Bruce Springsteen

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
16u aangesloten in de rij, totaal geen haast en relaxed. De hele dag tot dag toe lekker in een park gelegen boekje lezen. Vooraan staan, laat maar dachten we. Toen we binnen kwamen om 17u echter een polsbandje gekregen voor de pit. Helemaal flabbergasted. Nou, dan lopen we maar door. Links was de ingang, dus wij doorlopen naar rechts, snel 2 flesjes water gekocht en zover mogelijk naar voren. Op een metertje op 10 gekomen, absurd.

Setlist de laatste tijd niet meer heel erg bijgehouden, dus ik heb me lekker laten verrassen. De helft was anders dan vorig jaar en ik had behoorlijk geluk want er zaten nu meer persoonlijke favorieten tussen (Spirit in the Night! Land of Hope and Dreams!). Daarnaast leek Bruce ook meer op zijn gemak. De speeches waren uit de losse pols, het sentiment leefde behoorlijk en de stem was gewoon goed. Reason to Believe had ik niet verwacht. Fijn ZZ Top La Grange vibe heeft dat nummer. Het koppeltje My Hometown - The River was kippenvel. En na het rustige blokje knallen met Because The Night was ontlading. De afsluiter Rainy Night In Soho, in Ierland, iedereen meezingend, het voelde magisch. Sowieso was het publiek om mij heen heel fijn, aandachtig, enthousiast en sfeer verhogend (ook vooraf lekker open voor een gesprek).

Heel blij dit jaar weer gegaan te zijn. Ik twijfelde na vorig jaar 3x, maar ik vond deze show in alles beter en qua beleving en gevoel komt die toch bijna bij 2013 in de buurt. Daarnaast is voor elke muziekliefhebber Dublin een goede stad om een lang weekend te vertoeven. Veel leuke pubs met veel live muziek.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Ik ga nog bijna spijt krijgen dat ik geen ticket gekocht heb dit jaar :censored:

Speeches uit de losse pols, wil dat zeggen dat ze dit jaar niet ondertiteld zijn?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.274
850
Ja, gelukkig wel niet meer ondertiteld. Lekker duidelijk dit weer Brian. Geen ondertiteling dus!
Helemaal uit de losse pols zal natuurlijk niet. Het komt iig wel een stuk oprechter over.
Het is nog helemaal niet zeker dat de ondertiteling dit jaar is weggelaten, want hij heeft enkel nog shows in Engelstalige landen gegeven dit jaar. En daar waren de speeches (en de drie liedjes van het album Letter To You) vorig jaar ook niet ondertiteld. Dus even afwachten tot Marseille op 25 mei.
 
  • Leuk
Waarderingen: ycagwyw

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Het is nog helemaal niet zeker dat de ondertiteling dit jaar is weggelaten, want hij heeft enkel nog shows in Engelstalige landen gegeven dit jaar. En daar waren de speeches (en de drie liedjes van het album Letter To You) vorig jaar ook niet ondertiteld. Dus even afwachten tot Marseille op 25 mei.
Met al dat Iers wat ik hoorde voelt het niet als Engelstalig ;) Wel deed hij maar 1 vd 3 liedjes die vorig jaar ondertiteld waren, dus goede hoop. Van mij mag het helemaal weg btw.
 

ycagwyw

Campingartiest
11 sep 2023
94
35
Wat ik nog altijd niet helemaal snap:
Het verschil tussen FOS en de Pit polsbandjes.

Krijg je met een pit bandje een nog kleiner vak specifiek voor de roll callers?

Ik ben de Stones gewend en daar koop je gewoon een pit ticket.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
701
555
Wat ik nog altijd niet helemaal snap:
Het verschil tussen FOS en de Pit polsbandjes.

Krijg je met een pit bandje een nog kleiner vak specifiek voor de roll callers?

Ik ben de Stones gewend en daar koop je gewoon een pit ticket.
Sommige shows, waaronder Dublin, was er geen sprake van FOS tickets. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Die mensen kregen in dit geval een pit ticket. In Nijmegen bijvoorbeeld, heb je een FOS ticket nodig om in de pit te geraken
 

ycagwyw

Campingartiest
11 sep 2023
94
35
Sommige shows, waaronder Dublin, was er geen sprake van FOS tickets. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Die mensen kregen in dit geval een pit ticket. In Nijmegen bijvoorbeeld, heb je een FOS ticket nodig om in de pit te geraken
Dan is dus FOS = PIT ...?
 

ycagwyw

Campingartiest
11 sep 2023
94
35
Klopt. Daar waar speciale tickets voor worden verkocht is er vaak ook een eigen ingang, waar je dus zonder kaart niet binnenkomt.
Duidelijk. Ik dacht dat je dan met de roll call ook nog een afgesloten stuk binnen FOS zou binnen kunnen, maar niet dus.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
615
321
Die roll call, is dat iets wat onderling geregeld word? Als ik straks het veld (Ik heb tickets voor het voorveld) op kom, kan ik neem ik aan toch gewoon gaan staan waar ik wil/waar plek is?
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
701
555
Die roll call, is dat iets wat onderling geregeld word? Als ik straks het veld (Ik heb tickets voor het voorveld) op kom, kan ik neem ik aan toch gewoon gaan staan waar ik wil/waar plek is?
Dat wordt onderling geregeld. De mensen die deelnemen aan de Roll Call worden onder begeleiding van de security eerder toegelaten op het terrein, waardoor zij vooraan kunnen staan tegen de hekken. De reguliere bezoekers worden op het terrein toegelaten wanneer deze open gaat en kunnen dus aansluiten bij de deelnemers van de Roll Call.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
615
321
Dat wordt onderling geregeld. De mensen die deelnemen aan de Roll Call worden onder begeleiding van de security eerder toegelaten op het terrein, waardoor zij vooraan kunnen staan tegen de hekken. De reguliere bezoekers worden op het terrein toegelaten wanneer deze open gaat en kunnen dus aansluiten bij de deelnemers van de Roll Call.

Grappig. Maar dit wordt dus verder niet officieel geregeld, maar de organisatie van het evenement is op de hoogte, en werkt hier aan mee?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.274
850
Grappig. Maar dit wordt dus verder niet officieel geregeld, maar de organisatie van het evenement is op de hoogte, en werkt hier aan mee?
Het is "door fans, voor fans" met goedkeuring van Springsteens security en daarom dus ook ondersteuning door de lokale organisatie.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken