Rock Werchter 2014 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
@Luud: Als 2 Many DJ's niet relevant meer is, dan is Chemical Brothers dat evenmin (die hun hoogdagen waren eind jaren '90 tot en met 2005). 2 Many DJ's zal echter niet komen om andere redenen: naar verluidt hebben de broers Dewaele ruzie gehad met de organisatie van Werchter, en willen ze daarom niet meer op Werchter spelen met eender welk project (anders had Soulwax er in 2013 ook wel op de affiche gestaan voor ze hun tour cancelden).


Ook hoop ik dat Jack white met een van zijn bandjes aan komt zetten.<br>
Hij schijnt met beide bandjes aan het opnemen te zijn (Raconteurs,Dead Weather)<br>
Ik zet mijn geld op The Death Weather

Als Jack White deze zomer tourt, zal het wel terug solo zijn. De gitarist van Dead Weather is namelijk op tour als lid van QOTSA, en de zangeres gaat binnenkort een nieuwe plaat uitbrengen met The Kills.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Je hebt gelijk. al zijn ze wel al bezig met een album


30 augustus
Jack White has resumed working with the Dead Weather, the psychedelic rock band featuring Kills singer Alison Mosshart and members of Queens of the Stone Age and the Raconteurs. The group have begun recording their third album, a followup to 2010's Sea of Cowards.

De kans is inderdaad groter dat QOTSA nog even doortoured ipv. Dead Weather
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Je hebt gelijk. al zijn ze wel al bezig met een album

30 augustus<br>
Jack White has resumed working with the Dead Weather, the psychedelic rock band featuring Kills singer Alison Mosshart and members of Queens of the Stone Age and the Raconteurs. The group have begun recording their third album, a followup to 2010′s Sea of Cowards.

De kans is inderdaad groter dat QOTSA nog even doortoured ipv. Dead Weather

Ondertussen hebben ze daar extra info over losgelaten. Tussen nu en 2015 brent The Dead Weather om de paar maand een 7" single uit, in 2015 komt er dan een full album. Dus als Jack de baan op gaat volgend jaar zal het solo of eventueel met The Raconteurs zijn. Uiteindelijk maakt het mij niet uit, zowat alles wat die doet is geweldig en hij heeft me live al met meerdere projecten de hersens uit de kop gerockt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ondertussen hebben ze daar extra info over losgelaten. Tussen nu en 2015 brent The Dead Weather om de paar maand een 7″ single uit, in 2015 komt er dan een full album. Dus als Jack de baan op gaat volgend jaar zal het solo of eventueel met The Raconteurs zijn. Uiteindelijk maakt het mij niet uit, zowat alles wat die doet is geweldig en hij heeft me live al met meerdere projecten de hersens uit de kop gerockt.

Waar heb je dit voorbij zien komen, Joske?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Zoiets?
Donderdag:
Main Stage: Placebo - Arctic Monkeys - Chemical Brothers
Barn: Franz Ferdinand
Vrijdag:
Main Stage: The Black Keys - Pearl Jam
Zaterdag:
Main Stage: Arcade Fire - Muse
Zondag:
Main Stage: Elbow - Qotsa - Metallica
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Zoiets?<br>
Donderdag:<br>
Main Stage: Placebo – Arctic Monkeys – Chemical Brothers<br>
Barn: Franz Ferdinand<br>
Vrijdag:<br>
Main Stage: The Black Keys – Pearl Jam<br>
Zaterdag:<br>
Main Stage: Arcade Fire – Muse<br>
Zondag:<br>
Main Stage: Elbow – Qotsa – Metallica

Zoiets, maar ik denk ook niet helemaal. Arcade Fire en QOTSA wordt van gezegd dat ze enkel nog headlinerspots willen, dus dat wordt afwachten. Elbow vlak voor QOTSA en Metallica zetten zou een ramp betekenen voor het publiek bij Elbow, dus liever niet.

En dan snap ik niet goed waarom iedereen Black Keys zo hoog zet? Oke, ze zijn enorm in populariteit gestegen op 2-3 jaar tijd, maar ze zijn heus nog niet zo groot als QOTSA/Arcade Fire/Placebo. Doe hen maar 1 of 2 posities lager.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En dan snap ik niet goed waarom iedereen Black Keys zo hoog zet? Oke, ze zijn enorm in populariteit gestegen op 2-3 jaar tijd, maar ze zijn heus nog niet zo groot als QOTSA/Arcade Fire/Placebo. Doe hen maar 1 of 2 posities lager.

Onderschat The Black Keys niet. Hebben met hun laatste album echt al hoog op het affiche gestaan bij verschillende festivals. Dit komt door de laatste top plaat. Als ze weer zo'n toegankelijke plaat maken. Groeien ze alleen maar harder door, zeker Sub-headliner maar geen headliner
 

jente

Nieuw lid
9 okt 2013
1
0
Zoiets?<br>
Donderdag:<br>
Main Stage: Placebo – Arctic Monkeys – Chemical Brothers<br>
Barn: Franz Ferdinand<br>
Vrijdag:<br>
Main Stage: The Black Keys – Pearl Jam<br>
Zaterdag:<br>
Main Stage: Arcade Fire – Muse<br>
Zondag:<br>
Main Stage: Elbow – Qotsa – Metallica
Dat is ook ongeveer wat ik voor me zie, met als toevoegingen Jake Bugg, Kasabian en Miles Kane. Eerste twee brengen komende tijd een nieuw album uit. Ook zie ik the Last Shadow Puppets (Alex Turner en Miles Kane) ook nog wel in de barn staan, aangezien ze waarschijnlijk snel een nieuw album uit zullen brengen. Ook was daar al een voorproefje van op Glastonbury dit jaar.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik zal nog eens een poging wagen. Metallica heb ik, misschien voorbarig, afgeschreven. Placebo zie ik op pukkelpop staan. Muse zie ik wel komen gezien de band met Werchter. Mijn lijstje voor de main:

Dag 1:
Triggerfinger - Arcade
Fire - arctic Monkeys - The Prodigy

Dag 2:
Two Door Cinema Club - Kasabian - Rige Against The Machine - Major Lazer

Dag 3:
Florance And The Machine - Snow Patrol - Muse - Skrillex

Dag 4
Imagine Dragons - The Black Keys - Queens Of The Stone Age - PearlJam

The Barn:
1:
Andy burrows - Tom Odell - Noel Gallagher
2: The Neighbourhood - Kodaline - Foals
3: Ed Sheeran - Interpol - Pixies
4: Puggy - Franz Ferdinand - Nine Inch Nails

Dance acts:
1: Yellow claw - TNGHT - Nicky Romero - Zedd - Calvin Harris
2: SBTRKT - Nero - Noisia - Chase And Status
3: Parov Stelar - Duck Sause - Diplo - Disclosure
4: Knife Party - Steve Aoki
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Wil overigens Elbow nog voor Snow Patrol zetten en FATM tussen haakjes zetten haha.
Wat denken julliener van?
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
hmmm, als ik het zo allemaal lees wordt dit een mooie editie.
Zelf zie ik zoiets komen:

Dag 1:
Franz Ferdinand - Arctic Monkeys - Chemical Brothers

Dag 2:
The Black Keys - Pearl Jam - Skrillex

Dag 3:
Arcade Fire - Muse - Calvin Harris

Dag 4:
Hier verwacht ik iets verrassends, de knaller van de jubileum-editie

Ook Justin Timberlake is weer helemaal back in business en zou zomaar eens op Werchter kunnen staan met een enorme show. Al is dat ook een beetje wishful thinking. Zelfde geldt voor Daft Punk; zou natuurlijk wéér kunnen, maar de kans is niet groot. En Linkin' Park brengt een nieuw album uit, dus die zijn ook weer kanshebber.

Naast deze (sub-)headliners zijn er nog genoeg namen in de race waarmee je de line-up op kan vullen.

Main Stage materiaal: Florence + The Machine, Chase & Status, Stromea, Triggerfinger, Panic! At The Disco, MGMT, Empire Of The Sun, The Kooks, The Wombats, Netsky

The Barn materiaal: Daughter, Paolo Nutini, Sam Smith, John Newman, Fink, The Weeknd, Matt Corby, Yeasayer, Andy Burrows, Ed Sheeran, Nine Inch Nails

Klub C materiaal: Zedd, NERO, SBTRKT, Disclosure, Earl Sweatshirt, Macklemore, A$AP Rocky, Flux Pavilion, Gesaffelstein, Duck Sauce, Noisia, TNGHT

Hier zitten ook gokjes bij, maar de meesten beginnen zijn bezig met een album, brengen het bijna uit of hebben het onlangs uitgebracht.

Qua Nederlanders verwacht ik Dope D.O.D, The Opposites of De Jeugd Van Tegenwoordig.
De eerste heeft op Pukkelpop bewezen een top-act te zijn. De tweede komt weer met nieuwe muziek en is héél populair in België. De derde heeft onlangs een album uitgebracht en zal sowieso het volgende festivalseizoen meepakken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Je noemt daar inderdaad een hele hoop namen die we kunnen verwachten, Thijs. Alleen zou ik heel wat van die Main Stage namen eerder in de Barn zetten: Panic!, The Kooks, The Wombats, MGMT zijn namen die qua populariteit hun beste tijd wel gehad hebben en nu eerder geschikt zijn voor Barn in de vroege avond.

Ook vermeld je daar 'knaller voor jubileum-editie', ik denk eigenlijk dat dat Muse gaat zijn. Ze hebben in een interview gezegd dat ze maar 1 Europees festival doen in 2014, en zo'n enorm grote act exclusief hebben (met een best of set!) kan je al gerust een knaller noemen. Die vierde spot zal dan mogelijk voor Rage Against The Machine zijn, als we de geruchten mogen geloven zit zowat elk groot festival in juni/juli achter hen aan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ook vermeld je daar ‘knaller voor jubileum-editie’, ik denk eigenlijk dat dat Muse gaat zijn. Ze hebben in een interview gezegd dat ze maar 1 Europees festival doen in 2014

Ik heb dit ook gelezen. Mocht dit waar zijn. Zal dit eerder Glastonbury, Reading/Leeds of een Brits festival betreffen dan een ander Europees festival.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik heb dit ook gelezen. Mocht dit waar zijn. Zal dit eerder Glastonbury, Reading/Leeds of een Brits festival betreffen dan een ander Europees festival.

Denk het toch niet hoor. Zowel Glastonbury als Leeds/Reading hebben voor zichzelf een regel opgesteld waarin ze zeggen dat er minstens een bepaalde hoeveelheid tijd tussen moet zitten om headliners te laten terugkeren (zouden ze bij Werchter beter ook doen, heb je niet van die situaties zoals met Editors). Volgens de Britten op eFestivals zijn Glastonbury (2010) en Leeds/Reading (2011) daarvoor te recent nog aan de beurt geweest, zij zijn er 100% zeker van dat het op het Europese vasteland gaat gebeuren (Werchter of Roskilde).

Het past ook allemaal perfect in elkaar: Werchter jubileum-editie + Muse verjaardagstour + beide partijen hebben al meer dan een decennium een heel goede band (Muse is er opgeklommen van dagopener naar meermaals dé headliner van het weekend).
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Waar haal je het gerucht vandaan dat linkin park met iets nieuws komt?

Mijn fout! Ik verwees naar dit album: http://www.musicmeter.nl/album/389144
Ik zie nu pas dat dit een album vol remixes is... Wat ik niet verwachtte van Linkin Park..
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>
Ik heb dit ook gelezen. Mocht dit waar zijn. Zal dit eerder Glastonbury, Reading/Leeds of een Brits festival betreffen dan een ander Europees festival.


Denk het toch niet hoor. Zowel Glastonbury als Leeds/Reading hebben voor zichzelf een regel opgesteld waarin ze zeggen dat er minstens een bepaalde hoeveelheid tijd tussen moet zitten om headliners te laten terugkeren (zouden ze bij Werchter beter ook doen, heb je niet van die situaties zoals met Editors). Volgens de Britten op eFestivals zijn Glastonbury (2010) en Leeds/Reading (2011) daarvoor te recent nog aan de beurt geweest, zij zijn er 100% zeker van dat het op het Europese vasteland gaat gebeuren (Werchter of Roskilde).

Het past ook allemaal perfect in elkaar: Werchter jubileum-editie + Muse verjaardagstour + beide partijen hebben al meer dan een decennium een heel goede band (Muse is er opgeklommen van dagopener naar meermaals dé headliner van het weekend).

Maar zijn Sziget, Rock Am Ring, T in The Park etc. dan niet ook kanshebbers om Muse binnen te halen? En is de kans niet iets geringer aangezien ze al op Werchter Boutique hebben gestaan of is de kans hierdoor juist groter? (ivm contacten e.d.) Ik wil echt zoooooo graag dat Muse komt, ik ben een die-hard fan (zie naam)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Helaas weinig reacties op mijn lijstje haha. Maar Muse zal gaan tussen T in the park - IOW - Roskilde of Werchter. Dan denk ik Werchter gezien de speciale band.

Metallica is ontdanks dat ze in de lente de studio in gaan niet afschrijven. Maar de kans is natuurlijk wel een stuk kleiner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Goh, als je alles optelt vallen er al flink wat festivals weg hoor. T In The Park is pas het 3e of 4e grootste festival van de UK, als ze exclusief een festival doen ter ere van een verjaardag lijkt het me dat ze iets groters nemen. IOW valt hier nog onder, en Muse staat niet eens in het lijstje van bands die de organisator dit jaar graag als headliners zou hebben. RaR zou net als Southside/Hurricane betekenen dat ze meteen 2 shows moeten spelen. Al bij al denk ik dat we naar Werchter of Roskilde moeten kijken, en zoals Luud zegt heeft Werchter het voordeel door die speciale band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken