IK vind Catfish and the Bottlemen heel leuk -punt- Valt in de categorie Circa Waves, die zijn ook leuk. Misschien ben ik meer een britpop/rock-liefhebber dan de meeste forumleden hier. Het wordt tijd dat ze door gaan breken op t vaste land van Europa, ik heb ze nu al te vaak in de UK gezien en daar zijn ze groot, en terecht naar mijn mening.
Ik ben heel blij dat Yin Yin, Squid en Pottery zijn doorgekomen van de ITGWO lineup van vorig jaar. Dat waren echt 3 van de beste acts dat weekend. Squid op BKS was een van mijn grootste wensen (The Murder Capital hoorde daar ook bij trouwens, maar die ga ik zien op Grauzone festival binnenkort, waar ook Los Bitchos staan trouwens ? ).
Vorig jaar moest na de eerste grote batch namen goed zoeken naar wat ik leuk vond, en maakt ik me zorgen vanwege Christine als hoofdact.
Mijn conclusie, ze kunnen blijkbaar niet iedereen blij maken, maar mij maken ze heel blij met deze lijst.
De groep waarmee ik ga heeft even de voorkeuren naast elkaar gelegd. We hebben nu al een te vol programma:
vrijdag : The National – BADBADNOTGOOD – Black Lips – Tropical Fuck Storm – Soccer Mommy – Squid – Yin Yin (Dope Lemon (Angus Stone komt weer n keertje, ghi) – Giant Rooks – Surfbort)
zaterdag: The Strokes – Catfish &TB – Fontaines DC – Girl Band – Rolling Blackouts CF – Beach Bunny – Black Country, New Road – Pottery (Sheer Mag – SORRY)
zondag: Massive Attack – Belle & Sebastien – Metronomy (dat nieuwe album vind ik gewoon goed) – Amyl & The Sniffers (Yellow Days – Automatic – Los Bitchos)
Ik verwacht Kim Gordon ook nog. En als Thursten Moore Group (met de samenstelling die op Grauzone staat) dan ook nog geboekt kan worden op dezelfde dag, dan gaan we misschien nog een uniek Sonic Youth live optreden zien. Huppakee, ik heb het idee er maar even uitgegooid, Maurits….als je meeleest ?
Ik had al zo'n vermoeden dat dit programma mooi in jouw straatje zou passen!