Zie niet in hoe ver de hits van Stromae precies reiken eerlijk gezegd, maar veel verder moet het dankje Brol-tournee waarbij ook Angèle al Noord-Amerika aan deed niet gaan.
In '23 Zal het alweer 4 jaar geleden zijn dat ze er stond. Pearl Jam mag er om de twee jaar staan en no one bats an eye hahaha.
Primavera moet zowat het eerste festival buiten de Benelux en Frankrijk zijn waar ze überhaupt staat. Tuurlijk staat ze onder die affiche. Lokale populariteit is niet evenredig met de rest van de wereld hoor, case in point Editors.
Vrij raar argument. Werchter is België, toch? Wat maakt het dan uit hoeveel data ze al elders heeft gespeeld? Doen we anders hetzelfde bij Oscar & The Wolf en Bazart - ook zij zijn trouwens al enkele maten te klein voor de hoeveelheid tickets die ze hier gaat verkopen.
Yep. En in 2020 ging ze énkel Dour doen. Argumentje Kensington die op elke foorfuif in Nederland staat, maar ook sub was op Pinkpop. Exclusiviteit is bij lokale artiesten iets minder belangrijk dan internationale denk ik. Zie ook waar Balthazar stond.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat omdát Pearl Jam er om de twee jaar mag staan, mag Angèle er 3x in 4 edities staan? Of dat 'no one bats an eye'? Je vindt het raar dat mensen Pearl Jam, een headliner met een eigen wens om elke tour op RW te staan, die altijd geweldig verkoopt, het feit dat ze tot de beste live-acts ter wereld behoren, de geschiedenis die ze met RW hebben, op Rock Werchter graag zien? Ik mis wat dat heeft te maken met Angèle?
En ja dat maakt wel uit of ze al ergens anders heeft gespeeld. Ze doet van tevoren al 4x Vorst en Sportpaleis. Wat is de meerwaarde voor een Angèle-fan van een RW-show dan nog? Dat fans uit andere landen, waar ze nooit komt, haar speciaal komen opzoeken? En je zegt het zelf, Angèle is nóg niet veel anders dan Bazart en Oscar & The Wolf, oftewel nog geen dance-afsluiter.
Ze is vooralsnog een beetje vergelijkbaar met Kensington in Nederland. Alleen omdat ze in het Frans zingt, maakt ze ook veel aanspraak in Frankrijk.
Kensington sub op Pinkpop? Vóór de grootste artiest ter aarde, Justin Bieber, rond wie de hele dag was gebouwd in 2017, al kwam Martin Garrix daar nog ná. Oftewel ze speelden tussen 7 en 8 op de mainstage, exact de spot die ik Angèle op dit moment zou geven op RW. En Kensington was in 2020 zeker geen sub op Pinkpop, stonden nota bene onder Nothing But Thieves op de poster.
Ze is geen Billie Eilish. Denk dat ze een vergelijkbare spot als Maneskin zou krijgen, ook al hebben die 7x zoveel maandelijkse streams als dat dan toch iets boeit, ergens in de vooravond op de main stage of afsluiter in de tent. Maar misschien iets hoger dan Maneskin, inderdaad puur omdat ze uit België komt.
Wie weet zit ik er volledig naast, en brengt dat nieuwe album haar naar hogere hoogtes. Op dit moment dance-afsluiter, in mijn ogen not a chance.