Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
"jij maakt een denkfout". Idd ik maak enkel maar denkfouten, ben een minderwaardig mens en heb ook geen mening. Bedankt heilige sledgehemmer.

Fijne dag verder nog.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Maar wat een gruwelijk mooie line up tot nu toe. Er gaan geweldige optredens komen van kraftwerk, charlotte gainsbourgh, Chris <span style="text-decoration:line-through;">tine and the queens</span> , Lizzo, SHHT, Kate Tempest en princess Nokia. Heel veel zin in Bon Iver, interpol, Kurt Vile, Mildlife en vooral John Grant. En dan heb ik Stereolab, primal scream, phosporescent, ron galo, fat White Family nog niet genoemd.
Dat gaat, gelijk andere jaren, weer clashen in het schema. En we hebben nog meer namen tegoed.
Bovenstaand lijstje bevat veul minder- en meerheden en weet je, het maakt niemand iets uit. En BKS heeft nooit moeilijk gedaan. Alle soorten muziek van alle soorten mensen voor alle soorten mensen.
Dus jullie kunnen nog eens (100?) pagina’s volouwehoeren dat positieve discriminatie niet deugt maar dat is volgens mij een nondiscussie voor bks. Focus liever op de bands die er wel staan want die zijn wederom groots.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
Beside of the The Strokes there are some other (partially great) APE confirmations, of which some would be great additions to the BKS lineup.

Full list of new confirmations:
- The Strokes
- The Racounteurs
- Johnny Marr
- Jarvis Cocker
- Courtny Barnett
- Connan Mockasin
- Anna Calvi
- Bakar
- The Nude Party
- Jon Hopkins
- Peggy Gou
- Roisin Murphy
- Petite Noir
- Josey Rebelle
- Ge-ology
- DMX Crew
- James Blake
- Bob Moses
- Lane 8
- Andrew Weatherall
- Joy Orbison
- Moxie
- Octa Octa
- Galcher Lustwerk
- Paquita Gordon
 

Verwijderd lid 38125

Playlistbediener
20 okt 2018
22
0
Beside of the The Strokes there are some other (partially great) APE confirmations, of which some would be great additions to the BKS lineup.

Full list of new confirmations:
– The Strokes
– The Racounteurs
– Johnny Marr
– Jarvis Cocker
– Courtny Barnett
– Connan Mockasin
– Anna Calvi
– Bakar
– The Nude Party
– Jon Hopkins
– Peggy Gou
– Roisin Murphy
– Petite Noir
– Josey Rebelle
– Ge-ology
– DMX Crew
– James Blake
– Bob Moses
– Lane 8
– Andrew Weatherall
– Joy Orbison
– Moxie
– Octa Octa
– Galcher Lustwerk
– Paquita Gordon

Ik zou het erg gaaf vinden als er één of twee uit het rijtje Connan Mockasin, Johnny Marr, Jarvis Cocker, the Raconteurs, the Nude Party komen. Courtney Barnett gaat jammer genoeg niet komen want ze staat op Once in a Blue Moon Festival.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Indiaantje89 wrote:

sledgehammer wrote:
Als er twintig bands worden aangeboden aan een festival, die op zich allemaal de moeite waard zijn, en je hebt maar plaats voor vijf ervan, dan vind ik dat een organisatie wel degelijk positieve discriminatie toe mag passen bij het maken van de uiteindelijke keuze, door de voorkeur te geven aan acts die een relatieve minderheid vertegenwoordigen in de muziekscene. Dus bijvoorbeeld dat een metalfestival de voorkeur geeft aan een band met een of meer leden die een donkere huidskleur hebben, vrouw zijn of openlijk lgbt zijn. Want je kunt moeilijk ontkennen dat op het podium en in het publiek van metalfestivals over het algemeen wel wat meer diversiteit gewenst is. En dat zal voor veel andere muziekstromingen ook gelden, vermoed ik.


Maar er zijn meer minderheden dan meerderheden.. kijk maar naar Dekmantel, daar klagen ze al dat er te weinig Zuid-Amerikanen op het affiche staan.

Sorry maar ik vind het echt een enge gedachte als je “mensen” echt gaat bestempelen met huidskleur of geaardheid, afkomst of overige zaken. Als je plaats voor 5 boekingen hebt, dan boek je gewoon de beste 5 opties ongeacht wie/wat die persoon ook is.

Jouw denkfout is dat er (in de regel) een “beste” optie is. We praten hier over muziek, niet over een sportwedstrijd. Iedereen heeft weer een iets andere muzikale smaak. Wie gaat dan bepalen wat de “beste” optie is uit de vele aangeboden acts? De directeur of de boeker van het festival in zijn eentje? Dan krijg je dat elke twee of drie jaar weer dezelfde persoonlijke favorieten van de festivalorganisatie langskomen en andere acts geen kans krijgen (zoals dat een festival als FortaRock met slechts een twintigtal acts per jaar, al vele bands op herhaling heeft gehad waarvan ik weet of vermoed dat het persoonlijke favorieten zijn van de organisatoren). Dat moet je volgens mij ook niet willen. Hoe moet een boeker sowieso gaan bepalen welke bands de “beste” liveshows hebben, als hij of zij een aantal acts krijgt aangeboden die ongeveer even duur zijn en volgens zijn/haar informatie ongeveer even populair zijn/evenveel publiek trekken/talentvol zijn? De wereld afreizen om ze allemaal zelf te gaan checken? Urenlang YouTube-filmpjes gaan bekijken en albums gaan beluisteren? En al zou de boeker daar tijd voor en zin in hebben, dan krijgen we dus weer het probleem dat de unieke smaak van 1 of 2 personen de gehele line-up gaat bepalen. Wat ik nu stel, is dat ik vind dat in plaats van een dobbelsteen op te gooien en zo steeds weer bij de zoveelste rock/metalband met vijf blanke, macho mannen met lange haren en gitaren uit te komen, een boeker af en toe best positieve discriminatie toe mag passen.

Kijk naar een band als Living Colour. Misschien zijn die in hun beginjaren dankzij positieve discriminatie wat sneller op een festival of op de radio terecht gekomen, in plaats van een even getalenteerde “blanke” rock/metalgroep. Dat is toch mooi, als er daardoor vervolgens eens een stevige rockband op het podium staat of op de radio gedraaid wordt die (naast prima muziek) een positieve voorbeeldfunctie vervult? Skunk Anansie en hun leadzangeres (donkere huidskleur, lgbt en vrouw in een pakketje) is een nog beter voorbeeld. Dan heb je meteen een hele groep jonge muziekliefhebbers uit “minderheden” in het publiek die gaan denken: “Hey, daar zou ik ook kunnen staan” en wellicht ook aan een muzikale loopbaan beginnen, terwijl ze dat anders wellicht niet zouden durven.

Als festivalboeker kun je aan zo’n ontwikkeling bijdragen door soms de voorkeur te geven aan een opkomende band die ook zo’n voorbeeldfunctie kan gaan vervullen op het vlak van de emancipatie van het festivalpubliek, vind ik dus. Maar als jij liever hebt dat voor altijd en eeuwig negentig procent van de optredende artiesten op rock- en metalfestivals blanke, macho mannen blijven, dan moet jij dat weten.

Het vetgedrukte is toch precies wat het werk van een boeker inhoudt? Ik heb de discussie verder niet teveel gevolgd omdat ik ook van mening ben dat je gewoon hetgeen moet boeken wat kwalitatief goed is en wat mensen graag willen zien. Vind het allemaal zwaar overdreven. Homo, hetero, biseksueel, transgender, whatever, als ze goede muziek maken, luister ik het.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lol ja. Stel je eens voor dat de boeker zich zou moeten verdiepen in de muziek van de bands die hij kan boeken! :lol:

Rare redenatie.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Het ligt vast aan mij, want ik ben wel vaker spuit 11, maar wist helemaal niet dat Johnny Marr solo aan de slag is gegaan na de Smiths. Nu lekker aan 't luisteren op Spotify en de eerste hapjes smaken naar meer. Tijdens zijn Smiths periode vooral zijn geweldige gitaarwerk mogen horen, maar nu blijkt met zijn stem dus ook helemaal niks mis te zijn!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het ligt vast aan mij, want ik ben wel vaker spuit 11, maar wist helemaal niet dat Johnny Marr solo aan de slag is gegaan na de Smiths. Nu lekker aan ’t luisteren op Spotify en de eerste hapjes smaken naar meer. Tijdens zijn Smiths periode vooral zijn geweldige gitaarwerk mogen horen, maar nu blijkt met zijn stem dus ook helemaal niks mis te zijn!

Morrisey is ook solo ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ridder Kale Knikker wrote:
Het ligt vast aan mij, want ik ben wel vaker spuit 11, maar wist helemaal niet dat Johnny Marr solo aan de slag is gegaan na de Smiths. Nu lekker aan ’t luisteren op Spotify en de eerste hapjes smaken naar meer. Tijdens zijn Smiths periode vooral zijn geweldige gitaarwerk mogen horen, maar nu blijkt met zijn stem dus ook helemaal niks mis te zijn!

Morrisey is ook solo
1f609.svg
Live ook nog erg goed, jammer dat hij aan festivals blijkbaar belachelijke eisen heeft blijkbaar?
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Live ook nog erg goed, jammer dat hij aan festivals blijkbaar belachelijke eisen heeft blijkbaar?[/quote]

Is dat zo? Zonde want die zou echt mooi passen op BKS
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Live ook nog erg goed, jammer dat hij aan festivals blijkbaar belachelijke eisen heeft blijkbaar?

Is dat zo? Zonde want die zou echt mooi passen op BKS[/quote]
Als hij komt dan gaat in ieder geval de gehele vlees industrie op het terrein plat.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Ridder Kale Knikker wrote:
Is dat zo? Zonde want die zou echt mooi passen op BKS

Geen vlees op het festival.

Een man met gekruide principes dus, ik vind dat wel mooi eigenlijk. Ikzelf kan helaas moeilijk afstand nemen van mijn frikandel speciaal, maar respecteer andermans standpunten van harte. En afgezien van de vette hap, eet ik zo min mogelijk vlees (dit even snel vermelden voordat ik een ban krijg vanuit vegetarische hoek).

Maar even serieus, principes boven geld verkiezen is mooi. Hulde aan Johhny Marr
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Als er twintig bands worden aangeboden aan een festival, die op zich allemaal de moeite waard zijn, en je hebt maar plaats voor vijf ervan, dan vind ik dat een organisatie wel degelijk positieve discriminatie toe mag passen bij het maken van de uiteindelijke keuze, door de voorkeur te geven aan acts die een relatieve minderheid vertegenwoordigen in de muziekscene. Dus bijvoorbeeld dat een metalfestival de voorkeur geeft aan een band met een of meer leden die een donkere huidskleur hebben, vrouw zijn of openlijk lgbt zijn. Want je kunt moeilijk ontkennen dat op het podium en in het publiek van metalfestivals over het algemeen wel wat meer diversiteit gewenst is. En dat zal voor veel andere muziekstromingen ook gelden, vermoed ik.
Positieve dscriminatie is ook discriminatie. Nee nee nee, laat het ajb gewoon om de muziek gaan. Het heeft ook altijd een naar nevenefect, want je kunt niemand tegelijkertijd blij maken. Misschien is dit een vraag voor de organisatie. is het echt een beleid om zoveel mogewlijk vrouwen op te stellen, gewoon om alleen maar te voldoen aan een eventuele 50/50 verdeling van man-vrouw. Bijvraag: En hoe zit dat dan met LGBTQs. (en al die andere 50 genders die er inmiddels zijn bedacht).

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Sorry voor de onduidelijkheid maar dat stukje geen vlees gaat weer over Morrissey :)
Stukjes vlees, hmmmmm, lekker. Ik moet er niet aan denken dat er geen BBQ-beach is, maar wel een Tofu-strand.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Wessel wrote:
Sorry voor de onduidelijkheid maar dat stukje geen vlees gaat weer over Morrissey :)

Stukjes vlees, hmmmmm, lekker. Ik moet er niet aan denken dat er geen BBQ-beach is, maar wel een Tofu-strand.
Toch zou ik die pokke herrie van dat ene tentje niet missen daar aan de waterkant. Hebben altijd snoeiharde muziek daar op staan, terwijl dat een heerlijk plekje is om rustig aan het water te chillen of naar de mainstage mee te luisteren,
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Van dat lijstje van APE zou ik Connan Mockasin ook dolgraag op BKS zien trouwens. En aangezien Charlotte er ook staat en hij zo dol is op haar string, is de kans natuurlijk best aanzienlijk toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken