Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
Waarschijnlijk hadden ze de tour gister bekend willen maken alleen kwam dat niet lekker uit i.v.m de storing
Gaat ook zoiets zijn, lijkt me. Als de mensen die "dicht bij het vuur" zitten het correct hebben, dan hadden zowel het ludieke filmpje als de echte aankondiging op een vrijdagnamiddag plaatsgevonden. Denk dat het logischer is om de aankondiging komende vrijdag te verwachten ipv midden in de week.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, maar toch nog steeds zeer teleurstellend om dat nu bevestigd te zien. Enige echte festival ook blijkbaar voor RHCP, moet dus toch wel zijn dat vele andere festivals de noodzaak niet zien van RHCP.

Opvallend ook dat de overige majors dat weekend het zonder 3 van de 3 bompaheadliners kunnen doen. Ga deze toch ook nog wat meer in de gaten proberen houden (hoewel Roskilde tickets allicht onmogelijk wordt).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Vooral ook blij voor mijn neefje. Eerste festival en dan gelijk giganten als PJ, Metallica en Rhcp geserveerd krijgen. Vernieuwend? Nee, totaal niet. Maar ik kan hier heel erg van genieten. Overdag genieten van de kleinere namen en afsluiten met een act vol hits. Blij met mijn kaartje!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, maar toch nog steeds zeer teleurstellend om dat nu bevestigd te zien. Enige echte festival ook blijkbaar voor RHCP, moet dus toch wel zijn dat vele andere festivals de noodzaak niet zien van RHCP.

Opvallend ook dat de overige majors dat weekend het zonder 3 van de 3 bompaheadliners kunnen doen. Ga deze toch ook nog wat meer in de gaten proberen houden (hoewel Roskilde tickets allicht onmogelijk wordt).
Welja eens, maar langs de andere kant werd er in de pers al gespeculeerd dat het een stadiontournee zou zijn en geen festivals. Maar het is wel opvallend dat festivals als Mad Cool en NOS Alive passen of hen niet konden binnen halen. Het is langs RW's kant ook niet geheel ongewoon (hoewel ik het stellig oneens ben met de strategie) om stadionbands/producties te boeken zoals bv. in 2019 met Muse en P!nk.

Met nu Metallica, Pearl Jam en RHCP (en ook Twenty One Pilots) als headliners mikt Rock Werchter duidelijk op een demographic die wat conservatiever en ouder ligt en past het algehele plaatje wat beter in elkaar dan andere jaren (zie opnieuw editie van 2019 oa). Dat laatste zie ik als een vooruitgang, dat eerste minder. Mooie naam, maar vrees dat er nog veel ander moois zal moeten aangekondigd worden om me te overtuigen wanneer nog geen énkele headliner me echt excited maakt. Anders is deze editie niet aan mij besteed en da's jammer, maar ook prima.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Welja eens, maar langs de andere kant werd er in de pers al gespeculeerd dat het een stadiontournee zou zijn en geen festivals. Maar het is wel opvallend dat festivals als Mad Cool en NOS Alive passen of hen niet konden binnen halen. Het is langs RW's kant ook niet geheel ongewoon (hoewel ik het stellig oneens ben met de strategie) om stadionbands/producties te boeken zoals bv. in 2019 met Muse en P!nk.

Met nu Metallica, Pearl Jam en RHCP (en ook Twenty One Pilots) als headliners mikt Rock Werchter duidelijk op een demographic die wat conservatiever en ouder ligt en past het algehele plaatje wat beter in elkaar dan andere jaren (zie opnieuw editie van 2019 oa). Dat laatste zie ik als een vooruitgang, dat eerste minder. Mooie naam, maar vrees dat er nog veel ander moois zal moeten aangekondigd worden om me te overtuigen wanneer nog geen énkele headliner me echt excited maakt. Anders is deze editie niet aan mij besteed en da's jammer, maar ook prima.
Stoort me vooral dat men allicht enorm veel geld betaalt om zo'n stadioshow dan exclusief naar hun festival te krijgen (bv Muse in 2019), terwijl die dan allicht een jaartje veel goedkoper gewoon festivals komen doen (Muse die dit jaar op zowat elke kermis in Europa staat).

