Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Een tournee in de zomer lijkt me dan nog redelijk vroeg. Die speculaties van Iron Maiden waren gewoon logisch na het bij nader inzien niet kloppende screenshot van de RAR site.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze begin 2014 een album uitbrengen en dan in de zomer festivals doen maar nu dat gezegd is ben je verder ook wel klaar en is het wachten op meer nieuws voordat de Foo Fighters interessant worden.

Je kunt natuurlijk gaan lopen haten op iedereen die een band oppert die op het moment niet in de geruchtenlijst staat en/of die volgens jou waarschijnlijk niet gaan komen, maar daar schiet je niks mee op. Het lijstje bevat nu negen namen, niet bepaald genoeg om een festival mee te vullen, dus de enige manier waarop we dit forum een beetje interessant kunnen houden is door af en toe met een nieuwe, onvoorspelbare naam te noemen en daarvan de mogelijkheden te bespreken, of gewoon een beetje te dagdromen en te hopen. Ik bedoel, ik heb het al eerder genoemd, niemand heeft een glazen bol en niemand weet zeker wat er komt, dus als dat het criterium is kunnen we hier wel stoppen. Toch is dit het 264e bericht op dit forum, dat bewijst toch wel dat het voornamelijk om de voorpret gaat, om het bespreken van de mogelijkheden en misschien kijken of anderen het voor mogelijk houden dat jou favoriete band komt. Moraal van het verhaal: geen enkele band is zinloos om te bespreken, ook niet die waarvan momenteel niks op een tour wijst. Er zit altijd wel ergens een verrassende naam in de line-up, die niemand zag aankomen.

Dit hele topic is toch bedoeld om de lineup van Rock Werchter 2014 te bespreken? Wat zijn de kanshebbers voor een spot op het hoofdpodium, Klub C of The Barn? Welke andere namen hebben tourplannen of komen met een nieuw album?

Dit is naar mijn weten geen topic om een wensenlijstje in te vullen, dat kan je op de Facebook-pagina van het festival insturen.

Ik vind dat er wel heel makkelijk nieuwe namen genoemd worden, die helemaal geen nieuw album of tourplannen hebben. Zo kan ik ook wel een lijstje maken waar uiteindelijk niets van op Rock Werchter terecht komt. Ik wil hier gewoon graag speculeren over de lineup van de aankomende editie, en de grote kanshebbers bespreken. Foo Fighters zijn geen gerucht tot dat ze met meer info komen, en tot die tijd is het naar mijn mening zinloos om ze te bespreken. Hetzelfde met Eminem en in mindere mate Linkin Park. Ik zeg ook nergens dat ik een glazen bol heb, het blijft speculeren. Maar wat mij betreft kunnen de speculaties wel wat meer onderbouwd worden, anders hebben we er natuurlijk niets aan.|

Ik zal nog eens wat namen noemen met een nieuw album en tourplannen:

The Barn:
The 1975, Yuck, Kodaline, Foals, Lily Allen, Volcano Choir, Andy Burrows, The Neighbourhood, Radical Face, Pixies, Interpol, Daughter, London Grammar, CHVRCHES, The Horrors, Arsenal, Puggy, Savages, Trixie Whitley, Lorde, OneRepublic, The Boxer Rebellion.
-------------------------------------------------------------------------------------------
KluB C:
Disclosure, Rudimental, Bastille, Danny Brown, Macklemore & Ryan Lewis, The Wombats, Stromae, Safi & Spreej, De Jeugd van Tegenwoordig, Bonobo, James Arthur, The Weeknd, Action Bronson, Gesaffelstein, Baauer, TNGHT.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Main Stage:
Placebo, Arctic Monkeys, Bring Me the Horizon, Imagine Dragons, Pearl Jam, Queens of the Stone Age, The Chemical Brothers, Major Lazer, Dropkick Murphy’s, Kasabian, Elbow, The Black Keys, Muse, Alter Bridge, Franz Ferdinand , Metallica, White Lies.

Hatseflats.

Wat een gezeik zeg. Vorig jaar hadden Kings Of Leon, Blur en Rammstein allen geen nieuw album uit. Dat zij waren geboekt was allemaal een redelijke verassing (vooral van KoL). Dan mag je bes wat andere namen noemen.

Iedereen snapt dat de Rolling Stones onzinnig is en de namen die in het Pinkpop-topic worden genoemd zijn soms gewoon belachelijk (AC/DC, RATM). Maar Foo Fighters is best logisch. Ze geven twee shows, is er iemand die werkelijk denkt dat het daar bij blijft? Ik in ieder geval niet. Het kan best zijn dat ze hetzelfde doen als Coldplay deed, nummers spelen van een nog uitkomend album ter promotie.

En wat al eerder werd gezegd, als je het alleen maar mag hebben over Pearl Jam, Arctic Monkeys, QOTSA en Placebo wordt het wel een heel saai forumpje.

Lees mijn bericht nou eens. KoL had aangegeven aan de organisatie dat ze hun album al af hadden, en dat er dus een nieuwe setlist gespeeld zou worden. Dit is anders uitgepakt, waardoor Jan Smeets van Pinkpop hier ook zo van baalde.

Blur had al aangegeven dat ze zouden gaan touren, en Rammstein zat al midden in een tournee. Dat gaat allemaal niet op voor Foo Fighters, of wel soms? Daarnaast was RATM een net zo onzinnig gerucht als Linkin Park en Foo Fighters. De organisatie van Hurricane had namelijk gehint dat ze met hen bezig zouden zijn. Daar is niets over bekend, net als Foo Fighters. Allebei geen kanshebbers in mijn ogen.

We kunnen daar pas meer over zeggen als er meer bekend is over dat album en of tournee.

@Dr. Hannibal @Stockholm Syndrome ik ben het ermee eens. De grote lijn van de lineup zal idd wel voorspelbaar zijn zoals @Gloeilamp hem hier opnoemt, bedankt daarvoor, maar waarom niet een klein beetje dromen? Anders kunnen we nu alle voorspelbare namen opnoemen, vervolgens de lineup 3x herhalen als hij eenmaal bekend is en dan gaat nog maar de helft hier naar RW. Dat kan ik nu niet bepaald (pre)festivalplezier noemen. Als meer bands hun tourplannen bekend hebben gemaakt kun je heel realistisch gaan speculeren, maar als het een beetje binnen de perken blijft vind ik dat er zeker ook wel wat minder voordehandliggende namen genoemd mogen worden hier. Maargoed, heeft iemand verder nog een leuke naam in de discussie te werpen?

@Gloeilamp

Dat van KoL was voor ons niet bekend! En van Blur en van Rammstein was nog niet ruim voor de aankondiging bekend dat ze de zomer erna zouden touren. Ik had je bericht wel gelezen hoor :P

Laten we het erop houden dat een beetje onderbouwde suggesties wel fijn zijn, maar dat we mensen niet meteen gaan afrekenen op een beetje vaagheid of onzekerheden. Zo blijft het voor iedereen leuk. En verder: stay tuned voor de RaR headliners! Ben benieuwd.

Mooizo, dan is de zinloze discussie over wat hier wel en niet besproken mag worden wat mij betreft ook ten einde ;)

@Gloeilamp

Dat van KoL was voor ons niet bekend! En van Blur en van Rammstein was nog niet ruim voor de aankondiging bekend dat ze de zomer erna zouden touren. Ik had je bericht wel gelezen hoor
icon_razz.gif

Beide bands hadden al van tevoren aangegeven te gaan touren. Rammstein met hun Greatest Hits tour, na het verzamelalbum. En Damon Albarn had al aangegeven een reunietour te gaan doen met Blur. Hij noemde de Hyde Park shows een opwarmer voor de festivalzomer. Niet waar dus.

Alleen KoL kwam voor ons dus uit de lucht vallen, maar dat was anders bij de organisatie omdat die wisten dat er iets aan zat te komen.

Ik denk overigens dat Amy Whinehouse best wel eens zou kunnen komen. En ook The Doors sluit ik niet uit :P

What about The Beatles? Daarnaast zou ik Michael Jackson ook weleens over de Main Stage willen zien moonwalken!

jullie vergeten bob marley :p maar wat met the prodigy? in 2013 op pkp met een goede show vond ikzelf en ze gaan een nieuwe album uitbrengen, maar misschien is dit geen naam voor RW?

Opzich zou dat ook best kunnen, staan ook op SNowbombing Festival, in april 2014.

https://www.facebook.com/snowbombing?fref=ts

Idd, en zeker omdat ze vorig jaar ook tot redelijk kort voor het festival bij de speculaties meededen. Laatste keer was als ik het me goed herinner 2009? Dat van het nieuwe album wist ik niet, tof

Users who are viewing this thread