Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
en dan te denken dat ik hun eerste hitje best nog te pruimen vond. Radioactive. Intussen halen ze helaas een irritatie niveau dat ongeveer vergelijkbaar is met krassen op een schoolbord, krijsende baby's of muggen in de slaapkamer.
Ik vond het hele eerste album erg goed te doen. Nog altijd trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
en dan te denken dat ik hun eerste hitje best nog te pruimen vond. Radioactive. Intussen halen ze helaas een irritatie niveau dat ongeveer vergelijkbaar is met krassen op een schoolbord, krijsende baby's of muggen in de slaapkamer.
Een Next To Me vind ik behoorlijk goed om eerlijk te zijn. Radioactive heb ik dan weer niks mee.
 

deadelaar

Nieuw lid
18 jan 2018
4
0
Hoop op de Rival Sons. Zijn in de buurt in juni/juli. Altijd sterk optreden. Wat is de kans dat Gojira er staat? Enig idee?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Hoop op de Rival Sons. Zijn in de buurt in juni/juli. Altijd sterk optreden. Wat is de kans dat Gojira er staat? Enig idee?
Pakage deal normaal met Aerosmith (alleszins in 2020) zouden dus bij de laatste graspop namen kunnen zitten.
Gojira was in 2020 geboekt voor RW maar werd vervolgens in de AB gestoken, in 2021 zouden ze graspop aandoen. In 2022 geen spoor lijkt het als ik hun site mag geloven.
 
  • Leuk
Waarderingen: deadelaar

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Kan me niet voorstellen dat Travis Scott ooit nog op Werchter of eender welk LN-festival gaat staan na wat er vannacht is gebeurd. Onverdedigbaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kan me niet voorstellen dat Travis Scott ooit nog op Werchter of eender welk LN-festival gaat staan na wat er vannacht is gebeurd. Onverdedigbaar.
Denk dat hij sowieso al niet op een goed blaadje stond bij LN België na het Pukkelpop-verhaal. Maar jep, op basis van die getuigenissen gaat Scott de komende jaren meer rechtszaken dan shows meemaken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Denk dat hij sowieso al niet op een goed blaadje stond bij LN België na het Pukkelpop-verhaal. Maar jep, op basis van die getuigenissen gaat Scott de komende jaren meer rechtszaken dan shows meemaken.
Ik heb het wel gehoord maar wat is zijn rol er in? Denk dat de instelling van dat volk wat de VIP ingang bestormde ook niet mee heeft geholpen. Mafketels
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Overigens ook een zware blamage voor LN zélf aangezien ze organisator waren van het evenement. Wat zich heeft afgespeeld aan de ingang en rond het terrein aan mensen die door/over hekken heen stormden gebeurde eerder al op Lollapalooza afgelopen zomer. Ook zij dragen hierin een verpletterende verantwoordelijkheid - nog meer dan Travis Scott die louter vanop het podium de show had kunnen pauzeren / stilleggen / publiek aanmanen kalm te blijven. LN had het evenement kunnen afblazen of preventief maatregelen nemen voor betere crowd control. Dit was te voorkomen.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Misschien eerst eens het onderzoek afwachten voordat schuldigen aangewezen worden.

Achteraf is trouwens alles makelijk te voorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Misschien eerst eens het onderzoek afwachten voordat schuldigen aangewezen worden.

Achteraf is trouwens alles makelijk te voorkomen.
Inderdaad.

Is trouwens de grootste angst van een organisator, een oncontroleerbare massa. Hebben elk jaar meerdere Veiligheidsmeetings vooraf en een bedrijf in dienst die dat managed. Sowieso gebeuren er altijd fouten en veel, ook op RW. Kan me nog 2009 herinneren, de warmte en de ingang toen…

Denk maar aan Roskilde, wat normaal toch een prima georganiseerd festival is, ja ook toen al.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Misschien eerst eens het onderzoek afwachten voordat schuldigen aangewezen worden.

Achteraf is trouwens alles makelijk te voorkomen.
Het had nooit mogen gebeuren en had voorkomen kunnen worden - dat is heel het punt. Zowel Scott die zowel on- als offline zijn fans om over de schreef te gaan, aan fence hopping te doen, security negeren en/of als een gestoorde moshen zonder te kijken naar anderen is iets wat hij actief aanspoort. Dit had in 2021 nooit kunnen gebeuren met een show van Pearl Jam. Ik kan geen énkele band of artiest voorstellen die hun publiek zo aanspoort tot dat gedrag te stellen. Als LiveNation die duidelijk onderstaffed (zowel security, vrijwilligers als voor crowd control) was voor het evenement, zijn verantwoordelijk. Raar dat je één of ander onderzoek daarover wilt afwachten om uitsluitsel te bieden. De nuance zal 'm liggen in wie wat, hoeveel en waar verantwoordelijk voor is, maar het zal hoofdzakelijk in de richting van de organisatie (LN) gaan.

Overigens;

The concert producer behind Astroworld Festival, one of the largest live entertainment companies in the world, has come under scrutiny for OSHA safety and antitrust violations, and was sued in 2016 over injuries at a crowded concert.

Between 2016 and 2019, Live Nation Worldwide and Live Nation Entertainment was cited for 10 OSHA violations and was fined for serious violations, including problems with a ladder, rope and scaffolding that caused a fall at a theater in Connecticut in 2016.

Inspectors found minor violations at an amphitheater in Mountain View, California in 2017 and at a Washington state inspection in 2019.

A non-union employee was hospitalized for lacerations in the early hours of Sept. 27, 2018, when he was struck by a 6-foot steel post that fell in in a staging area at another California event. Live Nation was fined $11,000 for that violation.

The festival issued a statement of condolence early Saturday after at least eight people are dead and dozens more injured after a sold-out crowd of roughly 50,000 surged during rapper Travis Scott's performance late Friday at the Astroworld Festival outside NRG Park.

"Our hearts are with the Astroworld Festival family tonight -- especially those we lost and their loved ones. We are focused on supporting local officials however we can," it read. "As authorities mentioned in their press conference earlier, they are looking into the series of cardiac arrests that took place. If you have any relevant information on this, please reach out to Houston Police. Thank you to our partners at the Houston Police Department, Fire Department and NRG Park for their response and support.

Billboard has cited it as the world’s largest live-entertainment company. Variety and other news organizations initially reported that CEO Michael Rapino had given up his salary due to devastating impact of the COVID-19 pandemic on the music industry. Variety later reported that Rapino had only forgone two months of income. He earned $1.89 million in 2020.

According to news reports, Live Nation was under a Justice Department consent decree for antitrust violation regarding online sale in the wake of its 2010 merger with Ticketmaster, the largest ticket sales company.

The company has also faced lawsuits, including one by a concertgoer who broke her leg during a stampede at an outdoor Gwen Stefani concern in North Carolina in July 2016.

The lawsuit says Stefani made a casual remark from the stage about seats being available in a reserved area near the stage, which prompted “a stampede rush of patrons from the lawn seating area through the reserved seating area and toward the front of the performance stage, with people knocking over and breaching the security barricades and other security matter, jumping over seats in the reserved seating area, and pouring in through the aisles separating the various sections of the reserved seating area."
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Het had nooit mogen gebeuren en had voorkomen kunnen worden - dat is heel het punt. Zowel Scott die zowel on- als offline zijn fans om over de schreef te gaan, aan fence hopping te doen, security negeren en/of als een gestoorde moshen zonder te kijken naar anderen is iets wat hij actief aanspoort. Dit had in 2021 nooit kunnen gebeuren met een show van Pearl Jam. Ik kan geen énkele band of artiest voorstellen die hun publiek zo aanspoort tot dat gedrag te stellen. Als LiveNation die duidelijk onderstaffed (zowel security, vrijwilligers als voor crowd control) was voor het evenement, zijn verantwoordelijk. Raar dat je één of ander onderzoek daarover wilt afwachten om uitsluitsel te bieden. De nuance zal 'm liggen in wie wat, hoeveel en waar verantwoordelijk voor is, maar het zal hoofdzakelijk in de richting van de organisatie (LN) gaan.

Overigens;
Als het er uitkomt dat ze in de fout zijn gegaan is dat inderdaad serieus gezichtsverlies. En dat in het land waar advocaten leven van zulke processen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Inderdaad.

Is trouwens de grootste angst van een organisator, een oncontroleerbare massa. Hebben elk jaar meerdere Veiligheidsmeetings vooraf en een bedrijf in dienst die dat managed. Sowieso gebeuren er altijd fouten en veel, ook op RW. Kan me nog 2009 herinneren, de warmte en de ingang toen…

Denk maar aan Roskilde, wat normaal toch een prima georganiseerd festival is, ja ook toen al.
Maar nadien zijn wel acties ondernomen zodat zoiets nooit meer zou kunnen gebeuren, door mensen op te delen via voorvakken enzo. De T-vorm op Werchter kent iedereen wel. Het zou wel eens kunnen dat we binnenkort effecten zullen zien van dit voorval. Want, ze lijken niet langer te volstaan - in de VS alleszins toch niet.

Scott sloot ook gewoon alléén het festival af - zonder counterprogramming. Dat is als je Pearl Jam of Metallica volgend jaar zou laten afsluiten zonder de Barn en Klub C terwijl open te houden..
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Wie is het dan nu schuld? TS die mensen opjut, LN die te weinig man had, de beheerder van de locatie die eerder niet in orde was, degene die de vergunning heeft afgegeven ondanks dat er te weinig staf was, de lokale autoriteiten die niet hebben ingegrepen?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Maar nadien zijn wel acties ondernomen zodat zoiets nooit meer zou kunnen gebeuren, door mensen op te delen via voorvakken enzo. De T-vorm op Werchter kent iedereen wel. Het zou wel eens kunnen dat we binnenkort effecten zullen zien van dit voorval. Want, ze lijken niet langer te volstaan - in de VS alleszins toch niet.

Scott sloot ook gewoon alléén het festival af - zonder counterprogramming. Dat is als je Pearl Jam of Metallica volgend jaar zou laten afsluiten zonder de Barn en Klub C terwijl open te houden..
Was dat er ook ginder? Op beelden leek dit niet zo en leek het zoals op bvb. GMM zonder aparte vakken, maar kan fout zijn van mij
 

festirock

Support act
1 dec 2015
841
567
Was dat er ook ginder? Op beelden leek dit niet zo en leek het zoals op bvb. GMM zonder aparte vakken, maar kan fout zijn van mij
Idd leek mij ook niet de t vakken vanop werchter.

Schuld..combinatie van denk ik. Het sfeertje dat gecreëerd wordt door TS. Maar toch onbegrijpelijk dat mensen smeken om het stil te leggen terwijl mensen pijn lijden en de organisator laat t gewoon rustig zn gang blijven gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Was dat er ook ginder? Op beelden leek dit niet zo en leek het zoals op bvb. GMM zonder aparte vakken, maar kan fout zijn van mij
Klopt. Enige manier waarop 'vakken' werden gecreëerd was van het podium tot aan de PA.

Dit artikel.. Er moet iets grondig verkeerd zijn met je moraal als artiest als je het schijnbaar normaal vindt dat er mensen worden weggedragen en er een ambulance zich een weg tracht te banen door het publiek. Dit heeft nu niet per se iets te maken met Werchter (alhoewel, LN) maar wist niet echt waar elders te plaatsen. Vindt zoiets gewoon het ergst mogelijke scenario tijdens een show op een festival / concertzaal.

 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Klopt. Enige manier waarop 'vakken' werden gecreëerd was van het podium tot aan de PA.

Dit artikel.. Er moet iets grondig verkeerd zijn met je moraal als artiest als je het schijnbaar normaal vindt dat er mensen worden weggedragen en er een ambulance zich een weg tracht te banen door het publiek. Dit heeft nu niet per se iets te maken met Werchter (alhoewel, LN) maar wist niet echt waar elders te plaatsen. Vindt zoiets gewoon het ergst mogelijke scenario tijdens een show op een festival / concertzaal.

Vergeet niet dat Travis Scott vaak zijn fans oproept om “woede te uiten” op zijn concerten. Hij is al eens eerder aangeklaagd . Vind het respectloos , niet kunnen, niet doordacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken