Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.948
1.993
Arno IS Arno.

....Die mag eigenlijk wel een spot in de Barn krijgen als hij nog de energie en gusta heeft. Maar he, er zijn een pak Belgen die van mij een spot zouden krijgen...van Brutus, Stake, Amenra tot dEUS, Compact Disk Dummies en Charlotte Adigèri en Arsenal.
Die zijn gezondheid zal het, vrees ik, niet meer toelaten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik vind het ook wel grappig dat jij jouw mening als feit presenteert en een andere mening bijna lachwekkend afdoet. Voor beide argumenten valt natuurlijk wat te zeggen. De huidige headliners zijn inderdaad redelijk old-school, maar vind het ook wel bij RW passen. Ja, dat kan best wat frisser, maar hiermee hebben ze in ieder geval een redelijke garantie op goede kaartverkoop. Dat is de organisatie ook wat waard na 2 jaar amper omzet. Daarnaast weet RW vaak nog wel te verrassen met frisse sub-headliners of goede barn-headliners (om het even op de headliners te houden). In de mix, pakt het meestal goed uit. En ja, het ene jaar is dat iets meer bejaarden-rock dan het andere jaar.
Nah. 2016 kende een rock, metal, pop(rock) en alternatieve/indie headliner. Mag jij me eens gaan vertellen hoe dat opgaat tov de headliners van dit jaar lol. Heb ik het nog niet over de demografie die ze zouden moeten aantrekken.

En ik ga het niet blijven herhalen hoor, maar hier heb je nog 's een quote van me die nog geen maand oud is.
Met nu Metallica, Pearl Jam en RHCP (en ook Twenty One Pilots) als headliners mikt Rock Werchter duidelijk op een demographic die wat conservatiever en ouder ligt en past het algehele plaatje wat beter in elkaar dan andere jaren (zie opnieuw editie van 2019 oa). Dat laatste zie ik als een vooruitgang, dat eerste minder. Mooie naam, maar vrees dat er nog veel ander moois zal moeten aangekondigd worden om me te overtuigen wanneer nog geen énkele headliner me echt excited maakt. Anders is deze editie niet aan mij besteed en da's jammer, maar ook prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Gisteren José Gonzalez gezien in de Roma. Ook wel een mooie naam voor in een tent. Al komt die wel beter tot zijn recht in een iets kleinere setting.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Net deze pro shot video gezien. Dit is bijna David Byrne level qua concept. Gaat echt scoren op de festivals volgend jaar. Roskilde, Mad Cool, NOS Alive hebben haar al. Komaan, RW!

 
  • Geweldig
Waarderingen: Chiel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Net deze pro shot video gezien. Dit is bijna David Byrne level qua concept. Gaat echt scoren op de festivals volgend jaar. Roskilde, Mad Cool, NOS Alive hebben haar al. Komaan, RW!

Ze staat in de Roma, dus die droom kunnen we alvast opbergen. Ik heb de indruk dat het qua grote vrouwelijke acts het allicht bij Jorja Smith zal blijven (zoals het in 2020 het geval zou zijn). En dan ben ik ergens nog benieuwd of zij ondertussen geen te hoge plek eist voor Werchter. Ik zie haar ook zomaar de Main subben op PKP (of Dour headlinen ofzo).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Ze staat in de Roma, dus die droom kunnen we alvast opbergen. Ik heb de indruk dat het qua grote vrouwelijke acts het allicht bij Jorja Smith zal blijven (zoals het in 2020 het geval zou zijn). En dan ben ik ergens nog benieuwd of zij ondertussen geen te hoge plek eist voor Werchter. Ik zie haar ook zomaar de Main subben op PKP (of Dour headlinen ofzo).
Tja, Byrne speelde ook op Gent Jazz toen hij ook op RW stond. Of gaan we nu elke interessante naam op een ander festival zetten...

St Vincent is nu echt een naam die veel fans zou kunnen maken op major festivals. Zelfs gitaar/bandjesfans. En net met deze tour een te boeken naam. Nog nooit op RW gestaan ook...

En los van Jorja Smith mogen we Lorde ook wel als zekerheidje zien he. Heeft nog geen Belgische datum en ook zij is in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
En los van Jorja Smith mogen we Lorde ook wel als zekerheidje zien he. Heeft nog geen Belgische datum en ook zij is in de buurt.
Behalve Primavera heeft ze nog geen enkel festival aangekondigd. Ik zou haar toch helemaal niet als zekerheid zien hoor.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Net deze pro shot video gezien. Dit is bijna David Byrne level qua concept. Gaat echt scoren op de festivals volgend jaar. Roskilde, Mad Cool, NOS Alive hebben haar al. Komaan, RW!

Heeft natuurlijk niet de back catalogue die Byrne wel heeft.
Maar goed, ik vermoed dat ze in Mechelen hier ook niet blind zullen voor zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Behalve Primavera heeft ze nog geen enkel festival aangekondigd. Ik zou haar toch helemaal niet als zekerheid zien hoor.
Dan vraag ik me af waar ze in België staat. Nu nog een zaalshow aankondigen lijkt me vreemd.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Franz Ferdinand heeft een Best Of album uit en plant ook een tour die op 19 april in Vorst Nationaal passeert. Geen spannende en nieuwe naam, maar wel altijd plezant in de late namiddag/vooravond op de main of als afsluiter in een tent. Een gat in hun tour tussen 21 mei en 6 juli, dus verwacht hier wel wat festivals tussen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Franz Ferdinand heeft een Best Of album uit en plant ook een tour die op 19 april in Vorst Nationaal passeert. Geen spannende en nieuwe naam, maar wel altijd plezant in de late namiddag/vooravond op de main of als afsluiter in een tent. Een gat in hun tour tussen 21 mei en 6 juli, dus verwacht hier wel wat festivals tussen.
Stonden in 2018 al maar als voorlaatste in Klub C. Denk dat tentafsluiter of na +/-17u op de Main er voor hen niet meer inzit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heeft natuurlijk niet de back catalogue die Byrne wel heeft.
Maar goed, ik vermoed dat ze in Mechelen hier ook niet blind zullen voor zijn.
Umm. Bedoel, ze is geen Talking Head of Beatle, maar haar catalogus is wel vrij sterk hoor.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Nah. 2016 kende een rock, metal, pop(rock) en alternatieve/indie headliner. Mag jij me eens gaan vertellen hoe dat opgaat tov de headliners van dit jaar lol. Heb ik het nog niet over de demografie die ze zouden moeten aantrekken.
2017 had je met KOL (platte rock), Radiohead (alternative), Linkin Park (nu-metal) en Foo's (rock) bijna dezelfde verdeling.
Maar deze bands zijn jonger en hebben geen abonnement (buiten KOL).
Toen werden KOL en LP gered door hun co-head, Radiohead stond er zoals verwacht en Foo's tja.
Los daarvan zie je toch vaker er 3 rocknamen staan?
2015 - Foo's (origineel) FNM - Mumford - Lenny Kravitz - Muse, Rock/banjo's/Rock/Rock.

Afin dit brengt ons nergens naar. Hamer maar verder op dezelfde nagel.

Tijd voor de undercard en snel!
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Stonden in 2018 al maar als voorlaatste in Klub C. Denk dat tentafsluiter of na +/-17u op de Main er voor hen niet meer inzit.
Franz Ferdinand waren bereid gevonden om de Russ, zijn entourage, hun paniekerig gedrag op te vangen. Die moesten plots nog diezelfde avond vertrekken, ging normaal KluB C spelen, en dan is na heel wat proberen links en rechts Franz Ferdinand bereid gevonden van spot te wisselen met Russ. Met marquee 2004 en een empathische agent in het achterhoofd. Anders stonden die gewoon op de main stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Franz Ferdinand is toch een band die voor een festivak anno 2022 echt geen prioriteit zou mogen zijn. Zeker niet met een greatest hits album. Maar goed, zou wel passen bij het rijtje headliners natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Franz Ferdinand is toch een band die voor een festivak anno 2022 echt geen prioriteit zou mogen zijn. Zeker niet met een greatest hits album. Maar goed, zou wel passen bij het rijtje headliners natuurlijk.
Plus ze stonden er toch maar pas. Vind zo'n show in Vorst best wel groots voor zo'n band. Die vullen toch normaal maar de AB ofzo?
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
724
1.454
Een Franz Ferdinand Greatest hits album is toch gewoon alleen hun eerste album?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vrijdag 16u nadert weer... Tijd om nog 's een rockband toe te voegen, denk ik zo. Da's lang geleden! Krijgen we straks QOTSA of toch nog een weekje wachten?
 
  • Haha
Waarderingen: EngineNr9

Gebruikers die dit onderwerp bekijken