Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Ik hoop (verwacht eigenlijk) bij Droom Dit echt op een DeToegiftoptreden als vorig jaar. Met pijn in t hart skip ik dus St Vincent. Slowdive heb ik al vaker gezien maar juist daarom wil ik ze weer zien. Hoe spijtig ook mbt Porcelain Id.
Toch bijzonder dat de pijnlijkste clashes dit jaar met het kleinste podium zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Ze speelt live erg goed, het is Sofia zelf die zingt en synths speelt met een drummer en een bassist (zowel gitaar bas als synth bas), de rest is er wat backing track gebruik. Persoonlijk vond ik haar live show prima, ga hem zeker bekijken op BKS!

Deze geeft ook wel een beeld. En in tegenstelling tot veel andere electronische acts wordt er inderdaad best veel live gespeeld.

 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.283
799
gisteren eens alle zondag acts beluisterd
vind t echt opvallend hoeveel (in mijn ogen) nietszeggende vrouwelijke artiesten er staan
echt bizar, er zijn maar heel weinig vrouwelijke artiesten die ik kan waarderen (das gewoon een kwestie van vreemde smaak) , maar op bks lijkt t voor mij wel dat ze er gewoon een aantal vrouwen hebben geplaatst puur omdat t vrouwen zijn.

kom serieus niet verder dan justice, warhaus en the haunted youth bij de Must sees
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
gisteren eens alle zondag acts beluisterd
vind t echt opvallend hoeveel (in mijn ogen) nietszeggende vrouwelijke artiesten er staan
echt bizar, er zijn maar heel weinig vrouwelijke artiesten die ik kan waarderen (das gewoon een kwestie van vreemde smaak) , maar op bks lijkt t voor mij wel dat ze er gewoon een aantal vrouwen hebben geplaatst puur omdat t vrouwen zijn.

kom serieus niet verder dan justice, warhaus en the haunted youth bij de Must sees
Wat een onzin, PJ Harvey, Julie Byrne, Slow Pulp, The Mysteries, Amyl And The Sniffers zijn allemaal prima vrouwelijke acts die dag. Kan je ding niet zijn hoor, maar ze staan er allen terecht en niet omdat ze een vrouw zijn. Gaat nergens over.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Ik snap nooit zo goed dat het voor de kwaliteit voor mensen iets kan uitmaken welk gender de act heeft, al moet ik daar gelijk bij zeggen dat ik dit vroeger ook wel een beetje had. Toen had het er denk ik mee te maken dat ik, als puber, ook veel naar de tekst luisterde en vooral viel voor (punkrock/emo-) liedjes van (puberale) mannen over vrouwen/meisjes. Maar inmiddels maakt gender mij niets uit. (Zelfde geldt trouwens voor mensen die zeggen niet van 'Nederlandstalige muziek' te houden, want wat zegt taal nou over genre of kwaliteit? Maar soit).

Je stelt dat je denkt dat dezelfde acts op zondag niet op BKS zouden staan als er een man aan het roer had gestaan, omdat de kwaliteit niet goed genoeg is. Ik geloof wel dat gender iets uitmaakt bij de programmakeuzes, maar niet dat de acts te weinig kwaliteit hebben. PJ Harvey en Amyl and the Sniffers zijn voor een behoorlijk deel van het publiek belangrijke en goede namen. SPRINTS wordt breed gewaardeerd, Jockstrap ook, Julie Byrne idem.. nee, ik zie het niet.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Ik zie op de site trouwens Julie Pavon ineens op de zondag staan, of stond ze altijd al op zondag op de site? In de timetable staat ze nog op zaterdag.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
377
Ik zie op de site trouwens Julie Pavon ineens op de zondag staan, of stond ze altijd al op zondag op de site? In de timetable staat ze nog op zaterdag.
In de app is het gewoon zaterdag 17 uur dus ga ik er van uit dat de website een foutje is. Hopelijk heeft Julie Pavon zelf ook de juiste datum en tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mlkturf

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
gisteren eens alle zondag acts beluisterd
vind t echt opvallend hoeveel (in mijn ogen) nietszeggende vrouwelijke artiesten er staan
echt bizar, er zijn maar heel weinig vrouwelijke artiesten die ik kan waarderen (das gewoon een kwestie van vreemde smaak) , maar op bks lijkt t voor mij wel dat ze er gewoon een aantal vrouwen hebben geplaatst puur omdat t vrouwen zijn.

kom serieus niet verder dan justice, warhaus en the haunted youth bij de Must sees
Ik sla Warhaus en The Haunted Youth dan juist weer over. Terwijl mijn must-sees op Justice na (Amyl, PJ Harvey, Sprints, Jockstrap, Ada Oda en Julie Byrne) allemaal vrouw zijn / een frontvrouw hebben.

Kwestie van smaak. Normaliter heb ik geen sterke voorkeur. Maar om te zeggen dat ze enkel geboekt worden omdat ze vrouw zijn vind ik enorm denigrerend.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
gisteren eens alle zondag acts beluisterd
vind t echt opvallend hoeveel (in mijn ogen) nietszeggende vrouwelijke artiesten er staan
echt bizar, er zijn maar heel weinig vrouwelijke artiesten die ik kan waarderen (das gewoon een kwestie van vreemde smaak) , maar op bks lijkt t voor mij wel dat ze er gewoon een aantal vrouwen hebben geplaatst puur omdat t vrouwen zijn.

kom serieus niet verder dan justice, warhaus en the haunted youth bij de Must sees
Wellicht is BKS niet helemaal jouw festival als ik het zo lees.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.283
799
ik bedoel t niet verkeerd, idd zijn er best een aantal prima vrouwelijke artiesten, jockstrap, sprints, pj harvey en amyl zijn absoluut prima, maar gewoon niet mijn smaak.
t viel me gewoon op dat er heel veel dames geboekt zijn
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.477
4.178
ik bedoel t niet verkeerd, idd zijn er best een aantal prima vrouwelijke artiesten, jockstrap, sprints, pj harvey en amyl zijn absoluut prima, maar gewoon niet mijn smaak.
t viel me gewoon op dat er heel veel dames geboekt zijn
Je zegt 'heel veel dames', dus dat wijst toch op een oordeel. Wat is je intentie met deze opmerkingen? Ik ben oprecht benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt en Timmetje

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
133
158
Sinds 2019 is denk ik de omslag gekomen van meer vrouwen op de lineup. Dus een beetje oud nieuws. Daarnaast zijn de meeste die er op staan super goed.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
591
669
gisteren eens alle zondag acts beluisterd
vind t echt opvallend hoeveel (in mijn ogen) nietszeggende vrouwelijke artiesten er staan
echt bizar, er zijn maar heel weinig vrouwelijke artiesten die ik kan waarderen (das gewoon een kwestie van vreemde smaak) , maar op bks lijkt t voor mij wel dat ze er gewoon een aantal vrouwen hebben geplaatst puur omdat t vrouwen zijn.

kom serieus niet verder dan justice, warhaus en the haunted youth bij de Must sees

Ik kan het standpunt enigszins begrijpen mocht je een mannelijke stem gewoon fijner luisteren vinden als daar je voorkeur naar uit gaat, maar zeggen dat de acts die je benoemd geboekt zijn omdat ze vrouw zijn is natuurlijk van de zotte (al bedoel je het vast niet verkeerd). De zogenoemde “vrouwelijke artiesten” hebben hun spot op de line up wel degelijk verdiend en met bijvoorbeeld een Amyl of PJ Harvey staan hier gewoon echt knallers van indie namen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Sinds 2019 is denk ik de omslag gekomen van meer vrouwen op de lineup. Dus een beetje oud nieuws. Daarnaast zijn de meeste die er op staan super goed.
In 2019 was het echt een ding; nu niet meer. Het viel me na het maken van mijn schema pas op dat die dit jaar vooral uit vrouwelijke artiesten bestaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
In 2019 was het echt een ding; nu niet meer. Het viel me na het maken van mijn schema pas op dat die dit jaar vooral uit vrouwelijke artiesten bestaat.
Dat is ook wel de kracht van de omslag die gemaakt is. Juist door het eerst expliciet te doen geef je de kans aan vrouwelijke artiesten. Dat inspireert en zorgt uiteindelijk gewoon voor dusdanig veel kwaliteit dat je het niet meer hoeft te forceren.

Een aantal jaar terug was mijn album van het jaar lijstje ook voor driekwart mannelijke artiesten. Nu is het eerder andersom.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
96
218
Bij het nalopen en finetunen van mijn dagelijkse BKS-schema ben ik al in detail bezig wanneer ik wat kan eten. Af en toe zullen we er creatief mee om moeten gaan. Rond 16 uur een frietje en dan rond 20 uur iets substantiëlers. Maar ontkom er toch niet aan af en toe eerder weg te moeten bij een optreden of iets later aan te sluiten.

ik ben toch niet de enige die zo aan het pielen is met het blokkenschema?
Hier ook een planner in hart en nieren! Ik houd echter geen rekening met eten in de planning. Is voor mij een bijzaak, maar dan wel op BKS een hele fijne bijzaak. Het is mijn ervaring dat er zich altijd wel genoeg momenten voordoen om even (de tijd te nemen om) te eten.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en yeaghi

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
96
218
Ik ben toch echt wel zeer tevreden met dit blokkenschema! De clashes hadden zoveel erger gekund. Er zijn er wel een aantal, maar wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik SPRINTS eerder dit jaar al gezien heb in de THT en Porcelain ID onlangs nog op Motel Mozaique (ik was zeer onder de indruk!). Van Droom Dit ken ik de muziek eigenlijk helemaal niet, maar door alle positieve berichten ben ik daar zeer benieuwd naar. Ga echter wel voor St. Vincent kiezen en hopelijk Droom Dit later dit jaar nog ergens kunnen meepakken. Ik heb elke dag toch wel het grootste gedeelte van de dag iets staan wat ik (graag) wil zien. Hulde BKS, het is weer een prachtig schema geworden, heb er erg veel zin in!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.516
1.703
Op het resaleplatform beginnen de tickets zachtjes aan goedkoper te worden, met de weekendtickets richting de 200 en de dagtickets richting de 100 euro.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
711
432
Ik gok dat je ze steeds een beetje goedkooper kan krijgen tot de weersverwachting bekend is. Dan is het een 50/50 of ze weer duurder worden als het mooi weer wordt of juist nog goedkoper als het gaat regenen.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.283
799
Dat is ook wel de kracht van de omslag die gemaakt is. Juist door het eerst expliciet te doen geef je de kans aan vrouwelijke artiesten. Dat inspireert en zorgt uiteindelijk gewoon voor dusdanig veel kwaliteit dat je het niet meer hoeft te forceren.

Een aantal jaar terug was mijn album van het jaar lijstje ook voor driekwart mannelijke artiesten. Nu is het eerder andersom.

het is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak.
maar in mijn oren klinken vrijwel alle vrouwelijke artiesten op de zondag(op een aantal na, pj harvey, amyl and the sniffers) hetzelfde en zijn ze volledig inwisselbaar. allemaal n beetje dezelfde soort muziek.
maar nogmaals , das voor t grootste deel ook mijn persoonlijke smaak
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken