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
De line-up kan nu al niet beter hoop dat ik alles wat kan zien! Pinkpop heeft eindelijk werchter weer te pakken. Denk dat de tickets binnen 1 weekend zijn uitverkocht 22 maart naar Paradiso waar artic monkeys bekend worden gemaakt! Editorst afsluiter en am sub lijkt mij beter maar dat is smaak zoals als gloeilamp de werchter fanaat al zegt! De gouden tip is dan toch am?
12 maart is de persco
ik denk dat de dag-tickets voor zaterdag (met RS) en de dag-tickets maandag idd wel in 1 weekend zijn uitverkocht. Weekend-tickets zal wat langer duren (hoop ik, niet dat ik er 1tje mis loop ;( )
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De line-up kan nu al niet beter hoop dat ik alles wat kan zien! Pinkpop heeft eindelijk werchter weer te pakken. Denk dat de tickets binnen 1 weekend zijn uitverkocht 22 maart naar Paradiso waar artic monkeys bekend worden gemaakt! Editorst afsluiter en am sub lijkt mij beter maar dat is smaak zoals als gloeilamp de werchter fanaat al zegt! De gouden tip is dan toch am?

Ik ben een festivalfanaat, geen Werchter-fanaat. Bovendien ben ik veel vaker op Pinkpop geweest dan op Werchter. Ik weet dus niet hoe je bij zo'n nutteloze reactie komt. Maar goed, ik heb alweer een naam opgebouwd merk ik. Fijne dag verder.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vind hem wel het beste in de tent passen qua muziek. En hij is ook niet zo bekend dus ook qua bekendheid. Subhead in de tent lijkt me dan, misschien nog wel een plekje daaronder.

Ik zie hem ook wel in de tent staan. Veel over gehoord de laatste tijd, maar ik moet het nog altijd eens gaan beluisteren. Chef'Special zie ik ook als dikke kanshebber trouwens.
 

gino gelati

Campingartiest
5 feb 2014
78
0
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen werchter en pinkpop.
ben een trouwe pinkpop ganger maar wil mss toch een keer naar werchter, of beide....
 

KolonelRangpang

Playlistbediener
23 jan 2014
37
0
Werchter, slechte sanitaire voorzieningen tov pinkpop, en geen afterparty op de camping (tenzij jezelf er een feestje van bouwt, verder is werchter 4 dagen, meer podia dus iets meer afwisseling in muziek. Het doet allemaal nog even iets grootser aan dan Pinkpop. Al met al ook gewoon een geweldig festival om eens te bezoeken (vlakbij Leuven ook mooi om eens rond te hangen)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Werchter, slechte sanitaire voorzieningen tov pinkpop, en geen afterparty op de camping (tenzij jezelf er een feestje van bouwt, verder is werchter 4 dagen, meer podia dus iets meer afwisseling in muziek. Het doet allemaal nog even iets grootser aan dan Pinkpop. Al met al ook gewoon een geweldig festival om eens te bezoeken (vlakbij Leuven ook mooi om eens rond te hangen)

Ik vind het sanitair altijd prima, geen afterparty inderdaad maar het programma op het festivalterrein gaat dan ook veel langer door. Dat vind ik persoonlijk leuker dan een afterparty. Maar dit is misschien meer iets voor dit topic: http://festileaks.com/topic/rock-werchter-2014-wishlists-festivalvragen/
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen werchter en pinkpop.<br>
ben een trouwe pinkpop ganger maar wil mss toch een keer naar werchter, of beide….

Don't get us started... Dat kan hier felle discussie's opleveren ;-) Maar over het algemeen heeft Werchter iets grotere namen, hoewel dat dit jaar nog wel eens anders uit kan gaan pakken. Aan de andere kant, als Werchter nog met RHCP na KoL komt... Anyway, wishfull thinking. Werchter is natuurlijk wel vier dagen, meer bands, iets groter festival gewoon. Verder lijkt het volgens mij eigenlijk vrij veel op elkaar, veel overeenkomsten in line-up en algemene opzet. Pinkpop heeft een open stage meer, Werchter een tent meer, allebei een mooi groot festivalterrein met campings in de buurt (Pinkpop op camping A na ietsje verder weg), allebei een goede sfeer en gevarieerde muziek. Pinkpopfans hebben het altijd over het speciale Pinkpopgevoel, dat heb ik vorig jaar niet kunnen ontdekken maar ik heb er wel veel lol gehad. Dit jaar ga ik voor het eerst naar Werchter, dus ik ben benieuwd. Wat jij wil doen moet je zelf weten, het maakt niet heel veel uit dit jaar heb ik het idee, het is vooral of je Editors, A7X, Arcade Fire en wss The Stones wilt zien, of Placebo, Kings of Leon, The Black Keys en Pearl Jam (en misschien, hoop ik, dus RHCP).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
@KolonelRangpang
Sanitair kan ja altijd over zeiken (haha woordgrap), ook op Pinkpop, dat weet je gewoon als je naar een festival gaat. Vond het sanitair op Pinkpop ook niet bepaald een feest.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Er zijn meer verschillen. Werchter gaat door tot minimaal 1(laatste dag) en andere dagen tot ongeveer 2. Pinkpop is om half 11 al afgelopen. Dan is het publiek ook anders. Op pinkpop komen veel gezinnen en dagjesmensen. Kort door de bocht toch flink wat mensen die minder met muziek hebben. Werchter is een dag langer, en er komen meer mensen. Pinkpop:60.000 individuele bezoekers. Werchter:180.000. Wat je het beste festival vind is natuurlijk smaak ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
ligt er idd aan waar en wanneer je gaat. ik heb er nooit zo'n problemen ondervonden, maar dat kan aan mij liggen (gatverdamme). Maar ja, je kan geen super porselein verwachten he, het is een festivalterrein...
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik vind bij Werchter de campings relaxter, je word nie op de ochtend na t festival uit je tent geroepen net zoals bij pinkpop...
Verder vind ik het op pinkpop wel vroeg afgelopen altijd, maar aan de andere kant is de tent op camping B ook altijd wel gezellig.
Allebei gewoon een andere sfeer, maar allebei leuk!
Toch gaat mijn voorkeur toch wel naar Werchter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik denk dat je het beste de lineup erbij kan pakken met (toch best belangrijk ivm wat je kan zien) het tijdschema. Dan de bereikbaarheid en reistijden, welke omgeving wil je wel en waar wil je vooral niet naar toe. Hoeveel wil je uitgeven aan ticket en de rest zoals eten/drinken en je persoonlijke onderhoud. Mijn voorkeur is overduidelijk voor Pinkpop, dus ik laat het qua advies hier maar bij.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592



Sanitair kan ja altijd over zeiken (haha woordgrap)

HAHAHAH XDD

Anyway, er zijn wat verschillen zoals al gezegd is eigenlijk. Kort samengevat; Pinkpop wat meer popgericht, Werchter wat breder geöriënteerd. Werchter een langer festival (4 / 3 dagen) en per dag ook meer acts (gaat langer door). Pinkpop stopt eerder, maar heeft dan nog wel campingfeesten. Verder zijn het hier in de buurt wel de festivals met de meest overeenkomende lineup vaak.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Voor mij persoonlijk is de Werchter line-up nog steeds fijner, maar als ik puur kijk naar hoe groot een band is (ziggo dome band of niet) dan is dit jaar echt briljant aan het worden.

Stones zijn wel 6 ziggo dome's waard voor mijn gevoel, Metallica, Avenged Sevenfold, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Editors en misschien nog wel een dikke artiest a.k.a Placebo (ik geef toe, qua populariteit niet headlinerwaardig) en dan heb je een enorm goede line-up. (Stomae inmiddels ook Ziggo Dome ;P)

Dan wordt er gezegd, ja er moeten nog heel veel namen komen. Daar kan ik echter niks mee want het feit dat ik Wombats en The 1975 geweldig vindt, wil niet zeggen dat dat betere namen zijn als (ik noem eens wat) Agnes Obel en Kodaline. De namen die voor Pinkpop en Werchter nog bekend moeten gemaakt worden buiten de headliners om maken niets uit, dat zegt niks over wat objectief (dus qua verkoopcijfers) gezien een beter festival is.

Ik ben wel heel erg blij dat twee van de drie festivals die naar mijn smaak de beste line-up hebben in de benelux zijn;

1.Coachella (Muse en QOTSA fan dusja)
2.Rock Werchter
3.Pinkpop (wel onder voorbehoud van Stones en AM)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Rock A Field heeft ook een goeie lineup, over Benelux gesproken. Maar heb je het bij je top-3 over algemeen of dit jaar specifiek? Placebo zie ik echt wel subheadlinen op de zaterdag (zeker als de Stones er die dag staan). Dan nog White Lies + Biffy Clyro als 3FM-headliners?

Edit: Stromae stond in de Effenaar een tijdje terug. True, ze kunnen hier best grotere zalen vullen, maar dan kom je toch eerder bij de HMH dan Ziggo.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Het schijnt dat Twenty One Pilots zichzelf bevestigd heeft, al kan ik buiten meerdere mensen die dit op twitter melden even geen bron vinden...
 

arjan

Playlistbediener
1 feb 2014
18
0
Denken jullie niet dat fall out boy afvalt aangezien ze ook al naar de heineken music hall komen
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
twenty one pilots trad vanavond op in A’dam dus zullen misschien iets geroepen hebben na afloop?

Yep dat schijnt het te zijn; http://pinkpoppers.wordpress.com/2014/02/13/twenty-one-pilots-bevestigt-zichzelf-voor-pinkpop/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
 

KolonelRangpang

Playlistbediener
23 jan 2014
37
0
Mick Jagger op de FB pagina van de The Rollings Stones:
"Really looking forward to playing Singapore on the 15th March. Rehearsals are going great, can't wait to see you all!"

Dan moet het goed komen met PP:)

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken