Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
ik vraag me wel af. Hebben andere festivals niet geinformeerd naar RS, hebben andere festivals geen moeite gedaan voor RS, willen andere festivals RS niet hebben, hebben LiveNation/Mojo/Buro Pinkpop een reputatie (of heeft Bruce ook hier een goed woordje gedaan, zoals naar McCartney ;) )
Ben toch wel benieuwd hoeveel data er komen, Europa krijgt ca 14 a 15 data is het gerucht, dan mogen ze bij de Pinkpop organisatie toch wel een heel groot bedankje over hebbben als je daar tussen zit.
Voor Landgraaf toch een mooi lijntje: 18 juni 1995 Megaland, 18 juni 1999 Megaland en (7 of 8) juni 2014 Megaland/Pinkpop.
4 juni 1979 was Jagger backstage op 10e Pinkpop (Geleen, http://pinkpop.org/1979.htm ), balletje getrapt maar geen zin om met Tosh mee te doen.
Zou toch heel mooi zijn zo'n 35 jaar later op Pinkpop nr 45.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
ik vraag me wel af. Hebben andere festivals niet geinformeerd naar RS, hebben andere festivals geen moeite gedaan voor RS, willen andere festivals RS niet hebben, hebben LiveNation/Mojo/Buro Pinkpop een reputatie

Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Zijn nog wel een paar festivals met een headline spot open (Roskilde?). Alleen niemand is zo gek om een hele marketing campagne te starten over iets dat nog niet rond is, behalve Jan.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Gokje (al zou het veel te mooi zijn)

Zaterdag

Main: The Rolling Stones - Biffy Clyro - Mando Diao - De Staat
3FM: Fall Out Boy - Bastille - Jake Bugg
Tent: The Hives - Charlie XCX - The 1975 - (nieuw)

Zondag

Main: RHCP - The National - Ed Sheeran - Di-rect - Everything Everything
3FM: White Lies - Robert Plant - Rudimental - The Wombats - Jett Rebel
Tent: Disclosure - HAIM - Klangkarussel - Alkaline Trio - The Babysitters Circus

Maandag

Main: Metallica - Avenged Sevenfold - The Offspring - Mastodon - Mr. Probz
3FM: Arcade Fire - Stromae - Wolfmother - Birdy - The Strypes
Tent: Lily Allen - Foals - Chef'special - You me at Six - Babyshambles


 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Biffy Clyro is toch gewoon geen subheadliner? Kom op jongens, ik weet dat ze op deze site populair zijn maar verder zijn ze echt niet zo groot in Nederland. Als je in zalen als 013 speelt kan je echt geen subheadliner op Pinkpop zijn. Maar nu zal ik wel weer een hoop stront over me heen krijgen :p
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Biffy Clyro is toch gewoon geen subheadliner? Kom op jongens, ik weet dat ze op deze site populair zijn maar verder zijn ze echt niet zo groot in Nederland. Als je in zalen als 013 speelt kan je echt geen subheadliner op Pinkpop zijn. Maar nu zal ik wel weer een hoop stront over me heen krijgen :p

Nee hoor. ik ben fan van de band, maar ze zijn inderdaad niet groot hier, ze hebben wel een ''strong followinig'' hier en ook daar buiten, vooral UK maar dan zijn ze natuurlijk ook stuk groter.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Biffy Clyro is toch gewoon geen subheadliner? Kom op jongens, ik weet dat ze op deze site populair zijn maar verder zijn ze echt niet zo groot in Nederland. Als je in zalen als 013 speelt kan je echt geen subheadliner op Pinkpop zijn. Maar nu zal ik wel weer een hoop stront over me heen krijgen :p

Misschien zijn ze hier inderdaad niet zo groot, maar ik denk niet dat je veel mensen hoort zeuren met The Rolling Stones als headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
ik denk Editors sub voor RS op zaterdag.
(maar stel, RS op zondag, dan AM sub?)
Volbeat kan nog altijd op zondag.
Offspring kan RaR/RiP of Pinkpop worden.
RHCP of Arctic Monkeys andere headliner, volgens de laatste geruchten hier en daar is het toch AM. Linkin Park kunnen we helemaal schrappen ivm data 5 juni in Polen en dan gaan ze ook nog naar RaR/RiP.
Wolfmother zeker welkom.
Eerlijk gezegd heb ik ook nog altijd het vermoeden dat we deze zomer nog Ed Kowalczyk gaan zien, als het niet PP14 is dan op Classic.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
ik denk Editors sub voor RS op zaterdag.<br>
(maar stel, RS op zondag, dan AM sub?)<br>
Volbeat kan nog altijd op zondag.<br>
Offspring kan RaR/RiP of Pinkpop worden.<br>
RHCP of Arctic Monkeys andere headliner, volgens de laatste geruchten hier en daar is het toch AM. Linkin Park kunnen we helemaal schrappen ivm data 5 juni in Polen en dan gaan ze ook nog naar RaR/RiP.<br>
Wolfmother zeker welkom.<br>
Eerlijk gezegd heb ik ook nog altijd het vermoeden dat we deze zomer nog Ed Kowalczyk gaan zien, als het niet PP14 is dan op Classic.

Arctic Monkeys zal geen sub zijn, maar misschien headliner ipv RHCP, al denk ik dat Arctic Monkeys in Amerika zal zijn in Juni.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
ik denk Editors sub voor RS op zaterdag.<br><br>
(maar stel, RS op zondag, dan AM sub?)<br><br>
Volbeat kan nog altijd op zondag.<br><br>
Offspring kan RaR/RiP of Pinkpop worden.<br><br>
RHCP of Arctic Monkeys andere headliner, volgens de laatste geruchten hier en daar is het toch AM. Linkin Park kunnen we helemaal schrappen ivm data 5 juni in Polen en dan gaan ze ook nog naar RaR/RiP.<br><br>
Wolfmother zeker welkom.<br><br>
Eerlijk gezegd heb ik ook nog altijd het vermoeden dat we deze zomer nog Ed Kowalczyk gaan zien, als het niet PP14 is dan op Classic.

Arctic Monkeys zal geen sub zijn, maar misschien headliner ipv RHCP, al denk ik dat Arctic Monkeys in Amerika zal zijn in Juni.
Welkom hier in het Pinkpop forum. Maar je loopt ver achter, 6 juni Berlijn en 7 juni in Bremen is niet in Amerika.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
AM als sub voor The Stones, dit zijn grapjes neem ik aan? Kom op, dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. Editors zie ik ook niet subben. Die hebben nog niet eens festivaldata staan. Als ze al komen zie ik ze gewoon headlinen. In 2010 stonden ze al als sub voor Green Day, en ze zijn véél populairder geworden. Op Werchter hebben ze laten zien makkelijk te kunnen headlinen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik verwacht AM en RS als headliners en Editors als sub voor Rolling Stones. En als RS toch niet komt kunnen ze Editors makkelijk doorschuiven als headliner.


Oh en die pagina grote advertentie in de krant was niet uit initiatief van Pinkpop; http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/februari/Pinkpop-verrast-door-Stones-advertentie-AD.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
AM als sub voor The Stones, dit zijn grapjes neem ik aan? Kom op, dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. Editors zie ik ook niet subben. Die hebben nog niet eens festivaldata staan. Als ze al komen zie ik ze gewoon headlinen. In 2010 stonden ze al als sub voor Green Day, en ze zijn véél populairder geworden. Op Werchter hebben ze laten zien makkelijk te kunnen headlinen.
Oké, maar naar het schijnt liggen Editors al vast. Volgens geruchten elders is sprake van zaterdag en RS ook zaterdag, vandaar.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Jvk wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-<span class="rk8b57" id="rk8b57_5">quote</span>-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
ik denk Editors sub voor RS op zaterdag.<br><br><br>
(maar stel, RS op zondag, dan AM sub?)<br><br><br>
Volbeat kan nog altijd op zondag.<br><br><br>
Offspring kan RaR/RiP of Pinkpop worden.<br><br><br>
RHCP of Arctic Monkeys andere headliner, volgens de laatste geruchten hier en daar is het toch AM. Linkin Park kunnen we helemaal schrappen ivm data 5 juni in Polen en dan gaan ze ook nog naar RaR/RiP.<br><br><br>
Wolfmother zeker welkom.<br><br><br>
Eerlijk gezegd heb ik ook nog altijd het vermoeden dat we deze zomer nog Ed Kowalczyk gaan zien, als het niet PP14 is dan op Classic.


Arctic Monkeys zal geen sub zijn, maar misschien headliner ipv RHCP, al denk ik dat Arctic Monkeys in Amerika zal zijn in Juni.


Welkom hier in het Pinkpop <span class="rk8b57" id="rk8b57_7">forum</span>. Maar je loopt ver achter, 6 juni Berlijn en 7 juni in Bremen is niet in Amerika.

Oke dan is het goed mogelijk, ja ik mis wel enkele van die 150 pagina's ja..
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Sodeju... als dit toch allemaal waar is heeft Pinkpop gewoon 5 bands van Headliner formaat!
Metallica, RS, AM, Editors en AF! Dan betaal ik best wel een tientje meer voor een ticket hoor!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Nog even 1 kleinigheidje. Voor iedereen die hier alsmaar iets had te mekkeren over de lineup/budget verhouding. Waar ik van zei, dat je daar niet naar moet kijken omdat dat wel goed komt met maar ca 40 band voor 3 dagen op 3 podia voor 60.000 bezoekers per dag. Kan ik melden dat het budget voor deze Pinkpop editie mooi rond gemaakt is, heb ik begrepen. We kunnen dus makkelijk stellen dat het budget GEEN punt meer mag zijn om een act af te schrijven voor Pinkpop. Kunnen we daar voor volgend jaar alvast rekening mee houden. Kijk wat er nu al bevestigd is en wat de geruchten zijn, dat gaat geen slechte line-up worden, ook met Rolling Stones en Metallica.
:p
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Nog even 1 kleinigheidje. Voor iedereen die hier alsmaar iets had te mekkeren over de lineup/<span class="j7eih" id="j7eih_5">budget</span> verhouding. Waar ik van zei, dat je daar niet naar moet kijken omdat dat wel goed komt met maar ca 40 band voor 3 dagen op 3 podia voor 60.000 bezoekers per dag. Kan ik melden dat het budget voor deze Pinkpop editie mooi rond gemaakt is, heb ik begrepen. We kunnen dus makkelijk stellen dat het budget GEEN punt meer mag zijn om een act af te schrijven voor Pinkpop. Kunnen we daar voor volgend jaar alvast rekening mee houden. Kijk wat er nu al bevestigd is en wat de geruchten zijn, dat gaat geen slechte line-up worden, ook met Rolling Stones en Metallica.
icon_razz.gif

Haha daar heb je wel een punt. de vooruitzichten zijn goed, maar bij Pinkpop nooit te vroeg juichen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Sodeju… als dit toch allemaal waar is heeft Pinkpop gewoon 5 bands van Headliner formaat!<br>
Metallica, RS, AM, Editors en AF! Dan betaal ik best wel een tientje meer voor een ticket hoor!

Vergeet niet dat Avenged Sevenfold ook op enorm veel festivals komende zomer als headliner staat. En niet de minste festivals ook! Ik zou er overigens nog niet vanuit gaan dat én AM, én RS én Editors komen. Dat lijkt me toch iets te veel van het goede.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
FOEI!! ;) "Jan Smeets verrast door AD-artikel Rolling Stones"
http://www.l1.nl/nieuws/242908-jan-smeets-verrast-door-ad-artikel-rolling-stones
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken