Pinkpop 2025

Ik denk dat dit het voor mij wordt. Vrijdag erg vol, maar ik hoef niet alles volledig te zien.

vrijdag:
Pommelien Thijs / Hiqpy - Personal Trainer - Mika - Benee / Inhaler - Weezer - laatste stukje Confidence Man - Bad Nerves - Tate McRae - Justin Timberlake

zaterdag:
Amyl and the Sniffers - Cypress Hill - Stay Tuned (?) - Soft Play - Joost - Faithless - Sprints - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo

zondag:
DeWolff - The Boxer Rebellion - Krezip - Kaiser Chiefs - Girl in Red - Bob Vylan - Korn
Ik zit even naar je handtekening te kijken en zie dat je behoorlijk wat festivals hebt bezocht in je leven, waarvan Lowlands en DTRH echt heel vaak. Alleen zie dat je nog maar twee keer naar Pinkpop bent geweest, waarvan de laatste keer in 2013. Ben benieuwd waarom je dan dit jaar ook voor Pinkpop hebt gekozen?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Vrijdag
Warhaus > Hiqpy > Alestorm >Mika > Inhaler > Weezer / Confidence Man > Oscar and the Wolf > Tate Mcrea / Kid Kapichi > Justin Timberlake

Zaterdag
The Academic > Claude / Battlesnake > Amyl and the Sniffers > Cypress Hill > Stay Tuned? > Mark Ambor > Joost > Faithless > The Last Dinner Party > Olivia Rodrigo

Zondag
Dewolff >
Querbeat > Imminence (stukje) > The Boxer Rebellion > Krezip / Everything Everything > Kaiser Chiefs > The Warning > Biffy Clyro > Korn > Muse

Zoiets zal het worden, met een zaterdag waar mijn vrouw en dochters (12 & 17, eerste keer PP) een dagje naar het zuiden afzakken (en ze dus van invloed zijn op bepaalde keuzes).
(Zeker zien - clash / twijfel - ben er toch)

Ik ga waarschijnlijk de zondag met het OV heen reizen vanaf Rotterdam. Alleen ik zie nergens op de Pinkpop site of er ergens vanaf een treinstation shuttle bussen rijden. Ik zie wel dit staan:
"Op vrijdag, zaterdag en zondag rijdt de shuttlebus niet. Houd hier rekening mee bij het plannen van je reis naar Pinkpop!"

Is toch best vreemd dat ze het je best lastig maken om met het OV te gaan? Of zie ik iets over het hoofd..

Volgens de NS planner moet ik nu vanaf Heerlen een (standaard) bus pakken naar Snowworld landgraaf en vanaf daar lopen.

• Leuk
Ik kom alleen bij Stage 4 als ik even uit de drukte wil ofzo. En 2x om destijds Meau en Hotmilk te bekijken. Dit jaar is er geen artiest die op mijn must-see lijstje staat op stage 4.
Wel grappig om te lezen hoe anders iedereen een festival beleeft. Ik vind juist zo'n stage 4 een toegevoegde waarde, omdat er vaak leuke namen staan en de sfeer fijn is. Dat veld voelt toch vaak te massaal aan. Ik mis alleen wel een beetje de oude tent van stage 4.

Als ik nu kijk wat ik allemaal op stage 4 heb gezien, zijn dat toch veel hele leuke momenten van het festival: The Struts, The Lathums, SONS, Prins S & de Geit, Lucky Fonz III, de Likt. Noisia, Slaves, Gang of Youth, Brutus
De oude tent juist!! Die mis ik ook, het word wel wat beter deze nieuwe stage, maar nooit weer het gevoel ervaren als destijds bij de struts waarbij de hele tent uit zijn panty ging!!

Ik ga waarschijnlijk de zondag met het OV heen reizen vanaf Rotterdam. Alleen ik zie nergens op de Pinkpop site of er ergens vanaf een treinstation shuttle bussen rijden. Ik zie wel dit staan:
"Op vrijdag, zaterdag en zondag rijdt de shuttlebus niet. Houd hier rekening mee bij het plannen van je reis naar Pinkpop!"

Is toch best vreemd dat ze het je best lastig maken om met het OV te gaan? Of zie ik iets over het hoofd..

Volgens de NS planner moet ik nu vanaf Heerlen een (standaard) bus pakken naar Snowworld landgraaf en vanaf daar lopen.
Vanaf station Landgraaf is het zo'n 20 minuten lopen naar de ingang van Pinkpop. Volgens mij zijn er voor dagbezoekers overigens nooit pendelbussen geweest.

ik snap t wel, stuk lopen naar stage 4 is toch soms heel druk.
en door t vreemde blokkenschema mis je dus altijd een stuk van de act er voor of erna.
Combineren met loempia's halen om later tijd te besparen 🙃🙃

Heb altijd het idee dat het qua loopdrukte wel meevalt, maar dat er zoveel mensen daar gaan zitten op die helling dat de doorgang maar klein is. Zelfde met de doorgang naar de tent, maar die zouden ze nu oplossen door een tweede doorgang te maken.

• Leuk
ik snap t wel, stuk lopen naar stage 4 is toch soms heel druk.
en door t vreemde blokkenschema mis je dus altijd een stuk van de act er voor of erna.
Ja, dus? Het is echt max 10 minuten, en die shows duren 45 minuten. Maar blijkbaar moet je het Pinkpop-publiek echt hapklare brokken voorschotelen voor ze iets gaan kijken wat ze niet kennen.

Er rijden wel (altijd) stoptreinen tussen Heerlen en Landgraaf. Dan is het nog een 20 a 30 minuten lopen naar het festivalterrein.
In mijn herinnering gingen er wel ook gedurende het weekend bussen tussen camping en terrein, maar dat weet ik niet heel zeker.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Er rijden wel (altijd) stoptreinen tussen Heerlen en Landgraaf. Dan is het nog een 20 a 30 minuten lopen naar het festivalterrein.
In mijn herinnering gingen er wel ook gedurende het weekend bussen tussen camping en terrein, maar dat weet ik niet heel zeker.
Dit zegt de chatbot op de website van Pinkpop:

Pinkpop chatfunctie

Pendelbus

Tijdens Pinkpop rijden er gratis pendelbussen tussen Station Landgraaf, de ingang van Camping B en het festivalterrein. Hier zijn enkele belangrijke punten over de pendelbussen:

Gratis Festival Shuttle: De pendelbussen zijn gratis en rijden tussen de genoemde locaties. De exacte tijden worden kort voor het festival bekendgemaakt.
Haltes: Er zijn in elk geval drie haltes waar je kunt opstappen, mits er nog plaats is in de bus.
P2: Vanaf P2 kun je alleen lopen naar het festivalterrein, maar er is een bushalte voor de festival-shuttle nabij Camping B.
P3: De parking-shuttle voor P3 vertrekt vanaf de parkeerplaats en het is maximaal 500 meter lopen van jouw auto tot aan de parking-shuttle.
Zorg ervoor dat je niet vertrouwt op de allerlaatste trein, aangezien deze erg druk kan zijn.

Edit: op de website zie ik nu staan dat deze pendelbussen alleen op donderdag en maandag rijden voor campinggasten/weekendbezoekers.

De oude tent juist!! Die mis ik ook, het word wel wat beter deze nieuwe stage, maar nooit weer het gevoel ervaren als destijds bij de struts waarbij de hele tent uit zijn panty ging!!
Precies, zo'n tent binnen stappen nodigd toch meer uit om op te gaan in een concert. En je had geen last van de kraampjes buiten de tent.

Nu had ik de laatste x dat ik op PP was soms het idee dat ik op een soort braderieplein was, waar op de achtergrond een band speelde.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Dit zegt de chatbot op de website van Pinkpop:

Pinkpop chatfunctie

Pendelbus

Tijdens Pinkpop rijden er gratis pendelbussen tussen Station Landgraaf, de ingang van Camping B en het festivalterrein. Hier zijn enkele belangrijke punten over de pendelbussen:

Gratis Festival Shuttle: De pendelbussen zijn gratis en rijden tussen de genoemde locaties. De exacte tijden worden kort voor het festival bekendgemaakt.
Haltes: Er zijn in elk geval drie haltes waar je kunt opstappen, mits er nog plaats is in de bus.
P2: Vanaf P2 kun je alleen lopen naar het festivalterrein, maar er is een bushalte voor de festival-shuttle nabij Camping B.
P3: De parking-shuttle voor P3 vertrekt vanaf de parkeerplaats en het is maximaal 500 meter lopen van jouw auto tot aan de parking-shuttle.
Zorg ervoor dat je niet vertrouwt op de allerlaatste trein, aangezien deze erg druk kan zijn.

Edit: op de website zie ik nu staan dat deze pendelbussen alleen op donderdag en maandag rijden voor campinggasten/weekendbezoekers.
Ik heb een parkingplek op zondag op P4. Blijkbaar is dit zonder shuttle... Iemand een idee hoever dit wandelen is?

Ahh dan ga ik dat maar doen.

Klopt ik heb jaren meegemaakt dat ik vanaf camping B met de bus naar het terrein ging (je werd wel op 5 minuten lopen in een industriegebied gedropt) .

Was altijd bij het naar buiten lopen op camping B, eerst even kijken of er een bus aan kwam die we konden pakken of toch de tocht te voet doen.

Klopt, de loopafstanden vallen over het algemeen sws wel mee op Pinkpop tussen de stages. Enige issue is als je aan de andere kant van het veld staat en je moet door de drukte van het veld oversteken, dat kan wel een tijd duren.
De loopafstanden zitten vooral tussen het festivalterrein en de camping helaas.

De loopafstanden zitten vooral tussen het festivalterrein en de camping helaas.
ja dat blijft toch wel een dingetje voor mij persoonlijk. Het aalt mij altijd wel een beetje uit het festival gevoel. Het creëerde bij ons ook uitstel gedrag op de camping om het eind naar het festival terrein te gaan lopen Terwijl bij andere festivals ik meestal om 11:00 al op het festival terrein te vinden ben.

• Leuk
Toen ik er vluchtig naar keek, bleek in het blokkenschema wel dat niet ineens random overdag Krezip ofzo staat op te treden zonder dat er iets anders tegenover staat.
had nog beter kunnen zijn, vind de overlappen vervelend. Zo'n tijdslots half half overlappend irriteer ik me mateloos aan.
Als zo'n tijdslot Stage 4 lekker middenin een Mainstage tijdslot valt is imo veel prettiger

Ja, dus? Het is echt max 10 minuten, en die shows duren 45 minuten. Maar blijkbaar moet je het Pinkpop-publiek echt hapklare brokken voorschotelen voor ze iets gaan kijken wat ze niet kennen.
Euuhhh dat lijkt me nogal generaliserend.

In mijn optiek is het idee van een stage 4, en diens capaciteit qua aantal toeschouwers, dat het de underdogs en de nog te ontdekken parels zijn t.o.v. de grotere, bekendere, toegankelijkere (maar zeker niet betere) namen op de hoofdpodia. De meeste mensen bezoeken die hoofdpodia, en een significant kleinere groep gaat op avontuur naar stage 4. Die opzet zie je op alle majors. Dat het gros van de bezoekers continue rondom de main stages staat is dus ook logisch. Dat het gros van het gros vervolgens in 3 dagen tijd uberhaupt niet in de buurt van stage 4 komt, is toch vooral hun gemis. Maar om nu juist die laatste categorie het 'Pinkpop-publiek' te noemen, die mening deel ik niet, zelfs al zijn zij uiteindelijk gemeten nog steeds de grootste groep. Wel denk ik dat deze verhoudingen bij Pinkpop meer zwart-wit zijn dan bij andere majors, en dit is naar mijn idee te wijten aan de te beperkte alternatieven in vergelijking met andere festivals...

Users who are viewing this thread