Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
13 en 14 hebben inderdaad wel enkele parels met Depeche Mode, Blur, The National, Stromae, Bastille,...
Het zijn logische RW namen maar wat Matt zo graag heeft zit er onder denk ik, gelukkig moeten we dat nog allemaal krijgen! Nog een 90tal namen te gaan
Mwah, als het toch gaat wat eronder zit snap ik het niet zo om wat er nu staat constant af te kraken. Zéker aangezien het logische namen zijn. Dit is geen non-representatieve RW-bovenkant. Maar goed, dat ben ik.
En plus als je al 10+ edities meedraait heb je het 4tal van dit jaar wel al gezien natuurlijk, vind ik voor mij persoonlijk nu in '22 wel jammer.
Deze snap ik beter. Maar ook dat weet je uiteraard van tevoren. Dat gebeurt al de hele RW-historie. In 2006 had je ook nog The Who of in 2008 Neil Young of Lenny Kravitz in 2015.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Mwah, als het toch gaat wat eronder zit snap ik het niet zo om wat er nu staat constant af te kraken. Zéker aangezien het logische namen zijn. Dit is geen non-representatieve RW-bovenkant. Maar goed, dat ben ik.

Deze snap ik beter. Maar ook dat weet je uiteraard van tevoren. Dat gebeurt al de hele RW-historie. In 2006 had je ook nog The Who of in 2008 Neil Young of Lenny Kravitz in 2015.
Pas op we gaan jammer genoeg ook van jonge snaak naar oude man stilaan en smaken veranderen/evolueren. Als ik de affiche van men eerste RW er bij pak, ik denk dat ik nu een totaal ander traject zal uitstippelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.768
8.332
Vraag me nog steeds oprecht af hoe jij edities als 2010, 2011, 2012, 2015, 2016 en in mindere mate 2017 dan bent doorgekomen. Toen was de bovenkant echt niet heel anders dan deze editie. Niet raar ook, er staan dit jaar volkomen logische 'RW-namen'.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk hoor en het zit 'm vooral in de combi van de namen. Het zijn gewoon stuk voor stuk namen waar ik absoluut niks mee heb. Hou echt niet van Metallica (die mottige Hetfield met zijn ge-'ow yeah') en Pearl Jam heb ik meer gezien dan mijn oma. Red Hot Chili Peppers heeft mij live dan weer altijd erg teleurgesteld (en heb niet veel met de muziek). Dan ligt alle hoop op iets vernieuwends en verfrissend op de laatste headliner en blijkt dat Imagine Dragons te zijn.

Hou weleens van een oude rockband op zijn tijd hoor (Pearl Jam 2014 was knap), maar dit is gewoon too much.

Maar goed, deze discussie hebben we al een keer of 100 gehad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
@Yannick Geen idee waarom ik erop kom, verveling gok ik maar deze qoute van bijna een jaar geleden (30/11/2020) uit het RW21 topic...

Moest er even mee lachen. Krijg je er nog, gewoon omdat het kan, Imagine Dragons bij :LOL: .
Had er iemand dan ooit gedacht dat we deze boomers headliners zouden krijgen? Dit is op z'n minst gezegd bijzonder atypisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12 en Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
No problemo.
Om inhoudelijk op het dansafsluiter in te gaan, ik zit in het kamp Ruben. In Nederland is ze (volgens mij) in ieder geval niet zo groot als Editors en Stromae toentertijd. In mijn ogen dus nog iets te vroeg. Al is alleen Nederland niet de graadmeter maar ik vermoed dat ze in de overige landen ook die status nóg niet heeft.

Ik zal me eens verder in haar muziek verdiepen
Grappig deze discussie. In Nederland een onbekende artieste (in tegenstelling tot Stromae). Maar goed dat hoeft een hoge positie niet tegen te houden natuurlijk. Arno heeft ook wel eens hoog op het affiche gestaan en die is in NL ook onbekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Charli XCX vrijwel out denk ik met die late mei datum in La Madeleine? Was in 2020 nog geboekt voor DTRH, dus wie weet haalt ze die alsnog in en is ze in de buurt. In 2017 gaf ze nog een belabberde show, maar sindsdien is ze wel een pak gegroeid als artieste. Benieuwd naar de nieuwe plaat en show.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Had er iemand dan ooit gedacht dat we deze boomers headliners zouden krijgen? Dit is op z'n minst gezegd bijzonder atypisch.
Niks atypisch aan. Die headliners zijn toch zeer typisch Rock Werchter, zelfs op één editie.

Kijk, er zijn nog jaren geweest met meerdere 'oudere' namen aan de bovenkant, 2016 bijvoorbeeld met Paul McCartney, The Offspring, Rammstein, Red Hot Chili Peppers. Maar steeds staan er ook frissere namen hoor. En ik verwacht dat dit jaar niet anders. Heb veel vertrouwen in de organisatie, want voor mij is Rock Werchter ook synoniem voor mix aan genres en leeftijden hoor. Maar dat we nu al Pearl Jam, Metallica, Faith No More en Red Hot Chili Peppers hebben vind ik eerlijk gezegd al zalig. Ik kijk al enorm uit naar elk van deze vier optredens.

Als ik naar de laatste twee namen op mainstage kijk, dan was voor mij de vorige editie de meest teleurstellende editie sedert ik ga. P!nk, KidCutUp, Mumford & Sons, Florence + the Machine, Greta van Fleet en Muse... Dat tipt - voor mij - helemaal niet aan de namen die al bekend zijn voor 2022, wat een verschil! Enkel The Cure + Tool was natuurlijk een magische combinatie.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Niks atypisch aan. Die headliners zijn toch zeer typisch Rock Werchter, zelfs op één editie.
Nee. Compleet oneens. Op drie van de vier dagen krijg je een headliner voorgeschoteld die voornamelijk één specifieke doelgroep aanspreekt en je kunt zeggen en klagen hoeveel je wilt maar er staan drie bands die hun hayday kenden eind jaren 90, begin nillies en vooral 35/40+'ers aan trekken. In 2016 had je uiteraard ook Red Hot Chili Peppers en Rammstein (inwisselbaar met Metallica), maar Paul McCartney spreek zo'n breed publiek aan dat dat eigenlijk niet opgaat tegenover Pearl Jam - bovendien kun je de Beatle's catalogus wel in het hokje pop(rock) stoppen wat toch ook weer nét wat anders is dan drie stevige rock/metalbands bijeen zetten. Heb je nog Florence die je kunt spiegelen aan TOP/ID, maar vind haar dan nog wel wat alternatiever dan die twee waardoor het als geheel allemaal toch een net iets diverser gevoel geeft dan de twee platte popacts 'voor de jeugd'. Er is werkelijk nog geen enkele RW geweest waarbij er sprake was van drie rock/metalheadliners... tot nu. De verscheidenheid is echt ver zoek. Grappig bijna dat je probeert dat te betwisten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.466
4.253
Nee. Compleet oneens. Op drie van de vier dagen krijg je een headliner voorgeschoteld die voornamelijk één specifieke doelgroep aanspreekt en je kunt zeggen en klagen hoeveel je wilt maar er staan drie bands die hun hayday kenden eind jaren 90, begin nillies en vooral 35/40+'ers aan trekken. In 2016 had je uiteraard ook Red Hot Chili Peppers en Rammstein (inwisselbaar met Metallica), maar Paul McCartney spreek zo'n breed publiek aan dat dat eigenlijk niet opgaat tegenover Pearl Jam - bovendien kun je de Beatle's catalogus wel in het hokje pop(rock) stoppen wat toch ook weer nét wat anders is dan drie stevige rock/metalbands bijeen zetten. Heb je nog Florence die je kunt spiegelen aan TOP/ID, maar vind haar dan nog wel wat alternatiever dan die twee waardoor het als geheel allemaal toch een net iets diverser gevoel geeft dan de twee platte popacts 'voor de jeugd'. Er is werkelijk nog geen enkele RW geweest waarbij er sprake was van drie rock/metalheadliners... tot nu. De verscheidenheid is echt ver zoek. Grappig bijna dat je probeert dat te betwisten.
Ik lees eerder dat er nog 90 namen fzo volgen en daar nog veel mee kan veranderen
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Everyknight

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Nee. Compleet oneens. Op drie van de vier dagen krijg je een headliner voorgeschoteld die voornamelijk één specifieke doelgroep aanspreekt en je kunt zeggen en klagen hoeveel je wilt maar er staan drie bands die hun hayday kenden eind jaren 90, begin nillies en vooral 35/40+'ers aan trekken. In 2016 had je uiteraard ook Red Hot Chili Peppers en Rammstein (inwisselbaar met Metallica), maar Paul McCartney spreek zo'n breed publiek aan dat dat eigenlijk niet opgaat tegenover Pearl Jam - bovendien kun je de Beatle's catalogus wel in het hokje pop(rock) stoppen wat toch ook weer nét wat anders is dan drie stevige rock/metalbands bijeen zetten. Heb je nog Florence die je kunt spiegelen aan TOP/ID, maar vind haar dan nog wel wat alternatiever dan die twee waardoor het als geheel allemaal toch een net iets diverser gevoel geeft dan de twee platte popacts 'voor de jeugd'. Er is werkelijk nog geen enkele RW geweest waarbij er sprake was van drie rock/metalheadliners... tot nu. De verscheidenheid is echt ver zoek. Grappig bijna dat je probeert dat te betwisten.
Ik vind het ook wel grappig dat jij jouw mening als feit presenteert en een andere mening bijna lachwekkend afdoet. Voor beide argumenten valt natuurlijk wat te zeggen. De huidige headliners zijn inderdaad redelijk old-school, maar vind het ook wel bij RW passen. Ja, dat kan best wat frisser, maar hiermee hebben ze in ieder geval een redelijke garantie op goede kaartverkoop. Dat is de organisatie ook wat waard na 2 jaar amper omzet. Daarnaast weet RW vaak nog wel te verrassen met frisse sub-headliners of goede barn-headliners (om het even op de headliners te houden). In de mix, pakt het meestal goed uit. En ja, het ene jaar is dat iets meer bejaarden-rock dan het andere jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken