Rock Werchter 2015 - Geruchten

maar ik zie net dat ze midden juni in US dus dat wordt moeilijk, hopelijk dan op PKP.

Brand New zie ik dan nog eerder op iets als Fortarock of GMM staan dan Werchter eigenlijk. BKS zou ook kunnen. Maar Brand New is totaal niet bekend in Europa.

Patti Smith! Shit man, wat een naam! Super onvervalste artieste! Enkel jammer dat ze op de donderdag staat, die dag staat al vol namen die ik wil zien. Had bijvoorbeeld beter op vrijdag gepast, daar kan wel nog wat kwalitatiefs bij.

Ook blij met Other Lives. En uiteraard met The Vaccines. Altijd goed. Gabriel Rios heeft dit wel verdiend na zijn schitterend nieuwe album, eerste keer sinds 2007 trouwens.

Red Fang is tegen de tijd van Rock Werchter in Europa, ik hoop dat zij komen. Eerlijk gezegd dat er te weining echte Rock op het affiche staat nu.

Red Fang is tegen de tijd van Rock Werchter in Europa, ik hoop dat zij komen. Eerlijk gezegd dat er te weining echte Rock op het affiche staat nu.

Groot gelijk, dit zou een fantastische toevoeging zijn!

En voor mij mag ook Mogwai komen, Rock Werchter past zo in hun tourschema!

Toch wel raar dat Patti Smith en Elbow (grootste namen recent aangekondigd, buiten Mumford&Sons) op de uitverkochte donderdag gezet zijn. Zij gaan het meeste volk lokken naar het festival, maar als die fans kijken naar de website, dan zien ze: "donderdag uitverkocht".

Werchter heeft echt nog zo'n naam nodig. Enter Shikari vind ik persoonlijk een rock/metal act van niks dus hoop nog wel op 2 goede toevoegingen :D

Toch wel raar dat Patti Smith en Elbow (grootste namen recent aangekondigd, buiten Mumford&Sons) op de uitverkochte donderdag gezet zijn. Zij gaan het meeste volk lokken naar het festival, maar als die fans kijken naar de website, dan zien ze: “donderdag uitverkocht”.

Het publiek dat voor M&S en Pharrell komt zal denk ik erg verschillen van het publiek dat al op de donderdag komt. Je kan ze wel op vrijdag zetten, maar denk dat de ontvangst een stuk minder is. Op de vrijdag komt er denk ik nog een wat grotere popact bij voor Mumford & Sons. Iets als Paolo Nutini ofzo, dan verkoopt die dag ook wel uit

Patti Smith was natuurlijk ook al geboekt door Down The Rabbit Hole en zal ongetwijfeld ook geboekt zijn voor Glastonbury dat weekend. Met als gevolg dat je zo'n mooie naam op de donderdag moet zetten. ;)

James Bay, Years & Years, Hot Chip, Elbow, Jungle; allemaal acts die waarschijnlijk een plekje op Glastonbury hebben, denk ik.

Hoeveel namen gaan er nog op het affiche passen? Een stuk of 20?
'Total line-up usually is around 75-80 and we have 51 now.'
Dit reageerde ze op iemand op Twitter. Dus als we er vanuit gaan dat ze dat dit jaar weer doen nog 25/30 namen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">boudewijnmusters wrote:</div>
Hoeveel namen gaan er nog op het affiche passen? Een stuk of 20?

‘Total line-up usually is around 75-80 and we have 51 now.’
Dit reageerde ze op iemand op Twitter. Dus als we er vanuit gaan dat ze dat dit jaar weer doen nog 25/30 namen.

We zitten ondertussen aan 57 namen, dus een stuk of 20 klopt wel dan.

Ben ik overigens de enige die denkt dat Pharrell Williams misschien niet de dagafsluiter van vrijdag is? Ik heb namelijk enkele van zijn livesets opgezocht, en ik vind er eigenlijk maar weinig 'party' aan in vergelijking met voorgaande live-afsluiters als Stromae, Black Eyed Peas en Arsenal.

Bovendien staat Pharrell elders vaak als sub geprogrammeerd. Misschien dat Pharrell gewoon als coheadliner voor M&S speelt, en dat er nog een dance-act na komt? We zitten bvb nog met Deadmau5 en Disclosure (die ik groot genoeg acht voor main stage) in de buurt, en die niet echt andere Belgische festivals hebben om te passeren.

In mijn ogen moet er nog flink wat namen als Disclosure, Boys Noize, Netsky of Gesaffelstein komen! Die hoop heb ik ook.

Ben ik overigens de enige die denkt dat Pharrell Williams misschien niet de dagafsluiter van vrijdag is? Ik heb namelijk enkele van zijn livesets opgezocht, en ik vind er eigenlijk maar weinig ‘party’ aan in vergelijking met voorgaande live-afsluiters als Stromae, Black Eyed Peas en Arsenal.

Bovendien staat Pharrell elders vaak als sub geprogrammeerd. Misschien dat Pharrell gewoon als coheadliner voor M&S speelt, en dat er nog een dance-act na komt? We zitten bvb nog met Deadmau5 en Disclosure (die ik groot genoeg acht voor main stage) in de buurt, en die niet echt andere Belgische festivals hebben om te passeren.

Ik heb nog niet in die richting gedacht, maar dat zou inderdaad zeer goed kunnen.

Waarom heb ik nog niet in die richting gedacht? Omdat die bron van Festileaks beweert dat Pharrell de party-act is. Maar ondertussen mag toch stilaan duidelijk zijn dat die bron niets waard is (helaas). Faith No More staat op Graspop, Underworld wordt ook onwaarschijnlijk, en dan dat verhaal over "verjonging"... Kijk naar de headliners, kijk naar de grote dance-acts, kijk naar Counting Crows, Patti Smith, Noel Gallagher, Archive, Ben Harper... zeker geen verjonging te merken (en gelukkig maar, voor de duidelijkheid, ik ben zeer blij dat Werchter de mix tussen gevestigde waarden en opkomend talent behoudt).

Ben ik overigens de enige die denkt dat Pharrell Williams misschien niet de dagafsluiter van vrijdag is? Ik heb namelijk enkele van zijn livesets opgezocht, en ik vind er eigenlijk maar weinig ‘party’ aan in vergelijking met voorgaande live-afsluiters als Stromae, Black Eyed Peas en Arsenal.

Er zit wel iets in eigenlijk. Een Disclosure dat afsluit na Mumford and Sons, waarom ook niet! Ik acht de kans niet geheel groot meer eerlijk gezegd, al zou het wel een goede naam zijn om op het einde nog mee uit te pakken. Slim gezien bedoel ik dan, om gewoon een grote naam (die er wel niet voor zorgt dat het direct uitverkoopt, maar wel positieve reacties zal krijgen) tot het laatst te bewaren.

Ik verwacht nog wel een grote naam voor de vrijdag, maar niet na M&S en Pharell, maar ervoor. Ik denk dat bijv. Paolo Nutini - M&S - Pharell eerder gaat gebeuren dat bijv. Pharell - M&S - Disclosure

benieuwd naar de indeling van de line-up, vrees zeker voor donderdag enkele goeie namen niet te kunnen zien
hopelijk valt de tijdsindeling wat mee

laat de nieuwe namen maar komen, er mag wat mij betreft toch nog iets meer rock bijkomen genre Royal Blood
en Eagles of Death Metal hoop ik dat de schuur ook zeker achter de hand houdt om aan te kondigen

FFS (Franz Ferdinand & Sparks) komen niet. Ze staan op woensdag 24 juni in de AB. Raar, zo'n dag voor Rock Werchter begint.

Users who are viewing this thread