Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Wordt er met het 4e podium dan het nachtpodium bedoeldt dat er zou komen om een vierde podium zoals Barn/main/KluB C??

check de homepage van festileaks, studio brussel of festivalblog.be
icon_wink.gif

Haha ik dacht dat ik de homepage al gezien had maar blijkbaar niet, had wel een paar andere sites gecheckt en zag niks xD Maar meer bomen op het festival terrein is ook wel fijn, nu is het best moeilijk om in de hitte een schaduw plekje te vinden midden op de dag.

Er is wat mij betreft één kanshebber voor de sub-liner positie nog helemaal niet genoemd. Waarom zou Jay-Z niet komen? Heeft nieuwe plaat op zak, en zijn tour duurt vooralsnog maar tot januari 2014, lijkt me sterk dat hij er na 3 maanden touren alweer mee ophoudt. Ik zou et helemaal te gek vinden, en ik vind ook dat HipHop meer deel moet worden van Rock Werchter, afgelopen editie waren er maar iets van 2 hiphoppers :(

Er is wat mij betreft één kanshebber voor de sub-liner positie nog helemaal niet genoemd. Waarom zou Jay-Z niet komen? Heeft nieuwe plaat op zak, en zijn tour duurt vooralsnog maar tot januari 2014, lijkt me sterk dat hij er na 3 maanden touren alweer mee ophoudt. Ik zou et helemaal te gek vinden, en ik vind ook dat HipHop meer deel moet worden van Rock Werchter, afgelopen editie waren er maar iets van 2 hiphoppers
icon_sad.gif

Het aantal hiphoppers is altijd op een hand te tellen hoor. Hangt ook af van het beschikbare aanbod, zeker met Couleur Cafe/Les Ardentes/Dour in dezelfde periode die alle drie een grotere focus op hiphop hebben.

En als er dan toch een grote act moet zijn zou ik eerder Kanye West dan Jay Z zeggen. Het Belgische concert van Jay Z vorige maand was bijlange niet uitverkocht, en de media hebben flink wat kaarten moeten weggeven om het toch nog vol te krijgen. Dan zien velen denk ik liever een extra rocker komen..

@Joske Ja Kanye West zou inderdaad ook kunnen. Het zijn allebei rapgoden dus welke van de 2 maakt mij niet uit, heb denk ik een lichte voorkeur voor Jay maar Kanye is ook briljant :) Dan krijg je waarschijnlijk Kendrick Lamar er ook weer bij aangezien ze samen optreden maar dat maakt het voor mij alleen maar beter.

Dat Jay-Z niet meteen was uitverkocht, tja, dat betekent toch vooral dat hij perfect voor een subliners positie is? Zijn show is in ieder geval een stuk spectaculairder dan de rockers. Ik bedoel, QOTSA/PLacebo/BlackKeys komen dan met een simpele lichtshow, Jay heeft echt een hele mooie.

Ik zie het gebeuren, maar wel maar één van de twee.

Liever Jay Z dan West. Maar als er toch een rapper moet komen dan hoop ik toch op eminem. Hij heeft toch ook een nieuw album

Lekker belangrijk een lichtshow... het gaat erom dat het kutmuziek is! En als het dus niet eens iets uitverkoopt dat betekent dat ze niet veel mensen naar Werchter doen trekken. Kortom kost waarschijnlijk meer dan het oplevert.

En als er dan idd een rapper moet komen kies ik ook voor Eminem.

idd als er dan toch een rapper moet komen, moet het Eminem zijn anders hoef ik het echt niet te zien.

Het is nochtans net Eminem waarover na afloop op Pukkelpop heel wat slechte woorden vielen over zijn show... Jay Z heb ik al eens live gezien en vond ik best wel knallen voor een hiphopact (vanwege het 100% live gehalte inclusief band), maar die komt denk ik ook niet voor minder dan sub, en zoals WeckoJ zegt is die ticketverkoop heel bepalend voor de hoge spots. Persoonlijk vind ik Kanye West vandaag de dag de beste van de drie, Eminem was goed tot rond 8 Mile, daarna wat afgezwakt.

Maar eigenlijk verwacht ik dat ofwel Kanye West, ofwel Jay Z gewoon Pukkelpop gaat headlinen. Daar wordt hiphop ook meer geaccepteerd.

Lekker belangrijk een lichtshow… het gaat erom dat het kutmuziek is! En als het dus niet eens iets uitverkoopt dat betekent dat ze niet veel mensen naar Werchter doen trekken. Kortom kost waarschijnlijk meer dan het oplevert.

En als er dan idd een rapper moet komen kies ik ook voor Eminem.

Jonguh er is helemaal NIKS kutmuziek. Het is niet jou smaak, dat betekent niet dat het kutmuziek is. Vind je het heel erg dat het programma niet wordt samengesteld op basis van jou smaak?

Eminem gaat echt niet voor minder dan de headliners positie en hoewel ik veel van HipHop hou (vooral van zwarte rappers :P) zie ik veel liever een dikke rock-act ipv Eminem.

Ziggo Dome in Nederland was iig zo goed als uitverkocht, en iemand zei dat dat uiteindelijk ook was uitverkocht in België? Anyways, er zijn maar weinig sub-headliners die een zaal als Het Sportpaleis uitverkopen (Black Keys en QOTSA iig in Nederland niet, kan me niet voorstellen dat ze dat in België wel doen). Dus zowel Jay als Kanye zijn gewoon prima opties.

Kanye zal inderdaad Pukkelpop wel doen, om één of andere reden vind ik Jay wel op Werchter passen (stond ook op Rock Am Ring 2010)

Jonguh er is helemaal NIKS kutmuziek. Het is niet jou smaak, dat betekent niet dat het kutmuziek is. Vind je het heel erg dat het programma niet wordt samengesteld op basis van jou smaak?

Er is zat kutmuziek en rap of hiphop of weet ik veel hoe je het noemt is kutmuziek. Kijk, ik zeg toch niet dat het een feit is, ik ventileer mn eigen mening en ik lokte je reactie uit ;)

En euhm nou eigenlijk vind ik dat wel erg jammer ja, dat zou verdomme een vet festival zijn!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

Er is zat kutmuziek en rap of hiphop of weet ik veel hoe je het noemt is kutmuziek. Kijk, ik zeg toch niet dat het een feit is, ik ventileer mn eigen mening en ik lokte je reactie uit
icon_wink.gif

En euhm nou eigenlijk vind ik dat wel erg jammer ja, dat zou verdomme een vet festival zijn!

Haha dat antwoord had ik al verwacht XD

Voor de mensen die Franz Ferdinand niet als Sub-headliner zien. Vorig jaar stonden ze ook Sub-headliner op pukkelpop en het was gruwlijk vet. Ze hebben al goede albums op zak en veel meezinders en ook nog wat Brit Pop hits. Bij Pukkelpop was hun album net uit en eerlijk is eerlijk hun nieuwe album krijgt heel veel airplay in nederland. De singels volgen elkaar op. Misschien niet wat jullie willen. maar zonder twijfel mogen zij op hetzelfde plekje staan als Volbeat/phoenix

Voor de mensen die Franz Ferdinand niet als Sub-headliner zien. Vorig jaar stonden ze ook Sub-headliner op pukkelpop en het was gruwlijk vet. Ze hebben al goede albums op zak en veel meezinders en ook nog wat Brit Pop hits. Bij Pukkelpop was hun album net uit en eerlijk is eerlijk hun nieuwe album krijgt heel veel airplay in nederland. De singels volgen elkaar op. Misschien niet wat jullie willen. maar zonder twijfel mogen zij op hetzelfde plekje staan als Volbeat/phoenix

Subheadliner op Pukkelpop is wel een ander niveau natuurlijk, je moet je maar eens even bedenken dat Kaiser Chiefs ooit nog Pukkelpop geheadlined hebben... Ik baseer mijn bewering op het feit dat Franz Ferdinand op het hoogtepunt van hun populariteit (2006) de positie vlak voor de subheadliner kreeg. Vandaag zijn ze opnieuw hip, maar absoluut niet populair genoeg meer om terug zo hoog te staan. Het moet ook niet gezegd worden dat hun optreden in een zaal van 4500 mensen in Vorst nog steeds niet uitverkocht is na enkele maanden, terwijl subheadliners als The National, Elbow (en Black Keys) in kortere tijd zalen met het dubbele qua capaciteit uitverkocht kregen.

Nou ik denk dat we nu Pearl Jam, Placebo, Fall Out Boy en Franz Ferdinand wel alvast op mogen schrijven :)

Aan mogelijke (sub)headliners mag worden toegevoegd:

- Iron Maiden
- Eminem
- Nine Inch Nails
- Avenged Sevenfold

Doe NIN maar terug weg, die touren maar tot de 20e juni in Europa. En Eminem liever ook niet eigenlijk, heeft vorig op Pukkelpop al voor genoeg problemen gezorgd met zijn fans die niet in andere genres geinteresseerd waren.

En Avenged Sevenfold is niet eens groot genoeg om Graspop te headlinen, die zullen niet naar Werchter komen voor een plek in de namiddag.

Fake, precies dezelfde lay-out, sponsors en tekst als vorig jaar? Leuk gephotoshopt maar meer ook niet.

Hmmm okee dat van Nine Inch Nails wist ik niet, Avenged Sevenfold had ik erbij gezet omdat het me een logische band voor Iron Maiden leek.

Eminem zou ik inderdaad niet echt logisch vinden, maar desalnietemin zou ik het toch wel heel vet vinden. Ik bedoel het is toch de bekendste rapper allertijden (waarschijnlijk)

Users who are viewing this thread