Vind het oprecht jammer wel. Nu ben ik meer fan dan van Persie als voetballer dan als trainer. Maar ik vond hem toch wel ontwikkeling doormaken. En gewoon netjes een 2e plek behaald. Allemaal leuk en aardig als we straks misschien beter voetballen, maar ik zie ons PSV niet in halen, en geen garrantie dat we weer 2e worden. Ga er maar aan staan. Ik vind het geen top moment om dit nu te doen.
Ik vind het ook oprecht jammer. Ben ook niet bepaald in juichstemming, want ik heb altijd een zwak gehad en gehouden voor Van Persie. Maar ik denk wel dat het de juiste beslissing is. De resultaten, het vertoonde spel, de uitblijvende progressie in die twee zaken, de relatie met diverse spelers en de fitheid van de selectie... Het zijn al met al teveel minnetjes om hem te handhaven als je ambitie hebt. En zoals
@B0G5 al zegt: nu is dan wel het moment om in te grijpen als je niet 100% overtuigd bent van of hij het aantoonbaar beter kan gaan doen, komend seizoen.
Heel erg benieuwd wie nu zijn opvolger gaat worden! Ik ben zelf gecharmeerd van Wouter Vrancken, die het al bij diverse Belgische clubs geweldig heeft gedaan. Met natuurlijk die 3e plaats met St Truiden van afgelopen seizoen en de beker van België met destijds tweedeklasser KV Mechelen in 2019. Hij is ook vrij, omdat hij een uitdaging in het buitenland zoekt. Zou me niets verbazen als Dévy Rigaux bij hem uit is gekomen.
Ook uit België valt de naam Sebastien Pocognoli, die ook vrij is na zijn ontslag bij AC Monaco. Jonge, veelbelovende trainer die het bij Union geweldig heeft gedaan.
Telegraaf-journalist Valentijn Driessen noemde vanavond de naam van Oliver Glasner, de Oostenrijkse succescoach die ook op zoek is naar een nieuwe uitdaging, nadat hij bij Crystal Palace is vertrokken. Maar ik denk zelf dat die naam wel een beetje te ambitieus is voor een club als Feyenoord.
Verder zullen de namen van Nederlandse trainers als Dick Schreuder, Pascal Jansen en Mark van Bommel ook wel weer gaan vallen.