Rock Werchter 2014 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Maar de helft van de bands die je bij matige geruchten had gezet hebben ook nieuw materiaal (of komen ermee af) en tourplannen voor 2014 + hebben ooit al eens op Werchter gestaan. Daarom dat ik me afvroeg waarom die twee dan precies bij sterk mochten.

In other news: Roskilde heeft een bericht gepost dat sterk lijkt op iets dat Werchter vorige week op een facebookcomment plaatste: ze weten zelf nog niet wanneer de eerste namen bekendgemaakt worden, en ze zijn momenteel nog hard aan het werk om de eerste bekend te kunnen maken . Met andere woorden: het zal nog een paar weekjes duren.
 

Basenadriaan

Playlistbediener
17 jun 2013
12
0
Als iedereen toch mag speculeren.

Ik denk dat we qua rapscene misschien dingen moeten verwachten als: Iggy Azalea, The Weeknd, Machine Gun Kelly, Mac Miller, B.O.B.

Zelf denk ik ook nog dat er wel eens wat namen kunnen vallen zoals:
Calvin Harris, Zedd, Snow Patrol, Linkin Park, Emeli Sande, Pharrel, Macklemore & Ryan Lewis.

Alleen wat we ECHT willen is Mumford and Sons en Coldplay.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Mumford and Sons mogen van mij lekker weg blijven xD Ben wel erg benieuwt trouwens of Metallica tussen de headliners zit, wel echt een Download naam en als die daar bevestigd word betekend dat ze vast wel meer festivals gaan doen en staat die bij RW ook hoog op de geruchten lijst.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Van Coldplay en Mumford & Sons weten we al dat ze in de zomer van 2014 niet gaan touren, dus nee. Macklemore & Ryan Lewis lijkt me daarentegen een zekerheidje als Barn-headliner.

Ik verwacht trouwens niet dat Metallica op Download speelt: dat is een van de festivals waarvan ik hier ooit vertelde dat ze niet graag headliners herhalen, en in dat opzicht is headliner geweest in 2012 echt wel te recent. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat Metallica niet tourt deze zomer. Al verwacht ik wel dat ofwel Metallica ofwel Pearl Jam op Pukkelpop zal staan. Idem voor ofwel Arctic Monkeys (bevestigd voor Reading/Leeds) ofwel Arcade Fire (willen enkel headlinen, en zijn op dat vlak misschien te klein voor Werchter).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Arcade Fire en Arctic Monkeys willen beide alleen headlinen, maar zullen beide(als we naar de voorlopige geruchten kijken) relatief kleine headliners zijn. Waarom dan niet net zoals Kings Of Leon en Blur, gewoon samen 1 avond headlinen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Dat zal denk ik vooral afhangen van de eisen van de bands zelf. Ook niet onbelangrijk dat Kings of Leon ondertussen een headliner op de terugweg is, terwijl AM en AF momenteel op een piek zitten qua wereldwijde populariteit. In ieder geval zou zo'n constructie betekenen dat er nog een naam minder uit het lijstje Foo Fighters-Muse-RATM-Metallica-Pearl Jam komt, wat mijn vermoeden van Metallica/Pearl Jam op Pukkelpop ondersteunt.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Lijkt het alleen of vergeet iedereen hier the Strokes? Nieuw album, en een tour voor 2014 is al bevestigd. Zou een toffe headliner zijn. Verder lijken AM en Qotsa voor RW redelijk zeker, en is het gissen tot maandag...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Het enige wat The Strokes gezegd hebben is dat ze actiever zouden zijn in 2014. Of dat een album of een tour wordt weten we niet (vergeet ook niet dat hun gitarist momenteel solo op tour is). Zouden op Werchter trouwens hoogstens subheadliner zijn vermoed ik, eerder Pukkelpopmateriaal.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
The Strokes lijkt mij ook beter als Pukkelpop headliner net als Arcade Fire, Arctic Monkeys zouden op een verder sterke dag wel op RW kunnen staan.

Had RW trouwens niet geholpen met Pukkelpop om de Foo Fighters binnen te halen? Zouden ze ook bij Graspop kunnen doen met Metallica, zou voor Graspop wel leuk zijn en als RW verder goede headliners heeft hebben ze geen grote metalact nodig om extra mensen te trekken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Arcade Fire mag van de geruchtenlijst af: Roskilde heeft net bekend gemaakt dat AF dat weekend plannen in de VS heeft.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dan zal het wel BKS/Lowlands/Pukkelpop worden voor Arcade Fire. Ik bedoel niet alle drie al sluit ik het ook niet uit.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Dus we hebben een heeel vet nieuw gerucht, Linkin Park! Ik ben niet zo'n fan van ze me maar ze hebben een paar hele vette tracks, en heb ze nog nooit gezien dus doen!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Heb ze wel al gezien en ben nog steeds geen fan. Maar het is zeker een kanshebber ja.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Heb ze al gezien en hoewel het een vet optreden was hoef ik ze geen tweede keer te zien
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Arcade Fire mag van de geruchtenlijst af: Roskilde heeft net bekend gemaakt dat AF dat weekend plannen in de VS heeft.

Joske waar ben je dit tegen gekomen? Zou ze echt graag op een festival willen zien
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik denk dat door het bericht van de AM de kans op werchter kleiner is geworden.
Hoorde vandaag op StuBru dat Arsenal een nieuw album heeft plus een paar concerten gaat geven. Dit lijkt me wel een kanshebber voor RW14
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik heb het ook gelezen, kwam wel echt van Roskilde zelf af. Zal wel facebook of twitter ofzo zijn geweest. Arcade Fire gaat net voor het Roskilde weekend naar "the other side of the pond"

Het valt mij trouwens wel op dat het toch elke keer weer dezelfde namen zijn die als mogelijke headliners genoemd worden. Muse, Foo Fighters, Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica, Rage Against The Machine en Linkin Park waarvan ik bij de laatste afvraag of ze wel geschikt zijn om RW te headlinen (vorige keer was ook niet zo'n succes)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
<div class="d4p-bbt-quote-title">Joske wrote:</div>
Arcade Fire mag van de geruchtenlijst af: Roskilde heeft net bekend gemaakt dat AF dat weekend plannen in de VS heeft.

Joske waar ben je dit tegen gekomen? Zou ze echt graag op een festival willen zien

Op de facebookpagina van Roskilde postte iemand dat het missen van Arcade Fire een slecht voorteken was voor de line up, waarop de account van Roskilde het bericht postte dat ze die periode 'at the other side of the pond' zullen zijn. Bovendien heeft Arcadefiretube (de diehard fanclub) vandaag getweet dat ook andere bronnen bevestigen dat AF in de periode Glastonbury-T in the Park niet in Europa zal zijn.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
@ Shaverion: Waarom was Linkin Park de vorige keer geen succes? Volgens mij waren de dagkaarten toen ook gewoon uitverkocht en kregen ze na afloop veel lovende kritieken.

En het geschikt zijn om te headlinen. Volgens mij zijn ze dit wel aangezien het een band is met een enorme achterban.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken