Rock Werchter 2014 - Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik was er in 2011 niet bij maar las juist niet echt lovende reviews en op een ander forum melde iemand al dat de donderdag dagkaarten in 2011 redelijk laat uitverkochten. Kan natuurlijk ook fout zitten want zoals ik al zei was ik er niet bij. Maar wat me wel lijkt is dat Linkin Park en RATM niet allebei gaan komen als rapcore bands, word een beetje teveel van 1 alternatieve stijl.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Zelf zag ik linkin park in 2011 en het was een super concert! oké waarschijnlijk ligt het er ook aan dat ik fan ben, maar dan nog. Ze krijgen niet voor niks prijzen voor beste liveacte,...
Linkin park is een perfecte naam voor rock werchter te headlinen.
En donderdag kaarten zijn elk jaar het laatst uitverkocht, ook 2013 waar op donderdag toch enkele grote namen op stonden (Green Day, Biffy Clyro, Vampire Weekend, Netsky, Bloc Party, Sigur Ros, The National,...) was nipt uitverkocht.


 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Wat Shaverion zegt klopt. Die dag met Linkin Park verkocht pas de week van het festival zelf uit (wat laat is naar Werchternormen), en na de aankondiging kwam er veel kritiek dat Linkin Park niet headlinerwaardig is.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Pfff. Het zou toch wel een prachtige droom zijn, Linkin Park sub-headliner en Rage Against The Machine headliner. Maar helaas zijn dat dromen en zullen die denk ik geen werkelijkheid worden. Linkin Park is zeker kanshebber voor een (sub-)headline spot, maar vraag me af of ze het voor minder dan de headline-spot doen. Dus Linkin Park vervangt Arcade Fire op het lijstje met headliner-geruchten. Rock Werchter, geef ons eens een headliner!!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Donderdagen verkopen inderdaad altijd later uit, maar in 2013 was dit nog steeds in mei, wat een heel verschil is met enkele dagen voor het festival.

Maar dit is misschien allemaal voor niets, want de organisator van Download beweert dat zijn festival het enige festivaloptreden van Linkin Park is deze zomer.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Maar dit is misschien allemaal voor niets, want de organisator van Download beweert dat zijn festival het enige festivaloptreden van Linkin Park is deze zomer.

Heb je daar een bron van?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Heb je daar een bron van?

Ik heb al enkele keren geprobeerd te linken, maar hij maakt er dan een afbeelding van en vervolgens wordt mijn bericht verwijderd. Dan maar zo: als je de Twitteraccount van Andy Copper afgaat kom je bij de berichten van gisteravond 'Download exclusive' tegen, als antwoord op de vraag of LP ook andere festivals zal doen met het Hybrid Theory concept. En ik zie niet goed in waarom Linkin Park hun speciale concept slechts een keer zou doen, en vervolgens de andere festivals afgaat zonder nieuw materiaal, dus met dezelfde setlist als in 2011-2012.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nee dat zou ik dan ook raar vinden opzich. Maar het kan wel zo zijn dat ze dat zelf maar een keer willen doen. Ach het zal afwachten worden.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Schrijf Arctic Monkeys maar alvast in, ze zijn net aangekondigd voor Optimus Alive in Lisabon, wat een week na Rock Werchter plaatsvindt. Zo blij :)
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ook toegevoegd aan de sterke geruchten mogen worden: Imagine Dragons, Skunk Anansie, Tenacious D, Black Sabbath, System of a Down, Franz Ferdinand, Miles Kane, The Fratellis, Billy Talent, Flogging Molly, Nero, en toch ook Kensington. Allemaal geleaked voor Nova Rock.

Vooral Imagine Dragons, Franz Ferdinand en Nero mogen komen, maar ook Skunk Anansie, Fratellis en Flogging Molly zie ik graag.

Hou zelf niet zo van het echte harde werk, dus Black Sabbath en System of A Down mogen van mij thuis blijven :p
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Black Sabbath op graspop gok ik, samen met Aearosmith. System of a Down kan wel als mogelijke headliner toegevoegd worden al moeten we er rekening mee houden dat uit lijstje SOAD, RATM, Metallica en Linkin Park er hoogstens 2 als headliner komen te staan omdat het anders teveel van het harde werk word.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Die leak is precies de line-up van Frequency 2013, lijkt me dus dat dat niet klopt
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Die leak is precies de line-up van Frequency 2013, lijkt me dus dat dat niet klopt

Lijkt mij ook inderdaad. Black Sabbath wel, maar die zie ik niet zo snel naar RW komen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oke, misschien ben ik een beetje doorgeslagen, maar The Rolling Stones op RW14? Dit is de 40e editie van RW en wie weet willen ze wel een bijzondere act boeken net als PP dat deed in 2009 met Springsteen. Het zou me niet heel erg verbazen als ze met iets bijzonders komen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Voor mij zou maar één ding echt speciaal zijn, een 20th anniversairy optreden van Muse. Ik ben groot fan van hun en ken alle nummers en b-sides, het zou voor mij echt geweldig zijn om een keer alle classics live te horen. Ben nog een jonge jongen dus ik was nog te jong om in 2004 en 2007 al bij de Muse optredens te zijn, laat staan dat bizar vette concert op Werchter 2001, waar nog beelden van zijn ;)

Voor de rest hoop ik vurig op Arctic Monkeys, Pearl Jam, Foo Fighters en stiekem heb ik nog lichte hoop op Coldplay, met het motto geen nieuws is goed nieuws.

Mijn droom Rock Werchter zou er ongeveer zo uitzien:

Donderdag: Linkin Park - Foo Fighters
Vrijdag: Placebo- Coldplay
Zaterdag: Arctic Monkeys - Pearl Jam
Zondag: The Black Keys - Muse

Keep on dreaming :p
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Zo gek is dat niet, behalve coldplay dan die echt niks zullen doen komende zomer. En AM die wss niet meer tevredenz ijn met sub..
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Haha dat gaat nooit gebeuren, en over de Rolling Stones lijkt me heel onwaarschijnlijk. Dan moet er wel een hele hoop geld worden neergelegd en ze moeten het ook nog willen. En dat laatste is denk ik het grootste probleem, Charlie Watts wil geen festivals doen en heeft voor Glastonbury een uitzondering gemaakt omdat de rest het graag wou doen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Zo gek is dat niet, behalve coldplay dan die echt niks zullen doen komende zomer. En AM die wss niet meer tevredenz ijn met sub..

Naja vorig jaar kwam Kings Of Leon ook volledig uit de lucht vallen. Wie weet kondigd Coldplay ineens wat aan, ze hebben nergens aangegeven niks te doen in de zomer van 2014, ze houden zich volledig stil. Ook hoorde ik geluiden dat 'Atlas' bij een film hoorde en dat deze daarom niet bij een album hoort. Wie zegt dat? Je weet het niet en daarom blijf ik hopen. Al acht ik de kans ook klein in.

Als Coldplay wegvalt, dan kan Arctic Monkeys op die plek. Maar dat hoeft denk ik niet, want afgelopen Werchter had toch ook gewoon 2 dagen met 2 headliners? Kings Of Leon en Depeche Mode voelde voor mij in ieder geval wel zo aan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ook hoorde ik geluiden dat ‘Atlas’ bij een film hoorde en dat deze daarom niet bij een album hoort. Wie zegt dat? Je weet het niet en daarom blijf ik hopen. Al acht ik de kans ook klein in.

Dit is gewoon een feit. The Hunger Games 2 Soundtrack. Hiervoor worden liedjes geschreven door meerdere artiesten. Dit betekent niet dat deze artiesten touren of dat ze met een album komen

1.Coldplay - "Atlas"

2. Of Monsters and Men - “Silhouettes”

3. Sia (ft. The Weeknd & Diplo) - “Elastic Heart”

4. The National - “Lean”

5. Christina Aguilera - “We Remain”

6. The Weeknd - “Devil May Cry”

7. Imagine Dragons - Who We Are”

8. Lorde - “Everybody Wants to Rule the World” 

9. The Lumineers - “Gale Song”

10. Ellie Goulding - “Mirror”

11. Patti Smith - “Capital Letter”

12. Santigold - “Shooting Arrows at the Sky”

13. Mikky Ekko - “Place for Us”

14. Phantogram - “Lights”

15. Antony & the Johnsons - “Angel on Fire”
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Hmmm ja ik maakte een denkfout. Ik ging er vanuit dat een soundtrack ook gewoon op een album van de artiest kan staan, maar dit is meestal niet zo. No Sound But The Wind van Editors en Neuron Star Collsion van Muse zijn geschreven voor Twilight, en komen vervolgens niet terug op een nieuw album.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat ze niet met een album bezig zijn. Er zijn al zo vaak bands ineens vanuit het niets opgedoken. Kwam Blur niet ook een beetje onverwacht vorig jaar? Hou het allemaal nog niet zo lang bij. Ik als fan heb het zwaar met één schamel nummertje in nu ruim een jaar tijd sinds het Malieveld concert in Den Haag.

Ik had nog een vraag aan jullie muziek-fans. Hoe kan het dat fans van Muse ook vaak fan zijn van Coldplay? Het is echt compleet verschillend. Ik ken zoooooo veel mensen die helemaal weg zijn van beide.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken