Pinkpop 2025

Ik ga ook niet maar dit soort lijstjes zijn altijd leuk

Vrijdag
Jannet Livv
- Warhaus/Pommelien - Alestorm - Mika - Weezer - Bad Nerves - Kid Kapichi - Justin Timberlake

Zaterdag
The Academic - Battlesnake - Amyl - Cypress Hill - Soft Play - Faithless - TLDP - Olivia Rodrigo

Zondag
DeWolff - NoFun! - Imminence - Everything Everything - Kaiser Chiefs - Biffy Clyro - Bob Vylan - Korn - Muse

Op vrijdag en zondag dus zeker een prima gevuld programma, zaterdag is wel mager met een Faithless dus in daglicht wat op Paaspop niet al te interessant was. Ga zelf al een aantak jaar naar Werchter en Pukkelpop en het gros van wat ik hier zou gaan zien ga ik dus al daar zien dit jaar of heb ik al gezien afgelopen jaren. Alleen echt jaloers op Soft Play en Korn op deze line up

tja, probleem voor mij is dat ik Stage 4 liefst wil vermijden en liever bij Zuid/Noord hang, kies dan dat moment ook veel liever voor Claude. Pijnlijke clash, maar voel er daarbij ook helaas meer voor om Claude te gaan zien.

Uitzondering is eigenlijk Sawyer Hill, die gelijktijdig met Mika speelt op Stage 4. Maar Mika al eens gezien en Sawyer Hill te erg veel nieuwsgierig naar.
En Almost Monday op Stage 4 gaan we ook mee pakken, maar da's makkelijk in de hand gewerkt door de aversie tegen Joost, ontwijking manoeuvre dus!
Voor mij worden Stage 4 acts al heel snel afvallers van mijn tijdschema.
Hoezo die plek mijden? Vorig jaar kwamen daar toch aardig wat hoogtepunten vandaan meen ik. In 5 minuten ben je van Noord bij Stage4.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Heb Faithless afgelopen vrijdag gezien maar dat gaat wel een saaie bedoeling worden in het licht... horen echt visuals bij.

Mijn spoorboekje ziet er als volgt uit:

Vrijdag:
Ronnie Flexx - Stukje Warhaus - Pommelien Thijs - Alestorm - Mike - Inhaler - Weezer - Bad Nerves - Tate Mcrae - Justin Timberlake

Zaterdag:
The Academic - Claude - Amyl And the Sniffers - Cypress Hill / Hardy - Stay Tuned - Soft Play - Joost - Faithless - The last Dinner Party- Olivia Rodrigo

Zondag:
Dewolff - Imminence / Boxer Rebellion - Krezip - Kaiser Chiefs - The Warning - Biffy Clyro - Bob Vylan - Korn / Puprle Disco Machine - Muse

Elke dag genoeg te zien en heel erg weinig acts die samen spelen, en degene die wel samen spelen vindt ik geen probleem om half/half mee te pakken.

Al met al vermaak ik me prima en ben ik erg blij het het tijdschema. Laat het maar snel 20 juni zijn!🍻☀️

Pfff, Pinkpop is wel veranderd. De acts op Pinkpop zijn veranderd.
Het forum is veranderd en het taalgebruik ook. Mensen die 'is' schrijven, als ze 'eens' bedoelen.
Daar krijg ik nou echt jeuk van.
Dat is dus letterlijk niet 1 taalfout, hooguit een aantal stijlfouten ,maar ik vind t een beetje zielig om mensen te pakken op t vergeten van een hoofdletter of een komma, mijn tekst is gewoon normaal te lezen.
Als mensen woorden verzinnen , waardoor ik echt een regel 3 x moet lezen voor ik snap wat er staat, dan is dat best irritant.

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal
Ben er nog niet helemaal uit wat mijn blokkenschema betreft. Nog even puzzelen.

Hoe meer ik luister hoe meer ik leuk ga vinden. Kan nog lastig worden. Echt super veel zin in, wordt een te gekke week met mijn 25e Pinkpop en aansluitend Bryan Adams in Spoorpark Tilburg dinsdag.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Toch ook nog even de andere dagen op een rijtje gezet (ga alleen zondag):
Vrijdag:
Warhaus -> Hiqpy -> Personal Trainer -> Mika -> Weezer -> Oscar and the Wolf

Zaterdag:
Amyl and the Sniffers -> Soft Play -> the last dinner Party -> sticks

Zondag:
DeWolff -> Imminence (stukje) -> The boxer Rebellion (stukje) -> Elephant -> Everything Everything -> Kaiser Chiefs -> Girl in Red -> Biffy Clyro -> Bob Vylan -> Korn -> Muse

Wel overduidelijk voor mij dat de zondag het beste is, en dat ik op de andere dagen weinig te doen zou hebben. Warhaus en Hiqpy achter elkaar op de vrijdag aan het begin van de dag lijkt me wel echt heerlijk.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en MarkvD
zijn de bananen krom

Hoezo die plek mijden? Vorig jaar kwamen daar toch aardig wat hoogtepunten vandaan meen ik. In 5 minuten ben je van Noord bij Stage4.
'vermijden' moet je ook niet zo zwaar lezen als het er staat.
Ik ben zelf meer van de 2 grote podia, ben iemand die vooral op Pinkpop komt voor de acts op Mainstage en Noord podium.
Niet voor de "onbekende" namen op Stage 4, maar meer de "bekende" namen op de grote podia.
daarnaast, 5 minuten?... nee, zo snel ben ik niet op en neer naar Stage 4 (zeker niet door drukte). Vergeet niet dat ik vooral aan de overzijde van het veld vertoef. Daarnaast vind ik het, de paar keer dat ik bij Stage 4 was, lastig doorkomen om terug te gaan.
Als ik dan moet afwegen op de namen op Stage 4 tegen de namen van Noord/Zuid, dan heb ik mijn keuze snel gemaakt.
Als er iets op Noord/Zuid staat dat me echt tegenstaat, dan is de keuze als alternatief prettig voor Stage 4, zoals Joost absoluut vermijden dit jaar.
Of er moet iets in Stage 4 staan wat me dusdanig veel triggert dat het mijn aandacht te veel trekt, dat heb ik bij (must see) Sawyer Hill dus dit jaar.
Stage 4 is voor mij leuk om er bij te hebben als alternatief, niet meer dan dat.
Als er daar interessante namen zouden staan die ik niet mee pak, ben ik er van overtuigd dat als ze iets meer doorbreken ze na een paar edities ook wel op een grote podium op Pinkpop terug komen of wel ergens anders te zien kunnen zijn in de toekomst.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik kom alleen bij Stage 4 als ik even uit de drukte wil ofzo. En 2x om destijds Meau en Hotmilk te bekijken. Dit jaar is er geen artiest die op mijn must-see lijstje staat op stage 4.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Wel grappig om te lezen hoe anders iedereen een festival beleeft. Ik vind juist zo'n stage 4 een toegevoegde waarde, omdat er vaak leuke namen staan en de sfeer fijn is. Dat veld voelt toch vaak te massaal aan. Ik mis alleen wel een beetje de oude tent van stage 4.

Als ik nu kijk wat ik allemaal op stage 4 heb gezien, zijn dat toch veel hele leuke momenten van het festival: The Struts, The Lathums, SONS, Prins S & de Geit, Lucky Fonz III, de Likt. Noisia, Slaves, Gang of Youth, Brutus

Wel grappig om te lezen hoe anders iedereen een festival beleeft. Ik vind juist zo'n stage 4 een toegevoegde waarde, omdat er vaak leuke namen staan en de sfeer fijn is. Dat veld voelt toch vaak te massaal aan. Ik mis alleen wel een beetje de oude tent van stage 4.

Als ik nu kijk wat ik allemaal op stage 4 heb gezien, zijn dat toch veel hele leuke momenten van het festival: The Struts, The Lathums, SONS, Prins S & de Geit, Lucky Fonz III, de Likt. Noisia, Slaves, Gang of Youth, Brutus
Ik heb eigenlijk ook precies dit. Ik denk overigens ook oprecht dat je, zeker op een wat rustigere editie zoals het nu ook lijkt te worden, binnen een paar minuten van het veld naar Stage 4 kan.

Ik heb eigenlijk ook precies dit. Ik denk overigens ook oprecht dat je, zeker op een wat rustigere editie zoals het nu ook lijkt te worden, binnen een paar minuten van het veld naar Stage 4 kan.
Klopt, de loopafstanden vallen over het algemeen sws wel mee op Pinkpop tussen de stages. Enige issue is als je aan de andere kant van het veld staat en je moet door de drukte van het veld oversteken, dat kan wel een tijd duren.

Ik denk dat dit het voor mij wordt. Vrijdag erg vol, maar ik hoef niet alles volledig te zien.

vrijdag:
Pommelien Thijs / Hiqpy - Personal Trainer - Mika - Benee / Inhaler - Weezer - laatste stukje Confidence Man - Bad Nerves - Tate McRae - Justin Timberlake

zaterdag:
Amyl and the Sniffers - Cypress Hill - Stay Tuned (?) - Soft Play - Joost - Faithless - Sprints - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo

zondag:
DeWolff - The Boxer Rebellion - Krezip - Kaiser Chiefs - Girl in Red - Bob Vylan - Korn

Users who are viewing this thread