Bospop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.597
9.460
Ik kende beide tot dit weekend alleen van naam. Ben er na even luisteren nog niet helemaal uit wat ik kutter vind.
Meteor moet in ieder geval zowat het verschrikkelijkste zijn wat ik live gezien heb. Totaal geen groot Brihang fan, maar ik erken wel in ieder geval de kwaliteit ervan.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.694
12.237
"Laten we deze prachtige herinneringen koesteren en alvast uitkijken naar volgend jaar. Zet het alvast in je agenda: Bospop 2025 vindt plaats op 11, 12 & 13 juli. We kunnen niet wachten om jullie weer te zien voor een nieuw spectaculair muzikaal avontuur."

Volgend jaar weer een driedaagse en in hetzelfde weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en PJ

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.777
990
Metejoor... Brihang... Ik zie geen verschil.
Zelfs als je de twee haat, moet je dat toch horen niet?

De ene schrijft karamelleverzen en die andere heeft welvoegelijk een scherpe pen.
Dat vind ik nu toch wel een opmerkelijke uitspraak. Zoals @mattman ook al schreef, is Brihang weldegelijk een authentieke woordenkunstenaar.

Ik ben zelf geen groot fan van het (Nederlandstalige) hip-hop/rap genre, maar voor Brihang mag ik graag uitzondering.
Arrangementen zijn zéker ook aanlokkelijk, niet te afgelijnd en met een muzikale professionaliteit gemaakt.

En daartegenover staat dan Metejoor: een volledig afgelikt product, gemaakt om te verkopen, zonder authenticiteit, zonder diepgaande teksten en met afgrijselijke eentonige arrangementen.
Dat verschil moet je toch kunnen horen?

Ik ben altijd grote fan geweest (en nog steeds) van het werk van Henny Vrienten, zowel bij Doe Maar als zijn vele solowerk.
Opmerkelijk dat zijn muzikale smaak, wanneer hij bijvoorbeeld gasten mocht uitnodigen voor tv programma's, ook overeenkomt met wat ik zelf ook goed vind.
Namen als My Baby, Eefje De Visser, Triggerfinger én Brihang werden door Henny opgehemeld.
Ook al lijken die namen, inclusief het werk van Henny, niks met elkaar te maken. Toch moet er 'iets' zijn waardoor je je aangesproken voelt en dan is het wel frappant om te zien dat die smaken overeenkomen.

Dit terzijde... maar Metejoor past in elk geval niet in dat rijtje!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.882
2.004
"Laten we deze prachtige herinneringen koesteren en alvast uitkijken naar volgend jaar. Zet het alvast in je agenda: Bospop 2025 vindt plaats op 11, 12 & 13 juli. We kunnen niet wachten om jullie weer te zien voor een nieuw spectaculair muzikaal avontuur."

Volgend jaar weer een driedaagse en in hetzelfde weekend.
Toch benieuwd wat ze voor volgend jaar gaan boeken. Joe Bonamassa zie ik wel gebeuren.. Heeft al wat data staan in Europa en daar zit NL niet tussen dus dat vergroot de kans op Bospop wel wat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.537
4.966
Toch ook aardig om te zien dat er ook namen zijn die eensgezind verafschuwd worden. Met Metejoor lijken we er wel weer eentje te hebben om in een rijtje van bands als years en years te voegen!
 

gordonshumway

Playlistbediener
19 dec 2018
22
9
Dat valt ook nog wel mee omdat er nu dus een extra bar is tussen mainstage en de tent.
En gelukkig zijn de afstanden op Bospop ook niet zo gigantisch 😅
Op het festivalterrein misschien niet. Maar kuier eens met volle bepakking van de K&R naar de tentencamping. Dan ben je wel ff onderweg
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
48
43
Zijn er mensen die de pendel naar Maarheeze hebben gepakt? Wij zijn elke dag op en neer gereden vanuit het zuiden naar Weert maar gewoon drie dagen op de parkeerweide gestaan ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
674
774
Op het festivalterrein misschien niet. Maar kuier eens met volle bepakking van de K&R naar de tentencamping. Dan ben je wel ff onderweg
Dat klopt inderdaad, die ligt helemaal aan de andere kant, zo'n stuk is het ook lopen van de tentencamping naar de crewingang.
Maar je moet er wat voor over hebben hè 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
674
774
Gisteren weer een erg gezellige dag gehad, helaas niet veel volledige optredens kunnen zien, bij the Scratch was het nog erg leeg in de tent maar n half uurtje lekker meegesprongen. The Waterboys vond ik erg goed van wat ik gezien heb. Ook nog het speciaalbieren terras uitgeprobeerd en 20 min Direct mee kunnen pikken van een afstandje, publiek was iig erg enthousiast.

Qua werken was het een top-editie, qua line-up zéker niet, maar wat heb ik genoten van de enthousiaste en vriendelijke Bospoppers aan de bar en op het veld. Bedankt daarvoor!
Ik denk dat ik dit toch wel het festival vind met de beste/gezelligste sfeer.

Hoop er volgend jaar ook weer bij te zijn, als de line-up top is als bezoeker en anders weer als vrijwilliger 😊
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.588
2.127
Dat vind ik nu toch wel een opmerkelijke uitspraak. Zoals @mattman ook al schreef, is Brihang weldegelijk een authentieke woordenkunstenaar.

Ik ben zelf geen groot fan van het (Nederlandstalige) hip-hop/rap genre, maar voor Brihang mag ik graag uitzondering.
Arrangementen zijn zéker ook aanlokkelijk, niet te afgelijnd en met een muzikale professionaliteit gemaakt.

En daartegenover staat dan Metejoor: een volledig afgelikt product, gemaakt om te verkopen, zonder authenticiteit, zonder diepgaande teksten en met afgrijselijke eentonige arrangementen.
Dat verschil moet je toch kunnen horen?

Ik ben altijd grote fan geweest (en nog steeds) van het werk van Henny Vrienten, zowel bij Doe Maar als zijn vele solowerk.
Opmerkelijk dat zijn muzikale smaak, wanneer hij bijvoorbeeld gasten mocht uitnodigen voor tv programma's, ook overeenkomt met wat ik zelf ook goed vind.
Namen als My Baby, Eefje De Visser, Triggerfinger én Brihang werden door Henny opgehemeld.
Ook al lijken die namen, inclusief het werk van Henny, niks met elkaar te maken. Toch moet er 'iets' zijn waardoor je je aangesproken voelt en dan is het wel frappant om te zien dat die smaken overeenkomen.

Dit terzijde... maar Metejoor past in elk geval niet in dat rijtje!
Dat is wat je mama zei...

Los daarvan heeft Joe gewoon niets met beide heren hun muziek. Dat mag toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

saurus

Dagopener
4 feb 2019
641
811
Dat mag, maar het is gewoon dat hij schreef dat er 'geen verschil' is. Dat vond ik toch wel vreemd.

Trouwens, we kunnen nog ergere zaken uit België over de grens sturen, hoor! 🤭
dan moeten we toch al serieus ons best gaan doen om erger dan Metejoor te sturen.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.588
2.127
Dat mag, maar het is gewoon dat hij schreef dat er 'geen verschil' is. Dat vond ik toch wel vreemd.

Trouwens, we kunnen nog ergere zaken uit België over de grens sturen, hoor! 🤭
Ik kan me nauwelijks iets bedenken eigenlijk :ROFLMAO:
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.777
990
Wie van de reageerders gedurende de afgelopen 2 dagen is wel 'ns op Bospop geweest eigenlijk?
Ik wel. Wou dit jaar ook graag, maar momenteel nog aan het opbouwen na mijn blessure, dus een ganse dag rondlopen zit er nog niet in.

Was eigenlijk vooral aangesproken door de vrijdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken