Oja en een tip voor de mensen die denken dat de stones live niets meer voorstellen: kijk de concertfilm sweet summer sun
Net even een stukje gekeken (dit stukje om precies te zijn: http://www.youtube.com/watch?v=tYGITmvnwhw) en ik moet eerlijk zeggen: het viel me juist tegen. Laat ik positief beginnen met te zeggen dat het geluid met alles meevalt, dat is toch best knap op die leeftijd. Ook is het natuurlijk een mooie concertfilm qua show en schermen en kleurtjes en sfeer enzo.
Maar dan, hoe de legendarische Stones zelf op het podium staan, dat roept bij mij toch vooral een reactie op van: "Schattig dat ze het nog proberen, maar het ziet er niet uit." Kijk dan hoe Mick Jagger als een stijve pinguïn staat te swingen, het doet me denken aan mn oma in de disco. Hij zwaait hier en daar met zn stramme armen in de lucht, probeert wat te heupwiegen en doet wat pasjes, maar om nu te spreken van een energieke en charismatische live-performance: nee. Zoals ik al zeg, schattig dat ze het nog proberen, het klinkt nog heel aardig, maar het is gewoon meelijwekkend hoe oud en stram en stijfjes ze intussen zijn. De jaren beginnen te tellen, en hoe hard ze het ook proberen, ze zijn gewoon bij lange na niet meer wat ze vroeger waren.
Ok, om te zeggen dat ze niks meer voorstellen gaat te ver, point made. Ik zou het ook leuk vinden om ze live te zien, dat ontken ik ook niet, maar eerder in een klein zaaltje of in een museum als curiositeit uit lang vervlogen tijden, niet als headliner op een groot festival. Het ziet er gewoon niet uit op zo'n groot podium, hoe goed het dan ook nog mag klinken, het oogt als Bejaardentehuis On Tour, en daar bedank ik liever voor.
DISCLAIMER: Dit is allemaal mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder. Ik zal wel wat gehaat van Stones-fans over me heen krijgen, maar dit is wat ik vind en dat mag ik vinden. Verder alle respect voor jullie mening, en ik wens jullie veel plezier met Bejaardentehuis On Tour. Ik moest dit gewoon even kwijt.