Pinkpop 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nog even over de andere headliner. Ik kom een bericht op twitter tegen over iemand die zegt banden te hebben met mensen van Indian Summer en dat Arctic Monkeys een sterk gerucht is om daar te staan. Indian Summer hoort sinds kort ook bij FKP Scorpio, en die regelen ook de concerten in Duitsland vlak voor deze datum. (toch?)

Ik geef ze meer kans op Pinkpop maar wie weet..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Nog even over de andere headliner. Ik kom een bericht op twitter tegen over iemand die zegt banden te hebben met mensen van Indian Summer en dat Arctic Monkeys een sterk gerucht is om daar te staan. Indian Summer hoort sinds kort ook bij FKP Scorpio, en die regelen ook de concerten in Duitsland vlak voor deze datum. (toch?)

Ik geef ze meer kans op Pinkpop maar wie weet..
Daar zit wat in. Dan kunnen ze het Pinksterweekend alsnog RaR/RiP doen? Toch nieuws om te volgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
ff een puzzel gedaan na wat nieuwe tourdata voor de headline posities van RaR/RiP, conclusie Linkin Park definitief niet mogelijk en versterkt gerucht Arctic Monkeys co-head op RaR/RiP bij Iron Maiden.
a ) speeldagen Linkin Park, 5 juni Polen en RaR/RiP data onbekend
b ) speeldagen Iron Maiden, 3 juni Budapest en 8 juni Tjechie en RaR/RiP data onbekend
c ) speeldagen Metallica, Sonisphere 4 juni, RiP 6 juni, RaR 8 juni, Pinkpop 9 juni
d ) speeldagen Kings of Leon, 4 juni Hannover, 6 juni RaR, 7 juni RiP
e ) dus Linkin park kan 5 juni niet / Iron Maiden kan 8 juni niet / dagen Metallica en KOL liggen vast.

Rock am Ring : 5-Iron Maiden, 6-Kings of Leon, 7-Linkin Park, 8-Metallica.
Rock im Park : 6-Metallica, 7-Kings of Leon, 8-Linkin Park, 9-Iron Maiden.

Dus Linkin Park definitief afgeschreven. Wat echter mogelijk is is dat Arctic Monkeys co-headliner zijn naast Iron Maiden (d.w.z. ervoor of AlternaStage) wat ik althans vernomen heb uit Duitsland. Waardoor ze nog 8 juni vrij zijn, maar wat wel veel speeldagen achtereen zijn. Misschien dat RaR/RiP met nieuwe namen komt deze week, dan weten we meer over mogelijke Pinkpop-afvallers.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Dennis, accepteer aub dat Arctic Monkeys sowieso headlinen als ze komen, en niet co-headlinen. Dat kan op Pinkpop niet. Dan zouden AM beginnen om een uurtje of 7... Iron Maiden komt sowieso niet die staan al op Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Dennis, accepteer aub dat Arctic Monkeys sowieso headlinen als ze komen, en niet co-headlinen. Dat kan op Pinkpop niet. Dan zouden AM beginnen om een uurtje of 7… Iron Maiden komt sowieso niet die staan al op Fortarock.
Ik heb het idee dat je mijn bericht niet goed begrepen (of gelezen) hebt. Mijn bericht bevestigd dat AM 8 juni kunnen op Pinkpop. Dat ze waarschijnlijk (Alternastage) staan op RaR/RiP. Dat Linkin Park absoluut niet meer kan. Over Iron Maiden of KOL heb ik niets genoemd ivm komst Pinkpop.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Stockholm Syndrome inderdaad. AM gaan dit jaar niet(quote) of nauwelijks voor minder dan een volledige headlinespot. Als ze al ergens zouden coheadlinen is dat zeker niet op een middelgroot festival als Pinkpop, en met Iron Maiden al helemaal niet ;). Ik denk dat AM gewoon hun dag headlinet, of dat het inderdaad iets in de richting van Editors of heel misschien zelfs een kleinere co-headlineconstructie ivm budget(ik noem maar iets: Black Keys icm Florence + the Machine) wordt. Ik zag hier pas iemand posten dat het budget 'mooi rond gemaakt was'. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het budget onbeperkt is. Coldplay in 2011 was met 1.3 miljoen de duurste act ooit voor pinkpop. Met de Rolling Stones(geschatte kosten: minstens 2.5 tot 3 miljoen) is het budget toch al aardig geslonken. Zeker als je ziet dat ze Metallica en Arcade Fire(redelijk exclusief in Europa deze zomer, al maakt ze dat niet veel duurder) al hebben.

