Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hadden ze RHCP nu niet gewoon die grotere show kunnen gunnen en op Boutique kunnen zetten en dan Stromae de zondag op Werchter? ? Had meteen meer variatie gebracht!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Hadden ze RHCP nu niet gewoon die grotere show kunnen gunnen en op Boutique kunnen zetten en dan Stromae de zondag op Werchter? ? Had meteen meer variatie gebracht!
Heel vreemd inderdaad. Nuja, RHCP stond oorspronkelijk op RW dus misschien konden ze niet anders. Denk sowieso dat Stromae meer tickets verkoopt dan RHCP dus misschien daarom een los event voor hem? Die Ken zei al iets dat RHCP in België niet populair genoeg zijn om ze een los veld te geven...

Maar wat had ik graag een show van Stromae gezien als afsluiter van het festival. Die passage van 2014 was legendarisch.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Heel vreemd inderdaad. Nuja, RHCP stond oorspronkelijk op RW dus misschien konden ze niet anders. Denk sowieso dat Stromae meer tickets verkoopt dan RHCP dus misschien daarom een los event voor hem? Die Ken zei al iets dat RHCP in België niet populair genoeg zijn om ze een los veld te geven...

Maar wat had ik graag een show van Stromae gezien als afsluiter van het festival. Die passage van 2014 was legendarisch.
Boutique en Classic brengen sws extra dagjesmensen met zich mee die als daguitstap gaan. Die zullen zeker niet afgeschrikt worden door RHCP. Geef hen een goede omkadering en dat zou toch moeten lukken.

Ik begrijp het niet zo. Zeker omdat Stromae dus duidelijk wel gewone festivals wil doen ook.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.408
632
Denk dat Stromae gewoon hetzelfde verhaal is als Nick Cave: er is volgend jaar te veel beschikbaar om iedereen een plaatsje te geven, en liever een aparte dag geven dan volledig laten schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.572
Ben wel benieuwd welke popacts Stromae meetrekt naar Boutique die hier al als zekerheidjes voor RW werden gezien. Ik zie zomaar Lorde ofzo meeverhuizen en dat is er in ieder geval eentje waar ik van zo balen. Vorige keer in Barn gezien en erg door verrast.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ik denk dat er nog wel een goed evenwicht tussen jonge/hippe bands kan gemaakt worden en wat oudere... Misschien niet op de allerhoogste spot van de dag. Maar maakt dat eigenlijk zoveel uit. Denk dat Werchter serieus gaat uitpakken dit jaar. Ik zie iets in deze trend nog wel gebeuren:


DONDERDAG:
M: Pearl Jam - The War On Drugs - Anderson Paak
B: Tyler The Creator - Pixies

VRIJDAG:
M: Metallica - Royal Blood - Placebo
B: Dua Lipa - Bazart

ZATERDAG:
M: Kendrick Lamar - Twenty One Pilots - Faith No More
B: Alt-J - Foals

ZONDAG:
M: Red Hot Chili Peppers - The Strokes - Liam Gallagher
B: Massive Attack - Phoebe Bridgers
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Stromae was nu eens de perfecte naam geweest om die ouderwetse rock affiche wat op te fleuren als headliner op de mainstage. Ben benieuwd wat ze nog uit hun hoge hoed gaan toveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Chiel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.552
3.119
Ik denk dat er nog wel een goed evenwicht tussen jonge/hippe bands kan gemaakt worden en wat oudere... Misschien niet op de allerhoogste spot van de dag. Maar maakt dat eigenlijk zoveel uit. Denk dat Werchter serieus gaat uitpakken dit jaar. Ik zie iets in deze trend nog wel gebeuren:


DONDERDAG:
M: Pearl Jam - The War On Drugs - Anderson Paak
B: Tyler The Creator - Pixies

VRIJDAG:
M: Metallica - Royal Blood - Placebo
B: Dua Lipa - Bazart

ZATERDAG:
M: Kendrick Lamar - Twenty One Pilots - Faith No More
B: Alt-J - Foals

ZONDAG:
M: Red Hot Chili Peppers - The Strokes - Liam Gallagher
B: Massive Attack - Phoebe Bridgers
Ik vrees dat de kans op Imagine Dragons ook nog wel aanwezig is. Die zie ik wel op de plek van Kendrick spelen. Of in plaats van The Strokes.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Placebo gaat al naar Classic.
Dua Lipa is te groot voor de Barn.
Het zou me niets verbazen als Liam Gallagher geen genoegen meer neemt met een 3e plek op het hoofdpodium na
al zijn headlineroptredens afgelopen maanden in Engeland.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Stromae dus naar Boutique, zoals het hoort. Duizend maal liever RHCP dan Stromae.
Beter had Stromae na de Peppers het festival af kunnen sluiten. Peppers genoeg hits om een festivalpubliek te pleasen. Maar ik heb de Peppers inmiddels een aantal keer gezien en live stellen ze eigenlijk altijd teleur. Goede momenten worden afgewisseld met een wat peperloze performance. Stromae gaat daar zo dik overheen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Placebo gaat al naar Classic.
Dua Lipa is te groot voor de Barn.
Het zou me niets verbazen als Liam Gallagher geen genoegen meer neemt met een 3e plek op het hoofdpodium na
al zijn headlineroptredens afgelopen maanden in Engeland.
Gallagher is in Engeland dan ook wat groter dan op het continent.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Rock En Seine dropt daar even een lineupje met Nick Cave & The Bad Seeds, Stromae, Tame Impala, Kraftwerk en Jamie XX.
Ben dan nog onzeker wat Time Impala gaat doen.
Begin juni voor festivals in Europa en eind augustus.
Zou Werchter dan misgrijpen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken