Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Maar die hebben we vorig jaar al gehad. Phoenix was niet bepaald een groot succes (zal nu misschien Dour headlinen ofzo), en The Lumineers teren nog steeds op dat hitje dat toen ook al uit was...

Ja achja ik heb ook niet heel veel haast. Maar iedereen is bezig met headliners, laat ik maar eens een lijstje laten zien met andere namen die zeker een goede kans maken. ( sommige zullen op herhaling komen, en de een is wat realistischer dan de ander maar ze kunnen allemaal )

Herhaling : The Lummineers, Disclosure, Rudimental, Tom Odell, Bastille, Alt-J, C2C

Nieuw : Kodaline, Imagine Dragons, Little Dragon, Andy Burrows, Noel Gallagher, Foals, Vulcano Choir, James Vincent Mcmorrow, Lilly Allan, The Neighbourhood, Yeah Yeah Yeahs, Franz Ferdinand, Little Green Cars, Drake, Macklemore and Ryan Lewis, Earl Sweatshirt, Foster The People, Selah Sue, Arsenal, Isbells, Pixies, Interpol, Puggy, Alex Clare, The Avett Brothers, Redical Face, Ed Sheeran, Miles Kane, Stromae, Damien Rice, Two Door Cinema Club, Band Of Skulls, The Kooks, Hurts, White Lies, Daughter, The Horrors, The Wombats, The Tallest Man On Earth, Sam Smith, Paolo Nutini, Matt Corby, De Staat, De Jeugd Van Tegenwoordig, Beck, Half Moon Run, Fall Out Boy, Naughty Boy, School is cool, The 1975,

Maar die hebben we vorig jaar al gehad. Phoenix was niet bepaald een groot succes (zal nu misschien Dour headlinen ofzo), en The Lumineers teren nog steeds op dat hitje dat toen ook al uit was…

Sterk oneens met je, Phoenix heeft idd niet veel radiohits je moet wat van de band gehoord hebben. dat neemt niet weg dat het geen strak bandje is.
Verder vond ik the lumineers een van de betere optredens. als je het album luisterd merk je wel dat er meer is als 'Hey Ho'. Stubborn Love en Flowers in your Hair zijn heel toffe liedjes. Maarja ieder zijn smaak ik zie ze graag terug. maar zal wel niet gebeuren hoor

Bands met 1 radiohitje komen niet 2x achter elkaar, meestal zijn het alleen de succesverhalen van het jaar d'r voor.

Bands met 1 radiohitje komen niet 2x achter elkaar, meestal zijn het alleen de succesverhalen van het jaar d'r voor.

Klopt, maar The Lummineers zie ik toch wel als kanshebbers om twee jaar achter elkaar te komen. Misschien vroeg in de middag op de wo. Hebben ze ook eens met Two Door Cinema Club gedaan. Eerst een middagje in The Barn en erna rond drie uur op de main

Two Door Cinema Club heeft er nog maar 2 keer gestaan, met een jaartje tussen, dus een nieuw album op zak. Lumineers op main stage zou echt niet goed onthaald worden... Zoals Shaverion zegt zijn het de grote succesverhalen van het jaar ervoor die terugkeren. Bastille is daarvan het perfecte voorbeeld, zijn sinds vorige editie alleen maar groter geworden. Disclosure en Rudimental kunnen daar ook nog onder vallen, en eventueel Biffy Clyro.

En Wessel: Ik had het niet zozeer op de kwaliteit van Phoenix, ik ben zelf een grote fan. Maar gezien de plek waar ze vorig jaar stonden (subheadliner) was de hoeveelheid volk dat er stond en de publieksparticipatie eerder lauw, zeker vergeleken met de bands ervoor/erna.

Ik stond vooraan bij Phoenix vanwege Kings of Leon en was wel leuk om naar te luisteren maar niet echt mijn ding, de meeste mensen om mij heen hadden volgens mij hetzelfde gevoel als ik dat zo zag. Zou misschien beter tot z'n recht komen als afsluiter van de barn. Maar die zullen er dit jaar wel niet staan.

Op een Oasis reunie hoeven we iig niet te rekenen, Noel Noel Gallagher heeft in een interview aangegeven dat het niet gaat gebeuren.

Een maand geleden had ik gezegd: Placebo zal headlinen. Maar als je ziet dat het sportpaleis niet uiverkocht raakt.. Hun populariteit is duidelijk over hun toppunt heen. De vraag voor mij is of ze nog willen subheadlinen. Mijn headliners-voorspelling: Muse (exclusief dan), Arctic Monkeys, Pearl Jam (als het mag van Jan Smeets?) en dan toch Arcade Fire. Als Glastonbury kan (zoals hier aangehaald), dan Werchter zeker. Verder denk ik aan FATM, die sowieso komen indien ze touren. Subheadliner waardig ondertussen.

Waarom zou Placebo niet willen sub-headlinen? Ze hebben volgens mij nooit als headliner gestaan op RW en hun hoogtepunt is al een tijdje geleden. En Arcade Fire zou volgens Roskilde tijdens RW/Roskilde weekend in de VS zijn dus lijkt me onwaarschijnlijk.

Mainstage lijkt me idd iets te hoog gegrepen. ac/dc en oasis gaan het echt niet worden denk ik. Verder gok ik zo dat Franz Ferdinand niet meer in de Barn gaat staan. Ik gok op mainstage - subheadliner. Verder is er nog niet veel bekend over Kings of Leon? zijn nu met een zalentour bezig tot begin juli volgend jaar, maar waarom niet aansluitend het festivalseizoen? Ze stonen afgelopen jaar ook op werchter maar met een nieuw album, waarom niet??? Queens of the Stone age is misschien ook een optie? Ik denk dat het vooral wachten is op de eerste bekendmaking. Ik hoop iig op beter materiaal dan vorig jaar.

Kings of Leon gaan ze niet twee jaar achter elkaar neerzetten, dat doen ze zo ie zo weinig en zeker bij headliners moet het wel een speciaal geval zijn. QOTSA lijkt me een goede kanshebber als sub-headliner net als Franz Ferdinand.

Franz Ferdinand is te klein om te subben. Dan moet je denken aan main stage om 6u (da's het hoogste dat ze ooit al gedaan hebben op Werchter, op toppunt van hun populariteit). En Placebo zal inderdaad niet hoger dan sub staan, hun nieuwe album was een redelijke flop.

Ja je hebt gelijk, Barn is perfect voor hun. Ik ken ze verder niet zo goed en dacht dat ze Lowlands en Pukkelpop hadden geheadlined maar dat is helemaal niet zo :P

Ze waren als een na laatste op Lowlands (in de Alpha) maar het was er een stuk voller dan bij de afsluiter (Nick Cave). Ik denk dat hun nieuwe album hen ook wel populairder maakt dus sub zou mij niks verbazen, iig op PP lijkt me dat niet vreemd. Werchter zouden ze misschien nog net een plaatsje lager staan of andere tent afsluiten.

Nog geen vierde podium in 2014. De bomen die nu gekapt worden dienen voorlopig om de drukte op de wei te verlichten en de veiligheid te verhogen.

Dat is niet verkeerd, wat meer ruimte op de weide is wel fijn. Maar waar haal je deze info vandaan eigenlijk?

Users who are viewing this thread