@Stockholm Syndrome inderdaad. AM gaan dit jaar niet(quote) of nauwelijks voor minder dan een volledige headlinespot. Als ze al ergens zouden coheadlinen is dat zeker niet op een middelgroot festival als Pinkpop, en met Iron Maiden al helemaal niet
. Ik denk dat AM gewoon hun dag headlinet, of dat het inderdaad iets in de richting van Editors of heel misschien zelfs een kleinere co-headlineconstructie ivm budget(ik noem maar iets: Black Keys icm Florence + the Machine) wordt. Ik zag hier pas iemand posten dat het budget ‘mooi rond gemaakt was’. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het budget onbeperkt is. Coldplay in 2011 was met 1.3 miljoen de duurste act ooit voor pinkpop. Met de Rolling Stones(geschatte kosten: minstens 2.5 tot 3 miljoen) is het budget toch al aardig geslonken. Zeker als je ziet dat ze Metallica en Arcade Fire(redelijk exclusief in Europa deze zomer, al maakt ze dat niet veel duurder) al hebben.
Edit: sorry ik had je bericht ook verkeerd begrepen. Over AM en coheadlinen niks gezegd dus