Dirk wrote:
In vorige edities stond er dan een 6-hoek symbol tussen de namen. Dat maake het dan wel wat duidelijker weer.
Het was een vijfhoek en het werd over heel de huisstijl gebruikt: van de affiche tot zelfs decoratie in de tenten. Beetje jammer dat dat weg is in hun huidige huisstijl, het was iets herkenbaar.
Black Lies wrote:
Yannick wrote:
Hoe bedoel je?
De font is best curved terwijl het BKS-logo vrij hoekig is. Ik weet niet het ziet eruit alsof het niet bij elkaar past. De font die BKS dit jaar gebruikt is veel hoekiger.
In grafische vormgeving is het over het algemeen beter om contrasterende fonts te nemen dan fonts die op elkaar lijken (tenzij je hetzelfde font gebruikt natuurlijk). Het probleem bij Yannicks poster (en ook de officiële poster) is dat de belangrijkste tekst (Best Kept Secret logo) het meest onopvallend staat, namelijk doorschijnende vulling en een fijne rode omlijning. Eventueel kan “Best Kept” op één regel staan en “Secret” er gecentreerd onder, dan kan het logo meteen een flink pak groter. Dat werd gedaan op enkele voorgaande posters.
Verder kan ik Yannick aanraden om afscheidingen te maken tussen de namen (bvb met het vijfhoek zoals eerder voorgesteld), iets meer regelafstand te gebruiken en meer contrast te creëren tussen de niveau’s binnen de line-up. Dat laatste zou ik doen door grotere verschillen in fontgrootte te gebruiken tussen de blokken (nu verschillen ze maar een beetje) en eventueel meer te spelen met fontgewichten (nu staat alles heel bold, maar kleinere namen kan je gerust wat dunner zetten).
Het is ook gebruikelijker om alle artiesten in hoofdletters te plaatsen. In theorie zijn grote stukken tekst in hoofdletters minder leesbaar, maar bij zo’n line-up kan het toch een beter overzicht bieden, minder slordig lijken en een grotere punch geven.
The National staat niet mooi op één lijn met de andere headliners, dat stoort.
Ik ben ook geen fan van de kleuren en de fletse foto. Een festivalaffiche hoeft niet per se een foto van het terrein bevatten, dat leidt alleen maar af.