Idd duidelijk dat men voor een andere demogeafie kiest. Hopelijk zet men dan acts als Girl in Red of Sampa the Great e.d. ergens anders, want dat gaat niet werken met zo'n set headliners erboven. Zie ook niet echt in hoz deze weg zal kunnen doorgezet worden in de toekomst zonder elke 2-3 jaar in hetzelfde setje headliners te hervallen (hoewel ze daar normaal geen probleem van maken). Corona zorgt er natuurlijk wel voor dat er de komende jaren nog wel voldoende headliners 'op overschot' zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Tja nu wordt het voor mij persoonlijk ook wel erg karig. 3 avonden de Barn opzoeken s’avonds is wel erg veel.

Maar afwachten hoe het verder gaat qua namen, hopen op geweldig mooie alternatieven op do, vrij en zon tijdens de headliners. En anders misschien een zaterdag ticket overwegen voor Kendrick/Gorillaz en m’n combi bewaren voor 2023 wanneer het qua headliners weer wat gevarieerder is.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
m’n combi bewaren voor 2023 wanneer het qua headliners weer wat gevarieerder is.
Ben je daar zeker van? Als het werkt in 2022 (en allicht vooral veel drankinkomsten hebben) zie ik ze wel gewoon verder gaan zo. Genoeg acts nog voor die doelgroep die ze zullen willen de komende jaren (en in 2024 kunnen ze alweer PJ boeken!).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ben je daar zeker van? Als het werkt in 2022 (en allicht vooral veel drankinkomsten hebben) zie ik ze wel gewoon verder gaan zo. Genoeg acts nog voor die doelgroep die ze zullen willen de komende jaren (en in 2024 kunnen ze alweer PJ boeken!).
We hebben nogal wat combi’s gekocht voor die 2020 lineup dus ik hoop dat ook echt...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
En The Strokes kan, met het nieuws dat beiden samen gaan touren, voor zondag nu ook niet meer mislopen denk ik. Nillies alom.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Pff, niets tegen de RHCP, maar veel peper zit er in die line-up headliners toch nog niet in hoor.
Veilige boekingen maar met al wat er rondtoert missen ze toch wel serieus de boot die ze op bvb Primavera dan weer wel goed hebben.

Soit, spreek natuurlijk ook uit het feit dat (buiten Metallica, dat is gewoon niet mijn ding) ik al die bands al zo vaak op Werchter heb gezien. Zeker de RHCP waarbij we elke keer ze kwamen we verder en verder naar achter op de wei kropen. Maar snap gerust dat er velen wel blij mee zullen zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
RW zal toch niet tot 16 uur wachten voor de eigen aankondiging?
nou, ben er bang voor dat het nieuws iets te vroeg is gelekt.

hij stond op de RHCP Youtube pagina waar hij weer rap was verwijderd.
oh well, er zijn Peppers-fans die goed gevist hebben.
Het is een soort Festi-leak ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
RW zal toch niet tot 16 uur wachten voor de eigen aankondiging?
Zoals Dennis ook zegt, was het nog niet de bedoeling om dit al naar buiten te brengen. Ik las dat de aankondiging voor 10AM EST zou zijn, wat dus perfect 16u Belgische tijd is.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Best blij mee. Live hebben ze mij nog nooit kunnen overtuigen, maar ik geef ze graag een nieuwe kans. Blijft toch een iconische band met een unieke stijl.

Wat een headliners tot nu toe, uitmuntend gedaan van Rock Werchter! Hiermee is mijn 'vaste groep' meteen in zijn geheel overtuigd en worden mensen die soms eens een jaar meegaan ook snel overtuigd!

Mijn persoonlijke favoriet van de line up tot nu toe blijft Faith No More.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Tja nu wordt het voor mij persoonlijk ook wel erg karig. 3 avonden de Barn opzoeken s’avonds is wel erg veel.

Maar afwachten hoe het verder gaat qua namen, hopen op geweldig mooie alternatieven op do, vrij en zon tijdens de headliners. En anders misschien een zaterdag ticket overwegen voor Kendrick/Gorillaz en m’n combi bewaren voor 2023 wanneer het qua headliners weer wat gevarieerder is.
In 2019 zat ik ook 3 avonden van de 4 in de tent, gaat ook hoor :) Maar ik begrijp wat je wil zeggen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken