Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Op die vraag kan ik je geen antwoord geven, sorry. Denk dat dat komt omdat het gewoon twee top bands zijn. Maar ik zou er niet van uit gaan dat Coldplay komt, helaas. Die zijn gewoon nog echt in hun rust periode. Als je wil praten over bands die ineens kunnen opkomen, maar op dit moment eigenlijk ondenkbaar zijn ( dus ik zeg/denk voor 90% zeker te weten dat ze niet komen, maar het zou in principe moeten kunnen) moet ik denken aan:

- The Who
- AC/DC
- The Strokes
- Black Sabbath
- Kiss
- Oasis

Maar denk dat de mogelijke headliners/ Co headliners ondertussen voor 80% bekend zijn voor Werchter : Pearl Jam, Rige Against The Machine, Queens Of The Stone Age, Arctic Monkeys, Metallica, Muse, Snow Patrol, Linkin Park, Elbow, Kasabian, Florance And The Machine, The Black Keys, Foo Fighters, Placebo. ( waarschijnlijk namen vergeten dus aanvullen maar!

Hier staat Avanged Sevenfold niet tussen i.v.m Graspop ( hier moet Kiss dan ook bijstaan als ze gaan touren)

Ohja en ga hier alsjeblieft niet de discussie voeren van kunnen Arctic Monkeys RW wel headlinen. JA dat kunnen ze haha en dat hebben ze al bewezen. Sterker nog ze doen het niet voor minder. Zelfde geld voor QOTSA, die doen het niet meer voor minder dan de sub headline spot. Dat is ook niet nodig gezien de populariteit in Belgie.

Arcade Fire komt helaas niet niet meer zoals Joske al heeft gezegd, zijn op dat moment in Amerika.

Groetjes

@LuudGoossens

Ik vraag me af waar je Florence + The Machine en Kasabian vandaan haalt. Zijn allebei in mijn ogen ook nog steeds niet sub-headliner waardig voor RW.

Misschien dat ik weer het jaarlijkse gerucht noem, maar ook Daft Punk kan op het lijstje.
Zomer 2013 kwam te vroeg voor Daft Punk, er zijn ook enkele festivals die dit in de media hebben aangegeven. Maar er was nog altijd dat gerucht dat Daft Punk 5 festivals zou doen in de zomer van 2014. Dus als ze festivals doen, lijkt me Rock Werchter een hele goede optie. In 2013 werden de DaftPunk-geruchten al bijna realiteit, in 2014 word dit denk ik alleen maar groter. Wat zeggen jullie?

Florence + The Machine zie ik wel als subheadliner gebeuren hoor. Stonden in 2012 al als derde laatste act, en bovendien nog een gigantische hit gescoord met Spectrum na die editie.

Daft Punk zou ik voorlopig niet als gerucht gaan beschouwen zolang ze niet eens daadwerkelijk over tourplannen beginnen praten of een datum aankondigen. Er zijn voldoende redenen om te verwachten dat ze niet op de grootste festivals ter wereld (qua vraag naar tickets en media-aandacht) zullen staan: betrouwbare insiders zeggen dat ze Coachella geweigerd hebben (nochtans is daar Get Lucky in premiere gegaan!), en Glastonbury heeft 3 headliners die er nog nooit gestaan hebben (Daft Punk wel). Als die twee DP niet kunnen overtuigen zie ik niet in waarom Werchter wel (tenzij met een aparte show op Boutique?).

De kans op Muse wordt weer iets groter, ze zijn vandaag aangekondigd voor Lolapalazoo, wat betekent dat ze in ieder geval tot en met April volgend jaar nog touren en waarschijnlijk ook wel over te halen zijn voor Werchter 2014 :) I'm praying!

Inderdaad wat Joske zegt. FATM zullen een spot hoger staan denk ik zo dus dat is de sub headline spot. Kasabian zie ik trouwens nog een spot voor de sub headline spot spelen.

Black Sabbath tourt inderdaad maar ik heb die niet in het rijtje gezet gezien ik ze op Fortarock en Graspop zie spelen. Zelfde voor Avanged Sevenfold. ( ook Kiss als die touren )

Ook maar eens gaan speculeren over de kleinere namen die kans maken, dit zijn de namen die touren komende zomer en dus kanshebbers zijn:

The Tallest man on earth, Kodaline, Interpol, Pixies, James Vincent Mcmorrow, John Mayer, Andy Burrows, Taloy Swift, The Neighbourhood, Two Door Cinema Club, Tom Odell, Imagine Dragons, Bastille, Little Green Cars, Alex Clare, Noel Gallagher, Foals, Vulcano Choir, Band of Skulls, Boy and Bear, Franz Ferdinand, De Staat, Ed Sheeran, Foster The People, Half Moon Run, Jake Bugg, Little Dragon, Miike Snow, Puggy, Stromae, Selah Sue, Arsenal, Redical Face, The Avett Brothers, The Ceremonies, The Kooks, The lumineers, The WOmbats, Blaudzun.

Ook wat dance acts:

Deadmau5, Justice, C2C, Discolusre, Skrillex, The Prodigy, The Chemical Brothers, Diplo, Major lazer, Yellow Claw, SBTRKT, TNGHT, Steve Aoki, Calvin Harris, Knife Party, Duck Sauce, Skrillex, Nero, Skream, Chase And Status,

Hiphop acts:

Macklemore & Ryan Louis, Drake, Earl Sweatshirt, Asap Rockey.

Voor wat betreft dance kun je ook hiernaar kijken:

Klopt zeker! Van die zie ik Paul Kalkbrenner, Macklemore & Ryan Lewis, DeadMau5, Knife Party, Chase and Status en Naughty Boy wel komen

Denk trouwens ook dat dit jaar wel een stuk of 5/6 jaar komen die er vorig jaar ook waren, namelijk: Tom Odell, Disclosure, C2C, Rudimental, Bastille, Alt-J

Weet iemand wat ze met het 4de podium willen doen? heb gehoord dat het een nacht podium is, zou het mooi vinden als daar acts geplaatst worden die een soort van 'i love techno' tint hebben. Van die line-up @bas zie ik dan Gesaffelstein en Brodinski daar wel staan.

Van de namen van vorig jaar hoop ik dat Alt-J terug komt, ook The National hoop ik al lijkt me deze minder geloofwaardig of ze moeten de Barn een avond afsluiten.

Ik vraag me ook af wat ze met die nacht tent willen. Zouden ze er namen als Disclosure, Major Lazer neer gaan zetten en echt nog voor een groot publiek gaan(lijkt mij niet) of is het meer voor de onbekendere dance artiesten voor de mensen die echt geen minuut slaap willen tijdens het weekend(vermoed ik)?

Ik gok dat laatste, anders zal er veel publiek gemist worden voor zo'n act omdat ze het niet waard vinden zo lang op te blijven. Helpt denk ik ook wel om het wat rustiger op de campings te houden 's nachts. Waar zetten ze dat ding eigenlijk neer?

Dat leek mij ook ja. Misschien aan de andere kant van de weg? Daar lag een camping die voor zover ik me kan herinneren vrij leeg was(richting A3)?

Misschien dat ze bij A2 voor meer ruimte maken? Afgelopen jaar stond daar zo'n Lipton stand met muziek waar nog wel eens een stapel mensen voor stond.

EDIT: Lees dat er voor het 4e podium eerst een ruimte gevonden moest worden waar bomen gepland konden worden, neem aan dat er dus voor dat 4e podium wat bomen gekapt moeten worden. Bij A2 aan de kant van het festivalterrein staan nog een hoop bomen dus dat zou het best eens kunnen worden.

Ik neem aan dat het niet te dicht bij de campings is als het bedoelt is om de onrust 's nachts een beetje weg te halen.

Al het terrein rond RW is omgeven door campings, parkeerplaatsen, bos of huizen. Als het een tent word valt het misschien wel mee met de herrie. Je kunt dat 4e podium ook niet te ver van het festivalterrein af plaatsen anders komen er waarschijnlijk niet echt veel mensen.

Ik gok dat we nog wel ongeveer 2 weken moeten wachten op de eerste headliners, het is zo ie zo nog wel redelijk stil in festival land.

Het vierde podium komt net buiten het festival terrein te liggen, waar is nog niet precies bekend. Er zijn alleen wat speculaties over wat er met het vierde podium gaat gebeuren. Of ze gaan er kleine acts uit de buurt er neer zetten of ze gaan er een dance podium van maken en dan komen in Klub C meer bandjes/zangertjes om de dag op te vullen en komen pas later wat grotere dance acts. Dan moet je denken aan dat acts als Diplo, Yellow Claw, TNGHT, Noisia, Nero op het vierde podium komen en dingen als Major Lazer, Disclosure, Rudimental, Steve Aoki, Knife Party, Duck Sauce, Calvin Harris, Justice later in Klub C verschijnen.

Als ze voor bandjes uit de Belgie/ eigen streek gaan moet je denken aan Murdock, Merdan Taplak, Nid & Sancy, Sound of Stereo, Isbells. Niet zo heel bijzonder dus.

Ook verwacht ik wat Nederlandse invloeden op Werchter dit jaar, denkend aan: De Jeugd Van Tegenwoordig, Yellow Claw, Noisia, Chef'Special, Jacco Gardner, Blaudzun, Opposites, ( eventueel ) Hardwell.

Qua Barn headliners - voorlaatste denk ik trouwens aan:

Interpol - Pixies
Alt-J - Foals
Imagine Dragons - Noel Gallagher
Franz Ferdinand - Nine Inch Nails

Franz Ferdinand heb ik zo laag gezet omdat ik denk dat ze een vergelijkbare opzet gaan doen net als ze met Bloc Party hebben gedaan. ( Of heb ik dit hier al eens gezegd haha )

Van Belgie verwacht ik in ieder geval: Selah Sue, Stromea, Arsenal

Jacco Gardner en Blaudzun is denk ik een beetje laat, dat had dit jaar gemoeten aangezien die hypes nu wel over zijn en het er denk ik vrij leeg zal zijn. Chef'Special verwacht ik ook niet, maar kan niet precies zeggen waarom. Jeugd van Tegenwoordig verwacht ik wel, net zoals De Staat. Yellow Claw en Noisia: geen idee.

Ik denk voor de Barn dat Foals eerder voor FF zal gaan staan en dan Alt-J voor NIN.

Is dat 4e podium eigenlijk toegankelijk voor mensen zonder kaartje? Als ze het buiten het festival terrein plaatsen zou er een aparte ingang ofzo voor moeten komen, of er moeten kleine artiesten staan die best gratis bekeken mogen worden.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread