Rock Werchter 2015 - Geruchten

Lekker makkelijk weer, alles afkraken. Te veel hetzelfde doen was niet goed, dit ook niet, het begint er toch sterk op te lijken dat wanneer je je hoofd boven het maaiveld steekt je het eigenlijk alleen maar verkeerd kan doen. Geef die gasten een kans om te laten zien wat ze in hun mars hebben eind juni

Ik wil niet al te veel haten, maar als ik ooit nog eens "Mumford & Sons" en "hoofd boven maaiveld uitsteken" samen in één zin hoor, ga ik gillen

Lekker makkelijk weer, alles afkraken. Te veel hetzelfde doen was niet goed, dit ook niet, het begint er toch sterk op te lijken dat wanneer je je hoofd boven het maaiveld steekt je het eigenlijk alleen maar verkeerd kan doen. Geef die gasten een kans om te laten zien wat ze in hun mars hebben eind juni

Over de vorige albums zou je mij niet horen klagen hoor van Mumford and Sons, vond dat wel prima muziek. Maar dit... Nee sorry hoor. Snap echt niet waarom ze deze weg zijn ingeslagen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pim wrote:</div>

Ik wil niet al te veel haten, maar als ik ooit nog eens “Mumford & Sons” en “hoofd boven maaiveld uitsteken” samen in één zin hoor, ga ik gillen

Haha +1. Snap ook niet dat je kan zeggen dat ze hun hoofd boven het maaiveld uitsteken na het horen van Believe. Zo kan je ook zeggen dat bands als Kodaline, Coldplay en Kings of Leon dat doen namelijk, Believe heeft verdomd veel weg van een kruising tussen die drie namen. Schrikbarend.

Het is toch ook gewoon kut.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Pim wrote:</div>

Ik wil niet al te veel haten, maar als ik ooit nog eens “Mumford & Sons” en “hoofd boven maaiveld uitsteken” samen in één zin hoor, ga ik gillen

Haha +1. Snap ook niet dat je kan zeggen dat ze hun hoofd boven het maaiveld uitsteken na het horen van Believe. Zo kan je ook zeggen dat bands als Kodaline, Coldplay en Kings of Leon dat doen namelijk, Believe heeft verdomd veel weg van een kruising tussen die drie namen. Schrikbarend.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaiveldcultuur

Heeft niks te maken met of het vernieuwend is of wat dan ook. Ik zeg alleen dat het makkelijk is om van achter je computer te klagen over van alles terwijl je het zelf niet beter kan. Jullie vinden het kut, maar dan is jullie smaak anders, prima dat kan, maar ik hoor ook goede verhalen.

Ik moet zeggen dat die nieuwe single van M&S idd niet veel bijzonders is maar kan niet anders zeggen dat ik iig blij ben dat die banjo's de deur uit zijn gegaan.

Heeft niks te maken met of het vernieuwend is of wat dan ook. Ik zeg alleen dat het makkelijk is om van achter je computer te klagen over van alles terwijl je het zelf niet beter kan. Jullie vinden het kut, maar dan is jullie smaak anders, prima dat kan, maar ik hoor ook goede verhalen.

De term maaiveldcultuur verwijst naar het verschijnsel dat alles wat boven het gemiddelde uitsteekt kort wordt gehouden. Men bedoelt hiermee dat mensen worden afgestraft voor of geremd in het ontplooien van talenten omdat ze meer talent hebben dan gemiddeld.

Als je dit toepasselijk vindt op die nieuwe single van Mumford & Sons heb je echt totaal geen verstand van muziek. Maar goed, je mag het best een goed nummer vinden.

Ik vind het geen top nummer, maar dit is het eerste nummer wat ze vrij geven, wie weet wat de rest nog te bieden heeft. Ik vind het in ieder geval niet slecht.

Ik vind het geen top nummer, maar dit is het eerste nummer wat ze vrij geven, wie weet wat de rest nog te bieden heeft. Ik vind het in ieder geval niet slecht.

inderdaad. Jullie moeten niet vergeten dat de eerste single van een album altijd een liedje is dat makkelijk in het gehoor ligt en vaak gericht is om het geld binnen te harken (denk bijvoorbeeld aan 'a sky full of stars' van coldplay). Ik wacht het album af voordat ik conclusies trek.

Zo, Mumford & Sons gaat van banjo-getwangel naar een tweedehandse Coldplay. Moet dit echt?

YES!!! ik hoopte heel erg dat coldplay er zou staan dus met een tweedehands Coldplay ben ik hartstikke tevreden :wink:

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>

inderdaad. Jullie moeten niet vergeten dat de eerste single van een album altijd een liedje is dat makkelijk in het gehoor ligt en vaak gericht is om het geld binnen te harken (denk bijvoorbeeld aan ‘a sky full of stars’ van coldplay). Ik wacht het album af voordat ik conclusies trek.

Het probleem is dat dat nummer allesbehalve catchy is. Ze hebben er de song vergeten instoppen. Als je als een stadiumband wilt gedragen zorg er dan tenminste voor dat je ubercatchy songs hebt. Kan je het nu uit het hoofd nog iets herrinneren van de melodie?

Coldplay vind ik al een album of twee de moeite niet meer, Mumford & Sons ben ik ook al een tijdje beu, maar dit nummer is net zo goed als dat het verschrikkelijk is, de intro slaat nergens op, maar vanaf het midden wordt niet goed, maar 'minder-meh'. Ik ben er nog niet helemaal uit :p

Ben toch benieuwd naar het nieuwe album, want die moet gaan bepalen of ik nog de moeite ga nemen om ze te zien op Werchter. Nu staat er nog een dikke streep door hun naam.

Coldplay vind ik al een album of twee de moeite niet meer, Mumford & Sons ben ik ook al een tijdje beu, maar dit nummer is net zo goed als dat het verschrikkelijk is, de intro slaat nergens op, maar vanaf het midden wordt niet goed, maar ‘minder-meh’. Ik ben er nog niet helemaal uit :p

Ben toch benieuwd naar het nieuwe album, want die moet gaan bepalen of ik nog de moeite ga nemen om ze te zien op Werchter. Nu staat er nog een dikke streep door hun naam.

Ik vond de eerste 2 coldplay albums fantastisch, maar van mij hadden ze 10 jaar geleden mogen stoppen met muziek maken / bestaan. En ik ben bang dat diezelfde ergernis nu ook over is gewaaid naar Mumford and Sons

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Bobbin wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Pim wrote:</div>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaiveldcultuur

Dude. Die gasten verdienen geld als water met hun muziek en presenteren Believe aan de hele wereld. Maar niemand mag er iets over zeggen 'omdat ze het zelf niet beter kunnen'. Vind ik een vrij belachelijke opmerking. Ik wil het die Marcus ook wel recht in z'n smoel zeggen hoor, hij komt alleen nooit langs in Zeist. Regel jij een date voor mij?

Gelukkig zal er vrijdag ook genoeg te doen zijn in de Klub C en The Barn. Want Mumford en zijn zonen hoef ik niet te zien, ik heb zo'n gevoel dat het album daar geen verandering in gaat brengen.

Ergens ben ik erg blij dat Mumford & Sons de vrijdag headlines. Roisin Murphy zal namelijk rond die tijd ook wel een spot hebben in de KluBC of Barn en idem voor Alt-J en Ben Howard, die ik alledrie niet wil missen en mooi meegenomen is dat de acts in KluBC en de Barn meestal perfect alterneren. Ik heb Roisin in 2008 moeten laten schieten voor Radiohead (mijn favoriete band dus dat was geen straf), dus zoals het er nu maar uitziet dit jaar geen moeilijke dilemma's op de vrijdagavond.

Een aantal toffe dance acts zijn wel nog welkom, iets na de Foo's op donderdag en wellicht op vrijdag Pharell - M&S - danceact en zondag na Muse iets om de wei geleidelijk te laten leeglo

Zo, is het gezeik over het nieuwe nr van M&S voorbij? De een vind het leuk, de andere niet. Smaken verschillen (gelukkig wel)

Kunnen we het weer hebben over de invulling van het overige programma zoals Jasper probeert.

Ik hoop vooral dat er vrijdag rondom M&S en Pharrel nog iets bij komt. Een Disclosure om de dag af te sluiten bv.

Kunnen we het weer hebben over de invulling van het overige programma zoals Jasper probeert.

Cool cool.

Band of Skulls, Royal Republic, The Wombats (ja opnieuw, maar komen met nieuw album), Echosmith, Limp Bizkit, CHVRCHES, The Head and The Heart, The Strokes, Catfish and The Bottlemen, Therapy?, Kaiser Chiefs.

Genoeg namen die ik nog eens hoop te zien, of die misschien nog kunnen

zou het niet kunnen dat op de vrijdag bijvoorbeeld the black keys als sub komen voor munford and sons en erna pharrel?
Als Pharrel voor munford and sons staat, hoop ik dat Fatboy slim als dance act komt (als er dan nog een dance act komt)

Users who are viewing this thread