Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, maar toch nog steeds zeer teleurstellend om dat nu bevestigd te zien. Enige echte festival ook blijkbaar voor RHCP, moet dus toch wel zijn dat vele andere festivals de noodzaak niet zien van RHCP.

Opvallend ook dat de overige majors dat weekend het zonder 3 van de 3 bompaheadliners kunnen doen. Ga deze toch ook nog wat meer in de gaten proberen houden (hoewel Roskilde tickets allicht onmogelijk wordt).
Peppers wilden inderdaad grotere shows gaan doen. Herman gaf ook aan dat dit bij ons moeilijk zou worden. Kent natuurlijk die entourage al jaren. Krijgt dat dan gedaan zoals al wel meer is geweest op basis van wederzijds vertrouwen.

Zeker bij vermelden dat Peppers niet meer die interessante act is voor RW, maar John Frusicante is een gamechanger.
 
  • On fire
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Ben heel, heel benieuwd waarmee Roskilde allemaal gaat komen in ieder geval. Nog geen enkele naam gedeeld daar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Sowieso een interessantere affiche voor jou
En blijkbaar al stijf uitverkocht...

Vorig jaar waren de eerste namen waanzinnig, maar de lineup was verre van compleet. Zie pakweg Swift ook niet terugkeren. Toch wel benieuwd, meestal zijn de spannendste namen van RW ook acts die op Roskilde staan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Peppers wilden inderdaad grotere shows gaan doen. Herman gaf ook aan dat dit bij ons moeilijk zou worden. Kent natuurlijk die entourage al jaren. Krijgt dat dan gedaan zoals al wel meer is geweest op basis van wederzijds vertrouwen.

Zeker bij vermelden dat Peppers niet meer die interessante act is voor RW, maar John Frusicante is een gamechanger.
Begrijp niet zo goed waarom je als Werchter zijnde per se RHCP moet hebben als je het zelf niet meteen een interessante act vindt. Ben er vrij zeker van dat ze in 23 of 24 allicht gewoon terugkeren naar Europa (met Frusciante) om dan de festivals af te haspelen. Het zal je allicht minder geld (en eisen) kosten om ze gewoon dan te boeken. Zeker in een jaar waarin er zó veel tourt, kan ik dat maar moeilijk begrijpen. Zie ook bv Muse waar ze in 2019 allicht alle moeite van de wereld voor gedaan hebben om ze te halen, terwijl ze nu op zowat elke kermis in Europa staan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.587
4.543
Elke dag al een act die ik wil zien met PJ, Metallica, FNM en RHCP
Ik droom heel stilletjes dat The Strokes er ook staan, maar wil ook niet te hard dromen om de teleurstelling tegen te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Begrijp niet zo goed waarom je als Werchter zijnde per se RHCP moet hebben als je het zelf niet meteen een interessante act vindt. Ben er vrij zeker van dat ze in 23 of 24 allicht gewoon terugkeren naar Europa (met Frusciante) om dan de festivals af te haspelen. Het zal je allicht minder geld (en eisen) kosten om ze gewoon dan te boeken. Zeker in een jaar waarin er zó veel tourt, kan ik dat maar moeilijk begrijpen. Zie ook bv Muse waar ze in 2019 allicht alle moeite van de wereld voor gedaan hebben om ze te halen, terwijl ze nu op zowat elke kermis in Europa staan.
Dat is toch juist positief? Lekker exclusief. Omdat Rock Werchter Muse als enige festival een jaar al eerder had, hebben ze in een jaar waar ze op 'elke kermis' (hoezo denigrerend.., maar geldt niet voor The Strokes zeker, fucking voorprogramma voor RHCP...) staan ruimte voor RHCP. En jij mag die act dan kut vinden, maar omdat RW nu dus RHCP heeft, hebben ze in een jaar waarin dié 'elke kermis' aandoen in Europa misschien wel plek voor een act die je wél leuk vindt; Arcade Fire of Radiohead ofzo. Dat AF of Radiohead bijna overal zaalshows doen, maar dat RW ze op het festival kan neerzetten.
Ow en om antwoord te geven op je eerste vraag in je bericht: TICKETVERKOOP. En daarnaast stonden ze er ook in 2021 dus is het logisch naar tickethouders toe dat ze terugkeren, of geldt dat alleen voor acts die zelf leuk vindt zoals een Kendrick Lamar en The Strokes?..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Zie ook bv Muse waar ze in 2019 allicht alle moeite van de wereld voor gedaan hebben om ze te halen, terwijl ze nu op zowat elke kermis in Europa staan.
Precies. En dan nog rekenen dat die Muse boeking zowel qua kaartenverkoop als show nogal tegenviel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Goh, ik begrijp enigszins het exclusiviteits-aspect. Het onderscheidt je van de rest in Europa. Maar dan stel ik me wel de vraag of dat überhaupt (nog) nodig is - zeker gezien de hoeveelheid headliners die Werchter toch altijd moet zien te boeken (minimaal vier, maximaal acht). Voor elke exclusieve act die je quasi boekt, krijg je er twee die op élk festival zullen te zien zijn. En waarom wordt dan de keuze gemaakt om net voor acts te kiezen en niet te gaan voor um.. bands en artiesten die hun hayday nu beleven? Ik begrijp overigens niet waarom er weer semantisch wordt gedaan à la; jij vindt band X (niet) leuk, dus dat betekent volgens mij dit of dat. Daar gaat het niet eens over.

In een jaar waarin velen nog met vouchers zitten van 2020 zitten en je met een knaldrang zit waarbij zelfs een affiche met The Subs en wat Stubru-dj's het Sportpaleis kunnen uitverkopen, lijkt me volgens mij 'ticketverkoop' een compleet loos argument. Het aanbod van bands en artiesten zal in 2022 nog nooit zo groot geweest zijn, net zoals de vraag naar tickets. Aan Rock Werchter dus om (opnieuw) de keuze te maken welke richting ze uit willen en met headliners als Pearl Jam, Metallica, RHCP, soon to be The Strokes en TOP, lijkt me dat vrij duidelijk. Dan zwijg ik nog over de zeer snelle mogelijke terugkomst van Gorillaz en de platte stadionpoprock van Imagine Dragons. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik stel me wel vragen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.916
Ja maar wat tourt er door Europa komende zomer (festivals dan wel te verstaan) dat een RW kan headlinen? Ik zie hier zo vaak namen passeren die zelfs niet touren.
Op welke namen in het huidige circuit haal je die 'cutting edge'? Oprechte vraag trouwens want ik heb het lange tijd minder gevolgd.
De grootste doorn in het (mijn) oog is Tame Impala momenteel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Er wordt teveel van gemaakt. Peppers hebben aangegeven graag de oorspronkelijke boeking om te zetten naar een grotere show. Live Nation kon dat niet waarmaken, en dankzij goede relaties komen ze gewoon de show doen die gewoon gepland was. En zoals ik al zei: Frusciante is de gamechanger en maakt de Peppers terug de moeite voor hen.
Zit ik er op te wachten: neen. Gaat het goed verkopen? Vast en zeker. Zullen ze er mee uitpakken in het persbericht? Ongetwijfeld. Maar is eerder toeval dat het de enige festivalshow is.

Muse was inderdaad een fiasco kwa verkoop, wat niet verwacht was. Maar die kwamen graag de show daar doen omdat ze Werchter kennen en erop vertrouwden dat hun productie daar ging lukken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: zero, Joslittel en Paddy

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Er wordt teveel van gemaakt. Peppers hebben aangegeven graag de oorspronkelijke boeking om te zetten naar een grotere show. Live Nation kon dat niet waarmaken, en dankzij goede relaties komen ze gewoon de show doen die gewoon gepland was. En zoals ik al zei: Frusciante is de gamechanger en maakt de Peppers terug de moeite voor hen.
Zit ik er op te wachten: neen. Gaat het goed verkopen? Vast en zeker. Zullen ze er mee uitpakken in het persbericht? Ongetwijfeld. Maar is eerder toeval dat het de enige festivalshow is.

Muse was inderdaad een fiasco kwa verkoop, wat niet verwacht was. Maar die kwamen graag de show daar doen omdat ze Werchter kennen en erop vertrouwden dat hun productie daar ging lukken.
Verwachten ze daar dan niet gewoon hetzelfde voor te hebben als Muse? In mijn vaste RW kliek weet volgens mij niemand wie John Frusciante is en durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat er wel wat meer zijn die zo denken. Blijf er wel in geloven dat ze wel nog toffe namen gaan toevoegen, maar is Frusciante wel zo een game-changer voor het brede RW publiek als de liefhebbers (die wss ook de boekingen doen) er van maken?

Weten we of ze RW gaan afsluiten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Officieel nu.

Vrijdagtickets al uitverkocht.
james metallica GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken