De albums van 2017

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Uit de laatste weken:

Linkin Park - One More Light: Onherkenbaar Linkin Park als je het vergelijkt met albums als Hybrid Theory, Meteora en, meer recentelijk, The Hunting Party. Maar goed zoals ze zelf ook aangeven houden ze er van om te veranderen en te doen waar ze zin in hebben met nu als resultaat een pop album. Ik heb dan ook geprobeerd het dan ook maar vanuit een pop perspectief te beoordelen, maar ook dan is het album weinig echt interessant met ook erge ups en downs in de lyrics. Sterkste nummers naar mijn mening dan Talking To Myself, Battle Symphony en het rustige One More Light. 5,3/10.

Alt-J - Relaxer: Alt-J is er naar mijn mening weer erg in geslaagd iets heel eigens neer te zetten. Toch vind ik het jammer dat het album niet echt een lopend geheel is en meer een album is geworden met een paar goede en een paar mindere tracks. Hoogtepunten voor mij zijn dan In Cold Blood, Deadcrush en Adeline. 6,7/10.

All Time Low - Last Young Renegade: Hier zal ongetwijfeld weinig van jullie überhaupt iets mee hebben, maar om één of andere reden is dit het eerste echte bandje waar ik into geraakt ben. Waar gewoonlijk de pop-punk energie centraal staat is All Time Low één van die bands (zie ook LInkin Park) die meer een pop richting op gaat met wel nog steeds de pop-punk energie op een laag vuurtje. Met sommige nummers een werkende combinatie (Dirty Laundry, Dark Side of Your Room en Afterglow), en voor sommige nummers toch redelijk een flop (Bijvoorbeeld Drugs & Candy en Nightmares). 5,7/10.

Jamiroqai - Automaton: Toch wel voorgenomen dit jaar in meer en meer genres te gaan experimneteren onder andere door het luisteren van nieuwe releases bij een voor mij nog onbekende artiest. Jamiroqai was er hier één van. En die heeft wel gelijk overtuigd. Erg fijn album in de grote lijnen. 7,2/10.

Rise Against - Wolves: Toch één van mijn favoriete artiesten, maar weinig echt vernieuwend geweest in hun bestaan. Wolves is dan ook weer een lekkere plaat, maar heeft voor mij weinig echte uitschieters. 6,9/10.

Machine Gun Kelly - Bloom: Past ook weer in het rijtje van nieuwe artiesten in voor mij nog wat onbekendere genres, maar damn dit is toch wel een hele fijne combinatie van pop, rock, R&B en hiphop. Eigenlijk van begin tot eind wel boeiend met als persoonlijke hoogtepunten The Gunner, Go For Broke, Kiss The Sky en Let You Go. 7,8/10.

Sundara Karma - Youth is Only Ever Fun in Retrospect: Ondanks dat ik veel van dit soort bandjes zijn, heeft Sundara Karma zich voor mij prima onderscheden. Een legendarisch album is het niet, maar wel heel fijn. 7,5/10.

Papa Roach - Crooked Teeth: Damn. Dit is echt een lekker album. Vernieuwend, maar toch ook gewoon echt Papa Roach. Het album heeft eigenlijk iets van alle Papa Roach albums samen en gezien ik deze band al een langere tijd volg, is dit eigenlijk een prefect album. Voor mij dan. 8,2/10.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eindelijk weer eventjes tijd voor een album

London Grammar - Truth is a Beautifull Thing 4/5
Eindelijk is die opvolger er dan. Debuutalbum If You Wait was dat heerlijke plaatje die je maandenlang aan kon zetten tijdens de grauwe dagen van het jaren. Een plaat met diverse uitschieters zoals het prachtige Strong, het toch wel upliftende Wasting My Young Years en dan nog het prachtige Nightcall. De opvolger is eigenlijk gewoon weer van dezelfde hoge kwaliteit. Hij is een tandje minder divers dan zijn voorganger maar kent een nog mooier samenspel tussen de prachtige (stem van) Hannah en de instrumentatie van de overige twee bandleden. Die prachtige ondersteuning van de piano weet die eeuwige rust van Hannah zo mooi te ondersteunen terwijl de drums en bass ervoor zorgen dat de nummers niet inkakken. London Grammar weet weer een aantal mooie nummers aan hun setlist toe te voegen door middel van prachtplaten Rooting for You, Non Believer, Big Picture en Wild Eyed. Na twee luisterbeurten kan ik echt niet meer wachten op Lowlands!!

Dadelijk hopelijk nog Cigarettes After Sex en Alt-J
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.872
6.046
Dadelijk hopelijk nog Cigarettes After Sex
Ze doen werkelijk hun bandnaam alle ere aan haha. Coherent album maar na een bepaalde tijd wil je gewoon wel is een andere insteek in een plaat dat alleen maar lijkt te gaan over liefde en alle shiz daarrond gezongen door iemand die 47" vrij nazaal klinkt. (naar mijn mening toch).

Je bent echt te lief voor ze dat je ze nog een voldoende geeft, wat een teleurstelling is die plaat seg.
Als ik het mij btw goed herrinner was All Time Low ook de band die de artstyle compleet kopieerde van The 1975 met die led-letters en is een bepaald nummer (single?) van hun nieuwe werk een soort herwerkt dubstep nummer. Ben niet erg into dat soort muziek maar heb die videoclip toen gezien en dat was echt slecht haha

Iemand al Planetarium beluisterd? Heb nog geen tijd gehad om er even wat tijd in te steken :/
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Realiseer me ook maar al te goed dat ik nog te lief voor ze ben haha, maar denk toch teveel fan van de band om het echt te kunnen haten. Zou niet weten of All Time Low artstyle van the 1975 gejat zou hebben. Denk inderdaad dat je dan doelt op Dirty Laundry als herwerkt dubstep nummer al zie ik niet helemaal zo haha.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ze doen werkelijk hun bandnaam alle ere aan haha. Coherent album maar na een bepaalde tijd wil je gewoon wel is een andere insteek in een plaat dat alleen maar lijkt te gaan over liefde en alle shiz daarrond gezongen door iemand die 47″ vrij nazaal klinkt. (naar mijn mening toch).

Flash is nog wel een onontdekt pareltje.
Maar inderdaad, heerlijke nieuw band maar dat album had toch wel iets meer mogen hebben. Het is allemaal wel heel veel van hetzelfde.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.872
6.046
Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly en James McCalister ->> genieën, wat een geweldig album is dit zeg. 75" lang, maar all worth it. De singles die op voorhand werden gelost gaven al een kleine insight in hoe het project zou gaan klinken (en was dan al veelbelovend) maar nu ik het geheel heb beluisterd past het allemaal perfect in mekaar. Gaande van de luchtige stem van Sufjan tot de prachtige instrumentele begeleiding bij sommige nummers. Jupiter, Pluto, Saturn en Earth vond ik de beste nummers al waren alle nummers stuk voor stuk eigenlijk prachtig. Ik voel zo stiekem dat dit wel eens AOTY kan worden.

Ik vind het echt zonde dat ik er niet bij kan zijn in Parijs want ik had het ooo zo graag gewilt, damn
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
565
166
Vandaag de nieuwe rise against opgezet en man wat is ie lekker. Het is zeker niet vernieuwend maar ze doen waar ze goed in zijn. Het is en blijft gewoon lekkere punkrock die in vergelijking met genregenoten wat serieuzer overkomt dat vind ik wel hun charme. Deze gaat de komende tijd nog veel op staan hier en ik kijk nu nog meer uit ze deze zomer op pkp te gaan zien!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Menzingers!!

Heerlijke recht voor je raap meezingrock!
Deze blijft zijn gehele lengte sterk. Toch misschien wel weer een 4/5.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Nieuwe ALT-J, Cigarettes After Sex en Rise Against albums beluisterd.

ALT-J - Relaxer: Nog niet echt bekend met ALT-J(Ga van de week ook eens goed de andere albums beluisteren ivm Werchter), maar dit vond ik een zeer chill album. Zeer gevarieerd waardoor het van de ene kant sterker is en van de andere kant ook weer wat zwakte heeft. In Cold Blood, Adeline en Pleader zijn duidelijk mijn favoriete nummers. Nice album.

Cigarettes After Sex: Niet zeer aandacht beluisterd, maar wel erg rustgevend. NIet heel bijzonder in mijn optiek, maar dat betekent niet dat het niet leuk is. Leuk album.

Rise Against - Wolves: Wauw, best wel verrast hier. Ondanks dat het niet echt vernieuwend is, vond ik het een zeer aannemelijk album. Heb bij Rise Against altijd het idee dat wanneer ze iets nieuws uitbrengen dat het tegen zal vallen omdat ze niet per se iets onverwachts doen. Toch heb ik er uiteindelijk geen problemen mee en is dit erg nice.


Kijk verder erg uit naar het album dat Royal Blood als het goed is 16 juni gaat uitbrengen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Eerste helft van 2017 zit er bijna op, dit is mijn halfjaarlijstje:

Planetarium (Dessner/Stevens/Muhly/McAlister)
Kelly Lee Owens (Kelly Lee Owens)
Death Peak (Clark)
Nost (Ellen Allien)
No Shape (Perfume Genius)
The Untold Way (Monoloc)
Sincerely, Future Pollution (Timber Timbre)
Damn (Kendrick Lamar)
Humanz (Gorillaz)
Mirage (Mister and Mississipi)

Zonder specifieke volgorde, de albums die me dit jaar het meeste deden. Moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik sommige albums ook gewoon nog niet goed genoeg geluisterd heb, zoals bijvoorbeeld Alt-J en de nieuwe Joey Badass. Moss en Spinvis kunnen in de loop van het jaar ook nog een plekje verdienen bijvoorbeeld. Sommige albums verdwijnen in de loop van het jaar wellicht weer, wie weet.

En misschien heb ik ook nog wel gewoon albums over het hoofd gezien ;-)

Toevoeging: Zoals Future Islands en Warhaus dus.... Die hadden er ook wel in gemogen.....
Toevoeginmg: En Sampha
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Vanochtend de nieuwe Royal Blood geluisterd. Klinkt vertrouwd, zeker niet gek, maar had misschien toch wel op iets meer variatie gehoopt vergeleken met het vorige album. Ze timmeren wel heel nadrukkelijk op dezelfde weg voort. Maar op zichzelf geen slecht album.

Ook London Grammar aan het draaien. Dat is toch echt niet mijn ding, die uithalende stem van de zangeres werkt me behoorlijk op de zenuwen. Verder ook niet echt spannende muziek, beetje saaie elektronica.

Mijn jaarlijstje gaan ze niet halen vermoed ik.

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.575
577
Vanochtend de nieuwe Royal Blood geluisterd. Klinkt vertrouwd, zeker niet gek, maar had misschien toch wel op iets meer variatie gehoopt vergeleken met het vorige album. Ze timmeren wel heel nadrukkelijk op dezelfde weg voort. Maar op zichzelf geen slecht album.

Beetje zelfde gevoel hier. Wordt nergens slecht, maar ook weinig echte variatie. Vind Look Like You Know denk het beste nummer.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Druk dagje vandaag, ook nog Lorde, J. Bernardt en Fleet Foxes met hun nieuwe albums.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.575
577
Nieuwe plaat van Lorde valt goed in de smaak. Normaliter ben ik niet zo van pop albums, maar deze luistert lekker weg. Ze is op dit moment al behoorlijk groot, maar verwacht na dit album dat ze zomaar eens kan overstappen naar zalen als de Ziggo Dome.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
De nieuwe albums van Royal Blood en J.Bernhardt beluisterd.

Het nieuwe album van Royal Blood is goed. Dat is het ook misschien. Vind het zeker fijn om naar te luisteren, maar er is niet echt variatie ingestoken. Soms is dat niet nodig, maar ik heb het idee dat Royal Blood dat wel enigszins nodig had. Al met al wel een erg sterk album imo.

Het nieuwe album van J.Bernhardt klinkt zoals ik het na de eerste paar singles had verwacht. Erg lekker, rustig en laid back. Moet het denk ik nog wel een paar luisterbeurten geven, maar ik vind het erg fijn klinken en het is ook heerlijk rustgevende muziek.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.174
2.979
Royal Blood: Is er veel veranderd sinds hun laatste album? Nee. Zijn het nog steeds strakke en geweldig songs? Jazeker. Op zich best een goede plaat, vooral om soms eens op te zetten en even los te gaan. Ik moet wel toegeven dat ik het tot nu toe niet beter vindt dan hun eerste, maar goed, ik ga nog steeds genieten op Werchter! 7/10

J. Bernardt: Naar de verwachtingen. Ik vind het nog altijd een lekkere sound dat Jinte hier neerzet, allemaal goede songs maar de plaat als geheel doet me niets speciaals. 6,5/10

Lorde: Ondertussen 2 keer doorgeraakt en dit wordt mijn favoriete popplaat van 2017! Ongelooflijk straf hoe ze op 20-jarige leeftijd 2 albums van dit kaliber heeft uitgebracht. Ik voorspel weer veel goede reviews en awards. Ik luister niet gigantisch veel popmuziek maar dit is pop done right! 8,5/10
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.872
6.046
Alt-J - Relaxer
Arca - s/t
Bonobo - Migration
Cloud Nothings - Life Without Sound
Elbow - Little Fictions
Father John Misty - Pure Comedy
Goldfrapp - Silver Eye
Gorillaz - Humanz
Joey Bada$$ - ALL AMERIKKKAN BADA$$
Mac DeMarco - This Old Dog
Mount Eerie - A Crow Looked At Me
Ryan Adams - Prisoner
Sampha - Process
Sinjin Hawke - First Opus
Slowdive - s/t
Spinvis - Trein Vuur Dageraad
Stevens, Dessner, Muhly, McAlister - Planetarium
Talaboman - The Night Land

Lijstje van alle albums die volgens mij 8 of 9 op 10 verdienen. Net zoals vorig jaar probeer ik weer zoveel mogelijk nieuwe muziek te checken en de teller zit nu al op 103 albums. Daarom dat ie zo lang al is ://
(en dit was voordat ik de releases van vandaag heb gecheckt..) :)
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Voor mij zijn dit voorlopig de beste albums in willekeurige volgorde:

Frank Carter & The Rattlesnakes - Modern Ruin
London Grammar - Truth Is a Beautiful Thing
The XX - I See You
Kasabian - For Crying Out Loud
Cloud Nothings - Life Without Sound
Papa Roach - Crooked Teeth
Machine Gun Kelly - Bloom
You Me At Six - NIght People
Circa Waves - Different Creatures
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Weinig dingen die er voor mij ECHT uitspringen in 2017

Arca, Perfume Genius, Lens Lekman, Elbow, Slowdive en Millionaire zijn de klasbakken tot nu toe.

Wel ook een aantal teleurstellingen zoals Gorillaz en Future Islands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken