Het Ticketswap topic: vragen, opmerkingen en ervaringen

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Topic specifiek voor alles wat betreft Ticketswap.

Meteen een eerste vraag:
Heeft ooit iemand al een ticket gekocht waar achteraf bleek dat de stoelinformatie niet correct was ingegeven tov de plaats vermeld op het ticket?
Ticket is geldig (daar ga ik toch van uit), maar voor een andere plaats.
Heb je als koper recht om de verkoop te annuleren?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.211
791
Topic specifiek voor alles wat betreft Ticketswap.

Meteen een eerste vraag:
Heeft ooit iemand al een ticket gekocht waar achteraf bleek dat de stoelinformatie niet correct was ingegeven tov de plaats vermeld op het ticket?
Ticket is geldig (daar ga ik toch van uit), maar voor een andere plaats.
Heb je als koper recht om de verkoop te annuleren?
Ticketswap zegt over dit soort zaken dat ze je in contact brengen met de verkoper voor een "passende oplossing". Whatever that may be.

https://help.ticketswap.com/nl/articles/5123905-ik-heb-een-ander-ticket-gekregen-dan-besteld-wat-nu
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Ticketswap zegt over dit soort zaken dat ze je in contact brengen met de verkoper voor een "passende oplossing". Whatever that may be.

https://help.ticketswap.com/nl/articles/5123905-ik-heb-een-ander-ticket-gekregen-dan-besteld-wat-nu
Zo lang mogelijk niets doen in de hoop dat de mensen het zelf oplossen.

Mocht daar niets uit komen zullen ze wel eens in de zoveel tijd gewoon het geld terugstorten of iets, hebben vast wel ergens een potje geld voor risico's/dingen die fout gaan. Account blokkeren en klaar
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467

Lijkt mij niet een hele beste ontwikkeling, de zorgen die omschreven worden in het bericht kan ik me best in vinden.

(kon zo snel geen topic erover vinden, vandaar hier gedeeld.)

Maar als nou bizar veel mensen dit dan "kopen", loop je toch alsnog de kans mis te grijpen?

En hoe werkt het verder? Er is dan een programma dat ervoor zorgt dat je gelijk "klikt" als kaartjes geplaatst worden. En dat je dan alsnog zelf moet beslissen te betalen?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
En hoe werkt het verder? Er is dan een programma dat ervoor zorgt dat je gelijk "klikt" als kaartjes geplaatst worden. En dat je dan alsnog zelf moet beslissen te betalen?
Nee hoor, ik kreeg een paar weken geleden al een mail van Ticketswap hierover. Je moet dan je bank- of creditcardgegevens opgeven, zodat de betaling ook gelijk geregeld is.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Maar als nou bizar veel mensen dit dan "kopen", loop je toch alsnog de kans mis te grijpen?

En hoe werkt het verder? Er is dan een programma dat ervoor zorgt dat je gelijk "klikt" als kaartjes geplaatst worden. En dat je dan alsnog zelf moet beslissen te betalen?
Precies, velen zullen dit gaan doen.
Zelfde situatie, alleen meer geld voor Ticketswap.

Bezoeker geholpen hiermee? Denk het niet, lijkt me gewoon weer een extra mogelijkheid te zijn om meer geld te verdienen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Precies, velen zullen dit gaan doen.
Zelfde situatie, alleen meer geld voor Ticketswap.

Bezoeker geholpen hiermee? Denk het niet, lijkt me gewoon weer een extra mogelijkheid te zijn om meer geld te verdienen.

Ja, ik dacht nog dat het ergens wel handig is. Ik woon redelijk dichtbij de Afas en Ziggo Dome en nog dichterbij Tivoli. Dus we gaan nog vrij geregeld lastminute, doorgaans wat voordeliger, via Ticketswap naar concerten.

Maar als ik er beter over nadenk, betreft dat vaak ook niet uitverkochte optredens en lukt dit eigenlijk altijd ook prima zonder betaalde programma's.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Ja, ik dacht nog dat het ergens wel handig is. Ik woon redelijk dichtbij de Afas en Ziggo Dome en nog dichterbij Tivoli. Dus we gaan nog vrij geregeld lastminute, doorgaans wat voordeliger, via Ticketswap naar concerten.

Maar als ik er beter over nadenk, betreft dat vaak ook niet uitverkochte optredens en lukt dit eigenlijk altijd ook prima zonder betaalde programma's.
Ja, het idee hierachter is echt voor shows met zoveel animo dat ze bij aanbod direct weg zijn. Daar hebben ze nu dus die loterij voor.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Concurrentie strijd waarbij de gebruiker niet de winnaar gaat worden, met het oog op re-sale van ticketmaster op LL tickets etc.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Ook al ben ik niet akkoord met de gang van zaken, hun business model is echt wel sterk bij Ticketswap.

Ook al kunnen ze slechts een klein gedeelte gebruikers overtuigen in beginfase, het zullen sowieso zij zijn die met de tickets gaan lopen en de gewone man komt niet meer aan bod.
Waarbij uiteindelijk de gewone man ook over stag zal gaan en zal intekenen op een dienst waarop je geen enkele controle hebt.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
759
684
Ook al ben ik niet akkoord met de gang van zaken, hun business model is echt wel sterk bij Ticketswap.

Ook al kunnen ze slechts een klein gedeelte gebruikers overtuigen in beginfase, het zullen sowieso zij zijn die met de tickets gaan lopen en de gewone man komt niet meer aan bod.
Waarbij uiteindelijk de gewone man ook over stag zal gaan en zal intekenen op een dienst waarop je geen enkele controle hebt.
Of mensen gebruiken het platform niet meer. Het kan als een boomerang terugkeren zoiets.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
We klagen vaak over het hebberig gedrag van Ticketmaster, maar Ticketswap is ook een organisatie die leuk zijn wanneer het hun uitkomt. Zodra er iets misgaat geven ze niet thuis. Daar zijn hun systemen letterlijk op gebouwd. Fuck them.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Sjakie de Wit

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Of mensen gebruiken het platform niet meer. Het kan als een boomerang terugkeren zoiets.
Er staat geen patent op goederen doorverkopen.
Iemand die een gelijkaardig platform kan ontwikkelen dat goedkoper is, met hetzelfde gebruiksgemak (UX) en hetzelfde aanbod, kan misschien een plaats veroveren in de markt.
Wie voelt zich mee geroepen om een team op te zetten? 😇
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en Oasiss

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Het is een schandalig verdienmodel dat Ticketswap nu zelf met deze "premium service" komt. De concert/festival bezoeker wordt alleen nog maar op meer kosten gejaagd. En wat als dadelijk teveel mensen deze service wel gaan afnemen? Komen ze dan weer met een "platinum service" die nog meer kost, maar het clubje nog exclusiever maakt?

Voor het bedrag wat ze vragen per maand, kan je veel beter zelf een bot kopen die hetzelfde doet. Zeker als je veel gebruikt maakt van Ticketswap, heb je die kosten er binnen een paar maanden uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Het is een schandalig verdienmodel dat Ticketswap nu zelf met deze "premium service" komt. De concert/festival bezoeker wordt alleen nog maar op meer kosten gejaagd. En wat als dadelijk teveel mensen deze service wel gaan afnemen? Komen ze dan weer met een "platinum service" die nog meer kost, maar het clubje nog exclusiever maakt?

Voor het bedrag wat ze vragen per maand, kan je veel beter zelf een bot kopen die hetzelfde doet. Zeker als je veel gebruikt maakt van Ticketswap, heb je die kosten er binnen een paar maanden uit.
Waar kan ik zo'n bot kopen? :)
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Waar kan ik zo'n bot kopen? :)
Beetje googelen doet wonderen;)
Probeer anders github.com of anders iemand in je netwerk die een beetje handig is met code kloppen.

Ik heb enkel een laptop van het werk waar ik geen externe software op kan zetten, dus voor mij werkt dit helaas niet
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740

Opmerkelijk nieuwtje: kortgeleden introduceerde Ticketswap de abonnementsdienst TicketSwap Assist, een ‘persoonlijke assistent’ die automatisch tickets voor je zou kopen op het moment dat ze beschikbaar werden. Kosten: 8 euro per maand. Twee weken geleden was dat, maar nu trekt TicketSwap de stekker nu al uit de service wegens te weinig interesse, zo kondigt de tweedehands ticket-doorverkoper vandaag aan.


Eerder werd TicketSwap Assist vrij kritisch ontvangen. Hoe zat dat ook alweer? In RTL Nieuws legde een anonieme botbouwer uit aan techjournalist Daniël Verlaan waar de angel voor hem precies zit: ‘TicketSwap onderneemt nauwelijks actie tegen bots. Ze pretenderen dat ze veel doen, maar de meest basale beveiligingsmethoden worden niet gebruikt. En omdat ze niet van ons kunnen winnen, komen ze nu zelf met een bot waarmee je meer kans maakt op een kaart en waarvoor je extra moet betalen. Ze knijpen concertgangers gewoon uit.' Volgens TicketSwap klopt dat niet. 'De afgelopen 10 jaar werken we juist actief aan het tegengaan van bots,' reageert de doorverkoopservice. 'Op slimme manieren, die de gebruiksvriendelijkheid van ons platform niet aantasten. Niet al deze methoden worden echter vermeld op de help-pagina, omdat we het botmakers niet gemakkelijker willen maken.'


Volgens TicketSwap trekt het er nu de stekker uit, omdat de service technisch te veel werk opleverde om er niet simpelweg een bot van te maken. 'Met TicketSwap Assist zou iemand evenveel kans maken op een ticket als iedereen, alleen ontzorgde de gemaksservice in het zoeken naar tickets.' Nu haalt TicketSwap de dienst dus helemaal van de markt. ‘Na het testen van de interesse in de nieuwe mogelijke functie TicketSwap Assist, hebben we besloten om niet door te gaan met de ontwikkeling van deze functie,’ aldus het statement van het bedrijf. ‘We introduceerden TicketSwap Assist als een service voor het gemak van fans die misschien niet altijd direct kunnen reageren op meldingen, maar toch een kans willen krijgen om tickets te bemachtigen. TicketSwap Assist was een experiment om aan die behoefte te voldoen. Deze functie is niet door de experimentele fase gekomen vanwege een gebrek aan interesse, nadat we het met een groep gebruikers hadden getest. Hoewel we hebben besloten om niet door te gaan met TicketSwap Assist, zullen we blijven innoveren op andere functies om de TicketSwap-app verder te verbeteren.'
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Toch goed nieuws dat mensen dit massaal links laten liggen, maar vrees dat ze straks toch weer met een of andere premium service gaan komen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken