Ik ben in ieder geval blij dat BKS spannende bands als Squid, Black Country New Road, black midi etc programmeert i.p.v. de dikwijls dertien-in-een-dozijn bandjes die vaak makkelijk in het "garagerock" vakje passen. Daar heb ik genoeg van gehoord.gesp wrote:
al is garagerock (al dan niet met vrouwelijke zangeressen/bandleden) ook aan een opmars bezig. Dat laatste zie je wel duidelijk in de voorlopige line-up, dat eerste niet.
Ik denk dat die opmars al terug aan het dalen is. Ofwel zie ik “garagerock” als iets anders dan jij doet.
Een Squid, Black Country New Road, Sheer Mag, Surfbort, Fontaines DC,… zie ik dus totaal niet onder garagerock om maar iets te zeggen. De donkerdere “postpunk” dat is wat momenteel up en running is (Idles, Shame, The Murder Capital, Fontaines DC,… en daar tel ik Squid en Black Country dan ook wel meer bij)
Eigenlijk echt pure garagerock zie ik alleen maar Black Lips er tot nu toe staan, maar die zijn dan ook net met een country album gekomen.
Een Iguana Death Cult zie ik ook nog wel terugkomen hebben een zeer goed album afgeleverd vorig jaar.
Ik kan me inbeelden dat er heel veel veranderingen op het terrein gaan zijn. Mij vielen vorig jaar deze dingen op:Die SEVEN moet wel flink groter worden, lijkt me, als ze daar hypebandjes als Squid, black midi en BCNR in kwijt denken te kunnen…
ONE is veel te groot overdag.
De vergroting van TWO is heel goed.
THREE is redelijk zinloos en staat op een vreemde plek. FOUR is veel leuker dan de THREE.
FIVE was voor heel wat acts veel te klein en staat ver van de ONE en TWO. Weinig sfeervolle tent ook. Programmatie is wel heel slim hier.
SEVEN is een leuk idee, maar dan moeten ze er enkel maar de echt obscure acts zetten. Eenmaal het vol zit, is het een heel onaangename plaats. De halve ton vind ik sowieso niet fijn. Een mini-podium vind ik super op BKS, maar dan liever in een andere vorm.
Casbah kan iets groter, al heeft dat zijn charmes.
Die bands die jij noemt (BCNR, black midi en Squid) gaan nooit of te nimmer in een SEVEN passen. Zelfs de FIVE zou al propvol zitten.