Van Persie ontslaan is naar mijn mening de enige juiste keuze. Je hebt nu een sterke AD en een ambitieuze en bewezen TD binnengehaald en maakt nu hopelijk een einde aan het eindeloze handen boven het hoofd houden van de afgelopen jaren; Te Kloese wilde RVP niet wegsturen want "twee trainers op rij ontslaan ziet er slecht uit", puur eigenbelang. Zie ook de reactie van Advocaat weer gisteren, dat het een belachelijke keuze is, Rigaux een 'mannetje van 38' en een veredelde de hoofdscout noemen enzovoorts.
Feyenoord is een club waar te veel mensen met eigenbelang zitten/zaten op alle bestuurslagen; de RVC, Te Kloese; RVP is als een soort tussenweg gekomen omdat de RVC en de VVF er niet uitkwamen na Priske. Daar kan RVP natuurlijk niets aan doen en is in die zin ook een slachtoffer van het vorige bestuur, maar hij heeft afgelopen seizoen helaas niet kunnen laten zien genoeg kwaliteiten en nauwelijks groei te laten zien; ruzie met spelers (Timber, Bijlow, Steijn), aanvoerdersband kwestie, Sterling/Deijl/St. Juste op zijn voorspraak (vreemde aankopen naar mijn mening), geen een top wedstrijd gewonnen, tactisch niet overtuigend, fans afvallen op TV, wisselingen op de vleugels, blessures Read/Smal/Bos/Steijn. Het feit dat Advocaat hem moet komen helpen om met afbraakvoetbal plek 2 veilig te stellen vind ik ronduit bizar, had echt gehoopt dat we daar na Arne Slot definitief afscheid van hadden genomen. Alles om RVP te laten slagen, maar een club van Feyenoord is geen stageplek.
Qua timing met het aankomende WK is dit ook perfect; CL geld is binnengehaald (waarvoor bedankt Robin!), voorbereiding begint over 3 weken dus er is nu tijd om een trainer te zoeken, waarvan de eerst genoemde namen mij al enthousiast maken, maar dat is altijd afwachten natuurlijk. Rigaux heeft nog een zware kluif met alle spelers die verkocht zullen moeten worden, maar hoop erop dat hij samen met een nieuwe trainer een goede en frisse start aan het 'nieuwe' Feyenoord kan geven. Inclusief aankoop van het Stadion en hopelijke uitkoop van de VVF.