Sport algemeen

Gelukkig maakt hij het naar omstandigheden goed. Dat hij zelf naar de ambulance kon wandelen, is alvast een positief teken. Voor teamgenoten - zeker diegene die er in 2021 ook bij waren - en familie wel een heel groot schrikmoment. Hopelijk betekent dit niet het einde van zijn carrière voor hem.
Nouja, ik zou er wel goed over nadenken als ik hem was. Het is natuurlijk zijn eigen keuze, maar misschien is het op zijn leeftijd en in deze fase van zijn carriére misschien toch verstandiger om je er bij neer te leggen.

Zelfs als Feyenoorder altijd fan van deze man geweest.

Vind het oprecht jammer wel. Nu ben ik meer fan dan van Persie als voetballer dan als trainer. Maar ik vond hem toch wel ontwikkeling doormaken. En gewoon netjes een 2e plek behaald. Allemaal leuk en aardig als we straks misschien beter voetballen, maar ik zie ons PSV niet in halen, en geen garrantie dat we weer 2e worden. Ga er maar aan staan. Ik vind het geen top moment om dit nu te doen.
Als je het doet, is nu juist wel het beste moment i.p.v. weer 10 speeldagen van de nieuwe competitie af te wachten.
Zonder de naam Van Persie was een andere trainer al lang ontslagen.
De nieuwe directie doet wat voorgaande nagelaten heeft maar zal zich er niet populair mee maken.
Of het goed uitdraait, is uiteraard af te wachten.

• Leuk
Waarderingen: Ploegie en Jamel
Ik ben er niet heel rouwig om als Feyenoord supporter dat van Persie weggaat. Heel blij dat hij het voor elkaar heeft gekregen om 2e te worden, afgelopen seizoen. Maar heb me toch behoorlijk geergerd aan bepaalde keuzes, uitlatingen, manier van spelen, manier van communiceren en dat gedoe rondom die aanvoerdersband. Ik ben in ieder geval nogsteeds niet overtuigd of RvP het uberhaupt in zich heeft om hoofdtrainer te worden van een topclub. RvP blijft natuurlijk wel gewoon een held en een Feyenoord speler van de buitencatogorie.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Ploegie, B0G5 en Jamel
Vind het oprecht jammer wel. Nu ben ik meer fan dan van Persie als voetballer dan als trainer. Maar ik vond hem toch wel ontwikkeling doormaken. En gewoon netjes een 2e plek behaald. Allemaal leuk en aardig als we straks misschien beter voetballen, maar ik zie ons PSV niet in halen, en geen garrantie dat we weer 2e worden. Ga er maar aan staan. Ik vind het geen top moment om dit nu te doen.
Ik vind het ook oprecht jammer. Ben ook niet bepaald in juichstemming, want ik heb altijd een zwak gehad en gehouden voor Van Persie. Maar ik denk wel dat het de juiste beslissing is. De resultaten, het vertoonde spel, de uitblijvende progressie in die twee zaken, de relatie met diverse spelers en de fitheid van de selectie... Het zijn al met al teveel minnetjes om hem te handhaven als je ambitie hebt. En zoals @B0G5 al zegt: nu is dan wel het moment om in te grijpen als je niet 100% overtuigd bent van of hij het aantoonbaar beter kan gaan doen, komend seizoen.

Heel erg benieuwd wie nu zijn opvolger gaat worden! Ik ben zelf gecharmeerd van Wouter Vrancken, die het al bij diverse Belgische clubs geweldig heeft gedaan. Met natuurlijk die 3e plaats met St Truiden van afgelopen seizoen en de beker van België met destijds tweedeklasser KV Mechelen in 2019. Hij is ook vrij, omdat hij een uitdaging in het buitenland zoekt. Zou me niets verbazen als Dévy Rigaux bij hem uit is gekomen.

Ook uit België valt de naam Sebastien Pocognoli, die ook vrij is na zijn ontslag bij AC Monaco. Jonge, veelbelovende trainer die het bij Union geweldig heeft gedaan.

Telegraaf-journalist Valentijn Driessen noemde vanavond de naam van Oliver Glasner, de Oostenrijkse succescoach die ook op zoek is naar een nieuwe uitdaging, nadat hij bij Crystal Palace is vertrokken. Maar ik denk zelf dat die naam wel een beetje te ambitieus is voor een club als Feyenoord.

Verder zullen de namen van Nederlandse trainers als Dick Schreuder, Pascal Jansen en Mark van Bommel ook wel weer gaan vallen.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Davidd
Als je het doet, is nu juist wel het beste moment i.p.v. weer 10 speeldagen van de nieuwe competitie af te wachten.
Zonder de naam Van Persie was een andere trainer al lang ontslagen.
De nieuwe directie doet wat voorgaande nagelaten heeft maar zal zich er niet populair mee maken.
Of het goed uitdraait, is uiteraard af te wachten.
ik vind het ergens een bepaalde arrogantie hebben die niet bij Feyenoord past (is meer iets voor onze vrienden in Amsterdam).

Natuurlijk was het voetbal soms slecht, maar ik vind ons ook geen selectie hebben om meer te verwachten. Een tweede plaats is gewoon prima als je naar de concurrentie kijkt. Hebben we de 2e beste selectie van NL? Ik durf het echt te betwijfelen.

En ik zag echt ontwikkeling in de coach door hulp te zoeken in advocaat en dergelijke. Sommige vinden dat een zwakte maar ik niet. Als voetballer heeft van Persie ook echt fouten gemaakt in zijn carriere, en als trainer ook. En ik vind het jammer dat hij met die ervaring niet door kan gaan.

Dan ben ik toch heel benieuwd welke ontwikkeling je bij hem gezien hebt. Was het seizoen erg goed begonnen en ging daarna juist achteruit. Gemiddeld aantal punten laag tweede seizoenshelft beduidend lager.

Tactisch 0 variatie of verrassingen, op 2 of 3 wedstrijden na wisten spelers niet wat ze moesten doen, dodelijk saai voetbal zonder resultaat of progressie, geen enkele speler noemenswaardig beter gemaakt, meerdere spelers weggejaagd.
Spelers aan blessures geholpen door ze over te belasten (o.a. Read, Steijn, Smal, Bos)

1e ronde van de beker uitgeschakeld en in Europa League niet eens de poulefase overleefd. En dat met een zeer degelijke selectie (stuk of 15 internationals). PSV had je waarschijnlijk niet van het kampioenschap kunnen halen maar met de hakken over de sloot tweede worden vooral omdat de rest het laat afweten is veel te mager (qua punten).

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Toch bekruipt mij het gevoel van nieuwkomers binnen de club die ineens een stempel willen drukken en een icoon de deur wijzen. Een icoon dat zeker niet geweldig was vorig seizoen, maar dat kan je ook moeilijk verwachten van een trainer met weinig ervaring. Verder heeft Van Persie wel gewoon CL binnengehaald en op het eind van het seizoen toch ook wel, al dan niet met behulp van Dick, een bepaalde volwassenheid getoond. Bijvoorbeeld tegen NEC zorgde Feyenoord er wél voor dat het geen kamikazepot werd.

Misschien ben ik ook gewoon iets te veel getraumatiseerd door de koers die Ajax volgde na het vertrek van Overmars, Ten Hag en het ongekende dieptepunt Mislintat.

Toch bekruipt mij het gevoel van nieuwkomers binnen de club die ineens een stempel willen drukken en een icoon de deur wijzen. Een icoon dat zeker niet geweldig was vorig seizoen, maar dat kan je ook moeilijk verwachten van een trainer met weinig ervaring. Verder heeft Van Persie wel gewoon CL binnengehaald en op het eind van het seizoen toch ook wel, al dan niet met behulp van Dick, een bepaalde volwassenheid getoond. Bijvoorbeeld tegen NEC zorgde Feyenoord er wél voor dat het geen kamikazepot werd.

Misschien ben ik ook gewoon iets te veel getraumatiseerd door de koers die Ajax volgde na het vertrek van Overmars, Ten Hag en het ongekende dieptepunt Mislintat.
Van Persie had natuurlijk nooit aangesteld moeten worden. Dat wordt nu rechtgetrokken.

Neemt niet weg dat ik denk dat het een goede trainer kan worden. In het begin waren de intenties van zijn spel positief. Maar het overbrengen op spelers lukt hem nog niet een überhaupt lijkt die nog veel te moeten leren in omgang met spelers.

Maar goed het kan ook een Jaap Stam worden. Zijn spelintenties waren ook positief maar heeft het ook niet weten over te brengen.

• Leuk
Waarderingen: B0G5

Users who are viewing this thread