Best Kept Secret 2024

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
90
68
Twee maanden geleden Winter gezien als voorprogramma van Beach Fossils in Tolhuistuin. Ik was positief verrast, leuk bandje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
het is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak.
maar in mijn oren klinken vrijwel alle vrouwelijke artiesten op de zondag(op een aantal na, pj harvey, amyl and the sniffers) hetzelfde en zijn ze volledig inwisselbaar. allemaal n beetje dezelfde soort muziek.
maar nogmaals , das voor t grootste deel ook mijn persoonlijke smaak
Vind eigenlijk net Amyl en haar Sniffers de act waarvan ik de hype (hier) niet echt begrijp.

Heb het vaak geprobeerd, maar vind het allemaal maar een beetje basic en plattekes klinken. Eigenlijk vind ik net die band een beetje inwisselbaar, met nummers die allemaal hetzelfde klinken.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.952
2.700
Vind eigenlijk net Amyl en haar Sniffers de act waarvan ik de hype (hier) niet echt begrijp.

Heb het vaak geprobeerd, maar vind het allemaal maar een beetje basic en plattekes klinken. Eigenlijk vind ik net die band een beetje inwisselbaar, met nummers die allemaal hetzelfde klinken.
Ik vind de energie die ze uitstralen iets dat ze bijzonder maakt(vorig jaar op Lowlands was de Heineken wel écht te groot). De muziek in mijn ogen niet per se.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
Ik vind de energie die ze uitstralen iets dat ze bijzonder maakt(vorig jaar op Lowlands was de Heineken wel écht te groot). De muziek in mijn ogen niet per se.
Oh, misschien is het live wat specialer dan. Als ik ze aanklik op Spotify valt het me altijd op hoe vlak en eentonig hun nummers klinken. In dat geragerock genre heb je zoveel bands die spannender en boeiender zijn.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.128
1.326
Amyl and the Sniffers en La Femme zijn voor mij de enige must-see acts van Best Kept Secret die ik dit jaar niet ergens anders in België aan het werk kan zien.
Verder pik ik al mijn must-sees wel mee in een of andere zaal, op Werchter of Dour, maar die twee boekingen maken me toch jaloers...

Amyl and the Sniffers gaat ook geweldig knallen in de TWO. Of La Femme werkt op de main is inderdaad maar de vraag.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
166
331
Dat is ook wel de kracht van de omslag die gemaakt is. Juist door het eerst expliciet te doen geef je de kans aan vrouwelijke artiesten. Dat inspireert en zorgt uiteindelijk gewoon voor dusdanig veel kwaliteit dat je het niet meer hoeft te forceren.

Een aantal jaar terug was mijn album van het jaar lijstje ook voor driekwart mannelijke artiesten. Nu is het eerder andersom.
Wat volgens mij ook wel komt doordat veel vrouwen nu interessantere muziek, meer muziek van nu maken dan mannen. Of dat nu komt doordat er meer aandacht is voor vrouwen en zij hun kans hebben gegrepen, weet ik niet. Maar van Taylor Swift, Beyoncé, Rosalía, Lana del Rey tot Boygenius of nationaal Froukje, Wende; ik heb toch meer het gevoel dat zij de richting van muziek bepalen dan de mannen.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
273
369
Pip Blom is perfect voor die spot en het is beging festival sezioen dus er is gewoon niet veel intersants buitenlands op tour dat er al niet staat of te duur is voor die spot, snap het wel.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.727
1.279
Pip Blom is perfect voor die spot en het is beging festival sezioen dus er is gewoon niet veel intersants buitenlands op tour dat er al niet staat of te duur is voor die spot, snap het wel.
Ducks Ltd, The Mountain Goats, Joanna Sternberg, dirk, Faye Webster, Tropical Fuckstorm, Babe Rainbow, Jeff Rosenstock, The Lemon Twigs, Model/Actriz, Bodega, Crumb, Brutus, Fat White Family, Coach Party, The Courettes, Frankie & The Witch Fingers, Ghostwoman, Egyptian Blue,...

Nu zullen ze inderdaad niet meer beschikbaar zijn, maar denk wel dat een groot deel hiervan een half jaar geleden beschikbaar was en die spot mooi hadden kunnen vullen. Mij hadden ze allesinds vroeger het terrein op gekregen. Pip Blom laat ik graag schieten, om wat rustiger wakker te worden en een degelijk ontbijtje naar binnen te spelen alvorens naar het terrein te gaan. Snap wel dat ze er staan, maar ik lig er niet wakker van.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.422
2.544
Als je ziet wat vorige jaren op die spot stond, is Pip Blom wel wat standaard ja.
Ik vind het toch wel jammer. Toch een band uit de eigen stal die al twee keer eerder op BKS heeft gestaan. Had gehoopt dat ze ook dit jaar wat bijzonders met die spot hadden gedaan.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.903
1.035
Ik vind het toch wel jammer. Toch een band uit de eigen stal die al twee keer eerder op BKS heeft gestaan. Had gehoopt dat ze ook dit jaar wat bijzonders met die spot hadden gedaan.
Mee eens. Niets mis met Pip Blom maar niet origineel en al overal te zien.
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
52
75
Ik denk toch wel dat die spot bewust nog open was gehouden om het mogelijk nog met wat bijzonders op te vullen in de wetenschap dat als dat niet lukt ze die spot altijd nog aan Pip Blom kunnen aanbieden. Ach, sinds dat nieuwste album heeft ze er nog niet gestaan en die klinkt toch wel behoorlijk anders dan het werk van daarvoor. Beter ook, als je het mij vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.422
2.544
Ik denk toch wel dat die spot bewust nog open was gehouden om het mogelijk nog met wat bijzonders op te vullen in de wetenschap dat als dat niet lukt ze die spot altijd nog aan Pip Blom kunnen aanbieden. Ach, sinds dat nieuwste album heeft ze er nog niet gestaan en die klinkt toch wel behoorlijk anders dan het werk van daarvoor. Beter ook, als je het mij vraagt.
Dit zou kunnen. Waarschijnlijk hadden ze Pip al een tijd achter de hand voor het geval er een naam zou wegvallen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.902
2.591
Dit zou kunnen. Waarschijnlijk hadden ze Pip al een tijd achter de hand voor het geval er een naam zou wegvallen.
Was een ideale naam geweest om Julie Byrne te vervangen. Daar moeten ze nu weer iets anders uit de stal voor tevoorschijn toveren. Een WIES of iets dergelijks
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken