Pinkpop 2014

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Persoonlijk zie ik liever Editors Headlinen naast RS en Metallica dan AM, heb er veel meer mee maar ieder zn eigen mening ^^

Jeetje mina wat is dit spannend, pap is harde fan van RS en geeft niet zoveel om PP en andere muziek maar overweegt nu zelfs een dagticket en vraagt me om t uur om een update haha XD
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik merk trouwens dat fans van The Stones een beetje dezelfde instelling lijken te hebben als die van Springsteen en Metallica. Dat is niet positief bedoeld, zeker omdat Metallica er ook al staat. Maar goed, ik kan het ook verkeerd hebben natuurlijk :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ja ik zie inderdaad overal reacties "Nou Bert dan zullen wij ook maar een dagje gaan"!11!!1!!

Maar de positieve kant daaraan is natuurlijk dat het rustiger is bij de andere podia overdag :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ja ik zie inderdaad overal reacties “Nou Bert dan zullen wij ook maar een dagje gaan”!11!!1!!

Maar de positieve kant daaraan is natuurlijk dat het rustiger is bij de andere podia overdag
icon_smile.gif

Precies. Ik heb echt een schurfthekel aan dat soort publiek, en ik hoopte dat we het met Metallica al wel gehad zouden hebben. Heel erg zuur dat het niet gewoon een los concert is geworden vind ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Wellicht, maar zoals hier al gezegd is: Editors hebben nog vrij weinig data staan in 2014.

Toen ze in 2012 Werchter headlineden was dat ook slechts 1 vd 2 festivaldata dat jaar. Ze zitten sowieso in Europa, en voor het juiste bedrag en de belofte van een headlinespot zullen ze wel overkomen hoor.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik merk trouwens dat fans van The Stones een beetje dezelfde instelling lijken te hebben als die van Springsteen en Metallica. Dat is niet positief bedoeld, zeker omdat Metallica er ook al staat. Maar goed, ik kan het ook verkeerd hebben natuurlijk
icon_smile.gif

Dat heb je gauw met bands/artiesten die een grote en trouwe fanbase hebben, die namen die je noemt hebben dat allemaal.
Ik stoor me er niet zo aan persoonlijk.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Wie zegt dat het ondertussen al niet allemaal in kannen en kruiken is? RS wilden toch altijd zelf hun optredens aankondigen, dan kan het misschien zijn dat Smeets er vanaf het jawoord niets meer over mag zeggen?

Ik vind het zelf verdacht dat ze zoveel media-aandacht creëren met een band die nog niet volledig rond zou zijn. Volgens mij is dat al eventjes (een dag of twee) rond en mogen ze gewoon niet expliciet zeggen dat de Stones komen, dus doen ze het zo
icon_biggrin.gif

Ja dit is opzich een geniale marketingsstrategie. Als het nu niet doorgaat is dit echt een deceptie voor Pinkpop. Als ze echt Editors als 'voorprogramma' hebben ga ik misschien wel huilen van geluk (ik kan niet naar het concert in Tivoli :S)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
...nog steeds geen nieuws...dan maar op een rustige zaterdag middag Rolling Stones op Glastonbury terugkijken (gelukkig opgenomen van BBC toen)...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik verwacht er in het weekend ook geen nieuws over. Ze zullen volgende week de Stones wel aankondigen als de naam in die week. Of een andere naam als het niet doorgaat met de Stones.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Ja, idd... wachten maar.
RS@Glasto afgelopen nu nog ff docu Mr.Pinkpop nogmaals dan maar... :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Haha jij bent een echte fan van de Stones én van Pinkpop of niet :p. Ik ga straks ook maar even de Stones luisteren, zal toch wel bijzonder worden om hun nog op het podium te kunnen zien voor ze er helemaal mee stoppen!
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Iets interessants wat ik tegenkwam op twitter: iemand stuurde een tweet met de woorden 'See you at pinkpop' naar Lisa Fischer (achtergrondzangeres van de stones) en zij antwoordde daarop met: 'C ya there' ...
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Oja en een tip voor de mensen die denken dat de stones live niets meer voorstellen: kijk de concertfilm sweet summer sun
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Oja en een tip voor de mensen die denken dat de stones live niets meer voorstellen: kijk de concertfilm sweet summer sun

Net even een stukje gekeken (dit stukje om precies te zijn: http://www.youtube.com/watch?v=tYGITmvnwhw) en ik moet eerlijk zeggen: het viel me juist tegen. Laat ik positief beginnen met te zeggen dat het geluid met alles meevalt, dat is toch best knap op die leeftijd. Ook is het natuurlijk een mooie concertfilm qua show en schermen en kleurtjes en sfeer enzo.

Maar dan, hoe de legendarische Stones zelf op het podium staan, dat roept bij mij toch vooral een reactie op van: "Schattig dat ze het nog proberen, maar het ziet er niet uit." Kijk dan hoe Mick Jagger als een stijve pinguïn staat te swingen, het doet me denken aan mn oma in de disco. Hij zwaait hier en daar met zn stramme armen in de lucht, probeert wat te heupwiegen en doet wat pasjes, maar om nu te spreken van een energieke en charismatische live-performance: nee. Zoals ik al zeg, schattig dat ze het nog proberen, het klinkt nog heel aardig, maar het is gewoon meelijwekkend hoe oud en stram en stijfjes ze intussen zijn. De jaren beginnen te tellen, en hoe hard ze het ook proberen, ze zijn gewoon bij lange na niet meer wat ze vroeger waren.

Ok, om te zeggen dat ze niks meer voorstellen gaat te ver, point made. Ik zou het ook leuk vinden om ze live te zien, dat ontken ik ook niet, maar eerder in een klein zaaltje of in een museum als curiositeit uit lang vervlogen tijden, niet als headliner op een groot festival. Het ziet er gewoon niet uit op zo'n groot podium, hoe goed het dan ook nog mag klinken, het oogt als Bejaardentehuis On Tour, en daar bedank ik liever voor.

DISCLAIMER: Dit is allemaal mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder. Ik zal wel wat gehaat van Stones-fans over me heen krijgen, maar dit is wat ik vind en dat mag ik vinden. Verder alle respect voor jullie mening, en ik wens jullie veel plezier met Bejaardentehuis On Tour. Ik moest dit gewoon even kwijt.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik vind vooral Charlie Watts er zo zielig uitzien, Mick Jagger daar in tegen ziet er misschien niet allemaal meer even soepel uit maar die gaat nog alsof hij 30 is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Ik vind vooral Charlie Watts er zo zielig uitzien, Mick Jagger daar in tegen ziet er misschien niet allemaal meer even soepel uit maar die gaat nog alsof hij 30 is.

Ja, en juist dat hij doet alsof hij 30 is maar het overduidelijk niet meer kan maakt het zo sneu wat mij betreft. Zoals ik al zeg, schattig dat hij het nog probeert.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@Dr. Hannibal “hoe mick jagger als een stijve pinguin staat te swingen” dat deed die altijd al
icon_razz.gif

Inderdaad, z'n moves zijn altijd wel beetje raar geweest xD En Charlie zielig? Hij kijkt gewoon serieus en rustig, wat hij ook is en dat vind ik juist geweldig. Keith en Mick zijn erg gericht op aandacht en show en hij blijft altijd zo rustig en bescheiden. Verder vind ik Keith ook echt geweldig, waar Charlie heel stijlvol is is Keith juist erg badass.

Ben het wel mee eens dat de leeftijd wel zichtbaar is en moet zeggen dat het de laatste tijd steeds meer te zien is. Maar hun live act is altijd nog beter al veel andere jonge bands, als je de helft van de Stones in een grafkist op het podium zet heb je altijd nog meer om naar te kijken dan naar KoL xD
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Maar dan, hoe de legendarische Stones zelf op het podium staan, dat roept bij mij toch vooral een reactie op van: “Schattig dat ze het nog proberen, maar het ziet er niet uit.” Kijk dan hoe Mick Jagger als een stijve pinguïn staat te swingen, het doet me denken aan mn oma in de disco. Hij zwaait hier en daar met zn stramme armen in de lucht, probeert wat te heupwiegen en doet wat pasjes, maar om nu te spreken van een energieke en charismatische live-performance: nee. Zoals ik al zeg, schattig dat ze het nog proberen, het klinkt nog heel aardig, maar het is gewoon meelijwekkend hoe oud en stram en stijfjes ze intussen zijn. De jaren beginnen te tellen, en hoe hard ze het ook proberen, ze zijn gewoon bij lange na niet meer wat ze vroeger waren.

ditzelfde commentaar kreeg Charles Bradley vorig jaar ook van mijn vriend. tja, denk gewoon een aversie tegen oude mensen die (proberen te) dansen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Zo nieuwe week nieuwe kansen, met of zonder Stones nieuws? Let op, 3 dagen Tokyo zijn Sold Out. Nu 1x Sjanghai nog? Of mag Pinkpop groen licht geven, ik hoop het....
http://www.rollingstones.com/tickets/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken