Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik vond Blur de beste headliner die ik ooit heb meegemaakt, en ik was niet de enige. In 2012 had je inderdaad zoveel vette dance-acts dat het voor mij uiteindelijk een leuker jaar was dan dit jaar, maar qua line-up vond ik dit jaar sterker. Ik heb op de vrijdag en op de zondag vanaf de middag alleen maar vette dingen gezien tot het einde van de dag, non-stop.

Persoonlijk vond ik de zaterdag een beetje saai, alleen Disclosure vond ik leuk en Rudimental een beetje.

Ik heb ook al een tijdje problemen met de website van Rock Werchter, werkt deze bij jullie wel? Ik kan nergens op klikken.. Hangt er misschien iets in de lucht?

Ook hier geen problemen.

Vraag me af of RaR vandaag nog met aankondiging komt, zal voor RW ook wel wat van belang tussen zitten.

Mocht de 'gelekte' line-up van RaR enigszins kloppen, dan heb ik goede hoop voor RW. Mijn persoonlijke smaak zou alleen zijn Iron Maiden te vervangen voor Metallica, en Eminem wellicht voor Muse?

Misschien dat Eminem als sub- of co-headliner met Linkin Park op een avond kan, dat lijkt mij supervet. Of misschien zo'n constructie met Muse en Arctic Monkeys, net als Blur en Kings of Leon vorig jaar. De organisatie heeft natuurlijk wel enige reden om groots uit te pakken: ten eerste een jubileumeditie in de vorm van een dubbel lustrum, en ten tweede is er wellicht wat geld over nu een gesuggereerde vierde stage er niet komt? We mogen op zijn minst hopen!

Eminem gaat echt geen co of subheadliner zijn hoor, daar is hij veel te groot voor. Daarnaast is een constructie met Muse en AM ook wat te hoog gegrepen denk ik, ik zie dat eerder gebeuren met Queens of the Stone Age en AM. Voor Muse zou ik eerder een Elbow, Placebo of Snow Patrol neerzetten.

Klopt hoor, het was ook deels wishful thinking. Maar ik weet niet of Eminem echt te groot is om samen met Linkin Park te staan. Ik zag hem uberhaupt niet als mogelijke headliner, zeker niet op zo'n groot rockfestival als RW of RaR. Maar goed, te toekomst zal het uitwijzen.

Eminem is sowieso een headliner, daar is geen twijfel over mogelijk. Op dat screenshot van RAR staat hij er ook op in het grootste lettertype (evenals LP btw.)

Eminem heeft vorig jaar ook grote festivals als Reading/Leeds en Pukkelpop geheadlined. Dus ga er maar vanuit dat áls Eminem komt, hij als headliner komt.

Ja daar zal je wel gelijk in hebben... Ik had het alleen totaal niet verwacht, die lettergrootte zegt in principe niets: er worden wel vaker meer namen dan alleen de echte headliners in het grootste lettertype geschreven, kijk naar de RW of de RaR posters van vorig jaar.

Ik heb trouwens nooit beweert dat Eminem geen headliner zou zijn dit jaar, alleen dat ik hem nooit als zodanig heb gezien. Maar als hij dan headliner is, zou hij nog steeds samen met Linkin Park kunnen staan. Dit zou voorkomen dat hiphop-haters (en die zijn talrijk onder de rockers) die dag massaal weglopen, en bovendien: als Kings of Leon en Blur het kunnen (toch twee behoorlijke namen), waarom kunnen Linkin Park en Eminem het dan niet? Ze zijn beiden wellicht iets groter, dat is waar, maar ik denk dat het zou kunnen.

Denk niet dat 2 namen van zulk formaat samen op 1 dag zullen staan, ook zou het niet echt goed zijn om twee totaal verschillende co-headliners neer te zetten omdat er dan bij de eerste teveel fans van de tweede staan die het niks aan vinden. Als Eminem komt headlinen zou RW er denk ik goed aan doen een echte rock act in de Barn te plaatsen om alle hiphop-haters op te vangen :)

ik wil linkin patk wel zienop RW maar eminem denk ik niet, ik ben fan maar ik heb hem gezien op pkp 2013, hij was een half uur te laat en playbackte

Eventjes een overzicht:
-Download: vanavond nieuwe namen
-RaR: kan elk moment met headliners komen
-Benicassim: beloven met namen te komen voor eind volgende week
-Sonisphere UK (dit jaar zelfde weekend als Werchter): namen op 2 december
-TITP: hebben de voorbije jaren steeds alle headliners bekend gemaakt tegen begin december
Bron: twitter van het festival zelf en/of mensen op efestivals die festivals spammen met mails over datum van eerste aankondiging

Het kan niet anders dan dat deze en volgende week flink wat juni/juli-festivals met namen komen. 100% zeker dat we tegen eind volgende week meerdere Werchterheadliners hebben.

Kijk er naar uit! :D Ik ben vooral benieuwt naar de namen die nog niet langs zijn gekomen in de geruchten bij de aankondigingen van andere festivals.

Ach ja misschien ben ik iets te optimistische met Eminem en Linkin Park op een avond, maar ik zou het zelf wel een leuke combi vinden.

Wat subs en dergelijke betreft, hoe groot is de kans dat er nog een leuke punk-band naar Werchter komt? Ik denk bijvoorbeeld aan een Billy Talent of een Rise Against, beide Warped Tour headliners van afgelopen maand. Beide bands hebben nog geen tourplannen voor volgende zomer bekent gemaakt, en zouden ook druk kunnen zijn met het maken van een nieuw album... Maar er zouden ook best een paar festivalbezoekjes bij kunnen komen! Dit soort bands geven sowieso een dikke show, met bakken energie en geweldige muziek.

@Joske
The Offspring is wel leuk, ik heb Crossfaith op Vans Warped Tour gezien en die hadden ook wel een leuke mix van metalcore en electronic. Dus het zou wel vet zijn, maar inderdaad niet gelijk de eerste bands die reële kans maken op Werchter.
@DeadRinu5
Ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar het is wel lekker punky en waarschijnlijk live een feestje, dus waarom niet... Ze stonden in 2012 geloof ik op Sziget, en zijn ook vorig jaar nog even in Europa en omstreken geweest. Dus het zou zomaar kunnen.

Ik sluit Foo Fighters ook nogsteeds niet uit. Dave Grohl zei dat hun pauze onderhand wel voorbij was, en linkte als ik het goed had ook al een beetje naar tours komend voorjaar? Verder hoop ik nogsteeds op RHCP. Ik vraag me af wat iedereen hier als reeële headliner ziet? Ik zie vooral veel onbevestigde (en irreëele) halve reünieconcerten voorbijkomen, en bands waarvan ik denk dat ze of niet op rock werchter passen, of niet van Headlinerformaat zijn. Vooralsnog denk ik dat iedereen het alleen over AM eens kan zijn. Legt iemand me uit hoe het zit :$?

Users who are viewing this thread