Ik snap nooit zo goed dat het voor de kwaliteit voor mensen iets kan uitmaken welk gender de act heeft, al moet ik daar gelijk bij zeggen dat ik dit vroeger ook wel een beetje had. Toen had het er denk ik mee te maken dat ik, als puber, ook veel naar de tekst luisterde en vooral viel voor (punkrock/emo-) liedjes van (puberale) mannen over vrouwen/meisjes. Maar inmiddels maakt gender mij niets uit. (Zelfde geldt trouwens voor mensen die zeggen niet van 'Nederlandstalige muziek' te houden, want wat zegt taal nou over genre of kwaliteit? Maar soit).
Je stelt dat je denkt dat dezelfde acts op zondag niet op BKS zouden staan als er een man aan het roer had gestaan, omdat de kwaliteit niet goed genoeg is. Ik geloof wel dat gender iets uitmaakt bij de programmakeuzes, maar niet dat de acts te weinig kwaliteit hebben. PJ Harvey en Amyl and the Sniffers zijn voor een behoorlijk deel van het publiek belangrijke en goede namen. SPRINTS wordt breed gewaardeerd, Jockstrap ook, Julie Byrne idem.. nee, ik zie het niet.