Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
RHCP was al in 2012 en ja AM zijn een te verwachte headliner want ze zijn in europa voor en na werchter

Ik zet mijn geld in op dit lijstje:

Queens of the Stone Age – Arctic Monkeys – The Chemical Brothers/Deadmau5
Placebo – Metallica – Major Lazer
The Black Keys – Pearl Jam
Snow Patrol – Muse

zalig maar te grote namen am, pearl jam, qotsa, chemical brothers,... te duur denk ik, vervang misschien pearl jam door linkin park en laat the black keys en snow patrol weg

Ik sluit Foo Fighters ook nogsteeds niet uit. Dave Grohl zei dat hun pauze onderhand wel voorbij was, en linkte als ik het goed had ook al een beetje naar tours komend voorjaar? Verder hoop ik nogsteeds op RHCP. Ik vraag me af wat iedereen hier als reeële headliner ziet? Ik zie vooral veel onbevestigde (en irreëele) halve reünieconcerten voorbijkomen, en bands waarvan ik denk dat ze of niet op rock werchter passen, of niet van Headlinerformaat zijn. Vooralsnog denk ik dat iedereen het alleen over AM eens kan zijn. Legt iemand me uit hoe het zit :$?

Ik denk dat er genoeg acts zijn waar iedereen het wel mee eens dat ze aankomend jaar zouden kunnen headlinen maar de meesten zetten lijstjes neer van wat ze graag zien van die acts ;) Heb een tijdje terug wel een lijstje met mogelijke headliners gepost van allemaal namen die tot die tijd veel langs waren gekomen.

@mynoseknows
Als je wilt weten hoe het zit, moet je even de eerdere berichten doorkijken. Verder heeft niemand een glazen bol dus blijft het gokken en raden. En inderdaad, die halve reünieconcerten kan je wel afschrijven, dat is echt wishful thinking. Net als jou RHCP trouwens. Foo Fighters zou kunnen, die zijn in 2005 voor het laatst geweest en als het waar is wat jij zegt maken ze een reële kans op verschillende festivals te staan.
Verder past in principe bijna alles op Werchter, wellicht niet als headliner maar als je naar de line-up in Klub C en The Barn kijkt zit daar meestal uit alle genres wel wat tussen.

zalig maar te grote namen am, pearl jam, qotsa, chemical brothers,… te duur denk ik, vervang misschien pearl jam door linkin park en laat the black keys en snow patrol weg

Hoezo te duur? Pearl Jam stond er in 2012, QOTSA en AM zijn ook echt niet te groot of te duur en The Chemical Brothers touren gewoon. En waarom Linkin Park? Ik heb hier al een keer gezegd dat de organisator van Download hen EXCLUSIEF geboekt heeft.

Wat is dan een reëel lijstje in jouw ogen? Want ik denk toch dat we zoiets als wat ik zei kunnen verwachten.

zalig maar te grote namen am, pearl jam, qotsa, chemical brothers,… te duur denk ik, vervang misschien pearl jam door linkin park en laat the black keys en snow patrol weg

Misschien moet jij eens de affiches van 2007 of 2009 bekijken. Werchter heeft geld genoeg voor die acts hoor, zeker in een jubileumjaar. @Gloeilamp lijkt me er min of meer pal op te zitten, behalve dat ik Major Lazer nooit vlak na Metallica zie opkomen, eerder na Pearl Jam dan (of gewoon als de typische donderdagafsluiter ipv Deadmau5/CB?)

Precies Joske, volgens mij heeft RW niet bepaald een geldprobleem. Zeker met het 40jarig jubileum in het vizier kunnen we best een nette lineup verwachten.

Wat betreft Major Lazer. Misschien heb je daar inderdaad wel gelijk, ik zie het ook nog wel gebeuren dat Metallica een soort spot als Rammstein krijgt tijdens de afgelopen editie, zonder een danceact erna. Als afsluiter van de Main Stage zie ik Goose misschien ook nog wel komen. Die hebben op Pukkelpop bewezen het met gemak aan te kunnen.

@Joske ik denk dat ze het affiche van 2007 nu niet meer kunnen betalen hoor :P Maar je hebt wel gelijk, geld zat daar. De vraag is hoeveel ze willen uitgeven ;) Ik ben eigenlijk wel benieuwt wat naast geld de motivatie is voor de kwaliteit van een line-up, zoals Glastonbury die kunnen ipv The Rolling Stones ook best een band als Blur neerzetten en daarmee een hoop geld besparen.

ja misschien hebben jullie gelijk, te duur of niet ik zie niet zoveel grote namen volgend jaar op werchter staan, we zullen wel zien wat er komt en van linkin park exclusief klopte niet helemaal leek iemand anders te bewijzen op het forum

Linkin Park lijkt me duurder dan AM en QOTSA hoor, en ik heb nergens gelezen dat Download ze niet exclusief had. Werchter is altijd al een festival geweest met grote namen, ik zie echt niet in waarom mijn lijstje teveel grote namen zou hebben want de lineup van dit jaar had dat ook.

Wat Linkin Park betreft, ik zie helemaal nergens dat ze exclusief waar dan ook staan, bovendien zouden we dan de 'gelekte' RaR line-up kunnen afschrijven als fake want die hebben Linkin Park staan. Maar dat heeft niemand dan weer als argument gebruikt, dus ik weet niet hoe jullie hier opeens op het idee komen dat Linkin Park exclusief op Download staat. Wat ik mij hoogstens kan voorstellen is dat de Hybrid Theory show exclusief is, dus dat wij op Werchter een andere show te zien zouden krijgen. Niettemin zou ik het supervet vinden als ze er komend jaar bij zouden zijn.

Ik heb nooit geclaimd dat LP exclusief was. De Hybrid Theory show is enkel voor Download, dat wel. En ik vond het vervolgens geen kanshebber voor bvb Rock Werchter omdat ze sinds hun vorige passage geen nieuw materiaal uitgebracht hebben, dus hen als headliner boeken betekent dezelfde show als in 2011. En het is niet dat die dag toen al zo vlot verkocht.

Ah, dan is dat het inderdaad. Dan is de Hybrid Theory uitvoering exclusief. Maar dan zie ik Linkin Park alsnog niet op Rock Werchter verschijnen. Er is inderdaad geen nieuw materiaal uitgebracht (behalve dat vreselijke remixalbum) dus het lijkt me sterk om ze nu weer op Werchter te plaatsen. Ik zie ze echt niet komen zonder nieuw materiaal.

Die tournee is al voorbij. De enige toegevoegde waarde aan een optreden van LP zou het integraal spelen van Hybrid Theory zijn. Aangezien Download dat dus exclusief heeft gaat dat niet gebeuren. Maar als ze inderdaad naar RAR komen ben ik bang dat ze ook Werchter zullen aandoen, maar dat moeten we nog zien. We zullen hopelijk meer weten binnenkort.

Ik vraag me af waarom iedereen hier zegt dat LP er niet terug zal zijn na 2011. KOL stond er dit jaar eveneens zonder nieuw materiaal. Akkoord dat ze ondertussen iets hadden, maar hebben in theorie exact dezelfde show gespeeld.

KoL zou naar het schijnt tijdens de onderhandelingen gezegd hebben dat de plaat voor de zomer uit ging zijn. Daarom dat ze zoveel grote festivals aandeden, en dat oa Jan Smeets (niet echt betrouwbaar, maar oke) zich achteraf kwaad maakte over exact dezelfde setlist als de vorige tour.

Er moet trouwens ook niet te snel gezegd worden dat LP op Werchter zal staan als ze op RaR spelen. In de periode 2001-2013 heeft LP 4 of 5 keer door Europa getourd in juni-juli. Van die 4-5 zomerpassages was er maar 1 jaar waarin ze ook voor Werchter kozen. En niet te vergeten: tussen 2001 en 2013 heeft Linkin Park maar 1 keer in Belgie gespeeld. Het is echt niet zo vanzelfsprekend dat die terug zouden komen hoor.

Users who are viewing this thread