Rock Werchter 2015 - Geruchten

Hebben al aangekondigd dat er geen Belgische festivaldata meer bijkomen.

Toch wel gek als zogezegd huisband van Werchter dat ze daar op hun jubileum niet staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Toch wel gek als zogezegd huisband van Werchter dat ze daar op hun jubileum niet staan.

Ik denk dat het te maken heeft met die kleinere festivals. Je kan moeilijk een sub (of Barnheadliner) gaan boeken die je in Belgie op 5 andere locaties eveneens kan zien, en dan nog goedkoper. Bij de vorige Werchterpassages van dEUS hing er altijd meer exclusiviteit rond (in 2008 enige Belgische festival, in 2012 1 vd 3 Belgische shows dat jaar).

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

Ik denk dat het te maken heeft met die kleinere festivals. Je kan moeilijk een sub (of Barnheadliner) gaan boeken die je in Belgie op 5 andere locaties eveneens kan zien, en dan nog goedkoper. Bij de vorige Werchterpassages van dEUS hing er altijd meer exclusiviteit rond (in 2008 enige Belgische festival, in 2012 1 vd 3 Belgische shows dat jaar).

Dat is inderdaad voor RW een probleem denk ik. Maar daar in tegen kun je een naam als dEUS dat wel aan doen bijvoorbeeld. Die "verkoopt" toch wel.

Stromae was volgens mij vorig jaar ook op alle festivals te vinden dus waarom zou dat voor deus dan niet gelden?

Wel grappig trouwens dat we hier in deze korte tijd zo veel pagina’s voor lullen alleen maar over RW
icon_smile.gif

Ik heb dit topic geopend op: 08/08/2014 om 15:30

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Let’s Go

Ik vind het ook wel tof, zo ben je toch een heel jaar naar dat festival aan het leven!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Wel grappig trouwens dat we hier in deze korte tijd zo veel pagina’s voor lullen alleen maar over RW
icon_smile.gif

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Let’s Go

Ik vind het ook wel tof, zo ben je toch een heel jaar naar dat festival aan het leven!

Dat klopt! Ik ben er sowieso "veel" mee bezig maar dit is inderdaad wel een van de leuke dingen!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>

icon_smile.gif

Let’s Go

Dat klopt! Ik ben er sowieso “veel” mee bezig maar dit is inderdaad wel een van de leuke dingen!

Heel leuk! Ben dagelijks op dit forum te vinden. Ik vind alleen de discussies over muzieksmaak wel vermoeiend. De een vind iets leuk en de ander niet. So be it. Mensen beschrijven soms hun smaak alsof dat de feiten zijn. Laten we het hier vooral over het festival hebben en de invulling ervan :) Heb er iig mega veel zin in!

Stromae was volgens mij vorig jaar ook op alle festivals te vinden dus waarom zou dat voor deus dan niet gelden?

klopt, maar ik denk dat ze zelf al hebben aangekondigd geen extra Belgische festivals te doen
anderzijds was het de ideale gelegenheid om nog eens te komen met hun 20 jarige bestaan

(zoals mijn naam doet vermoeden, grote fan)

Ik vind alleen de discussies over muzieksmaak wel vermoeiend.

Tja, die vind ik wel leuk. Vind dan ook vooral de fora in het algemene deel interessant, want heb bij Werchter toch vaak iets van ja die lineup komt vanzelf wel rond.

Maar nu ik hier toch ben: Rob Zombie, Halestorm en Weezer zitten in de VS tijdens Werchters. Helaas.

Tame Impala staat dit jaar op Lowlands, maar 2 jaar geleden deden zo zowel Lowlands als Rock Werchter aan. Het nieuwe nummer is echt heerlijk. Als ze Django Django met zich meenemen ben ik helemaal blij!

Tame Impala staat dit jaar op Lowlands, maar 2 jaar geleden deden zo zowel Lowlands als Rock Werchter aan. Het nieuwe nummer is echt heerlijk. Als ze Django Django met zich meenemen ben ik helemaal blij!

Maar dit jaar is Tame Impala niet in de buurt tijdens Werchter, dus ik zou er niet op rekenen. Idem voor Django Django.

Iemand ooit St. Paul & The Broken Bones live gezien ooit ?

Aangezien die net bevestigd is ben ik benieuwd of dat wat is, mij zegt het zo namelijk niet zo heel veel.

First post, al langer volger van het forum :-)

Heb St. Paul & the Broken Bones eerder toevallig vorig jaar gecheckt op Bruis!-festival in september. Was op zich een zeer tof optreden met een top entertainer als frontman en toffe, zeer uiteenlopende soul-songs, aanraderke!

Andrew Bird is ook in de buurt rond Rock Werchter (28 juni op DTRH), kanshebber voor Werchter?
Toffe naam voor in the Barn rond de middag lijkt mij..

O.a. Benjamin Booker en Death From Above 1979 vandaag bevestigd voor DTRH (waarvan al een flink aantal namen ook op Werchter) staan. Die mogen wat mij betreft wel overkomen. Ook Blaudzun en Ghostpoet zitten vandaag bij de nieuwe namen van DTRH, die zie ik minder graag komen, maar geef ik ook wel kans op een plaatsje in Werchter.

Welkom Goose,

die St. Paul zullen wel net zoals vorig jaar de Daptone Super Soul Revue dat deed het festival openen. Niks mis mee, gewoon heerlijke muziek :D

Temples naar Les Ardentes (of was dat al bekend?). Kans op Werchter dus gering, super jammer...

Users who are viewing this thread