Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Stromae en Editors in respectievelijk 14 en 16. Die spot mag best ook voor haar. Indien goed aangekleed kan dit eindelijk eens een pop dag worden de naam waardig.
Ben net voor corona in paleis 12 naar Angele gaan kijken maar is voor mij geen RW headliner , toch zeker niet op mainstage.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Ben net voor corona in paleis 12 naar Angele gaan kijken maar is voor mij geen RW headliner , toch zeker niet op mainstage.
Nogmaals what's in a name, waarom zou zij niet als '(dance)afsluiter' kunnen fungeren na een andere headliner?
Wat Editors en Stromae toen ook waren he.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Volgens mij is er iemand niet gaan kijken naar TOOL. Want los van de 13 kaar afwezigheid, was dit, na middenacht volledig in het duister, uiteraard dé show van die editie.
Het is inderdaad subjectief, maar ik geef je 100% gelijk. TOOL daar met 1 van de beste shows die ik ooit zag. Volledig omver geblazen. Hopelijk doen ze dat nog eens over in het sportpaleis dit voorjaar.
 
  • On fire
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Nogmaals what's in a name, waarom zou zij niet als '(dance)afsluiter' kunnen fungeren na een andere headliner?
Wat Editors en Stromae toen ook waren he.
Reden 1: Ze heeft 1 studioalbum
Reden 2: Ze heeft geen wereldwijde hits gehad zoals Stromae met 'Alors on danse', 'Papaoutai' of 'Formidable'
Reden 3: Ze stond er in 2018 én 2019 al
Reden 4: Op een Primavera Sound staat ze onder Jorja Smith, The Yeah Yeah Yeah's, Phoenix
Reden 5: Vooralsnog heeft ze volgens Setlist.fm nog geen 20 shows buiten Frankrijk of België gespeeld
Reden 6: Als je al 4x Vorst en 1x Sportpaleis doet, ben je toch ook verre van exclusief

Zie het in de toekomst best gebeuren hoor, maar je moet die plek wel verdienen natuurlijk. Ze heeft in mijn ogen toch echt nog lang niet de wereldwijde status zoals een Stromae dat in 2014 had hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
Reden 1: Ze heeft 1 studioalbum
Reden 2: Ze heeft geen wereldwijde hits gehad zoals Stromae met 'Alors on danse', 'Papaoutai' of 'Formidable'
Reden 3: Ze stond er in 2018 én 2019 al
Reden 4: Op een Primavera Sound staat ze onder Jorja Smith, The Yeah Yeah Yeah's, Phoenix
Reden 5: Vooralsnog heeft ze volgens Setlist.fm nog geen 20 shows buiten Frankrijk of België gespeeld
Reden 6: Als je al 4x Vorst en 1x Sportpaleis doet, ben je toch ook verre van exclusief

Zie het in de toekomst best gebeuren hoor, maar je moet die plek wel verdienen natuurlijk. Ze heeft in mijn ogen toch echt nog lang niet de wereldwijde status zoals een Stromae dat in 2014 had hoor.

Correctie...ze heeft twee albums. Tweede dropt op 9 december en de eerste single is nu al een hit. Ik denk dat Angéle hier toch schromelijk onderschat wordt door sommigen. Die is zo hard gegroeid sinds 2018, zeker sinds de samenwerking met Dua Lipa. Het kind heeft echt wel een grote internationale fanbase opgebouwd, een paar miljoen volgers op Insta ( okay...zegt niks over muziek, maar toont aan hoe populair ze is), binnenkort een documentaire op Netflix.

Angéle zit in de lift en brengt pop die kwalitatief genoeg is om haar als headliner op die main stage te zien de komende jaren.


Het lijkt er sterk op dat dit topic vaak uit twee kampen bestaat. De laatste weken lees ik hier vooral kritiek over het gebrek aan vernieuwing in het bovensegment...en als er dan een nieuwe mogelijke headliner opduikt : Onwaardig!!

Ja, zo schiet het ook niet op he boys.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik vind Taylor Swift, Billie, Dua Lipa, Lorde op dit moment meer headliner. Maar dat kan aan mij liggen
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik heb wat nummers van haar opgezocht, maar ik heb serieus nog nooit 1 nummer van haar (op de radio) gehoord eerlijk gezegd.
Is er nog een verschil tussen Belgie en Nederland?
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
423
Of ze nou wel of niet afsluit. Ik heb tijdens de pandemie blijkbaar onder een steen gelegen.
Bedankt voor de tip! Ik ga eens wat meer Angèle luisteren ;)

P.S. Ik zie het ook (nog) niet gebeuren als afsluiter
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Of ze nou wel of niet afsluit. Ik heb tijdens de pandemie blijkbaar onder een steen gelegen.
Bedankt voor de tip! Ik ga eens wat meer Angèle luisteren ;)

P.S. Ik zie het ook (nog) niet gebeuren als afsluiter
Ook Nederlands?
Ik vermoed dat ze populairder in Belgie is dan in Nederland
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
Ik vind Taylor Swift, Billie, Dua Lipa, Lorde op dit moment meer headliner. Maar dat kan aan mij liggen

Nee, daar volg ik je wel in. Ze hadden in het geval van Billie, Dua Lipa en Taylor Swift jaren geleden al de ballen moeten hebben om die op main Werchter te zetten en niet op een aparte Boutique.

En ja, een deel van het vaste Rock Werchter publiek gaat mekkeren als je een Swift of een Eilish een headliner spot geeft, maar je moet als major gewoon durven die sprong wagen. Zeker in het geval van Billie proberen weg te zetten op Boutique hebben ze indertijd een grote fout gemaakt, die hadden ze gewoon op de vierdaagse als headliner moeten zetten. Die was toen al groot genoeg qua status, de komende jaren is er echt geen excuus meer om een tourende Eilish niet in de headliner spot te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Reden 1: Ze heeft 1 studioalbum
Reden 2: Ze heeft geen wereldwijde hits gehad zoals Stromae met 'Alors on danse', 'Papaoutai' of 'Formidable'
Reden 3: Ze stond er in 2018 én 2019 al
Reden 4: Op een Primavera Sound staat ze onder Jorja Smith, The Yeah Yeah Yeah's, Phoenix
Reden 5: Vooralsnog heeft ze volgens Setlist.fm nog geen 20 shows buiten Frankrijk of België gespeeld
Reden 6: Als je al 4x Vorst en 1x Sportpaleis doet, ben je toch ook verre van exclusief

Zie het in de toekomst best gebeuren hoor, maar je moet die plek wel verdienen natuurlijk. Ze heeft in mijn ogen toch echt nog lang niet de wereldwijde status zoals een Stromae dat in 2014 had hoor.
Bon je wilt vergelijken met Stromae lets go.
1) Gelijkwaardig
2) Kan niet pijlen met het buitenland maar zie bij haar 3 nummers op spotify met 100mil streams
3) Ja en? Bands groeien wel vaker zo door op RW (Editors, Kol, etc)
4) Stromae stond er ook in 2014 op de openingsdag, dat geen volwaardige dag is.
5) Idem de Maestro
6) 3 keer Vorst in 2014 diezelfde Stromae.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken