Dat vind ik nu toch wel een opmerkelijke uitspraak. Zoals
@mattman ook al schreef, is Brihang weldegelijk een authentieke woordenkunstenaar.
Ik ben zelf geen groot fan van het (Nederlandstalige) hip-hop/rap genre, maar voor Brihang mag ik graag uitzondering.
Arrangementen zijn zéker ook aanlokkelijk, niet te afgelijnd en met een muzikale professionaliteit gemaakt.
En daartegenover staat dan Metejoor: een volledig afgelikt product, gemaakt om te verkopen, zonder authenticiteit, zonder diepgaande teksten en met afgrijselijke eentonige arrangementen.
Dat verschil moet je toch kunnen horen?
Ik ben altijd grote fan geweest (en nog steeds) van het werk van Henny Vrienten, zowel bij Doe Maar als zijn vele solowerk.
Opmerkelijk dat zijn muzikale smaak, wanneer hij bijvoorbeeld gasten mocht uitnodigen voor tv programma's, ook overeenkomt met wat ik zelf ook goed vind.
Namen als My Baby, Eefje De Visser, Triggerfinger én Brihang werden door Henny opgehemeld.
Ook al lijken die namen, inclusief het werk van Henny, niks met elkaar te maken. Toch moet er 'iets' zijn waardoor je je aangesproken voelt en dan is het wel frappant om te zien dat die smaken overeenkomen.
Dit terzijde... maar Metejoor past in elk geval niet in dat rijtje!