Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
IK vind Catfish and the Bottlemen heel leuk -punt- Valt in de categorie Circa Waves, die zijn ook leuk. Misschien ben ik meer een britpop/rock-liefhebber dan de meeste forumleden hier. Het wordt tijd dat ze door gaan breken op t vaste land van Europa, ik heb ze nu al te vaak in de UK gezien en daar zijn ze groot, en terecht naar mijn mening.

Ik ben heel blij dat Yin Yin, Squid en Pottery zijn doorgekomen van de ITGWO lineup van vorig jaar. Dat waren echt 3 van de beste acts dat weekend. Squid op BKS was een van mijn grootste wensen (The Murder Capital hoorde daar ook bij trouwens, maar die ga ik zien op Grauzone festival binnenkort, waar ook Los Bitchos staan trouwens ? ).

Vorig jaar moest na de eerste grote batch namen goed zoeken naar wat ik leuk vond, en maakt ik me zorgen vanwege Christine als hoofdact.
Mijn conclusie, ze kunnen blijkbaar niet iedereen blij maken, maar mij maken ze heel blij met deze lijst.

De groep waarmee ik ga heeft even de voorkeuren naast elkaar gelegd. We hebben nu al een te vol programma:
vrijdag : The National – BADBADNOTGOOD – Black Lips – Tropical Fuck Storm – Soccer Mommy – Squid – Yin Yin (Dope Lemon (Angus Stone komt weer n keertje, ghi) – Giant Rooks – Surfbort)
zaterdag: The Strokes – Catfish &TB – Fontaines DC – Girl Band – Rolling Blackouts CF – Beach Bunny – Black Country, New Road – Pottery (Sheer Mag – SORRY)
zondag: Massive Attack – Belle & Sebastien – Metronomy (dat nieuwe album vind ik gewoon goed) – Amyl & The Sniffers (Yellow Days – Automatic – Los Bitchos)

Ik verwacht Kim Gordon ook nog. En als Thursten Moore Group (met de samenstelling die op Grauzone staat) dan ook nog geboekt kan worden op dezelfde dag, dan gaan we misschien nog een uniek Sonic Youth live optreden zien. Huppakee, ik heb het idee er maar even uitgegooid, Maurits….als je meeleest ?

Ik had al zo'n vermoeden dat dit programma mooi in jouw straatje zou passen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Fontaines DC, Diiv en Dope Lemon (whoever die laatste is) staan inderdaad ook echt wel hoog. Zoals elk jaar mis ik en hoop ONE namen (voor de late namiddag/vroege avond) en TWO namen voor later. Zeg maar de grotere namen los van de headliner. Een Metronomy, Belle En Sebastian en zelfs misschien Catfish kunnen die plaatsen nog wel innemen maar daar mogen toch nog zeker een handvol bands bij. Een Fontaines DC gaat toch niet om 8u op de TWO staan ofzo?

Maar bon wel heel blij met die lichting! Qua kleine namen zit het al wel goed. Qua headliners ook! Die zondag is naar mijn smaak wel heel erg povertjes.

Graag inderdaad nog wat middenmoot bands a la Yo La Tengo, Dinosaur Jr,...

TOPPERS: Black Lips, Diiv, Squid, Black Country New Road, Surfbort, Automatic, Los Bitchos, Tinariwen, Beach Bunny, Sheer Mag, Pottery, Bad Bad Not Good, Soccer Mommy.
Geen al te grote missers à la Carly Rae Jepsen voor mij! En ongetwijfeld nog vele ontdekkingen!

 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Fontaines DC, Diiv en Dope Lemon (whoever die laatste is) staan inderdaad ook echt wel hoog.

Dope Lemon is de band van Angus Stone, die echt ontzettend saai was met Angus & Julia Stone in 2018... Dit lijkt me wel iets interessanter, maar kan live ook best saai uitdraaien. Lijkt me wel echt muziek voor in het zonnetje op de ONE.

Ik ben best tevreden met de nieuwe lading namen, maar vrees dat er vrijdag en zaterdag toch veel zal moeten wijken voor een goede plaats bij The National en The Strokes.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik hoop in een volgende drop nog op een paar middelgrote hiphop namen als Earl sweatshirt of Freddie gibs, misschien een sub er bij op vrijdag en zaterdag (hoop dat Catfish geen sub is) en dan heeft bks een van de mooiste Line ups dit jaar te pakken imo

Hiphop doet BKS helaas niet meer aan.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Verwacht eigenlijk dat Fontaines D.C. - Catfish and the Bottlemen - The Strokes achter elkaar gaan spelen op de One, en daar zullen heel wat Britten en Ieren vooraan gaan staan...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ik hoopte stiekem dat Fontaines de Shame-spot van vorig jaar ging krijgen -> na de headliner op de FIVE. Maar nu ik ze zo hoog zie staan...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Verwacht eigenlijk dat Fontaines D.C. – Catfish and the Bottlemen – The Strokes achter elkaar gaan spelen op de One, en daar zullen heel wat Britten en Ieren vooraan gaan staan…

Lijkt mij ook wel een logisch rijtje.

Ik vrees zelf al voor de mogelijke clashes. Een Black Midi of Girl Band zou zomaar eens tijdens (of net voor/na) The Strokes kunnen gaan aantreden. Anyway, leuk dat ze weer een voor mij mooie dag hebben geregeld. Kan ik mooi mijn BKS-streak voortzetten. Sinds 2014 elk jaar geweest :p
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Verwacht eigenlijk dat Fontaines D.C. – Catfish and the Bottlemen – The Strokes achter elkaar gaan spelen op de One, en daar zullen heel wat Britten en Ieren vooraan gaan staan…

Lijkt mij ook wel een logisch rijtje.

Ik vrees zelf al voor de mogelijke clashes. Een Black Midi of Girl Band zou zomaar eens tijdens (of net voor/na) The Strokes kunnen gaan aantreden. Anyway, leuk dat ze weer een voor mij mooie dag hebben geregeld. Kan ik mooi mijn BKS-streak voortzetten. Sinds 2014 elk jaar geweest ?

Hier vrees ik ook voor...
Zeker Girl Band wil ik nu echt niet missen, black midi al een paar keer gezien (maar blijft fantastisch).
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
neracroft wrote:
Fontaines DC, Diiv en Dope Lemon (whoever die laatste is) staan inderdaad ook echt wel hoog.

Dope Lemon is de band van Angus Stone, die echt ontzettend saai was met Angus & Julia Stone in 2018… Dit lijkt me wel iets interessanter, maar kan live ook best saai uitdraaien.

Heel erg mee oneens, Angus & Julia Stone was imo een perfect begin van de dag; voetjes in het water, de eerste biertjes... Dope Lemon zie ik ook nog wel in de two staan trouwens

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Overigens, @hallodaar die leak die je gaf van Wovenhand, waar was dat op gebaseerd? Gaan we die wel nog krijgen?
 

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
46
50
Zouden ze bewust minder focussen op Hiphop bij BKS? Ik mis namelijk nog wel 1/2 middlecard hiphop acts. Sampa the Great is wel een hele toffe boeking. Dat is echt een beetje de nieuwe rauwe Lauryn Hill. Zou Rejjie Snow nog graag erbij zien.

Verder ben ik heel blij met de aankondiging van DIIV, Yellow Days, Park Hye Jin en Girl Band
 

hallodaar

Playlistbediener
29 jan 2018
21
90
Overigens, @hallodaar die leak die je gaf van Wovenhand, waar was dat op gebaseerd? Gaan we die wel nog krijgen?

Weet ik helaas niet. Wat ik gedaan heb is alles reverse gezocht. Wanneer je reverse zoekt op het plaatje dat ik zag op de website (zie deze link) https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiscGVuxWVnOjb9pzFeqkhyo8n1Zvq4X7qu-ucIXEkqEAh9zB5KzvbQTRVnoqu5Jl0F3JvpQ0P5Qg3t8cpDj3C6DRzLX13ugoK5HkHwcfCJ47Aa8emeX3cYtMayqooSKYCzoPakmJ3z_1vPRj0fyYtX66AtVfxqXX02EeHgDNchTQm3DoGKN8Pv-JpPG51UmpPgnW727DFB_1MOT4BrVIU7sGqS2qK9zhQB7MNVUTDOGzCvfW_1QQQY5svPRjweiZqe5A8bL-zWZ7iuJtG7bJPxofQBdT1xu1uq5qpijmtPzlfWaiiKiDyIDVP29gnKMzxyo9LxJUq8wKqJNfqvTI6IJb5dMjJIQg dan komt er in Google Woven Hand terug. Maar dat plaatje is kennelijk van OM (wordt daar gebruikt). Excuus daarvoor uiteraard. Hopelijk komen ze alsnog natuurlijk!

Al met al had Google het vaak wel goed. En konden ze maar bij twee van de hele lijst niet de artiest er meteen bij vinden. Best knap (of eng, wat je wilt :) )
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
Vanochtend van alle bekendmakingen wat opgezet en een goede eerste indruk gekregen van meerdere acts; overall gezien opvallend weinig pop, vrijwel geen hiphop en iets meer elektronica / dj's dan gebruikelijk (?).

Was al heel erg blij met Massive Attack, The National, Belle & Sebastian, Fontaines DC en Black Midi. Ruim genoeg voor een weekendticket, maar het is nu al een droomaffiche geworden.

+++ BADBADNOTGOOD, Jarvis Cocker
++ Automatic, Black Country, New Road, Catfish & Bottlemen, Squid, The Avalanches, The Strokes
+ Black Lips, Donna Missal, Dope Lemon, DIIV, Giant Rooks, Soccer Mommy, Sorry, Tropical Fuck Storm

Opvallend dat er al meerdere DJ's / elektronische live acts zijn aangekondigd: Barker (live), Objekt x Ezra Miller (live), DJ Assault, DJ FettBurger, DJ Python, 박혜진 park hyejin, Fauzia, Josey Rebelle, Minimal Violence, Roi Perez, Simo Cell. Geeft de hoop dat er (weer) iets meer met het nachtprogramma wordt gedaan. Enkele van deze spreken me ook wel aan, hou wel van wat (acid) house met funk / soul invloeden in de nacht.

Al met al veel meer gekregen dan ik had durven hopen - en dan komt er nog een pakketje aan. Bedankt BKS!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
@bestkeptsecret (als ze meelezen) Mogen de namen op de eerste pagina net iets groter aub?
“Een kat vindt er haar jongen niet in terug”.
zou me niet verbazen hoor :roll:
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
IK vind Catfish and the Bottlemen heel leuk -punt- Valt in de categorie Circa Waves, die zijn ook leuk. Misschien ben ik meer een britpop/rock-liefhebber dan de meeste forumleden hier. Het wordt tijd dat ze door gaan breken op t vaste land van Europa, ik heb ze nu al te vaak in de UK gezien en daar zijn ze groot, en terecht naar mijn mening.

Ik ben heel blij dat Yin Yin, Squid en Pottery zijn doorgekomen van de ITGWO lineup van vorig jaar. Dat waren echt 3 van de beste acts dat weekend. Squid op BKS was een van mijn grootste wensen (The Murder Capital hoorde daar ook bij trouwens, maar die ga ik zien op Grauzone festival binnenkort, waar ook Los Bitchos staan trouwens ? ).

Vorig jaar moest na de eerste grote batch namen goed zoeken naar wat ik leuk vond, en maakt ik me zorgen vanwege Christine als hoofdact.
Mijn conclusie, ze kunnen blijkbaar niet iedereen blij maken, maar mij maken ze heel blij met deze lijst.

De groep waarmee ik ga heeft even de voorkeuren naast elkaar gelegd. We hebben nu al een te vol programma:
vrijdag : The National – BADBADNOTGOOD – Black Lips – Tropical Fuck Storm – Soccer Mommy – Squid – Yin Yin (Dope Lemon (Angus Stone komt weer n keertje, ghi) – Giant Rooks – Surfbort)
zaterdag: The Strokes – Catfish &TB – Fontaines DC – Girl Band – Rolling Blackouts CF – Beach Bunny – Black Country, New Road – Pottery (Sheer Mag – SORRY)
zondag: Massive Attack – Belle & Sebastien – Metronomy (dat nieuwe album vind ik gewoon goed) – Amyl & The Sniffers (Yellow Days – Automatic – Los Bitchos)

Ik verwacht Kim Gordon ook nog. En als Thursten Moore Group (met de samenstelling die op Grauzone staat) dan ook nog geboekt kan worden op dezelfde dag, dan gaan we misschien nog een uniek Sonic Youth live optreden zien. Huppakee, ik heb het idee er maar even uitgegooid, Maurits….als je meeleest ?

Ik ben het met je eens dat men hier wel erg negatief is over Catfish. Soms is het ook gewoon leuk om simpele indie rock te hebben waar je lekker bij mee kan brullen. Overigens is het een slimme boeking want Catfish is zo'n indie band à la Two Door Cinema Club die ook veel fans buiten het doorsnee indie circuit heeft.

Ik ben wel bang dat de kans groter is dat we een Beatles reünie krijgen dan een Sonic Youth optreden... Om het mild uit te drukken zijn Kim en Thurston niet echt on good terms :roll:
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
IK vind Catfish and the Bottlemen heel leuk -punt- Valt in de categorie Circa Waves, die zijn ook leuk. Misschien ben ik meer een britpop/rock-liefhebber dan de meeste forumleden hier. Het wordt tijd dat ze door gaan breken op t vaste land van Europa, ik heb ze nu al te vaak in de UK gezien en daar zijn ze groot, en terecht naar mijn mening.

Ik ben heel blij dat Yin Yin, Squid en Pottery zijn doorgekomen van de ITGWO lineup van vorig jaar. Dat waren echt 3 van de beste acts dat weekend. Squid op BKS was een van mijn grootste wensen (The Murder Capital hoorde daar ook bij trouwens, maar die ga ik zien op Grauzone festival binnenkort, waar ook Los Bitchos staan trouwens ? ).

Vorig jaar moest na de eerste grote batch namen goed zoeken naar wat ik leuk vond, en maakt ik me zorgen vanwege Christine als hoofdact.
Mijn conclusie, ze kunnen blijkbaar niet iedereen blij maken, maar mij maken ze heel blij met deze lijst.

De groep waarmee ik ga heeft even de voorkeuren naast elkaar gelegd. We hebben nu al een te vol programma:
vrijdag : The National – BADBADNOTGOOD – Black Lips – Tropical Fuck Storm – Soccer Mommy – Squid – Yin Yin (Dope Lemon (Angus Stone komt weer n keertje, ghi) – Giant Rooks – Surfbort)
zaterdag: The Strokes – Catfish &TB – Fontaines DC – Girl Band – Rolling Blackouts CF – Beach Bunny – Black Country, New Road – Pottery (Sheer Mag – SORRY)
zondag: Massive Attack – Belle & Sebastien – Metronomy (dat nieuwe album vind ik gewoon goed) – Amyl & The Sniffers (Yellow Days – Automatic – Los Bitchos)

Ik verwacht Kim Gordon ook nog. En als Thursten Moore Group (met de samenstelling die op Grauzone staat) dan ook nog geboekt kan worden op dezelfde dag, dan gaan we misschien nog een uniek Sonic Youth live optreden zien. Huppakee, ik heb het idee er maar even uitgegooid, Maurits….als je meeleest ?

Ik ben het met je eens dat men hier wel erg negatief is over Catfish. Soms is het ook gewoon leuk om simpele indie rock te hebben waar je lekker bij mee kan brullen. Overigens is het een slimme boeking want Catfish is zo’n indie band à la Two Door Cinema Club die ook veel fans buiten het doorsnee indie circuit hebben. Ik ben wel bang dat de kans groter is dat we een Beatles reünie krijgen dan een Sonic Youth optreden… Om het mild uit te drukken zijn Kim en Thurston niet echt on good terms geloof ik ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken