Pinkpop 2025

ja dat blijft toch wel een dingetje voor mij persoonlijk. Het aalt mij altijd wel een beetje uit het festival gevoel. Het creëerde bij ons ook uitstel gedrag op de camping om het eind naar het festival terrein te gaan lopen Terwijl bij andere festivals ik meestal om 11:00 al op het festival terrein te vinden ben.
Heel herkenbaar. Wij hebben in de groep dan discussie dat een deel op camping B wil vanwege de ‘feesttent’ en een ander deel dat relaxed op camping A wil staan ivm al het lopen.

Moet me toch iets van het hart als meelezer hier. Het valt me al een tijdje op dat er in het algemeen veel kritiek is op hoe anderen hun festival beleven. Ik vraag me af waarom dat is? Zomaar wat voorbeelden:

- Op een kleedje hangen en vanaf daar bandjes kijken? Mag niet.
- Helemaal niets hebben met acts als Pommelien Thijs of Ronnie Flex? Mag niet.
- Liever de grote namen op mainstage zien dan obscure bands op stage 4? Mag niet.
- Jezelf wat luxe veroorloven in de vorm van een VIP ticket? Mag niet.

Doe ermee wat je wilt, maar ik denk dat elkaar wat meer in ieders waarde laten heel verfrissend zou werken.

Moet me toch iets van het hart als meelezer hier. Het valt me al een tijdje op dat er in het algemeen veel kritiek is op hoe anderen hun festival beleven. Ik vraag me af waarom dat is? Zomaar wat voorbeelden:

- Liever de grote namen op mainstage zien dan obscure bands op stage 4? Mag niet.

Doe ermee wat je wilt, maar ik denk dat elkaar wat meer in ieders waarde laten heel verfrissend zou werken.
Je hebt natuurlijk gelijk maar persoonlijk vind ik alle discussies ook echt heeeel vermakelijk. Prachtig al die meningen.

• On fire
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en Jamel

Het mag natuurlijk allemaal, maar het forum is er toch ook wel om verschillende meningen te uiten? Het komt mijn festivalbeleving bijvoorbeeld niet ten goede dat het veld vol ligt met picknickkleedjes. Ik vind het dan ook een verschrikkelijke zet dat die podia nu naar elkaar toe staan.

Verder wel met je eens dat dergelijke discussies, ik doe er zelf aan mee, veelal een oeverloze herhaling van zetten is.

Heel herkenbaar. Wij hebben in de groep dan discussie dat een deel op camping B wil vanwege de ‘feesttent’ en een ander deel dat relaxed op camping A wil staan ivm al het lopen.
Wij kozen zelf ook altijd voor camping B, omdat daar iig nog een soort nachtprogramma was en camping A ook wel erg vroeg helemaal vol stond. Eigenlijk jammer dat er niet meer camping plek is tegen het festival terrein aan. Geeft toch echt wel meer sfeer en een leukere festival ervaring. Maar ook op dit punt moet Pinkpop het doen met de ruimte die het heeft op Megaland en kunnen ze niet zomaar een extra camping openen bij je festival terrein.

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Het mag natuurlijk allemaal, maar het forum is er toch ook wel om verschillende meningen te uiten? Het komt mijn festivalbeleving bijvoorbeeld niet ten goede dat het veld vol ligt met picknickkleedjes. Ik vind het dan ook een verschrikkelijke zet dat die podia nu naar elkaar toe staan.

Verder wel met je eens dat dergelijke discussies, ik doe er zelf aan mee, veelal een oeverloze herhaling van zetten is.
Het mag zeker allemaal, iedereen mag zijn eigen mening hebben en ventileren. Sterker nog, hoe cliché ook: dat vind ik nog steeds het grootste goed wat we hebben. Denk dat je mijn oproep ook vooral zo moet lezen: dat ieder recht heeft op zijn eigen ultieme manier van festivalbeleving.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Wat ik afgelopen jaar zo tof vond aan Pukkelpop, is dat het programma op de grote podia om bijvoorbeeld 0:00 of 1:00 was afgelopen, maar dat je wel tot 4:00 ofzo (misschien zelfs later, maar ik haakte iets na half 4 af) OP het festivalterrein kon blijven hangen rond de vele kleine barretjes en feesttentjes, of nog even kon opgaan in de dancehal die langer doorging. Dit werkte echter natuurlijk vooral ook zo goed omdat de campings pal aan de overkant van de weg lagen. Vrij jaloersmakend, aangezien ik met de zatte bakkes nog de brug naar Hasselt over moest fietsen en de regen met bakken uit de lucht viel...

Wij bivakkeren dus altijd op A maar ook die afstand is best groot vind ik 😅 sinds we niet meer door de ingang nabij het festival terrein mogen!

Mocht ik alsnog even naar de feesttent willen loop ik gewoon even door naar B (al is dit nooit gebeurd, enkel de donderdags silent disco)

En God wat hoop ik dat ze de bolderkarren/muziekinstallaties dit jaar weer toelaten! Geef het een eindtijd en een starttijd vanaf een aantal decibel, maar dit maakt je festival zoveel leuker (althans voor ons)

• Leuk
Wat ik afgelopen jaar zo tof vond aan Pukkelpop, is dat het programma op de grote podia om bijvoorbeeld 0:00 of 1:00 was afgelopen, maar dat je wel tot 4:00 ofzo (misschien zelfs later, maar ik haakte iets na half 4 af) OP het festivalterrein kon blijven hangen rond de vele kleine barretjes en feesttentjes, of nog even kon opgaan in de dancehal die langer doorging. Dit werkte echter natuurlijk vooral ook zo goed omdat de campings pal aan de overkant van de weg lagen. Vrij jaloersmakend, aangezien ik met de zatte bakkes nog de brug naar Hasselt over moest fietsen en de regen met bakken uit de lucht viel...
Zou leuk zijn als ze in de tent (weet niet hoe dat zit met geluidsoverlast) nog een uurtje of 2 doorgaan met iets als Young Marco of Amber Broos. Zou best animo voor zijn denk ik (niet per se voor mij)

• Leuk
Waarderingen: Davidd en hersenscheetje
Ja heerlijk, dat zou ik heeeeeel graag ook op Pinkpop zien. Mogelijkheid om op het festivalterrein nog door te feesten.
Wij gaan dit jaar ook naar Pukkelpop, ben erg benieuwd🙏🏻

En wat David aangeeft, meer camping tegen het festivalterrein aan zou fijn zijn.
(Een mens mag dromen toch)

Ja heerlijk, dat zou ik heeeeeel graag ook op Pinkpop zien. Mogelijkheid om op het festivalterrein nog door te feesten.
Wij gaan dit jaar ook naar Pukkelpop, ben erg benieuwd🙏🏻

En wat David aangeeft, meer camping tegen het festivalterrein aan zou fijn zijn.
(Een mens mag dromen toch)
Nice, veel plezier!

Een tip: ik weet niet hoezeer je gesteld bent op een fatsoenlijke nachtrust, maar een nachtje op een Pukkelpop camping is wel even wat anders dan op een Pinkpop camping. Dus mocht je kamperen op camping Chill of Relax, houd dan rekening met een serieus gebrek aan slaap...

• Leuk
Is ook echt een verademing als je inderdaad op een festival komt, waarbij de camping en het festival terrein eigenlijk bijna één terrein zijn. Toen ik voor het eerst op Lowlands was ging er echt een wereld voor me open. Ook op een Sziget en DTRH was dit erg prettig. Maakte voor mij de festival ervaring zelfs een stuk relaxter, ondanks dat het qua geluidsoverlast vaak wel iets heftiger is op de campings.

Nice, veel plezier!

Een tip: ik weet niet hoezeer je gesteld bent op een fatsoenlijke nachtrust, maar een nachtje op een Pukkelpop camping is wel even wat anders dan op een Pinkpop camping. Dus mocht je kamperen op camping Chill of Relax, houd dan rekening met een serieus gebrek aan slaap...

Oh dat verrast mij wel, zeker aangezien men aangeeft dat er geen box meemaken of dat soort spul.

Lowlands was ook vaak uitdagend en sommige jaren Pinkpop…Dank voor de tip!

Oh dat verrast mij wel, zeker aangezien men aangeeft dat er geen box meemaken of dat soort spul.

Lowlands was ook vaak uitdagend en sommige jaren Pinkpop…Dank voor de tip!

Nee, het komt voor zover ik begrijp met name doordat er veel meer jeugd is. Die houden het een stuk langer vol qua laat naar bed gaan. De geluidsoverlast komt ook niet echt door muziek, maar meer door gegil, geschreeuw en gelach. En drank zal vast ook wel een rol spelen. Superleuk als je zelf ook in de bubbel zit, maar vervelend als je last van hebt...

Edit: er is een topic met de naam "Campingervaringen Pukkelpop" welke je waarschijnlijk een veel completer beeld geven dan enkel wat ik erover vertelde...

Laatst bewerkt:
Is er ook iemand van plan om naar Anouk Wolf te gaan kijken (winnares the headliner)? Als Micha daar had gestaan had ik wel even de moeite genomen, nu waarschijnlijk niet.

Is er ook iemand van plan om naar Anouk Wolf te gaan kijken (winnares the headliner)? Als Micha daar had gestaan had ik wel even de moeite genomen, nu waarschijnlijk niet.
wellicht ben ik zaterdag toch vroeg op het terrein... misschien zit een kijkje nemen uit nieuwsgierigheid er wel in (heb het programma The Headliner niet gevolg)

Users who are viewing this thread