Edit: sorry ik had je bericht ook verkeerd begrepen. Over AM en coheadlinen niks gezegd dus ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Edit: sorry ik had je bericht ook verkeerd begrepen. Over AM en coheadlinen niks gezegd dus ;)
Oké. En dat met die kosten was ik. Woorden van Smeets recent, over budget rond. Uitgaande van een budget rond 5 a 6 miljoen geloof ik dat direct. Betekent wel dat hij bijna kiet speelt voor een rete goede lineup.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@Stockholm Syndrome inderdaad. AM gaan dit jaar niet(quote) of nauwelijks voor minder dan een volledige headlinespot. Als ze al ergens zouden coheadlinen is dat zeker niet op een middelgroot festival als Pinkpop, en met Iron Maiden al helemaal niet ;). Ik denk dat AM gewoon hun dag headlinet, of dat het inderdaad iets in de richting van Editors of heel misschien zelfs een kleinere co-headlineconstructie ivm budget(ik noem maar iets: Black Keys icm Florence + the Machine) wordt. Ik zag hier pas iemand posten dat het budget ‘mooi rond gemaakt was’. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het budget onbeperkt is. Coldplay in 2011 was met 1.3 miljoen de duurste act ooit voor pinkpop. Met de Rolling Stones(geschatte kosten: minstens 2.5 tot 3 miljoen) is het budget toch al aardig geslonken. Zeker als je ziet dat ze Metallica en Arcade Fire(redelijk exclusief in Europa deze zomer, al maakt ze dat niet veel duurder) al hebben.

Edit: sorry ik had je bericht ook verkeerd begrepen. Over AM en coheadlinen niks gezegd dus
icon_wink.gif

Het budget was mooi rond als de Stones niet komen en Smeets zei toen ook dat als de Stones niet kwamen dat wel goed was voor de ticket prijzen. Dus ik denk dat we zonder de Stones een line-up als vorig jaar kunnen verwachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Het budget was mooi rond als de Stones niet komen en Smeets zei toen ook dat als de Stones niet kwamen dat wel goed was voor de ticket prijzen. Dus ik denk dat we zonder de Stones een line-up als vorig jaar kunnen verwachten.
Ik had juist begrepen rond bedrag inclusief Stones. Bij een alternatief kwam dat iets positiever uit zonder Stones. Zoals vorig jaar wordt het niet, de maandag is al super op zichzelf, nu al.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Inderdaad, en toen had pinkpop Green Day, The Killers/Qotsa en KoL als headliners. Die zijn bij elkaar (bij wijze van spreken) nog niet even duur als de Stones. En dan zit er dit jaar nog Metallica bij ook... @Shaverion ik kon uit je post niet opmaken of je het met me eens was of niet ;), maar wat ik bedoel te zeggen, is dat ik geen té hoge verwachtingen zou hebben. De Stones + Metallica is al heel mooi(budgetsgewijs).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Conclusie van al dit bovenstaande: Arctic Monkeys kunnen de 8ste (maar die kans vonden we al groot), Linkin Park kan helemaal niet, Buro Pinkpop maakt geen of weinig winst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Arctic Monkeys niet op Indian Summer, aldus de Twitteraccount van het festival.

Heb ik een tweet gemist, of uit welke tweet maak je dit op?
Het is eigenlijk een vrij kinderachtige tweet waarbij ze verwijzen naar een tweet van 3fm over AM mogelijk op Pinkpop. Maar ik weet het niet, ik ben er niet uit in welke vorm Indian Summer gaat dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
psssst (nieuw gerucht RS, Dublin bij Pinkpop en Isreal, zie topic. Het nieuws wordt kokend heet!!)
 

Henri

Playlistbediener
27 nov 2013
7
0
http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/gerucht-stones-op-pinkpop-steeds-sterker
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken