Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Nee dat podium zal zeker voor mensen met kaartjes zijn neem ik aan. Andere ingang zal het wel zijn of dat je via een pad dat je via het terrein kan oplopen bij het podium terecht komt. Hoop trouwens dat het geen tent wordt.

Jacco Gardner zal ik niet te snel afschrijven trouwens, en Chef'Special al helemaal niet. Komen met nieuw materiaal en zover ik het gehoord heb zijn het echt top platen. De Jeugd van Tegenwoordig zie ik opzich een dag de mainstage wel openen. Of ergens in de middag in Klub C.

Headliners laten trouwens wel mega lang op zich wachten zeg. Denk dat PearlJam als eerste wordt aangekondigd. Erna zal Pinkpop volgen. Alleen PearlJam staat er dan wel al 4 keer sinds 2007 als ik me niet vergis. Metallica zal meer op zijn plaats zijn, maarja daar kan je enorme twijfels bij zetten. Ook blijf ik hopen op RATM alleen verwacht ik die eigenlijk ook niet meer.

Misschien denken aan Queens Of The Stone Age als headliner? En dan iets van Snow Patrol er voor zetten en op die dag Nine Inch Nails als barn headliners dan heb je twee vrij grote namen op de main en een in The Barn. En dan The Prodigy die dag op de mainstage laten afsluiten. Dan krijg je zo'n soort opzet:

Kasabian - Snow Patrol - Queens of The Stone Age - The Prodigy
Two Door Cinema Club - Elbow - Arctic Monkeys - The Chemical Brothers
Trigger Finger - The Strokes - Muse
Black Keys - Placebo - Pearl Jam

Wat is overigens bekend over de genoemde reünie van Oasis? En als die er komt, gaan ze dan alleen iets als Glastonburry doen en wat stadions? Als ze meer festivals doen zou het prachtig zijn als Werchter wordt aangedaan, en dan Noel Gallagher nog solo in the Barn als afsluiter.

En wat is er ondertussen bekend van de tour van AC/DC? Gaat die er wel komen? Kan er helemaal niks over vinden dusja.

@LuudGoossens Ik zie QOTSA sowieso niet op de festivals spelen. Ze gaan toch niet twee keer achter elkaar een Europese festival tour doen? Ze hebben verreweg de meeste festivals al aangedaan. Ook acht ik het uitgesloten dat bands als The Black Keys en Snow Patrol (zeker die laatste) het nog voor minder doen als de sub-headliners positie. Die vind ik beide bijvoorbeeld al rijp voor de mainstage op Pinkpop, Lowlands en Pukkelpop, alleen op Werchter schieten ze nog net te kort.

Ik denk ook niet dat Snow Patrol überhaupt komt. Ik vond ze ook nog eens vrij zwak op RW12, maar qua songs is het één van mijn favoriete bands dus opzich mogen ze van mij komen.

Qua NL acts denk ik dat de Jeugd Van Tegenwoordig sowieso wel komt, ze zijn nu zooo populair dat het wel eens tijd wordt, en ik vond dat Werchter afgelopen jaar iets te weinig feestjes had. Opposites kan maar zou ik niet doen, is een beetje te cheesy. Yellow Claw is wel een optie al vind ik er zelf weinig aan.

Over Coldplay moet ik nog wel wat kwijt, vandaag is hun eerste show in een jaar tijd in de verkoop gegaan (binnen 3 minuten uitverkocht). Hoewel dit een optreden voor het goede doel is, kunnen we dan wel zien hoever ze zijn. Staan er een hoop nieuwe songs op de set, zijn ze ineens best wel kanshebber. Ook kan het sowieso betekenen dat ze met meer optredens gaan komen. Een laatste argument die ik er voor heb is het feit dat de jaren dat hun tours starten waren; 2002, 2005, 2008, 2011. Afschrijven doe ik ze niet, maar ik verwacht ze zeker niet.

AC/DC en RATM zijn net zo waarschijnlijk als Coldplay. Geen aanwijzingen die uitsluiten, maar ook niet die ze tot een echt gerucht maken.

Ze mogen het van mij nou wel eens bekend maken, word er gek van!

NIN kan denk ik van de geruchtenlijst: gaan Europese zaalshows doen tussen eind april en begin juni.

Wat Nederlandse acts betreft kan Chef Special amper een paar honderd man lokken in Belgie, dat budget gaat beter naar een Belgische act die de barn nog halfvol krijgt. Als ze Blaudzun en Jacco Gardner hadden gewild stonden die er in 2013 wel, nu al 'outdated'. Hardwell en Yellow Claw zijn te plat voor Werchter. Ik zie enkel Jeugd Van Tegenwoordig en eventueel De Staat als dagopener in de tent.

Dat nieuwe podium zou gericht worden op lokale dance acts, zoals de Boiler op Pukkelpop tijdens de nachtelijke uurtjes, denk dan aan Murdock, Lefto, Nid & Sancy, Ed & Kim, Mish Mash, ... En de muziek begint er pas wanneer het op de wei zo goed als gedaan is, dus geen rockbands/intieme acts.

Queens Of The Stone Age tourt wel door komende zomer. Is inderdaad een onwaarschijnlijk lange tour maar ze doen het toch, ook festivals. Coldplay acht ik nog wel te vroeg, vraag me af of die buiten die ene show al klaar zijn met hun pauze.

Snow Patrol had ik ook als sub headliner gezet. Black Keys heb ik op de zondag net zo hoog gezet als 30 Seconds to mars. Denk dat ze ook op die hoogte zullen staan en dan twee headliners op een dag.

Helaas van NIN, maar dat zat er ook aan te komen na de festivals in 2013. En wat Chef'Special betreft is het inderdaad vroeg om nu al over ze te praten, maar ik denk dat ook in Belgie de nieuwe nummers over zullen slaan. Dus ben benieuwd.

The Black Keys zullen wel als sub-headliner staan als ze komen, wat ik wel hoop eigenlijk. Schat de kans op the Black Keys ook best hoog in, stonden in 2012 al op Pukkelpop dus kans op RW is hoger of ze moeten een concert doen ipv festival.

De deur voor arcade fire staat misschien weer op een kier: hun tour in de VS is bekend gemaakt en tussen 2mei en 30 juli staat niks gepland..

De deur voor arcade fire staat misschien weer op een kier: hun tour in de VS is bekend gemaakt en tussen 2mei en 30 juli staat niks gepland..

zouden in juli toch in Amerika zijn, dat ze geen concerten doen wil niet zeggen dat ze er geen festivals doen

Zo te zien zijn ze de hele zomer in Amerika dus ook geen kans voor Pukkelpop of Lowlands ofzo, zou nog wel kunnen zijn dat het bericht van Roskilde onjuist bleek te zijn en dat ze 2 maanden festivals hier komen doen. Valt wel op dat die 2 maanden juist de twee maanden zijn waarin hier de grootste festivals vallen.

Arcade Fire zou toch gek zijn als ze op hun hoogtepunt niet naar Europa komen om festivals te doen

Arcade Fire zou toch gek zijn als ze op hun hoogtepunt niet naar Europa komen om festivals te doen

Arcade Fire heeft zelf al gezegd enkel middelgrote festivals te doen, waar ze de weide zonder moeite stampvol krijgen. Daarom dat ze Northside, Primavera en wss BKS doen, terwijl ze Werchter, Roskilde en T In The Park overslaan.

Trouwens: wat niet is kan nog komen. Tijdens het Werchterweekend vindt er in de VS Sasquatch plaats, een semi-alternatief festival waar AF perfect als headliner zou passen.

Dan zullen ze inderdaad de kleine festivals wel doen.

Trouwens dat bericht van Pearl Jam zal ook wel goed nieuws zijn voor Werchter denk ik zo. Ben trouwens enorm benieuwd naar de namen van RaR aan komende week. Werchter heeft via twitter laten weten dat we nog geduld moeten hebben, maar hoelang kunnen ze nu nog wachten nu andere festivals namen aan het strooien zijn??

Werchter heeft via twitter laten weten dat we nog geduld moeten hebben, maar hoelang kunnen ze nu nog wachten nu andere festivals namen aan het strooien zijn??

Zo lang als dat de headliners van Werchter zelf een bekendmaking tegenhouden, denk ik dan. Het lijkt me niet toevallig dat van alle (sub)headlinewaardige namen die al bekend gemaakt zijn voor de zomer, enkel Arctic Monkeys een kanshebber is voor Werchter (en die hebben dan nog maar recent in Brussel gespeeld, dus daar is nog alles mogelijk). Het lijkt me dat namen als Pearl Jam, Muse, AM, QOTSA, etc zelf nog even willen wachten met tourdata vrij te geven, en dan kan Werchter ook niets doen.

Maar met Rar die eraan komt kan dat wel eens veranderen. En T in the Park komt gewoonlijk ook eind november/begin december met namen. Dus ik verwacht dat het in de komende 2-3 weken wel eens flink op gang zou kunnen komen in Werchter.

Lily Allen doet Glastonbury, zou ook wel een pop naam voor RW kunnen zijn. Heb alleen geen idee hoe hoog ze zou spelen. En Coldplay doet in december een benefit concert dus ze zitten in ieder geval niet helemaal stil, beter nieuws als geen nieuws iig :)

Hoelang zouden we nog moeten wachten, en heeft nog iemand een voorspelling?
Ik verwacht/hoop op zoiets.

Franz Ferdinand - Arctic Monkeys - The Prodigy
Elbow - Pearl Jam - (dance act)
Florence + The Machine - Placebo - Muse
The Black Keys - QOTSA - Metallica

Allemaal wel reële namen maar samen beetje te veel van het goede lijkt me, Florence + The Machine en The Black Keys zouden allebei wel kunnen sub-headlinen naast een goede headliner denk ik.

Als je weer een voorspelling wil zal ik die van mij nog maar eens laten zien, heb ik trouwens al gedaan:

Elbow - Snow Patrol - Muse - DeadMau5
Drake - The Strokes - Arctic Monkeys - Major Lazer
Kasabian - The Black Keys - Pearl Jam - The Prodigy
Placebo - Queens Of The Stone Age - Metallica ( ligt aan de tour )
Rage Against The Machine ( ligt aan de tour )
Paul McCartney ( Denk TW classic, maar zou kunnen )
AC/DC ( als ze tour doen, of ze festival of zalen doen )
Oasis ( denk niet dat er een reünie komt maar wie weet )
Foo Fighers ( Eventuele tour )

Andere namen Mainstage - Barn:

Tom Odell, The Neighbourhood, Macklemore - Earl Sweatshirt - Andy Burrows - Kodaline - Little Green Cars - Damien Rice - Stromae - Arsenal - Miles Kane - Imagine Dragons - Yeah Yeah Yeahs - Bastille - Little Dragon - Band Of Skulls - The Kooks - Two Door Cinema Club

The Barn :

Volcano Choir - Alt-J - Noel Gallagher
Ed Sheeran - Foals
Puggy - Selah Sue - Franz Ferdinand
Interpol - Pixies

Dance acts op vierde podium of Klub C

Yellow claw – TNGHT – Nicky Romero – Diplo – Calvin Harris
SBTRKT – Modeselektor – Baauer – Noisia – Chase and Status
Parov Stelar – Zedd – Nero – A-Track – Disclosure
? – ? – Duck Sauce – Knife Party – Steve Aoki

Heb deze rijtjes al meerdere malen opgesomd dusja. Denk alleen dat mijn Main stage iets te over powerd is maarja.

Arctic Monkeys hebben net bevestigd voor T In The Park, Werchter zal hen binnenkort dus ook wel bekendmaken?

Phoenix en the Lumineers (oa) op Bilbao BBK Live 2014, vorig jaar hadden ze drie headliners die ook op Werchter te zien waren; DM, KoL en GD.

Users who are viewing this thread