Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups wrote:

yeaghi wrote:
Stage 7 wordt dus een tent met een verhaal en verraad hij nou dat King Krule komt? Of wil ik dat horen. ( kink radio kort interview Maurits Westerik)

Gemist!
Meldde hij nog meer interessants?
Een tent lijkt mij voor SEVEN ook beter. Ik vond afgelopen jaar het podium erg laag en zicht op podium vrij beroerd. Werd ook veel gepraat tijdens optredens.

Heel kort stukje op facebook van kink. Hij heeft het over squid, black country … king krule en black midi. Dat soort bands in de nieuwe tent 7 die nu ontwikkeld wordt. Hij zegt niet dat king krulekomt maar hoort wel bij het verhaal ?
Ja goede verbetering een tent.

Dank yeaghi! Als dat soort acts daar staat dan zal ik veel in SEVEN staan!
Hij verwees eerder rondom het filmprogramma ook al naar King Krule. Kan toch bijna niet missen...

Ik vond de Seven prima zoals die was, specifiek voor de acts die het jaar daarvoor verzopen in een te lege Five. De namen die hier genoemd worden (heb het interview niet gehoord) vind ik meer bij de Five (van vorig jaar) passen dan de Seven.

Ik vond de Seven prima zoals die was, specifiek voor de acts die het jaar daarvoor verzopen in een te lege Five. De namen die hier genoemd worden (heb het interview niet gehoord) vind ik meer bij de Five (van vorig jaar) passen dan de Seven.

Net het fragment even geluisterd. Kennelijk moet de SEVEN groter worden en is de bedoeling dat bands elkaar continu opvolgen. Benieuwd hoe dat laatste praktisch lukt...

Continu kan natuurlijk ook betekenen dat daar de films draaien af en toe tussen de bands. Filmpje king krule en dan hoppa live.

Een iets fleurigere font en opmaak, beter leesbare poster.. It ain’t that hard jongens.
Nee. Sorry. Dit is t dan ook niet vind ik. Kan iemand me echt uitleggen wat er mis is met de huidige font en layoutkeuze ?

Ik heb mn playlist ook weer samengesteld, Giant Rooks had ik nog niet direct erin gezet, maar valt me goed mee. Ik heb nu wel al n soort shortlist kunnen maken. Pottery is ook erg tof, verder valt Surfbort en Beach Bunny op. Sheer Mag valt me dan weer tegen als ik t vaker luister....heeft iemand die ooit live gezien ? Over t algemeen kom ik niet verder dan 5,6 optredens pef dag als t goed weer is. Ik hoop dat Fonraines DC niet heel erg clasht met ander leiks want dat is wel mn grootste wanna-see.

Een iets fleurigere font en opmaak, beter leesbare poster.. It ain’t that hard jongens.

Ik vind deze font wel heel erg contrasteren met het BKS-logo. Op zich snap ik dat niet iedereen blij is met de huisstijl van dit jaar, maar ik kan wel zien dat erover nagedacht is.

Deze poster is inderdaad ontzettend onleesbaar als je de bands niet kent. Beach Bunny Black Country zou 1 band kunnen zijn en New Road en andere bv... En ook die semi-doorzichtige filter over de foto onderaan straalt gewoon uit dat je in je eerste jaar foto-bewerking zit ofzo.

En is ook veel te druk, hoe ga je dat oplossen als er nog eens dubbel zoveel bands bijkomen? Font is ook veel te "normaal" om je te onderscheiden voor een festival als BKS.

Deze poster is inderdaad ontzettend onleesbaar als je de bands niet kent. Beach Bunny Black Country zou 1 band kunnen zijn en New Road en andere bv… En ook die semi-doorzichtige filter over de foto onderaan straalt gewoon uit dat je in je eerste jaar foto-bewerking zit ofzo.

En is ook veel te druk, hoe ga je dat oplossen als er nog eens dubbel zoveel bands bijkomen? Font is ook veel te “normaal” om je te onderscheiden voor een festival als BKS.
Welke band heet er nu "Beach Bunny Black Country, New Road" of whatever dat je er in ziet? Misschien staat 't allemaal wel wat kort bij elkaar maar bon, ja. En die 'filter' en foto was met opzet om de de onderkant van de poster op te vullen alsook die foto in te laten werken op de blauwgroene kleur van de onderkant van de poster.. Ik heb bovendien nog nooit wat met foto-bewerking gedaan.

Die poster mag dan vrij minimaal zijn (en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling), maar de font en plaatsing van de namen alsook de layout van de website mbt de volledige line up, ziet er gewoon niet uit.

Ik vind deze font wel heel erg contrasteren met het BKS-logo.
Hoe bedoel je?

Dit is geen officiële poster, toch?
Nee.

In vorige edities stond er dan een 6-hoek symbol tussen de namen. Dat maake het dan wel wat duidelijker weer. Ach whatever. Jarvis erin, OM eruit, in mn playlist. En ik verwacht die namen die the National meeneemt als curator van de vrijdag ook nog wel in de volgende lijst met gedropte namen. Local Natives, Patti Smith, Of monsters and men, etc etc, alleen Phosphorescent dan niet. The Teskey brothers is ook zo'n naam van ITGWO die best goed schijnt te zijn geweest.

Simo Cell Soccer Mommy Sorry Squid Surfort had wel een kickass bandnaam geweest anders.

Giant Rooks Girl en The Great Tinariwen zijn ook wel leuke.

Hoe bedoel je?

De font is best curved terwijl het BKS-logo vrij hoekig is. Ik weet niet het ziet eruit alsof het niet bij elkaar past. De font die BKS dit jaar gebruikt is veel hoekiger.

The Distillers in Europa en nog vrij op de zondag van BKS maar spelen een paar dagen later in Amsterdam...
Misschien niet de meest typische BKS naam. Maar van mij hadden die wel de TWO een uurtje mogen komen slopen!

Simo Cell Soccer Mommy Sorry Squid Surfort had wel een kickass bandnaam geweest anders.

Amyl & the Sniffers Black Lips Black Midi Gilr Band.

Maken free style jazz mini opera's met poppy uitstapjes naar death metal en gangsta rap ondersteund door analoge electronica en gezongen door drie 13 jarige meisjes. Let op mijn woorden, wordt dé hit van het festival di jaar.

Een zaterdagticket aangeschaft!

Heel veel zin in. Ik vrees alleen een beetje voor het tijdschema, want er staat nu al (en dan moet ik nog veel gaan beluisteren) heel veel dat ik wil zien,
Misschien besluit ik naar aanleiding van andere zomerplannen nog wel een weekendticket te kopen, maar voor nu heel veel in die zaterdag.

In vorige edities stond er dan een 6-hoek symbol tussen de namen. Dat maake het dan wel wat duidelijker weer.
Het was een vijfhoek en het werd over heel de huisstijl gebruikt: van de affiche tot zelfs decoratie in de tenten. Beetje jammer dat dat weg is in hun huidige huisstijl, het was iets herkenbaar.

Yannick wrote:
Hoe bedoel je?

De font is best curved terwijl het BKS-logo vrij hoekig is. Ik weet niet het ziet eruit alsof het niet bij elkaar past. De font die BKS dit jaar gebruikt is veel hoekiger.
In grafische vormgeving is het over het algemeen beter om contrasterende fonts te nemen dan fonts die op elkaar lijken (tenzij je hetzelfde font gebruikt natuurlijk). Het probleem bij Yannicks poster (en ook de officiële poster) is dat de belangrijkste tekst (Best Kept Secret logo) het meest onopvallend staat, namelijk doorschijnende vulling en een fijne rode omlijning. Eventueel kan "Best Kept" op één regel staan en "Secret" er gecentreerd onder, dan kan het logo meteen een flink pak groter. Dat werd gedaan op enkele voorgaande posters.

Verder kan ik Yannick aanraden om afscheidingen te maken tussen de namen (bvb met het vijfhoek zoals eerder voorgesteld), iets meer regelafstand te gebruiken en meer contrast te creëren tussen de niveau's binnen de line-up. Dat laatste zou ik doen door grotere verschillen in fontgrootte te gebruiken tussen de blokken (nu verschillen ze maar een beetje) en eventueel meer te spelen met fontgewichten (nu staat alles heel bold, maar kleinere namen kan je gerust wat dunner zetten).

Het is ook gebruikelijker om alle artiesten in hoofdletters te plaatsen. In theorie zijn grote stukken tekst in hoofdletters minder leesbaar, maar bij zo'n line-up kan het toch een beter overzicht bieden, minder slordig lijken en een grotere punch geven.

The National staat niet mooi op één lijn met de andere headliners, dat stoort.

Ik ben ook geen fan van de kleuren en de fletse foto. Een festivalaffiche hoeft niet per se een foto van het terrein bevatten, dat leidt alleen maar af.

Na het Strokes nieuws meteen een combi gekocht, nu de grote batch namen laten bezinken en wat onbekendere bands ontdekt. Dit is hoe het er nu voor mij uit ziet. Vrijdag en zaterdag zijn nu al zeer lekker, voor de vetgedrukte gaat al het onderstaands sowieso moeten wijken. Die zondag is echter nog heel povertjes voor mij.

VR:
The National - Diiv - Black Lips
BadBadNotGood - Squid - Soccer Mommy - Tropical Fuck Storm - Surfbort - Tinariwen - Dope Lemon

ZA:
The Strokes - Fontaines DC - Rolling Blackouts CF
Black Midi - Beach Bunny - Black Country, New Road - Pottery - Sheer Mag

ZO:
/
Massive Attack - Metronomy - Weyes Blood - Los Bitchos

Dirk wrote:
In vorige edities stond er dan een 6-hoek symbol tussen de namen. Dat maake het dan wel wat duidelijker weer.

Het was een vijfhoek en het werd over heel de huisstijl gebruikt: van de affiche tot zelfs decoratie in de tenten. Beetje jammer dat dat weg is in hun huidige huisstijl, het was iets herkenbaar.

Black Lies wrote:

Yannick wrote:
Hoe bedoel je?

In grafische vormgeving is het over het algemeen beter om contrasterende fonts te nemen dan fonts die op elkaar lijken (tenzij je hetzelfde font gebruikt natuurlijk). Het probleem bij Yannicks poster (en ook de officiële poster) is dat de belangrijkste tekst (Best Kept Secret logo) het meest onopvallend staat, namelijk doorschijnende vulling en een fijne rode omlijning. Eventueel kan “Best Kept” op één regel staan en “Secret” er gecentreerd onder, dan kan het logo meteen een flink pak groter. Dat werd gedaan op enkele voorgaande posters.

Verder kan ik Yannick aanraden om afscheidingen te maken tussen de namen (bvb met het vijfhoek zoals eerder voorgesteld), iets meer regelafstand te gebruiken en meer contrast te creëren tussen de niveau’s binnen de line-up. Dat laatste zou ik doen door grotere verschillen in fontgrootte te gebruiken tussen de blokken (nu verschillen ze maar een beetje) en eventueel meer te spelen met fontgewichten (nu staat alles heel bold, maar kleinere namen kan je gerust wat dunner zetten).

Het is ook gebruikelijker om alle artiesten in hoofdletters te plaatsen. In theorie zijn grote stukken tekst in hoofdletters minder leesbaar, maar bij zo’n line-up kan het toch een beter overzicht bieden, minder slordig lijken en een grotere punch geven.

The National staat niet mooi op één lijn met de andere headliners, dat stoort.

Ik ben ook geen fan van de kleuren en de fletse foto. Een festivalaffiche hoeft niet per se een foto van het terrein bevatten, dat leidt alleen maar af.
Het is een hobby projectje joh ;). Niet voor niets een fake, en niet heel veel lelijk dan het origineel.

Allemaal genoteerd jongens. :-P

Ik heb me dit weekend ook 's bezig gehouden met de reeds aangekondigde namen in een clashfinder te gieten. Ik zat zelf een beetje verveeld met een aantal cashbah-waardige namen die ik nu vaak in de FIVE heb gedropt omdat ik niet wist wat ik ermee moest. Het valt bij mij toch op hoeveel 'bandjes' er tot nu toe al werden aangekondigd. Verder eigenlijk ook de grote hoeveelheid aan dj's. Gaat de THREE/FOUR een andere invulling krijgen dit jaar denken jullie? (link)

Users who are viewing this thread