Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.122
Bon je wilt vergelijken met Stromae lets go.
1) Gelijkwaardig
2) Kan niet pijlen met het buitenland maar zie bij haar 3 nummers op spotify met 100mil streams
3) Ja en? Bands groeien wel vaker zo door op RW (Editors, Kol, etc)
4) Stromae stond er ook in 2014 op de openingsdag, dat geen volwaardige dag is.
5) Idem de Maestro
6) 3 keer Vorst in 2014 diezelfde Stromae.

Ben het voor het grootste gedeelte met je eens maar Stromae heeft wel meer dan 20 shows buiten Frankrijk en België gespeeld.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Correctie...ze heeft twee albums. Tweede dropt op 9 december en de eerste single is nu al een hit. Ik denk dat Angéle hier toch schromelijk onderschat wordt door sommigen. Die is zo hard gegroeid sinds 2018, zeker sinds de samenwerking met Dua Lipa. Het kind heeft echt wel een grote internationale fanbase opgebouwd, een paar miljoen volgers op Insta ( okay...zegt niks over muziek, maar toont aan hoe populair ze is), binnenkort een documentaire op Netflix.

Angéle zit in de lift en brengt pop die kwalitatief genoeg is om haar als headliner op die main stage te zien de komende jaren.


Het lijkt er sterk op dat dit topic vaak uit twee kampen bestaat. De laatste weken lees ik hier vooral kritiek over het gebrek aan vernieuwing in het bovensegment...en als er dan een nieuwe mogelijke headliner opduikt : Onwaardig!!

Ja, zo schiet het ook niet op he boys.
Het is geen album, het is een heruitgave/vervolg van het debuutalbum met 6 nieuwe nummers en orkestversie van één nummer. Oftewel krap 20 minuten aan (nieuwe) muziek. Ik hoef niet per sé een discussie over het woord, maar het is geen studioalbum. Lees Wikipedia, Rateyourmusic, AOTY erop na als je twijfelt. Dat tweede album komt in december.

En verder zei ik ook 'Ik zie het komende jaren best gebeuren', met betrekking tot dance afsluiter. Headliner moet natuurlijk nog wel wat voor gebeuren. Maar wie weet maakt ze een Stromae/Billie Eilish achtige wereldwijde doorbraak mee met dat album in december. Afgaande op "Bruxelles je t'aime" verwacht ik dat niet, maar dat kan voorbarig blijken.

Bon je wilt vergelijken met Stromae lets go.
1) Gelijkwaardig
2) Kan niet pijlen met het buitenland maar zie bij haar 3 nummers op spotify met 100mil streams
3) Ja en? Bands groeien wel vaker zo door op RW (Editors, Kol, etc)
4) Stromae stond er ook in 2014 op de openingsdag, dat geen volwaardige dag is.
5) Idem de Maestro
6) 3 keer Vorst in 2014 diezelfde Stromae.
In 2014 ontkwam je op tv, radio eigenlijk waar dan ook niet aan 'Papaoutai'. Ik denk dat iedereen (ook in Nederland) Stromae kende, dat geldt voor Angèle in de verste verte nog niet. D'r meest gedraaide nummer is een duet met Dua Lipa, één van 's werelds meest gestreamde artiesten, maar heeft het album Future Nostalgia niet eens gehaald, alleen de Franse (hoe zou dat nou komen) uitgave..
En ja als ze jaarlijks wil staan op RW, met nog een load aan concerten in enkel België en Frankrijk, be my guest. Maar in mijn ogen dan geen exclusieve, frisse boeking.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Mijn excuses voor de uitval.

No problemo.
Om inhoudelijk op het dansafsluiter in te gaan, ik zit in het kamp Ruben. In Nederland is ze (volgens mij) in ieder geval niet zo groot als Editors en Stromae toentertijd. In mijn ogen dus nog iets te vroeg. Al is alleen Nederland niet de graadmeter maar ik vermoed dat ze in de overige landen ook die status nóg niet heeft.

Ik zal me eens verder in haar muziek verdiepen
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Zo kan je natuurlijk alles in het belachelijke trekken, wacht ik doe mee.
Spring verkoopt ook 3 sportpaleizen uit.
Belangrijk detail verder: internationaal gezien boomt Angèle wel, in tegenstelling tot deze.
Volgens mij is de discussie wel vaker geweest dat het aantal keer uitverkopen van een bepaalde zaal niets zegt.
The War on Drugs heeft nu moeite om zijn zaal uit te verkopen, maar daar ze we het ook over eens dat zij als subheadliner
kunnen fungeren voor Pearl Jam.
Angele is internationaal gezien te onbekend om te kunnen headlinen. Wellicht over een paar jaar, maar nu nog niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Reden 1: Ze heeft 1 studioalbum
Reden 2: Ze heeft geen wereldwijde hits gehad zoals Stromae met 'Alors on danse', 'Papaoutai' of 'Formidable'
Reden 3: Ze stond er in 2018 én 2019 al
Reden 4: Op een Primavera Sound staat ze onder Jorja Smith, The Yeah Yeah Yeah's, Phoenix
Reden 5: Vooralsnog heeft ze volgens Setlist.fm nog geen 20 shows buiten Frankrijk of België gespeeld
Reden 6: Als je al 4x Vorst en 1x Sportpaleis doet, ben je toch ook verre van exclusief

Zie het in de toekomst best gebeuren hoor, maar je moet die plek wel verdienen natuurlijk. Ze heeft in mijn ogen toch echt nog lang niet de wereldwijde status zoals een Stromae dat in 2014 had hoor.
Zie niet in hoe ver de hits van Stromae precies reiken eerlijk gezegd, maar veel verder moet het dankje Brol-tournee waarbij ook Angèle al Noord-Amerika aan deed niet gaan.

In '23 Zal het alweer 4 jaar geleden zijn dat ze er stond. Pearl Jam mag er om de twee jaar staan en no one bats an eye hahaha.

Primavera moet zowat het eerste festival buiten de Benelux en Frankrijk zijn waar ze überhaupt staat. Tuurlijk staat ze onder die affiche. Lokale populariteit is niet evenredig met de rest van de wereld hoor, case in point Editors.

Vrij raar argument. Werchter is België, toch? Wat maakt het dan uit hoeveel data ze al elders heeft gespeeld? Doen we anders hetzelfde bij Oscar & The Wolf en Bazart - ook zij zijn trouwens al enkele maten te klein voor de hoeveelheid tickets die ze hier gaat verkopen.

Yep. En in 2020 ging ze énkel Dour doen. Argumentje Kensington die op elke foorfuif in Nederland staat, maar ook sub was op Pinkpop. Exclusiviteit is bij lokale artiesten iets minder belangrijk dan internationale denk ik. Zie ook waar Balthazar stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zie niet in hoe ver de hits van Stromae precies reiken eerlijk gezegd, maar veel verder moet het dankje Brol-tournee waarbij ook Angèle al Noord-Amerika aan deed niet gaan.

In '23 Zal het alweer 4 jaar geleden zijn dat ze er stond. Pearl Jam mag er om de twee jaar staan en no one bats an eye hahaha.

Primavera moet zowat het eerste festival buiten de Benelux en Frankrijk zijn waar ze überhaupt staat. Tuurlijk staat ze onder die affiche. Lokale populariteit is niet evenredig met de rest van de wereld hoor, case in point Editors.

Vrij raar argument. Werchter is België, toch? Wat maakt het dan uit hoeveel data ze al elders heeft gespeeld? Doen we anders hetzelfde bij Oscar & The Wolf en Bazart - ook zij zijn trouwens al enkele maten te klein voor de hoeveelheid tickets die ze hier gaat verkopen.

Yep. En in 2020 ging ze énkel Dour doen. Argumentje Kensington die op elke foorfuif in Nederland staat, maar ook sub was op Pinkpop. Exclusiviteit is bij lokale artiesten iets minder belangrijk dan internationale denk ik. Zie ook waar Balthazar stond.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat omdát Pearl Jam er om de twee jaar mag staan, mag Angèle er 3x in 4 edities staan? Of dat 'no one bats an eye'? Je vindt het raar dat mensen Pearl Jam, een headliner met een eigen wens om elke tour op RW te staan, die altijd geweldig verkoopt, het feit dat ze tot de beste live-acts ter wereld behoren, de geschiedenis die ze met RW hebben, op Rock Werchter graag zien? Ik mis wat dat heeft te maken met Angèle?

En ja dat maakt wel uit of ze al ergens anders heeft gespeeld. Ze doet van tevoren al 4x Vorst en Sportpaleis. Wat is de meerwaarde voor een Angèle-fan van een RW-show dan nog? Dat fans uit andere landen, waar ze nooit komt, haar speciaal komen opzoeken? En je zegt het zelf, Angèle is nóg niet veel anders dan Bazart en Oscar & The Wolf, oftewel nog geen dance-afsluiter.
Ze is vooralsnog een beetje vergelijkbaar met Kensington in Nederland. Alleen omdat ze in het Frans zingt, maakt ze ook veel aanspraak in Frankrijk.
Kensington sub op Pinkpop? Vóór de grootste artiest ter aarde, Justin Bieber, rond wie de hele dag was gebouwd in 2017, al kwam Martin Garrix daar nog ná. Oftewel ze speelden tussen 7 en 8 op de mainstage, exact de spot die ik Angèle op dit moment zou geven op RW. En Kensington was in 2020 zeker geen sub op Pinkpop, stonden nota bene onder Nothing But Thieves op de poster.

Ze is geen Billie Eilish. Denk dat ze een vergelijkbare spot als Maneskin zou krijgen, ook al hebben die 7x zoveel maandelijkse streams als dat dan toch iets boeit, ergens in de vooravond op de main stage of afsluiter in de tent. Maar misschien iets hoger dan Maneskin, inderdaad puur omdat ze uit België komt.

Wie weet zit ik er volledig naast, en brengt dat nieuwe album haar naar hogere hoogtes. Op dit moment dance-afsluiter, in mijn ogen not a chance.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Wie weet zit ik er volledig naast, en brengt dat nieuwe album haar naar hogere hoogtes. Op dit moment dance-afsluiter, in mijn ogen not a chance.
De rest van je post buiten beschouwing gelaten want dat is een wel/niet spel aan het worden, prik ik dit er effe tussen uit. Het gaat hem niet om dit jaar maar er wordt al gekeken naar RW23. Dus van dit moment is er geen sprake maar wat er tussen nu en dan ligt is 4 keer Vorst, 1 keer Sportpaleis en een show op Primavera en wie weet wat nog. Eerst zien hoe die zalen verkopen, maar als die evensnel gaan als de eerste... Dat is 65k!!! aan mensen dat ze gaan proberen, daar kan je niet naast kijken als RW zijnde. En zo iemand steek je zeker niet weg in de tent toch?
Afin op naar het RW23 topic!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dat is 65k!!! aan mensen dat ze gaan proberen, daar kan je niet naast kijken als RW zijnde. En zo iemand steek je zeker niet weg in de tent toch?
Afin op naar het RW23 topic!
Dit is het vooral, ja. Dat is zomaar eventjes een Koning Boudewijn stadion vol, plus nog eens een Vorst. Bizar gewoon dit. En dan nog te zeggen dat haar tweede album nog moet uitkomen. En die Netflix film.

Nuja, moet ze eerst nog maar eens al die tickets weten te verkopen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
@Yannick Geen idee waarom ik erop kom, verveling gok ik maar deze qoute van bijna een jaar geleden (30/11/2020) uit het RW21 topic...
Werchter gaat echt niet PJ, RHCP én Metallica laten headlinen hoor. Anderzijds brachten The Strokes geen kneit in het laatje natuurlijk.
Moest er even mee lachen. Krijg je er nog, gewoon omdat het kan, Imagine Dragons bij :LOL: .
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@Yannick Geen idee waarom ik erop kom, verveling gok ik maar deze qoute van bijna een jaar geleden (30/11/2020) uit het RW21 topic...

Moest er even mee lachen. Krijg je er nog, gewoon omdat het kan, Imagine Dragons bij :LOL: .
Haha, mooie vondst! Gezien het voorspellende talent van Yannick zal Angele geen dance afsluiter zijn op RW 2023 ;)
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
@Yannick Geen idee waarom ik erop kom, verveling gok ik maar deze qoute van bijna een jaar geleden (30/11/2020) uit het RW21 topic...

Moest er even mee lachen. Krijg je er nog, gewoon omdat het kan, Imagine Dragons bij :LOL: .
Stel je een worst case scenario voor. Plak daar nog Imagine Dragons bij.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
@Yannick Geen idee waarom ik erop kom, verveling gok ik maar deze qoute van bijna een jaar geleden (30/11/2020) uit het RW21 topic...

Moest er even mee lachen. Krijg je er nog, gewoon omdat het kan, Imagine Dragons bij :LOL: .
De Yannick mag nog zo'n voorspellingen doen. ?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Stel je een worst case scenario voor. Plak daar nog Imagine Dragons bij.
Vraag me nog steeds oprecht af hoe jij edities als 2010, 2011, 2012, 2015, 2016 en in mindere mate 2017 dan bent doorgekomen. Toen was de bovenkant echt niet heel anders dan deze editie. Niet raar ook, er staan dit jaar volkomen logische 'RW-namen'.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Vraag me nog steeds oprecht af hoe jij edities als 2010, 2011, 2012, 2015, 2016 en in mindere mate 2017 dan bent doorgekomen. Toen was de bovenkant echt niet heel anders dan deze editie. Niet raar ook, er staan dit jaar volkomen logische 'RW-namen'.
13 en 14 hebben inderdaad wel enkele parels met Depeche Mode, Blur, The National, Stromae, Bastille,...
Het zijn logische RW namen maar wat Matt zo graag heeft zit er onder denk ik, gelukkig moeten we dat nog allemaal krijgen! Nog een 90tal namen te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
13 en 14 hebben inderdaad wel enkele parels met Depeche Mode, Blur, The National, Stromae, Bastille,...
Het zijn logische RW namen maar wat Matt zo graag heeft zit er onder denk ik, gelukkig moeten we dat nog allemaal krijgen! Nog een 90tal namen te gaan
En plus als je al 10+ edities meedraait heb je het 4tal van dit jaar wel al gezien natuurlijk, vind ik voor mij persoonlijk nu in '22 wel jammer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken